Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golfje! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25476)

RubenD 08-11-2006 18:38

Whaha mooi werk!

Pedaalemmer 08-11-2006 19:25

Hard kunstof parafaan kap? heb er nog eentje liggen, tenminste alleen stukje boven de computer.

breadfan83 08-11-2006 19:28

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Hard kunstof parafaan kap? heb er nog eentje liggen, tenminste alleen stukje boven de computer.

Die ga ik morgen al bij Arnaud ophalen, ligt daar al een tijdje.
Maar ik geloof dat die wat Jurgen bedoeld aan de motorkap zelf is vastgemaakt. Een plastic kapje dat onder de luchtsleuven van de motorkap zit. Geen idee waar het voor dient trouwens...

Maar die was al aardig stuk, dus heb ik maar laten zitten, en in plaats daarvan de teller geconfisceerd.

Pedaalemmer 08-11-2006 19:32

waterafvoer

Arnaud 08-11-2006 22:48

Flink bezig niet Frits?! Hulde voor de manier waarop je met een studentenbudget toch steeds weer alle eindjes aan elkaar knoopt. Zaten er trouwens geen US-bumps meer op de sloper? Was net wat geweest of niet!

breadfan83 14-11-2006 22:53

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Flink bezig niet Frits?! Hulde voor de manier waarop je met een studentenbudget toch steeds weer alle eindjes aan elkaar knoopt. Zaten er trouwens geen US-bumps meer op de sloper? Was net wat geweest of niet!

Heej Arnaud. Thanks!
Joa, 't gaat wel allemaal zo, ook met dank aan de mensen die zo veel geduld hebben tot ik de onderdelen kom ophalen. :D :hug:

Nou we het er toch over hebben. :D
Van de week bij Arnaud de nieuwe wielbogen opgehaald. G60 voor rondom. De dunne lijsten die erbij zaten zijn voor een 3-deurs, maar gelukkig had ik van de sloop al een setje voor een 4-deurs Jetta 2 gehaald, dus die kunnen er op. Is in ieder geval het zelfde model.
Nu zoek ik alleen nog een setje sideskirts...

Ben wel benieuwd of dit allemaal mooi gaat uitzien met de dunne bumpers. We zien wel.
Als iemand dus nog interesse heeft in de lijsten voor een 2-/3-deurs laat ie 't maar effe weten. De GTI-plaatjes die er op zaten hou ik zelf. :D

Verder nog een harde parafaan bij hem opgehaald en er al effe ingezet. Dat staat echt veel beter dan dat brakke ouwe ding waar nog enkele flarden van achter het schutbord zaten!

Arnaud, bedankt dat je me die spullen zo lang hebt vastgehouden! (ongeveer 'n half jaar... :redface: )

Op die Amerikaan zaten gewone dikke bumpers, en die zijn volgens mij gelijk aan de Europese. In de VS willen ze zelfs liever Europese (en dan vooral Made in Germany) dan hun eigen spullen, omdat hun kwaliteit slechter schijnt te zijn. Het fijne weet ik d'r niet van, maar dat hebben ze me verteld.

Over de VS gesproken...
Gisteren is nog een setje nieuwe remleidingen vanuit de VS hiernaartoe gestuurd. Klinkt allemaal erg duur, maar al met al ben ik er iets meer dan €7,- voor kwijt geweest, en twee beugels van Jetta koplampen. Geen geld dus. :D
Het is een setje RVS remleidingen voor rondom, met RVS aansluitingen. Binnenin het staalgevlecht zitten teflon leidingen. Het moet er voor zorgen dat ik weer wat beter stop kom, het ziet er beter uit, en het is gewoon goedkoper dan rubberen of stalen leidingen hier uit Nederland.
ZEVEN!!! euro... :chair:
De set is spikje splinter nieuw en van Autotech. De naam zegt me niks, maar op de site wordt alles goed beschreven en het klinkt allemaal ok.

Hoe zit het nu eigenlijk met de remvloeistof? Ik had ergens iets gelezen over de mogelijkheid er een andere remvloeistof in te tanken, een andere DOT-code (kan het zijn dat ik ergens iets over DOT 5 heb gelezen???)
Hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik dan eerst het hele systeem leegpompen? En wat mag hier wel en niet in?

