Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 1.1MX 1980 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22854)

Airtime 09-08-2006 15:08

Mooi hoor, maar is het probleem met het stotteren en afslaan dan nu opgelost? :confused:

ArjenE 09-08-2006 15:22

Quote:
Originally Posted by Edrik
Ziet er een stuk beter uit!
Zit er bij jou geen stickertje met de kleur erop?Bij mij zit er links in de bak een stickertje met de kleur erop vermeld..

jawel, dat is het stickertje rechts onderin de hoek:

diamandzilver L 97A ofzo (uit mn hoofd)

ArjenE 09-08-2006 15:23

Quote:
Originally Posted by Airtime
Mooi hoor, maar is het probleem met het stotteren en afslaan dan nu opgelost? :confused:

nee, is nog niet opgelost :(

ga er na 5-en met mn buurman naar kijken, ff een rondje mee rijden, en ter plekke kijken waarom hij dan wel of niet wil rijden :rolleyes:

Dirtbag 09-08-2006 22:04

Quote:
Originally Posted by ArjenE
maar ja, het andere probleem, de golf doet het nog steeds niet...

Zodra je er ff mee gereden hebt gaat ie stotteren, en 2 sec. later valt ie uit.
De contactpunten, bobine, verdelerkap en accu zijn nu al vervangen, maar hij blijft het maar niet doen?

even een paar ideetjes:
heeft een golf 1 een electrische of een mechanische brandstofpomp(een plunjerpomp op de nokkenas)

probeer in beide gevallen of deze genoeg opbrengst heeft, dus de leiding naar de carb lostrekken en starten en kijken hoe veel er uitspuit (mag wel aardig wat stromen, gok ongeveer een bierglas in 30 seconden ongeveer)

als er echt veel minder uitkomt dan kijken of de brandstof pomp nog heel is, als je een plunjerpomp hebt op de nokkenas dan zou ik kijken of de membramen nog heel zijn en of het veertje dat erin zit niet weggeroest is.
(dit is dus alleen van toepassing op een membraam plunjer pomp) ik heb namelijk al wel eens soortgelijke problemen gezien bij het kwalitatief minste merk :) en een model uit 1993.

/edit nog een idee, trek de carb uit elkaar en kijk of deze niet geheel verstopt zit en kijk of de vlotter niet verbogen/lek/verkeerd afgesteld is.

db

ArjenE 10-08-2006 19:51

nou jongens, vreemd genoeg rijdt de golf weer :confused: :rolleyes:

misschien toch omdat er zoveel troep in het koelsysteem zat en de thermostaat kapot was...

maar ja, gelijk maar ff van de gelegenheid gebruik gemaakt door het kofferbak-kleed goed schoon te maken

breadfan83 10-08-2006 19:55

EUREKA!

eindelijk! 't werd eens tijd dat je eens plezier kon gaan hebben van je golfje!

kijken wat t volgende is :tongue:

ArjenE 10-08-2006 20:06

zit nu alleen te twijfelen of ik de (kapotte/versleten) achterbank er weer in doe, of dat ik een mdf-plaat op maat maak en die erin leg??? :)
en daar dan mn audio op bouw...

dan is het alleen wel een 2-persoons/coupe wagen :rolleyes:

levis 10-08-2006 20:59

bank weer terug in plaatsen en anders ff een ander bankje op de kop proberen te tikken.

Edrik 10-08-2006 21:26

MOOI dat 'ie t weer doet!
Ik zou ook het bankje er weer in doen, of anders een ander bankje zoals levis zei.

breadfan83 10-08-2006 21:36

Quote:
Originally Posted by levis
bank weer terug in plaatsen en anders ff een ander bankje op de kop proberen te tikken.

Quote:
Originally Posted by Edrik
MOOI dat 'ie t weer doet!
Ik zou ook het bankje er weer in doen, of anders een ander bankje zoals levis zei.

kan dr nix aan toevoegen :D

ArjenE 11-08-2006 20:31

ok... de achterbank zit er weer in... welliswaar wel met een zwarte hoes eroverheen, want anders was het helemaal geen porum... :D

maar ja, gelijk maar begonnen met de audio in te bouwen.
ziet er nu nog niet uit, moet alle draadjes nog mooi wegwerken...

maar bij de bouwmarkt een mdf onderplaat gezaagt, daar subwoofer, condensator en 2 versterkers op vast gezet.
bij de mediamarkt 2 nieuwe 4x6 ovale speakertjes gehaald:
een setje pioneer 120watt 10watt rms voor in de voorkant (gewoon op de radio)
en een setje JBL GTO 120 watt 40watt rms in de hoedeplank-steunen (op een versterker aangesloten)
plus dan de 500watt subwoofert op een caliber monoblock :)

en voor de afwerking een mdf-hoedeplank met wat lucht/geluid gaten erin, en die word morgen afgewerkt met stof :cool:

ArjenE 12-08-2006 11:52

Ik ga vanavond kijken naar een setje 15 inch alessio velgen voor de golf :D
zien er nog goed uit, met knappe 195-50-15 banden eromheen...

