Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Vwcrewcab's beetle project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25538)

vwcrewcab 01-08-2007 15:24

Zo de velgjes zijn binnen, zijn zijn echt zo goed als nieuw!!!

Nog de foto's van gister even dan:

Marcski 01-08-2007 15:40

je gaat toch wel nieuwe remschoenen monteren?

vwcrewcab 01-08-2007 22:17

Quote:
Originally Posted by Marcski
je gaat toch wel nieuwe remschoenen monteren?

Moet idd nog gebeuren, voor zijn ze helemaal op.

-Frank- 01-08-2007 23:22

Mooi werk! :thumbup:

vwcrewcab 02-08-2007 19:44

Vandaag rechter achteras gemonteerd.
Moest ook nog even linker en rechter ankerplaat omwisselen, dan komt de handrem beter uit!

Gelijk ook meer pakkingen gestoken, waardoor eerder beschreven probleem verholpen is, gelukkig.

Ook nog de brandstof leiding van voor naar achter erin kunnen leggen.

Weer een paar "to do" dingen weg kunnen strepen 8)

Omdat ik vandaag nog bij iemand white-walls moest monteren en mijn krik het begeven had, maar een neiuwe aangeschaft.
Tis wle een beetje een forse 92.25 ton), maar dan kan hij overal voor gebruikt worden!!

bas. 02-08-2007 21:09

nu jij je bak erop hebt kan je dan hem makkelijk in zn versnellingen zetten of gaat dat niet maar heb je eerst nog wat dingetjes moeten stellen??

bij mij gaat het nu super zwaar tot niet... idee wat het kan zijn?

vwcrewcab 02-08-2007 23:07

Quote:
Originally Posted by bas.
nu jij je bak erop hebt kan je dan hem makkelijk in zn versnellingen zetten of gaat dat niet maar heb je eerst nog wat dingetjes moeten stellen??

bij mij gaat het nu super zwaar tot niet... idee wat het kan zijn?

Bij mij zondr problemen, alleen zijn achteruit is wat lastig te vinden, misschien zit plaatje onder versnellingsbak niet helemaal lekker.

vwcrewcab 03-08-2007 20:33

Remleidingen, veerstops en kajes op achteras bevestigd.
Verder nog even mijn spoorstangen ingekort, beide kanten 6 cm!!!
Heb eerst de spoorstangen doogeslepen, 10cm M12 draad erin geschoven voor de stevigheid, vervolgens met een kleine voor opening en de hoogste stand op het las apparaat alles weer netjes vast gelast.

vwcrewcab 21-08-2007 11:17

Net de nieuwe dropped spindels besteld bij Aircooled.nl inclusief nieuwe lagertjes :twisted: !

Verder weinig nieuws, sinds vorige week een huisje, dus daar flink aan het klussen

vwcrewcab 28-09-2007 07:15

Zo, tis alweer een hele tijd geleden, verhuizingen enzo.
Nu nog geen internet thuis, dus kan nog niet echt veel foto's online knallen.

Kan er wel even 1-tje plaatsen.

Gister dan ook ff een velg ervoor gehouden, hij hangt echt damn laag :twisted: , komen natuurlijk nog wel bandjes op, maar heb het idee dat het helemaal de juiste laagte wordt!

Vooras is gemonteerd, nadat ik de adjusters opnieuw ingelast heb, dropped spindles eronder, remmen achter afgemonteerd, verschillende onderdelen netjes gespoten, ashoezen gemonteerd en vastgezet.

Gister wilde ik alleen voorste ankerplaten van de voor remmen plaatsen, maar de bevestigings gaten van de ankerplaat tov de gaten in de spindle zitten 90 graden linksom gedraaid, en de ankerplaat lijkt niet aan te sluiten op aanleg vlak van de spindle?! :?
Zou het kunnen dat het toch het verkeerde type spindle is?

Morgen weer hard verder werken, en zondag bandjes erop draaien :!:

vwcrewcab 04-10-2007 21:31

Nog even wat sfeer plaatjes nu mijn eigen computer weer online is :!:

Zoals gezegt moest de vooras weer uit elkaar om de adjuster NU wel juist in te lassen, om een idee te geven dit was hoe ze er eesrt in zaten:

En zo zitten ze er nu in, zal waarschijnlijk wel wat lager zijn:

Ook nog nieuwe remvoeringen rondom gemonteerd, remmetjes zijn nu tip top in orde:

Achter de trommeltjes geplaatsts en handrem definitief gemonteerd:

Vooras gemonteerd en spindles erop gezet, ben er inmiddels uit wat ik moet doen om de ankerplaten netjes te laten passen, dus hopelijks na dit weekend staat hij WEL op de wieltjes:

Banden zijn namelijk ook op velgen gedraaid!
Al zeg ik het zelf, het is een enorm vette combinatie tussen die smart banden en de verchroomde velgen.
Hopelijks zondag meer foto's :!:

vwcrewcab 07-10-2007 20:20

Update again :!:
We've got a rollin'chassis :twisted:

Gister een lekker productief dagje gehad, eerst begonnen met voorzichtig hele kleine stukjes van de spindles te slijpen tot de anker platen pasten. Dit was plaatselijk 2/3mm weg slijpen zodat het bouten niet klem zat tegen spindle.