RubenD 14-11-2006 23:00

Kun je mij anders een PB doen over die remleidingen? Klinkt wel als iets voor mijn eigen auto!

breadfan83 14-11-2006 23:09

Quote:
Originally Posted by RubenD
Kun je mij anders een PB doen over die remleidingen? Klinkt wel als iets voor mijn eigen auto!

Hij had helaas maar één setje.
Maar hier kun je ze oa. bestellen, maar dan betaal je er weer dik voor.

MK2_Grado 04-12-2006 23:06

Echt een mooi project waar je mee bezig bent! GA ZO DOOR!
Ben benieuwd hoe het resultaat is. Zo te zien zal het heel wat worden!!
succes er verder mee!

Gr
Mk2_grado

Lieuwe 04-12-2006 23:13

Voor 7€ ( :eek: ) wil ik ook wel een setje van die leidingen :)

breadfan83 04-12-2006 23:51

Quote:
Originally Posted by MK2_Grado
Echt een mooi project waar je mee bezig bent! GA ZO DOOR!
Ben benieuwd hoe het resultaat is. Zo te zien zal het heel wat worden!!
succes er verder mee!

Bedankt. Het was de bedoeling om zonder er ook maar een cent aan kwijt te zijn, een leuk Golfje te maken. De auto was gratis, en de rest van de onderdelen heb ik gekocht van opbrengsten van de verkoop van andere onderdelen die ik had liggen. Op het moment staat de Euro-teller nog zo goed als op nul. Met nog heel veel zooi op voorraad waar ik nog geld van moet maken. :D

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Voor 7€ ( :eek: ) wil ik ook wel een setje van die leidingen :)

Een Amerikaan had die dingen toevallig nog liggen, helemaal nieuw, en ze waren voor de verkoop. Dus ik had hem even gevraagd wat ie er voor moest hebben, en of ie het setje niet tegen wat onderdelen van hier wilde ruilen. Nou, meneer was nog op zoek naar de ophangbeugels van Europese Jetta koplampen. Die had ik nog liggen, en de verzendkosten waren maar €7,00.
Zo krijg ik wel goedkoop mijn onderdelen bij mekaar. Enige ding is: ik zit er nu nog steeds op te wachten, dus ik hoop wel dat ze aankomen. En anders ben ik 'n paar Euro kwijt en die ouwe frames, boeie.

Edition_one 06-12-2006 17:08

wordt wel een tijd voor nieuwe foto's van de golf
Hoe die er nu bijstaat...met al die us spul erop
rijdt ie trouwens al?of nog steeds met dat ene draadje achter bezig bij de vlotter?

Alberto 06-12-2006 21:28

ik had wel dorpels liggen van een golf met dikke bumpers :D
en ik woon vlak bij arnaud ...had ff gebeld :thumbup:

golf mkII 16v 06-12-2006 22:02

Pasen die van de jetta niet ????
Die dorpellijsten :confused: :confused:

breadfan83 07-12-2006 02:02

Quote:
Originally Posted by Edition_one
wordt wel een tijd voor nieuwe foto's van de golf
Hoe die er nu bijstaat...met al die us spul erop
rijdt ie trouwens al?of nog steeds met dat ene draadje achter bezig bij de vlotter?

Het stekkertje heb ik, maar toen ik weer naar Driebergen ging had een huisgenoot de kabelschoentjestang meegenomen naar huis, per ongeluk, maar toch vervelend.
Daarna zijn er wat prive-dingen geweest die me een beetje verhinderd hebben verder te werken.
De US onderdelen komen er voorlopig nog even niet op, het gaat me er nu vooral om de auto APK-klaar te maken.
Het grootste probleem hiervoor zijn de aandrijfassen die ik nog moet vervangen en waar nieuwe hoezen op moeten komen. Het werk stelt niet zo veel voor, maar de hoezen kosten weer veel geld. En ik krijg die verrekte dingen niet los! :mad:

Quote:
Originally Posted by voklswien
ik had wel dorpels liggen van een golf met dikke bumpers :D
en ik woon vlak bij arnaud ...had ff gebeld :thumbup:

Benne we 'n bietje laat mee, niet?
Ik heb waarschijnlijk al een setje gevonden, moet het alleen wel nog even ophalen. Ja, dat drama begint weer. :tongue:
Mensen die spullen aan me verkopen, weet waar je je op inlaat. Ik kom ze waarschijnlijk pas met pasen ophalen. Pasen 2012...

