![]() |
Quote:
Daarmee kom ik bij de meeste dingen niet bij. In ieder geval niet bij de imbus die aan het eind van de zuigerstang van de schokbreker zit... Kan wel eens proberen die tang op de zuiger zelf te zetten. Hmmm. |
Quote:
Nee, de oude schokbrekers zitten er nog op, en komen voor geen meter los. Alle schroefdraden zitten vol met zand en zooi, en de imbussen ed. zijn helemaal rond. Helemaal als in helemaal. ;) |
Quote:
dan ontkom je denk ik niet aan een slijptol te zetten op de schotel of je moet de beschikking hebben over een luchtsleutel..misschien dat je het daarmee nog los krijgt. |
De bout bovenop inboren en deze daarna met een beitel laten knappen. Zo heb ik dat wel eens gedaan. Griptang erop kan ook. Maar dan kom je zo moeilijk bij die bovenste bout als je de onderste ook vast moet houden ;)
Maar die bovenste kun je ook rustig helemaal los slijpen. Daaronder zit pas je toplager met nog een bout... |
Quote:
Zou 't niet makkelijker zijn de imbus (dus de bovenkant van de zuiger van de schokbreker) uit te boren? Die schokbrekers donder ik naderhand toch bij het oud ijzer... |
Luchtsleutel er op en dan die grote ronde plaat vasthouden met een sokketang[moet de auto wel op de grond staan]
En de bouten waar de fusse mee vast zit aan de veerpoot wil ook nog wel eens nr18 zijn |
Net bij de KwikFit in Sittard geweest en aan een van de heren monteurs gevraagd of ie "effe" kon proberen met de luchtsleutel de moertjes los te draaien. De hele schroefdraad is nou aan gort, maar de moertjes zijn los. :thumbup:
Danku heren KwikFit. En bedankt voor de tips hier. Nu even wachten op m'n pa. Die heeft m'n krik meegenomen in z'n auto. |
Van dit :( :
![]() Naar dit :D : ![]() Is nog niet helemaal klaar en moet nog uitgelijnd, maar het staan in ieder geval al een stuk beter. :thumbup: |
die wielen (en uiteraard de verlagin) staan m goed! nu nog even met de bumperzwart in de weer
|
Quote:
Thanks. Velgen zijn maar voor tijdelijk. Volgende week komen de nieuwe banden op de Sebrings. Die zijn iets smaller en wat platter dan deze. Dit loopt nog ietsje aan... Cosmetische dingen komen na volgende week. |
Staat hem heel goed! Mooi dat het al met al meeviel!
|
Quote:
Bedankt. De montage van je schroefset was makkelijk, maar de demonage van de vastgeroeste meuk die er onder zat was een hel. Komende week gaat alles er weer onder vandaan als de nieuwe bouten en moeren ed. binnen zijn zodat ik alles gelijk fatsoenlijk in elkaar kan zetten. :thumbup: |
Ik vind deze velgen best cool staan. Zie je niet veel :)
Nu nog even de roest op je deur wegwerken ;) |
Quote:
Was ik al mee bezig geweest. Aan de andere kant issie weg, en achteraan, maar moet voor het nette nog even wat aandacht hebben. Hij roest nou in ieder geval niet meer verder. :) |
Sooo Chris, je hebt niet stil gezeten!
Vind deze velgen niet eens zo gek staan (misschien wat andere banden erom?) Ben eens benieuwd hoe het wordt met de sebrings, je zult dan zeker nog een heel eind omlaag kunnen :cool: |
Quote:
Was er ook al over aan't denken om de banden op deze velgen te leggen. Ze zijn iets aparter... moet ik nog maar effe zien wat ik doe. Dalijk nog even de bogen bijsnijden en de kassen wat omrollen. Eén groot voordeel aan de 1300cc-tjes: de carterpan is zowat het hoogste punt van de hele auto, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik die kapot rij als ik hem nog meer verlaag. :D |
Er zijn andere dingen waar je je meer zorgen om moet maken als je verlaagt :tongue:
Heb geen last van carterpan maar draagarmen en assen zijn een groter probleem :lick: |
Quote:
Laat me nou ook effe een voordeel zien in die trage motor. :tongue: |
Nog effe wat foto's geschoten.
Moet wel effe nodig gewassen worden... ![]() ![]() ![]() Ben aan 't twijfelen... of deze velgen met de platte bandjes of Sebrings... Of 14" MSW's, maar dan moet ik weer nieuwe banden kopen, en komt ie denk ik wel erg laag. |
Hartstikke leuke auto zo man! Alleen nu het kunststof ff mooi zwart maken ;)
|
Quote:
Komen bumpers met rode biezen op. ;) |
Zit hier nou een schroefset onder?
