Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project lightweight - Golf 1 trackday auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46037)

Hight 14-10-2008 16:26

ow en dat kan niet met electrode? is net zo sterk als mig/mag.

mvg Mike

knarfmk1 14-10-2008 16:49

Quote:
Originally Posted by Hight
ow en dat kan niet met electrode? is net zo sterk als mig/mag.

mvg Mike


Tuurlijk kan dat ook met electrode, maar vertrouw ik mijn eigen laskunsten niet goed genoeg voor een rolkooi, zoals ik al zei, ik wil het goed ;)

johan8vplus 14-10-2008 17:26

je kan de rolkooi ook tig lassen.(zelfde als railingwerk op boot)

johan
joure

Hight 14-10-2008 17:55

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Tuurlijk kan dat ook met electrode, maar vertrouw ik mijn eigen laskunsten niet goed genoeg voor een rolkooi, zoals ik al zei, ik wil het goed ;)


Ik wil t ook wel doen voor je, heb ik toch niet voor niks me diploma's ;)

mvg Mike

Wim. 15-10-2008 21:59

Anders ik wel :D
Heb ook al het materiaal en moet er zoiezo weer een paar maken van de winter.. heb genoeg ervaring, en goede recensies.
En ben de duurste niet :D (zeg maar bijna de helft van een prof)
Ook mij kan je bij intresse een PM sturen..

Ik blijf het een leuk project vinden! Wanneer ga je aan het blokje beginnen?
Blijft hij ook deze kleur btw?

knarfmk1 16-10-2008 08:16

Als het zover is zal ik hier en daar wel even wat info vragen wat betreft de kooi, alvast bedankt voor de aanbiedingen iig

Eerste doel nu is de carrosserie in orde hebben (lees: roestvrij..) blokje komt ook pas daarna.
kleurtje blijft niet inarisilber, wat wel dat zien jullie vanzelf wel ;)

knarfmk1 22-10-2008 22:06

Bitumen waren dus weg:




een paar flessen wasbenzine en wat hersencellen minder, later:










Op de kit na bijna schoon dus :thumbup:

Tjaap 22-10-2008 22:14

allejezus wat is dat ding hard

knarfmk1 22-10-2008 22:32

zitten nog wel wat rotte plekken die jullie nog niet gezien hebben hoor ;)

MauSeR35 23-10-2008 11:35

Toch valt het mee als je naar de foto's kijkt, heb zeker weleens slechtere gezien op straat.

golfr32 23-10-2008 20:28

kun je de auto niet beter een een afbijt dompelbad drukken ?
scheelt je veel werk, en je ben verzekerd van een kale en schone auto! :tongue:

knarfmk1 24-10-2008 07:39

Tuurlijk, betaal jij het? ;) :D

overigens hebben ze dan ook liever dat je zoveel mogelijk bitumen e.d. er af haalt ivm vervuiling van het bad

zuurbad i.c.m. een ktl bad kost je al gauw 4000 euro.. :screwy:

Pedaalemmer 24-10-2008 10:01

Quote:
Originally Posted by Tjaap
allejezus wat is dat ding hard


Gaat dit nog over de auto?? :rolleyes:

knarfmk1 10-11-2008 23:37

even een beetje rustig geweest hier, maar er is weer voortgang,

dakkie schoon:







verder ben ik momenteel bezig overbodig staal uit het interieur te halen, foto's volgen ;)

Ook kwam er nog een leuk pakketje binnen uit de USA:




Kunststof 12Gallon tank, met schuim en een sump. Daarnaast nog een vlotter erbij besteld en een 45gr. vulhals, deze sluit ik uiteindelijk aan op de originele tankopening.

D-ion 11-11-2008 01:04

vordert lekker man ! echt gaaf foto's foto's !

vwmk2driver 11-11-2008 22:48

hee frank,

ik zou het even laten weten wanneer ik weer tijd had, maar heb nu weer wat tijd voor de bakjes,
dus ik zou zeggen we pakken de "draad" weer op,

GFtuning 11-11-2008 23:31

cool project :thumbup:

ben benieuwd naar de rest!! :cool:

The Skinnmeister 12-11-2008 11:11

Ziet er goed uit, ding is zekers nog wel hard :wow:

knarfmk1 12-11-2008 19:58

Vandaag weer een leuk pakketje uit Engeland binnen!







Motorkap, zijschermen en achterklep uit fiberglas. Kwaliteit ben ik goed over te spreken afgezien van de achterklep:




Dat deel is niet echt recht dus, maar wel te fixxen.