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Pasen die van de jetta niet ????
Die dorpellijsten :confused: :confused:

Jawel.
Maar zoals ik al eerder zei: dit Golf-project moet helemaal gratis blijven. De twee Jetta's zijn door onderdelenverkoop gratis geweest, en hebben genoeg geld opgebracht om de Golf van te financieren.
Echter, een van de verkochte delen was de lijstenset, met skirts. Ze zijn toen naar Mark (Edition_One) gegaan, en vinden nu waarschijnlijk weer hun weg terug naar een van mijn auto's. :D
De skirts tenminste. De lijsten voor de deuren heb ik van de sloop, en de wielbogen komen bij Arnaud vandaan: G60
Jip, G60 lijsten op dunne bumpers. Eens zien hoe dat er uit gaat zien.

Btw, je bedoelt deze Jetta? Daar valt echt niks bruikbaars meer af te halen. :D

RubenD 07-12-2006 09:59

Toch hebben die Jetta's toch nog veel gekost (door die mooie fout van waarschijnlijk het postkantoor)...

Maar ashoezen via de dealer met vet. Had er toen eentje nodig. Was iets van 25 euro (met korting meen ik).

Los halen, gewoon gebruiken maken van metaalmoeheid. Dus die klemmen net zo lang verbuigen tot ze scheuren/breken!

breadfan83 07-12-2006 10:16

Quote:
Toch hebben die Jetta's toch nog veel gekost (door die mooie fout van waarschijnlijk het postkantoor)...

Maar ashoezen via de dealer met vet. Had er toen eentje nodig. Was iets van 25 euro (met korting meen ik).

Los halen, gewoon gebruiken maken van metaalmoeheid. Dus die klemmen net zo lang verbuigen tot ze scheuren/breken!

Ik heb de bekeuringen nog steeds niet binnen, dus het is nog even zien hoe dit afloopt.
De hoezen krijg ik wel los, maar omdat die nieuwe motor een grotere maat aandrijfas gebruikt, moet ik die ook vervangen. En die krijg ik weer niet los van de fusees.
Het is ook eigenlijk geen doen als je auto 200 km verderop staat. Dan schiet het sleutelen niet zo echt op...

RubenD 07-12-2006 13:22

Je krijgt die centrale moer niet los bedoel je? Dat is inderdaad moeilijk. Auto rolt makkelijker mee. Goede dopsleutel en lang pijp erop.

breadfan83 07-12-2006 13:27

Quote:
Je krijgt die centrale moer niet los bedoel je? Dat is inderdaad moeilijk. Auto rolt makkelijker mee. Goede dopsleutel en lang pijp erop.

Van de GOlf krijg ik ze ongetwijfelt wel los, maar ik heb de aandrijfassen van de Jetta nodig. En daar zit geen auto meer aan vast die ze tegenhoudt.

Ik moet ze dus ergens in klemmen, en dat is het probleem met Driebergen: ik heb daar niet het juiste gereedsschap (bankschroef oid.) om dit te doen. Ik zal ze dus moeten meenemen naar Sittard, hier loshalen, en dan weer meenemen naar Driebergen om ze daar vast te maken.

Ik ben nu op zoek naar een trailer, maar zonder stalling kan ik met de auto hier ook niet veel beginnen...
Dus als iemand een stalling in de buurt van Sittard weet waar ik de Golf een paar dagen kwijt kan hoor ik dat graag.

Berserker 07-12-2006 13:52

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Van de GOlf krijg ik ze ongetwijfelt wel los, maar ik heb de aandrijfassen van de Jetta nodig. En daar zit geen auto meer aan vast die ze tegenhoudt.

Ik moet ze dus ergens in klemmen, en dat is het probleem met Driebergen: ik heb daar niet het juiste gereedsschap (bankschroef oid.) om dit te doen. Ik zal ze dus moeten meenemen naar Sittard, hier loshalen, en dan weer meenemen naar Driebergen om ze daar vast te maken.

Ik ben nu op zoek naar een trailer, maar zonder stalling kan ik met de auto hier ook niet veel beginnen...
Dus als iemand een stalling in de buurt van Sittard weet waar ik de Golf een paar dagen kwijt kan hoor ik dat graag.

Ik denk zelfs dat je dat met een bankschroef niet gaat lukken... luchtsleutel helpt daar wel bij....