Ik vind dat je deze velgen moet houden trouwens :D :thumbup: |
Quote:
Yes, met nog genoeg draad over. Heb de set achteraan voor nu even wat hoger moeten zetten omdat ik een set velgen met banden moest vervoeren over een best lang stuk, en de banden die er nu op zitten niet echt plat zijn. Maar heb nog genoeg schroefdraad voor en achter over om nog wat te zakken. Komt deze week wel in orde. ;) Denk dat ik ook deze velgen er onder laat. Sebrings zie je de laatste tijd steeds meer... |
Hee, ik zou deze velgen er ook op laten, platter bandje erop en omlaag schroeven!
Zijn dit de oude velgen van ron geweest? met de zwarte passat? |
netjes chris, doet me denken aan mn eigen witte. ff die sticker er af peuteren joh! super, go on!
|
Mooie Golf geworden!
|
Mooie golf soow, ik had voor sebrings gegaan.
Staat altijd goed !! |
Quote:
Hij had wel een zwarte Passat, en een rode Jetta. Weet alleen zo gauw zijn naam effe niet meer. Hij woont in Geleen. Hele goeie gast. |
Quote:
Heb al een deel van de stickers er af, maar heb nooit zo'n zin in dat piel-werk. Denk dat die van de Function er wel op blijven. Jouw Golfje heb ik altijd netjes gevonden, dus zou niet erg zijn als ie daar een beetje mee wordt vergeleken. ;) Heb je nog geen zin weer een Golf 2 te gaan rijden? :D |
Ik zeg ook: ditch the Sebrings! Die zie je inderdaad al veel meer als een half jaartje terug. Het zijn wel mooie wielen, daar niet van. Maar ik zou lekker deze er onder houden!
|
Quote:
Zoals ie er nou bij staat, vind ik het eerlijk gezegd de mooiste hoogte (of laagte :tongue: ) Dit zet mij wel aan het denken om ook maar eens een schroefsetje te kopen om mijn Golf wat lager te zetten. |
Quote:
Mijn excuses dan... hij is vandaag nog een heel stuk gezakt namelijk. :D Heb de platte bandjes d'r nu onder, dus het spul kon nog wat verder omlaag. Vooraan nog 4 cm en achteraan issie nog 3 cm verder gezakt (op de schroefdraad, plus het deel dat ie zakt door de plattere velgjes). Morgen EINDELIJK uitlijnen. Hadden ze vandaag even geen tijd meer voor, en hij moest toch eerst effe omlaag van te voren. Foto's komen morgen misschien, ben kapot. |
Quote:
misschien?? dat ben je verplicht!! binnekort photoshoot? White VS White Low VS Low Slow VS Slow wat een overeenkomsten :cool: |
Quote:
Kom maar eens langs, mij prima. :D Ben na volgende week wel alleen nog in de weekenden hier. Hoe gaat 't met de Jetta? |
Quote:
ik pb je binnerkort wel ff, en de jetta, tja ruit kapot en spiegel kapot...het lijkt net een rat jetta.... |
Quote:
Ja, had het gelezen. Maffe wegwerkers. :screwy: Vandaag nog effe de auto gewassen. Ding zat van buiten helemaal vol met smeervlekken door het gesleutel de laatste paar dagen, en van binnen was ie vol met rotzooi doordat ik van de week alle velgen die ik hier heb even van banden heb laten ontdoen. Tijd voor wat nieuwe plaatjes op de nieuwe rijhoogte dus, en met de nieuwe bandjes. Auto is alleen nog niet uitgelijnd omdat de twee bandenboeren / werkplaatsen waar ik vandaag ben geweest een auto met die hoogte niet aankonden... Morgen dus on-uitgelijnd naar Friezenland... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ziet er goed uit!!!!
maarre waar ga je hem nu uitlijnen? ik moet het ook nog doen, en mijne ligt nog iets lager dan joune...laat me dan mer ff weten waar je het laat doen! TIP:(edit) Thijsen in geleen of anders jamrozik in beek, 55 euro volgens mij |
Quote:
Tip die ik van Erik kreeg was Kicken hier in Zitterd. Weet zo even niet wat het kost, maar die kregen zijn Golfje ook uitgelijnd, en die ligt nog ietsje lager dan de mijne. |
Quote:
Mooie lokatie ook waar je je foto's hebt geschoten :D Heb die van mij idd uitgelijnd bij Kicken. Voor mij was het gratis maar ze vragen zich 40€ ervoor meen ik. :) |
Quote:
Verrek, da's tukkerland, niet Friezenland. :D Gaat voor mij toch niet door vandaag, maar dat weet je al. :( Morgen maar even bij Kicken langs dan. Is geen geld en 't is echt nodig... En denk d'r aan he... ik was als eerste op die lokatie, alleen paar meter verderop. :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 05:49. |