Hier alvast een photoshop impressie van hoe het er ongeveer uit gaat zien: :rolleyes:

Edrik 12-08-2006 12:12

Welke afmetingen heeft die 'hoedeplank' die je hebt gezaagd? Ligt deze er gewoon los op?
Moet zelf nog een hoedeplank fixen..

Velgjes zien er we nice uit :)

ArjenE 12-08-2006 13:24

ja, de hoedeplank ligt er gewoon los op, afmetingen waren 51 x 98,7 cm
ik heb 12mm MDF gebruikt...

98,7cm paste bij mijn hoedeplank-dragers er precies tussen, en heb de hoedeplank vandaag bekleed met stof, dus nu klemt ie er lekker tussen...

en de 51cm heb ik zomaar op de gok gedaan, en komt nu wel aardig uit, achteraf gezien had hij wel 51,5cm mogen zijn, dan ligt ook klem als de achterklep dicht is...

maar ja, ik zou maar gewoon de rolmaat erbij pakken, geen enkele golf/hoedeplank-drager is precies hetzelfde, en straks valt ie er bij jou gewoon doorheen :D

breadfan83 12-08-2006 14:14

die velgen staan mooi dr op! golfje moet alleen nog 'n beetje zakken! :D

ga je de koffer zelf ook nog helemaal bekleden, of alleen de hoedenplank?
't begint iig al allemaal vorm te krijgen.

ArjenE 12-08-2006 20:18

En de velgen onder de golf: :D

vind dat ze voor alleen wel erg uitsteken, en achter een beetje diep liggen :rolleyes:

breadfan83 12-08-2006 20:28

ziet dr mooi uit, en je kan achter nog altijd spoorverbreders dr op zetten

maar k blijf dr bij: zakken!
t zijn wel echt mooie velgen voor de golf!

Edrik 12-08-2006 20:31

Zijn inderdaad nette velgen!
En omlaag dat ding :tongue: (moet die van mij eigenlijk ook naar beneden gooien :rolleyes: )

ArjenE 13-08-2006 20:14

en deze foto wou ik graag nog ff met jullie delen: :D

ps: er zitten nu ook old-school stickers op de zijruitjes...

Edrik 14-08-2006 13:56

Close-up vd stickertje :tongue:
En je mist die zwarte wielkastdingetjes voor valt me op op :)

ArjenE 14-08-2006 14:45

de voorschermen zien er nog zo goed uit, is zonde om daar schermen overheen te doen ;)

maar ik was al een tijdje op zoek naar bumpers + grill met chromen randje, en aangezien ik die nergens "voor een redelijke" prijs kon vinden.
heb ik vandaag maar zelf wat gefabriceerd :rolleyes: als een tussendoortje totdat ik de bumpers gevonden heb..

Edrik 14-08-2006 14:50

Hoe heb je dat randje gefixt?
Net trouwens langs de Fixet geweest, en zo'n plaat gehaald als vervanging van mn gare hoedeplank.

Alleen denk dat je met je 51 cm toch beter zit dan met 51.5, ik heb nu een plaat van 98,5 x 51.5 en dat word toch krap denk ik, zeker omdat er nog bekleding op moet.
Morgen even langs de stofwinkel en dan kijken we weer verder!

ArjenE 14-08-2006 14:58

gewoon bij de automaterialen-zaak, is een chromen-sierlijst van 6mm dik.
je betaald voor een rol van 8 meter €12,95
en het is erg flexibel, dus bochten maken is geen probleem... :rolleyes:

het enige waar ik me aan ergerde, is dat het randje bij de grill niet helemaal recht loopt, aangezien de grill zelf ook niet helemaal recht is :D

breadfan83 14-08-2006 15:14

vraag me na de vakantie effe over die grille, ik heb dr nog eentje liggen geloof ik, alleen zonder de hoekjes... moet ik effe zien

ziet dr zo al goed uit eigenlijk
stikkertje op de achterklep :D

en als t goed is heeft stijn nog een voorbumper met chromen randje, die zat op mn eerste golfje dat hij nou voor onderdelen heeft staan

ArjenE 14-08-2006 16:57

edit

ArjenE 14-08-2006 19:03

past een verlagingset van een golf 1 gti ook onder mijn golfje?

of is die van een gti anders? omdat een gti ook zwaarder is?

breadfan83 14-08-2006 20:04

Quote:
past een verlagingset van een golf 1 gti ook onder mijn golfje?

of is die van een gti anders? omdat een gti ook zwaarder is?

als ik 't topic over die supersport veren van Erdem goed gevolgd heb is dit allemaal gelijk

voor de mk3 kan je bijvoorbeeld zwaardere veren bestellen als je GTI of VR6 rijdt, maar voor de mk1 is dit alles 't zelfde als ik me niet vergis

ArjenE 14-08-2006 20:07

en hoe is het merk bilstein?