Even wat getallen:

Motorkap staal: 11kg
Motorkap fiberglas: 3.5kg
Achterklep staal: 7.5kg
Achterklep fiberglas: 2kg
Zijscherm staal: ??
Zijscherm fiberglas: 2kg

Gewichtsreductie: 13Kg

Totaal gewicht nu: 671,5kg!

evilnyntje 12-11-2008 20:08

Damn dat is leuk spul zeg, wist niet dat dat er was, prijzig? Je hoeft geen cijfers te noemen hoor, kleine indicatie.

egon 12-11-2008 20:45

waanzinnig dat project van je ik ga dit zeker volgen.
wens je veel succes

Wim. 12-11-2008 22:03

Dat schiet wel lekker op met gewicht :D
Nu nog kunstof ramen ook zeker? ;)

Gaat helemaal goed komen de golf! je bent goed bezig :)

toth75 13-11-2008 00:51

hoe verzin je het? Fiberglas deuren.
Wel een top project.

knarfmk1 13-11-2008 08:34

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Damn dat is leuk spul zeg, wist niet dat dat er was, prijzig? Je hoeft geen cijfers te noemen hoor, kleine indicatie.


Google maar even op smith & deakin ;)
ik vind de prijs opzich meevallen als je bedenkt wat je bijvoorbeeld al voor 2 stalen NOS zijschermen kwijt bent

sciroccoGTII 13-11-2008 19:34

Hoi,

Dat van die achterklep ontkom je eigenlijk niet aan met deze dikte (dun te zien) polyester. Wordt warm tijdens harden en vervormt dan. Zou als ik jouw was een tijd lang er een latje of zo achter klemmer met lijmtangen je zult zine dat het na verloop van tijd weer recht wordt als het niet al te oud polyester is. Anders gewoon een alu hoeklijnte erachter monteren of zo.

Leuk project trouwens, Is die motorkap ook van een goede kwaliteit?Geen deuken of hobbels? Zit er zelf ook aan te denken om aan te schaffen voor een scirocco type 2.

Gr. Maurits

knarfmk1 14-11-2008 00:42

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hoi,

Dat van die achterklep ontkom je eigenlijk niet aan met deze dikte (dun te zien) polyester. Wordt warm tijdens harden en vervormt dan. Zou als ik jouw was een tijd lang er een latje of zo achter klemmer met lijmtangen je zult zine dat het na verloop van tijd weer recht wordt als het niet al te oud polyester is. Anders gewoon een alu hoeklijnte erachter monteren of zo.

Leuk project trouwens, Is die motorkap ook van een goede kwaliteit?Geen deuken of hobbels? Zit er zelf ook aan te denken om aan te schaffen voor een scirocco type 2.

Gr. Maurits


Ah op die manier, dat latje met lijmklemmen zat ik ook al aan te denken inderdaad. Heb ze evengoed even een mail gestuurd, kijken wat de reactie is :)

Motorkap is zeker goed, zeer strak! let er wel op dat als je zonder binnen frame besteld de motorkap nog behoorlijk flexibel is. Die van mij is ook zonder binnen frame maar ik maak er aan de voorkant een klein hoeklijntje of iets dergelijks in voor iets meer stijfheid aan de voorzijde tegen de wind.

knarfmk1 14-11-2008 00:46

Vanavond nog met de slijptol en boormachine in het interieur in de weer geweest:













De stoelgeleiders verwijderd dus, wel een k***e klusje om te doen zeg!

Lieuwe 14-11-2008 17:25

1 van de betere projecten hier op het moment :thumbup:

Geen optie om een motorfietsblok voorin te hangen ?

Loop zelf ook wel es met zulke ideeën in mijn hoofd. Leuke uitdaging om zoiets realiseren.

Zal alleen wel moeilijk/onmogelijk zijn om zoiets street legal te maken ? Het blijft een 1300cc 4 cilinder als je bv een Hayabusa blok haalt :D

breadfan83 15-11-2008 17:40

Heej Frank, ik kom toch maar eens even kijken naar je project. Heb het even doorgelezen en 't is heel wat mooier dan ik aanvankelijk gedacht had.
Op Vortex staat een "topicje" waar je misschien nog wat aan hebt:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3277830

Succes in ieder geval!

knarfmk1 15-11-2008 17:48

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
1 van de betere projecten hier op het moment :thumbup:

Geen optie om een motorfietsblok voorin te hangen ?

Loop zelf ook wel es met zulke ideeën in mijn hoofd. Leuke uitdaging om zoiets realiseren.

Zal alleen wel moeilijk/onmogelijk zijn om zoiets street legal te maken ? Het blijft een 1300cc 4 cilinder als je bv een Hayabusa blok haalt :D


Thanks!

