Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Go Go Diesel! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29457)

DÁ-BRT 27-04-2007 12:17

Ik weet niet eens meer hoeveel koppen ik wel niet vervangen heb.

Als je ze van binnen naar buiten los maakt en daarna controleerd met een rij of hij nog recht is heb je geen problemen.

Mr.Markos 27-04-2007 12:48

ok weer wat geleerd :)

(geld ook voor benzine motoren neem ik aan?)

DÁ-BRT 27-04-2007 13:04

Nee, daar zitten geen voorverbrandingskamers in.

Maar je kan de kop wel netjes los maken en zelf controleren met een rij. Als hij dan vlak is hoeft hij niet weg om te laten vlakken.

Mr.Markos 27-04-2007 13:24

Ja dat bedoelde ik, dat netjes losmaken en dan eventueel weer monteren zonder te laten vlakken.

Sorry voor dit off-topic

Stein.. Go on! GO GO! :tongue:

jettaracing 27-04-2007 22:35

Gaad goed stijn! :thumbup:
Heb deze week ook weer eens de witte jetta uit de schuur gehad ,maar dan merk je echt wel verschil tussen de motor van de rode
(eco diesel 1v ,zonder kat ,alleen een g60 achterdemper ,open filter ,en de pomp iets open gezet)
,en die van de witte
(jr 70 pk ,open eindemper ,open filter ,grote intercooler ,overdrukbeveiliging afgedopt,waste gate uitgeschakeld,roetstop verdraait,momenteel 1,1 bar )
Die is echt een stuk sneller zodra die boven de 3000 toeren gaat!
Ik ga wel binnenkort de downpipe vervangen door een grotere ,ben er namelijk achter gekomen dat de voorpijp ,vanaf de turbo ,kleiner is dan die van een ecodiesel!
Althans die van mij wel ,ik had namelijk een nieuwe voorpijp gehaald voor de rode jetta (van een JR motor ,want ik wilde de kat ertussenuit hebben ),want die was doorgerot ,maar zag dat de ring 4 mm kleiner was in doorsnee dan die van de originele eco voorpijp!
Dus heb ik de bovenste ring eraf gezaagd en de grotere ,van de oude voorpijp, er weer op gelast.
Nu komt er deze zomer onder de witte jetta waarschijnlijk een 76 mm pijp(3 duims) :D van voor naar achter onder de witte jetta,van rvs !
Zal mij benieuwen hoeveel dat scheelt . :woowoo:

Gijs 27-04-2007 23:44

Pff, ben al blij dat ik m'n originele 40mm (:D) uitlaat aan heb kunnen passen :tongue: Vraag me toch af hoe jullie dat maken. Hoe krijg je uberhaubt een pijp van 63/76mm gebogen met een redelijk huis, tuin en keukengereedschap assortiment?

jettaracing 28-04-2007 00:20

Quote:
Originally Posted by Stijn
Yep, zo'n uitlaat heb ik in het verleden voor mijn Golf 1 TD ook al gemaakt: een eind 63mm uitlaatpijp, wat haakse bochten, een verstekzaag, lasapparaat en een paar uurtjes tijd = hele effectieve uitlaat.]

;)

Stijn 28-04-2007 00:26

Na tot 3x toe een intercoolerslang geploft te hebben heb ik alle aansluitingen maar eens ontvet en opgeruwd.

Vanmiddag tijdens kleine sprint echter weer een plof en hoop gesis, deze keer uit het dashboard :) Tja, het slangetje aan de turbodruk meter had ik inderdaad nog niet overdreven goed vastgezet :) :)

Tjaap 17-06-2007 00:40

Quote:
Yep, zo'n uitlaat heb ik in het verleden voor mijn Golf 1 TD ook al gemaakt: een eind 63mm uitlaatpijp, wat haakse bochten, een verstekzaag, lasapparaat en een paar uurtjes tijd = hele effectieve uitlaat.

en met effectief bedoelt hij in deze enorme bak herrie... ik hoef nooit ergens aan te bellen, ze horen me toch al aankomen...

Stijn 17-06-2007 02:21

haha, valt best mee (als de turbo erin komt).
Maar als je de gas weer los laat dan huil je alle honden uit de omgeving bij elkaar :)

Stijn 26-06-2007 07:33

Hier ook weer wat updates....

Inmiddels blok 3.2 (derde blok, tweede kop), en dat gaat allemaal nog redelijk. Wel is de temperatuur (vooral olietemperatuur) maar moeilijk onder controle te houden, zeker bij wat hogere snelheden op de snelweg. Binnenkort dus een oliekoeler, en vanwege totaal volgebouwde neus (IC en GTD radiator) komt die maar onder de bumper :)

En ook niet onbelangrijk: een 4T bak gekocht die de huidige 4S gaat vervangen. Hoewel whiplash krijgen best grappig is, is het toch echt tijd voor wat langere versnellingen (ik krijg RSI van het schakelen nu :))

DÁ-BRT 26-06-2007 09:34

Ik heb ook een mocal olie koeler gehad op mijn vorige M-TDI motor. Het maakt erg veel verschil. Nadeel is hoe snel de koeler beschadigde binnen een half jaar.

Stijn 26-06-2007 10:33

Ja dat is het nadeel inderdaad... Alvast maar wat bescherming bedenken.
Ik hoop dat het veel verschil maakt, nu zie ik bij wat hogere belasting de olietemperatuur snel oplopen en als het eenmaal over de 120 graden gaat wordt het een soort sneeuwbal effect (en gaat de watertemp ook mee).