Toen kwam het moment waar ik al tijden naar uit zat te kijken, de wielen eronder zetten en kijken hoe alles uitkomt.......
Omdat ik er zelf we een beetje trots op ben heb ik zomaar een paar foto's geschoten :wink: :lol:
Vooras staat nu in hoogste stand, moet dus nog even kijken wat dat allemaal gaat doen als al het gewicht van motor, carrosserie, personen, enz erop staat..

Het einige wat me nog een beetje zorgen baart is het feit dat er tussen onderste draagarm en velg maar 1/2mm zit, kweet alleen niet of dit gebruikelijk is?

Moet ik nog eens even uitzoeken!

Gijs 07-10-2007 21:33

De moer op je onderste draagarm zit nog niet vast. Misschien komt er dan meer ruimte tussen de arm en de velg.

Echt vet, zo'n gerestaureerd onderstel! Alles behalve low-budget zeg :D

vwcrewcab 07-10-2007 21:39

Quote:
Originally Posted by Gijs
De moer op je onderste draagarm zit nog niet vast. Misschien komt er dan meer ruimte tussen de arm en de velg.

Echt vet, zo'n gerestaureerd onderstel! Alles behalve low-budget zeg :D

Thanx!
Die moet idd nog vast, maar aan de andere zijde is de ruimte even klein.

vwcrewcab 15-10-2007 20:16

Weer tijd voor een klein update-je.
Afgelopen zaterdag alleen tijd gehad om wat onderdelen te halen en daarna alleen vanaaf wat uurtjes tijd gehad.

Hoofdremcilinder gemonteerd en de laatste remleidingen en slangen aan de voorzijde gemonteerd.
Verder nog even stuurhui gemonteerd inclusief de stuurstangen, stuurdemper en de stuur uitslag stopper afgesteld.

Als laatste nog even mijn pedalen setje gedemonteerd en in de primer gespoten.
Helaas was toen de tijd weer voorbij.

Resultaat:

vwcrewcab 27-10-2007 16:40

Weekje New York zit er weer op, dus het was weer tijd om iets te doen!

Spindles moesten er weer even af om gespotente worden, even vergeten :? :oops:

Daarna met de motor begonnen, vooral schoonmaak werk, levert dus weinig spannende plaatjes op.

Trouwens, kan je de zuiger pennen er niet zomaar uit tikken?!

Nienke Bug 27-10-2007 18:48

Als je het veerklipje er uit hebt moeten ze er wel uit willen :cool:
Maar de piston pennen willen wel eens wat zwaar door het gat vd zuiger heen, de drijfstang een beetje ondersteunen en dan gewoon wat harder rammen :D :screwy:

grt Bonne

Emiel 04-11-2007 17:41

goed bezig hoor Freddy,

groet Emiel Wind :)

vwcrewcab 10-11-2007 14:54

Laatst begonnen aan de motor.
Vandaag weer veel schoon kunnen maken en al een aantal zaken weer terug kunnen monteren.
Scheelt toch een hoop zonder al die bagger erop!
Helaas wel 2 kleine stukjes van de koelribben van cilinder 4 afgebroken toen de zwaartekracht won, hopelijks zijn ze zo klein dat het niet veel kwaad kan :?

Alleen nog wat tapeindje vervangen en een goeie borenset kopen om de oude tapeindjes uit te boren!
Morgen weer een hele dag er tegenaan (als het vanavond niet te gek word :twisted: ) :!:

vwcrewcab 11-11-2007 17:28

De zondag ook weer mooi besteed!

Laatste onderdelen van motor schoongemaakt en een aantal onderdeeltjes gespoten.

Daarna de pedalen weer in elkaar gezet en gemonteerd op het chassis, alleen de veer die aan het rempedaal vast zit, zit nog niet goed, even puzzelen wat de juiste oplossing is, maar dat zla voor volgende week zijn.

Dr Low 11-11-2007 17:55

De zondag nuttig besteed zo te zien. Ziet er goed uit zo.

vwcrewcab 13-11-2007 22:06

Short update:

Brommertje komt wer tot leven:

Pobleem met pedalen is ook opgelost :!:

vwcrewcab 14-11-2007 19:48

Zo, de standkachel is ook geariveerd!

En ij is nog completer als wat ik dacht:

vwcrewcab 17-11-2007 17:29

Another day at the office!

Om te beginnen de motor weer aan de bak gemonteerd, zodat ik de rest van de motor beplating kan monteren zoindar dat ik daarna nog met het blok moet gana sjouwen:

Daarna de binnen zijde van de wieldopjes in de bodyschutz gezet, aangezien deze snel krokant worden volgens de ervaringen van anderen:

Toen was het tijd om aan de body te beginnen!
Dacht dat ik al een eind was met leeghalen ervan, helaas viel dat even tegen, vooral de stuurkolom eruit halen.