Edition_one 07-12-2006 14:12

zo op die manier had ik dat ook gedaan met een stuk steigerbuis erop..dan kun je meer kracht zetten

breadfan83 07-12-2006 14:36

Quote:
Originally Posted by Edition_one
zo op die manier had ik dat ook gedaan met een stuk steigerbuis erop..dan kun je meer kracht zetten

Ik krijg die bout ook wel gedraaid, makkelijk zat, zelfs met blote handen.

Enige probleem is dat de as dan ook mee draait....

RubenD 07-12-2006 14:39

Ik heb het toendertijd zo gedaan (niet dat je daar nu wat aan hebt. Iemand in de auto. Vol op de rem laten trappen. Brug omhoog en dan met 2 man aan een buis gaan hangen. Zo vast zat die.

Berserker 07-12-2006 14:45

Quote:
Ik heb het toendertijd zo gedaan (niet dat je daar nu wat aan hebt. Iemand in de auto. Vol op de rem laten trappen. Brug omhoog en dan met 2 man aan een buis gaan hangen. Zo vast zat die.

Jep normaal gezien wel, en wel de wielbouten erin doen, want dat dunne schroefje waarmee de schijf vastzit draai je ook gewoon kapot...

RubenD 07-12-2006 16:03

Die zit er bij mij niet eens in, dat dunne boutje. Ik had gewoon de naafkap eraf gehaald. Daarachter zitten ook mijn wielbouten. Wiel gewoon op de brug laten staan. Moer los. Aan de bakzijde losdraaien en de as omhoog tillen. En dan richting het schutbord en zakken maar. Kun je de motor+bak ook gewoon laten zitten.

Maargoed, Chris heb je geen los blok met bak staan? Of iets in die richting? Kun je de aandrijfas weer even vastzetten. Heb je tenminste een tegenwerkende kracht.

breadfan83 08-12-2006 23:50

Quote:
Die zit er bij mij niet eens in, dat dunne boutje. Ik had gewoon de naafkap eraf gehaald. Daarachter zitten ook mijn wielbouten. Wiel gewoon op de brug laten staan. Moer los. Aan de bakzijde losdraaien en de as omhoog tillen. En dan richting het schutbord en zakken maar. Kun je de motor+bak ook gewoon laten zitten.

Maargoed, Chris heb je geen los blok met bak staan? Of iets in die richting? Kun je de aandrijfas weer even vastzetten. Heb je tenminste een tegenwerkende kracht.

Ja, dat dacht ik inderdaad ook, van die losse bak.
Ik was ook al een reply aan het typen, dat ik hem wel effe aan de oude motor van de Golf zou vastschroeven, maar dat was dus de hele reden dat ik de assen moest omwisselen: de assen passen niet aan de 1600-er motor.

Ik heb dus assen van een 1.8i die los zijn van de auto, en nog vastzitten aan de fusees, en assen van een 1.6 die nog aan de fusees van de Golf vastzitten. Het makkelijkste zou denk ik zijn dat ik gewoon de fusees van de Jetta, evt samen met de draagarmen, overzet op de Golf. Dan hoef ik de hele handel niet los te halen. De schokbrekers vooraan moeten ook nog vervangen worden, dus dan kan dat in een ruk door.
Bij het demonteren van de draagarmen van de Jetta heb ik wel de metalen bussen die in de rubberen draagarm-lagers zitten aan gort getrokken, dus daar moeten even een paar nieuwe in worden geperst. Maar voor rubbers die er al 20 jaar onder zitten is dit misschien geen overbodige luxe, en wel zo veilig!

EDIT: Ik ook altijd met mijn grote bek! :mad:
Gisteren en vandaag even in Driebergen geweest, liggen er weer wat brieven van het CIB in de bus op me te wachten. Je raadt het al, de honden...

RubenD 09-12-2006 17:47

APk gebeuren!? Maar ik bedoelde eigenlijk, de Golf omhoog en dan de assen er al opzetten en kijken of je dan iets kunt uitrichten. Ander moet je iets van een plaat maken. Dat je de as daarop vast maakt (soort van bakflens in de bankschroef) dat je de fusees er dan kunt afkrijgen!

breadfan83 09-12-2006 18:01

Quote:
APk gebeuren!? Maar ik bedoelde eigenlijk, de Golf omhoog en dan de assen er al opzetten en kijken of je dan iets kunt uitrichten. Ander moet je iets van een plaat maken. Dat je de as daarop vast maakt (soort van bakflens in de bankschroef) dat je de fusees er dan kunt afkrijgen!