Ja een motorfietsblok is inderdaad ook leuk maar zo'n gedoe met ombouw en keuren enzo daarbij is het ook niet echt origineel klikke ;) :D

knarfmk1 15-11-2008 17:56

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heej Frank, ik kom toch maar eens even kijken naar je project. Heb het even doorgelezen en 't is heel wat mooier dan ik aanvankelijk gedacht had.
Op Vortex staat een "topicje" waar je misschien nog wat aan hebt:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3277830

Succes in ieder geval!


Thanks, dat topic ken ik inderdaad, die is behoorlijk rigureus, maar wel goed bezig!

Vanmiddag bij Breadfan een 8n bak gehaald, die afgegeven bij koen_is_sleeping en een AHD bak bij hem meegenomen, na lang zoeken eindelijk in mijn bezit!

Voor de duidelijkheid: Een AHD-bak is een vrij korte 5-bak ;)

Gertjan 15-11-2008 20:20

Koel, die heb ik binnenkort ook in m'n Jetta hangen geloof ik :D

MrMiljon 16-11-2008 17:09

Leuk project om te volgen! En ben benieuwd naar de pasvorm ed van de glasvezel panelen. Prijzen vallen me mee.

knarfmk1 18-11-2008 01:27

De haakse slijper en ik hebben weer goede zaken gedaan vandaag:

achterbankhaakje weg




interieurverlichting-houder (galgje anyone?) verdwenen:




Gordelplaten in c-stijlen verdwenen:




kloink:




we gaan vrolijk nog even verder:

Hoekstuk boven wielkast en plaat voor bovenste bevestiging achterbank spoorloos:




aan de andere zijde helpt moeder natuur ook een handje mee:




klonk: (platen voor bovenste bevestiging achterbank)



kloink: (hoekstukken en stoelgeleiders + klein grut:



Nu we toch bezig zijn:




kloink:



De oudijzerboer kan weer in zijn handen wrijven, voor 4 kilo minus een paar gram aan staal verwijderd!

Totaal gewicht nu: 667,5kg!

Samurai 18-11-2008 21:43

Dat laatste wat je hebt weg geslepen is niet echt handig, die zorgen ook voor stevigheid aan de carroserie!

Verder super bezig, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

martiepartie 18-11-2008 21:53

Dacht in in eerste instantie ook (ik dacht alleen aan stijfheid ipv 'stevigheid') , maar er komt een kooi in(volgens mij) . Die neemt dat kleine beetje verlies aan stijfheid wel op zich!

JeeWee 18-11-2008 22:18

cool, hoorde laatst iemand beweren dat elke 7 kg in verhouding stond met 1 pk.

Wim. 18-11-2008 23:08

Idd, het doet natuurlijk wel wat met stijfheid.
Maar dat is verwaardeloosbaar lijkt me.
En met een Rolkooi is dat probleem opgelost. :)

Met de autocross haal ik dat deel er ook altijd uit, maar dat is voor het gemak van uitdeuken ;)

Goed bezig zo! je wou onder de 700kg toch? maar komt hier nou nog het gewicht van de Kuistoel(len) bij? zoiezo het gewicht van de rolkooi neem ik aan?

Wat voor stoel heb je in gedachten btw? ik denk dat een Kirkey stoel 1 van de lichtste stoelen is?! en vergis je niet hoe goed die dingen zitten!
Ze zien er niet comfortabel uit, maar je zit echt muur vast. en is verassend comfortabel. weet niet of je daar al aan gedacht had toevallig?

knarfmk1 19-11-2008 08:47

Het neemt inderdaad ietsje in stijfheid weg, maar dat neemt de rolkooi meer dan voldoende op zich, dat durf ik wel aan!

gewicht van de rolkooi en kuipstoelen komt er nog bij inderdaad, dus we moeten hier en daar nog wat gewicht wegsnoepen. Het verschil in gewicht van de tank heb ik er overigens ook nog niet afgetrokken. Met de gewichtsbesparingen die ik nog in mijn hoofd heb moet het te halen zijn!

Kuipstoelen zit ik te denken aan Recaro/Sparco/Corbeau. Kirkey heb ik wel eventjes aan gedacht maar zijn maar ietsje lichter (als Recaro/Sparco/Corbeau) en om eerlijk te zeggen zien ze er mij iets te spacy uit, niet de stijl die ik in gedachten heb ;)

knarfmk1 19-11-2008 09:34

Wie weet er overigens een shop waar je wat kuipstoelen kan proefzitten? graag een beetje in de buurt van Noord-Holland


All times are GMT +1. The time now is 23:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.