Gijs 26-06-2007 10:36

Zo, het derde blok al? Je bent een grootverbruiker zeg :tongue:
Heeft een olie koeler alleen nut wanneer je olie serieus/echt te heet wordt, of ook bij "normale" setup? :)

DÁ-BRT 26-06-2007 10:40

Bij normaal gebruik gaat het goed met de koelvloeistof gekoelde olie koeler die standaard op de TD motoren zit.

Maar wat Stijn omschrijft krijg je wel. Hogere olie temp is ook een hogere koelvloeistof temp en andersom.

rallye16vt 26-06-2007 12:31

Stijn, neem je een met een thermosta.. ertussen ,..of gewoon alleen een grote oliekoeler?

En derde blok al :) ...je word erzo wel handig in :screwy:

Stijn 26-06-2007 12:37

Ik heb de adapter met thermostaat genomen (sandwich ding tussen filter en filtersteun).

Handig was ik er toch al wel in :tounge:

PluRRie 15-07-2007 23:06

Pic's! ik heb hem onder je bumpert zien hangen :tongue:

Alberto 16-07-2007 09:16

M.I.V.W zondag langs geweest in haarlem ...geluid was indruk wekkend wat er uit de golf kwam .....en dat was zonder turbo gezisssssss :D

mooi project stijn :thumbup:

Tjaap 16-07-2007 09:24

Gijs 16-07-2007 10:22

Hehe, die vlag aan je antenne :D
Al iets bedracht tegen steenslag op je oliekoeler? :)

Pedaalemmer 16-07-2007 10:25

een sandwich plate met thermostaat gaat dus pas bij een bepaalde temperatuur open? dus de koeler verwerkt dan alleen warme olie bij hogere tmeperaturen?

Maarten 16-07-2007 10:34

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
een sandwich plate met thermostaat gaat dus pas bij een bepaalde temperatuur open? dus de koeler verwerkt dan alleen warme olie bij hogere tmeperaturen?

Het is inderdaad aan te raden om een oliekoeler met thermostaat te gebruiken, anders duurt het langer voordat je motor is opgewarmt (=meer slijtage) en de motor misschien helemaal niet eens op temperatuur komt als het straks kouder is.

De oliekoeler rechtop naast je rad/ic of achter de koplamp en dan voorzien van fan is mischien een idee? (of onder een hoodscoop/zijsleuven)

BoraInMotion 16-07-2007 16:06

Super cool projectje.. :thumbup: :thumbup:

Weet je al wat voor vermogen je nu ongeveer hebt....?????

Stijn 17-07-2007 16:12

Geen idee van het vermogen, zou 'm eigenlijk eens op de bank moeten zetten ergens inderdaad.
Oliekoeler werkt prachtig, de temperatuur is nu veeeel beter onder controle. Nog niks bedacht tegen steenslag, plaatsing zo is wel erg cru maar de hele auto is zowiezo niet echt voor de 'looks' gebouwd. Het heeft wel wat :)

René 17-07-2007 16:14

het heeft zeker wel wat zo onder de voorbumper! ik zeg: lekker laten hangen daar! :)

Tjaap 17-07-2007 16:15

Quote:
Originally Posted by Gijs
Hehe, die vlag aan je antenne :D

had ik erop gehangen.. stijn vond het niks, dus hangt weer in de jetta nu

Gijs 17-07-2007 17:41

Quote:
Nog niks bedacht tegen steenslag, plaatsing zo is wel erg cru maar de hele auto is zowiezo niet echt voor de 'looks' gebouwd. Het heeft wel wat :)

Qua looks vind ik het juist super stoer staan, voor de steenslag is het niet echt handig. Maarja, je hebt al 3 motoren gehad, dus een keer een oliekoelertje vervangen is peanuts voor jou ;)

Alberto 22-07-2007 18:50

zo lang dit maar niet gebeurd

stukje gaas kan altyd nog

Stijn 22-07-2007 22:10

Quote:
Originally Posted by voklswien
zo lang dit maar niet gebeurd

stukje gaas kan altyd nog

Voor de tweede keer bedoel je :)

Gijs 31-07-2007 11:13

Stijn the piston killer :rock:
Nog vorderingen mbt de TD? Nieuwe motor ofzo? ;)

Stijn 31-07-2007 11:41

Neu, nog altijd hetzelfde. Doet het aardig nu met de oliekoeler!

Melvin 17-09-2007 16:25

En? Nog steeds in orde en betrouwbaar?

MauSeR35 17-09-2007 17:04

Vermogen al bekend? :D

arnus71 10-10-2007 15:39

Even een wat oudere topic uit de sloot...

Stijn, waar heb jij je oliekoeler vandaan? Ergens in de buurt van Haarlem neem ik aan? Ik zoek namelijk iets in de buurt (NH) om zo'n ding te halen...

Stijn 11-10-2007 15:10

Ik heb 'm besteld bij www.dutchpowertrading.nl (de Nederlandse Sandtler), postorder dus.

FGizmoS 05-12-2007 12:12

Weet iemand een adresje in België die zulke downpipes maakt voor een gtd? Heb anders wel interesse.

Marco 09-12-2007 09:06

Die van stijn is van het merk Konings ...

MK2_Grado 09-12-2007 11:52

succes met je project!

Edition_one 09-12-2007 16:49

heb je geen foto van je blok?
of van de Golf?
maar succes met het project:D
maar zo te lezen kwam dat wel goed

All times are GMT +1. The time now is 22:38.