BBS-roy 14-08-2006 20:42

Quote:
de voorschermen zien er nog zo goed uit, is zonde om daar schermen overheen te doen ;)

achter wel voor niet, :chair: :iamwithst

ArjenE 14-08-2006 21:43

Quote:
Originally Posted by BBS Tiran
achter wel voor niet, :chair: :iamwithst

Tja, iemand moet toch de trend zetten :rolleyes:

Maar zonder dollen, zo heb ik hem gekocht, en zn achterschermen zijn verrot, en is aan gelast, vandaar dat ze daar schermen op hebben gezet.
En aan de voorkant ziet alles er nog goed uit, en ik vind dat het wiel dan ook veel mooier uit komt. Dus vind het zonde (en ook niet mooi) om voorop schermen te doen :rolleyes:

René 14-08-2006 21:48

Quote:
Tja, iemand moet toch de trend zetten :rolleyes:

precies! zo ben ik begonnen met menie op m`n auto te smeren :tongue:

persoonlijk vind ik het mooier als je `m rondom zou voorzien van die wielkuipjes....beetje gti-achtig, lijkt best dik...

ma goed...`t is jouw auto...jouw feestje ;)
verders ziet hij er al stukken beter uit dan toen je `m kocht! :rock:

ArjenE 14-08-2006 21:52

ik zal kijken of ik ergens een setje wielkuipjes op de kop kan tikken... heb nog een setje liggen van een golf 2... die passen zeker niet? :D

René 14-08-2006 22:09

die zullen er vast wel op kunnen.. maar of het wat lijkt.... ;)

breadfan83 14-08-2006 22:42

waar zijn de achterste schermen rot?
als 't maar voor 'n klein deel rot is kan je miss van die halve maatjes d'r op zetten?

ik vind dit trouwens niet eens storend uitzien zo...

ArjenE 15-08-2006 13:02

nou, vandaag weer vrolijk verder gegaan :)

- rondom alle plekjes bijgetipt met een lak-stiftje in kleurcode
- kleppendeksel zwart gespoten + kleppendeksel-pakking vervangen
- carter zwart gespoten (beide met hittebestendige lak)
- trekhaak gespoten
- ruitenwisser-houders gespoten
- chromen stripje op sommige stukjes beter vastgeplakt

en de volgende plannen:

- kijken of hij het ook daadwerkelijk trekt om me naar mn werk op en neer te rijden :D (2x60km)
- nog wat kleine dingetjes bijspuiten, onder de bumpers etc.
- morgen blauwe kentekenplaten (illegaal) :rolleyes:
- alu. velgen goed oppoetsen, lijmresten verwijderen...
- en natuurlijk een schroef of verlagingset, want de schokbrekers die er nu onder zitten zijn echt op :)

ArjenE 15-08-2006 18:04

hier de foto's van de motorruimte met zwart gespoten kleppendeksel en carter:

ArjenE 17-08-2006 08:19

passen amerikaanse bumpers eigenlijk zonder aanpassingen zo op een golf 1? :confused:

en dan de volgende vraag: doen? of gewoon origineel de euro-kunstof bumpers erop laten? :rolleyes:

ArjenE 17-08-2006 12:06

nou, de "illegale" blauwe plaatjes zitten erop, en ik heb de voorstoelen ff een goede schoonmaaktbeurt gegeven! :D

o ja, en de "die van jou gaat harder, nou en?" fun-liner is er vanaf :)

OrginalOldskool 17-08-2006 14:32

Hij word stukken beter en mooier die velgen passen er ook goed bij in combinatie zwart met grijs is mooi en die blauwe platen staan ook mooi , maar ik zou er geen amerikaanse bumpers opzetten als ik jou was die zwarte bumpers staan er veel beter op als combinatie

ArjenE 17-08-2006 22:09

En nu is de grote vraag: WEL of NIET usa stalen bumper plaatsen :eek:

Het zijn stalen bumpers van een amerikaanse golf rabbit, en hebben een soort van dempers (schokbrekers) erop, zodat bij een aanrijding er minder schade is.
Het enige nadeel daarvan is dat ze een heel stuk uitsteken, zowel aan de voorkant als de achterkant :rolleyes:

All times are GMT +1. The time now is 08:45.