Maar uit eindelijk was het vooronder dan toch helemala leeg, alleen dan rijst/reist vraag waar te beginnen???
Hopelijks heb ik die vraag voor komend weekend beantwoord want dan moet ik weer verder!!!

Gijs 17-11-2007 17:35

Je laat er geen gras over groeien zeg :D

Samurai 17-11-2007 18:40

Je bent leuk bezig, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Wat voor kleur wordt de body?

Verder leuk om dit topic te volgen.

vwcrewcab 17-11-2007 18:49

Quote:
Originally Posted by Samurai
Je bent leuk bezig, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Wat voor kleur wordt de body?

Verder leuk om dit topic te volgen.

Thanx!

Ik denk dat het bruin met rood wordt :thumbup:

vwcrewcab 18-11-2007 14:27

Me in the trunk :D :thumbup:

vwcrewcab 29-12-2007 15:40

Tis weer een tijdje geleden, allemaal vervelende dingen tussendoor als wintersport enzo :respect:

Heb inmiddels de bandenbak en t*ringzooi eromheen vervangen, maar het gaat toch serieus tegen steken om al die rotte stukken te vervangen, plus de tijd die het kost.

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een reeds gelaste body, die ik bijna alleen strak moet zetten en spuiten. Het begint ook steeds meer te kriebelen om eindelijk weer eens te kunnen rijden in 1 van mijn eigen vw-tjes.

Samurai 30-12-2007 00:49

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Tis weer een tijdje geleden, allemaal vervelende dingen tussendoor als wintersport enzo :respect:

Heb inmiddels de bandenbak en t*ringzooi eromheen vervangen, maar het gaat toch serieus tegen steken om al die rotte stukken te vervangen, plus de tijd die het kost.

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een reeds gelaste body, die ik bijna alleen strak moet zetten en spuiten. Het begint ook steeds meer te kriebelen om eindelijk weer eens te kunnen rijden in 1 van mijn eigen vw-tjes.

Er stond op MP nog een kever cabrio body te koop, de voorkant was nog helemaal gaaf .. Is een 1303!

Der Ghopmeister 30-12-2007 10:01

:thumbup: :rock: wat een project! keep up the good work!

vwcrewcab 30-12-2007 11:27

Quote:
Originally Posted by Samurai
Er stond op MP nog een kever cabrio body te koop, de voorkant was nog helemaal gaaf .. Is een 1303!

Geen 02 of 03 voor mij :screwy: :D
Denk dat ik hem idd ook heb zien staan op MP, bedankt.

classic line 30-12-2007 18:08

ik denk dat alle kevertjes het zelfde probleem hebben dus het zal den toch lassen
worden
of veel geld voor een goeie body neerleggen

gr mike

Fahrvergnugen 30-12-2007 21:03

Quote:

is dit iets?

Is een 69er helemaal klaar en strak (zelfs binnen kant is strak gemaakt)

deze is te koop bij www.deboxer.nl bij interesse moet je even met Ron (de Boxer) bellen.

Groeten,
Paul.

vwcrewcab 31-12-2007 11:19

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
is dit iets?

Is een 69er helemaal klaar en strak (zelfs binnen kant is strak gemaakt)

deze is te koop bij www.deboxer.nl bij interesse moet je even met Ron (de Boxer) bellen.

Groeten,
Paul.

Die zal wel genoeg kosten, of nie?!
Ik heb in ieder geval Ron ff gemailt, wie weet.

Ondertussen heb ik misschien een nieuwe body geregeld :woowoo:
Kan voor een schappelijk prijsje een body van een jubi kever kopen uit '86 die een motor brandje gehad heeft. Zou maar 1 klein gaatje in het binnenscherm zitten en de koker zien er voorlopig nog goed uit, maar dat zal pas goed zichtbaar zijn als de kever gesplit wordt.

Hij is ook compleet met kabelboom (dat was ook zeker nodig) en alle andere onderdelen die aan de body vast zitten :!:

Met een beetje geluk kan ik hem over iets meer als een weekje hebben!!!

Nu eens snel alle oude troep opruimen, en ruimte maken voor het nieuwe hok.

vwcrewcab 10-01-2008 15:45

Zou dit niet geinig zijn om te gebruiken!!!
http://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=12315

VWrijder 10-01-2008 17:28

Quote:

lekker fout! :woowoo:

levis 11-01-2008 08:28

Quote:

ik vindt het echt te triest als mensen achterramen er in gaan zetten van een bril of ovaal. wat lelijk!!!

vwcrewcab 11-01-2008 16:14

Maak toch niet uit, iedereen knalt toch ook overal andere spatborden op :D ?!
Maar het wordt toch een originele 72-iger carrosserie, die ik morgen op ga halen, klein beetje werk, maar als ik de verkoper mag geloven val het heel erg mee.

Nienke Bug 11-01-2008 20:28

Ben benieuwt, hoop iig voor je dat het mee valt kwa laswerk :thumbup:

grt Bonne

All times are GMT +1. The time now is 21:45.