Jip, het APK gebeuren, schijt geautomatiseerde boetesysteem!

Ik ga eerst eens zoeken naar een stalling hier in de buurt, zodat ik elke dag er aan kan werken, en niet constant een dag kwijt ben aan het reizen van en naar de auto toe.
Ik ben er weer twee dagen geweest, en door het weer nog niks kunnen doen.

Dus als een van de mede Limbo's een werkplekkie voor me overheeft voor een week of 2 / 3 (tegen betaling uiteraard) hoor ik het graag. Het zelfde geldt voor een trailer.

breadfan83 23-12-2006 15:23

Er wordt niet meer echt gewerkt aan de Golf, maar ik blijf vrolijk doorgaan onderdelen aan te slepen.
Vandaag even een nieuw setje raamrubbers gehaald, met nette chromen biezen! :D

Alleen de achterruit was er niet meer bij, voorruit en zijruiten wel.

Ze komen overigens niet van een GL af, maar van een Carat. :D

breadfan83 08-01-2007 00:42

Vandaag toch maar weer effe een beetje gewerkt.
Het Swiss-cheese leder is er uit, en heeft plaats gemaakt voor deze zitters!

En kijk eens hoeveel hoofdsteunen. Kan iemand me vertellen waar deze achterbank uit komt? De verkoper wist he ook niet zo. Het model is in ieder geval Volkswagen.

En dan nog 4 van zukke. :D

Het heeft even een poetsbeurt nodig, en de bestuurdersstoel heeft een plek waar de kleur van het leer af is. Het ziet er op de foto uit als 3 scheuren, maar alleen de kleur is foetsie.

De deurpanelen liggen nu in Sittard zodat ik in m'n vrije uurtjes (heb ik zat van deze week) wat te poetsen.

RubenD 08-01-2007 18:50

Dat heb je inderdaad mooi geregeld!

breadfan83 02-02-2007 06:45

Met grote dank aan Ruben weer even een update.
Tijdje terug issie naar Drenthe geweest en heeft me een setje achterdeuren meegenomen in de kleur van de Golf. Nu ontbreekt dus alleen nog een van de voordeuren en het tankklepje, en dan is ie weer in kleur. Al stond die Harlequin / Benneton uitvoering in grijstinten ook wel leuk. :D

Nogmaals: RUBEN BEDANKT!

Foto's komen later. De pc wil even niet zo meewerken...

RubenD 02-02-2007 14:04

Your welcome! Maar klepje had ik zo mee kunnen nemen. Of zat die er al niet meer op?

breadfan83 02-02-2007 15:15

Quote:
Your welcome! Maar klepje had ik zo mee kunnen nemen. Of zat die er al niet meer op?

Die was rot.

Edition_one 02-02-2007 15:41

Beter hoor
tankklepje kun je toch effe in kleur spuiten das het werk niet ;)

breadfan83 12-02-2007 19:10

Nog steeds geen foto's, waarvoor mijn nederige excuses, maar wel weer een kleine update.
Vandaag zijn EINDELIJK na 3 maanden wachten, mailen en schelden de staal-omvlochten remleidingen binnen gekomen. Afgeprijsd van €218,- naar €7,- spikje splinter nieuw. :D

Ziet er mooi glimmig uit en t zal wat langer mee gaan dan die poreuse rubberen krengen.

Pedaalemmer 16-02-2007 19:26

volgens mij bestaan er geen achteruit rubbers met chrome bies..toch?

RubenD 16-02-2007 20:13

Inderdaad, volgens mij bestaat dat niet.

breadfan83 19-02-2007 14:24

Dan hoef ik ook niet verder te zoeken.
Elektrische spiegels en ramen zijn ook onderweg hier naartoe, moet alleen even kijken of ik dat ga monteren of verkopen...

RubenD 20-02-2007 00:22

Luxe hoor, mijn elektrische ramen liggen netjes op zolder. Eerst de luchtfilterbak. Dan een lasapparaat en dan het kleine beetje roest wat ik nog moet verwijderen :D

Maar alles oud type dus, waar vandaan?

En kom je nog eens langs binnenkort, kun je gelijk die schermlijstjes meenemen :D

All times are GMT +1. The time now is 22:55.