![]() |
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben er net achter gekomen dat de retourleiding verstopt zat, nu de gashendel even afstellen en kijken hoe het gaat. |
Hmm als je dan bedenkt dat een goede VE pomp bijna 5x zoveel brandstof opbrengt dan dat de motor verbruikt.
Bij een verstopte retour leiding bouw je veel meer interne pompdruk op waardoor de pomp gaat vervroegen en het lijkt of de pomp niet goed op tijd staat. |
Is het ook niet zo dat er bij de retourleiding op de tank een 1weg klep zit? Het lijkt als hij loopt soms dat hij er een beetje lucht door aan trekt. Terug richting de pomp dus.
|
op je brandstof filter zit,, 1 weg op ..
maar is niet voor retoer .. vrgr gooigolf |
Bij de oudere diesels zit er geen terugslag klep in,
Vanaf de latere golf 2 hebben ze op de retour aansluiting van het brandstoffilter een plastic huis met een terugslag klep erin. (die moet je wel goed zetten, naar je tank moet de pijl staan) |
Ok ik heb niet heel veel kunnen werken aan de caddy laatste paar weken, maar de startmotor heeft het nu begeven :(
Hij klikte nog wel (de as schoof nog wel naar buiten), maar ging niet meer rond. Ik heb er toen nieuwe koolborstels in gezet maar hij deed nog steeds het zelfde. (1 koolborstel bleek wel kapot/afgebroken) Als ik de + van de accu direct op de startmotor zette ging hij nu wel rond, dus dacht ik dat het probleem in het relais zat. Nou heb ik net een nieuw relais gemonteerd maar nou doet hij alsnog hetzelfde :S Wat kan het zijn? :S |
Ok het is al weer opgelost, de + kabel van de accu naar het relais was gewoon gaar!
|
Heb nu een andere pomp van een T3 gemonteerd, hij loopt en reageert mooi! Ik zal hem binnenkort echt goed op tijd zetten. Hij rookt alleen nog wel aardig (blauw), is dat olie?
|
blauw is olie ,,
maar zet hem eerst maar eens goed op tijd ,, en kijk dan even weer , vrgr gooigolf . |
Bekend probleem, dat ligt aan je dieselfilter. heb je de oude nog? probeer het maar eens om te zetten.
Ik heb zelf 5 jaar lang caddy 1 diesel gereden en na een keer een grote beurt gedaan te hebben exact dit probleem, met een filter van de VW dealer liep hij niet.....todat ik de oude terug had gezet, sloeg gelijk aan en liep weer als een zonnetje. |
Maar hij start en loopt prima op het nieuwe filter..
|
kleprubbers/klepstelen eens controleren zijn ook wel eens stuk/lek of hebben speling waardoor ie olie kan verbruiken.
Kan ook aan de turbo liggen dat ie wat verbruikt. |
@ Johan
JR motor heeft hydrostoters voor zover ik weet en als die niet meer goed werken dan hoor je dat wel toch. |
Dan kunnen de klepstelen of rubbers toch nog lekken hoor.
Mocht je interesse hebben heb nog een gtd intercooler set compleet liggen voor de 1.6. |
Quote:
Gister heb ik de pomp op tijd gezet volgens deze stappen (goeie uitleg!): http://vincewaldon.com/index.php?op...id=24&Itemid=28 :tongue: Ik ga de rookwalmen missen, filmpje!! http://www.facebook.com/photo.php?v=363864120320625 |
Hhaha geweldig :thumbup:
blijft mooi lopen vind ik zo'n 1.6 |
@gti power
Ik heb eventueel wel interesse, k heb je een pm gedaan |
All times are GMT +1. The time now is 07:51. |