![]() |
Even kijken op je kenteken of daar U9 op staat.
Auto's van voor 1993 met u9 op het kenteken hoeven geen kat te hebben mits het co onder de 0.5% zit. |
ben op zoek naar een uitlaatcollector voor mijn golf 2 1.3 uit 85. zou nar het schijnt dezelfde uitlaatcollector moeten zijn zoals bij uw polo. zou u anders een een foto van de spaghettie collector willen posten?
en de link waar u deze heeft besteld? groeten steven |
vanaf 1996 ben je verplicht een kat te hebben, co minder dan 0,5
vanaf 1993 viergasmeting verplicht MITS KAT AANWEZIG vanaf 2002 met kat, co minder dan 0.3 Naar de kentekenpapieren mag alleen worden gekeken voor het chassisnummer, de kleur en de brandstof. U9 en andere coderingen mogen niet worden meegenomen (ookal staat er U9, dan hoef je nog geen kat te hebben!) Regels zijn per 1 april 2011 veranderd ;) (nee geen grapje!) bij geen kat overigens co van 3,5, bouwjaar weet ik ff niet uit mijn hoofd meer. maar daar zit ook een grens aan. ik dacht 93, maar ik heb de gegevens niet meer direct bij de hand. Let goed op bij apk afkeur van gasmeting. 0.3 wordt vaak aangehouden en dat kan problemen hebben bij oudere autos. Je mag dan de keurmeester erop wijzen dat het 0.5 moet zijn. Wilt deze dat niet geloven, kun je om een steekproef vragen. Desnoods wijs je hem even op het apk boek dat geld vanaf 1 april 2011 Complete apk regelgeving 1/4/2011 in ZIP formaat |
Quote:
Dit is het betreffende spaghetti uitlaatspruitstuk voor de polo. Maar het lijkt of de prijs omhoog is gegaan. Ik had de rvs voor 189. Je zou ze even moeten mailen. klik hier voor spaghetti |
Quote:
of gewoon op ebay kopen, met een beetje zoekwerk betaal je 80 euro voor dezelfde ;) |
ah super, alvast bedankt!
|
Quote:
Je mag mijne, de ta-technix spruistuk van eigenlijk 190 hebben voor 175, nog niet gebruikt, krijg je er een speciale moer voor de lambda sonde bij |
Quote:
Waar bij andere polo's staat: Polo 1.3 40kw u9 Staat bij mij: Polo 1.3 40kw E2 hij is van 15 april 1993.. Volgens jou post is hij dan wel verplicht maar volgens the_maxx niet, ik geloof ook van niet. Zou hij snel boven de co waarde zitten zonder kat? verder is er nog niets met de motor gerommeld en loopt hij nog perfect, en het scheelt toch hartstikke veel wanneer de uitstoot wordt gemeten met warme of koude motor?.. |
E2 is een andere type kat als een U9.
Als het goed is hoort nog steeds bij apk een E2 eronder te zitten. |
Quote:
zoals ik al zei, per 1 april 2011 is die regel komen te vervallen. Wat op kenteken staat hoeft nog niet persee zo te zijn. Naar het kenteken mogen ze in principe niet meer kijken. Heb kort geleden van een apk keurder vernomen dat wanneer je een lambda hebt, je wel weer een kat zou moeten hebben. Andere bronnen ontkrachten dit. Dus ik kan daar verder niets over zeggen. Genoeg autos met lambda, zonder kat, standaard, dacht ik zelf, toch? |
Quote:
Inderdaad. Voor APK hebben ze tegenwoordig geen kentekenpapieren nodig, dus kunnen ze er ook niet op kijken ;) |
iemand ervaring met een oliekoeler op een 1.3??
zou graag een plaatsen, maar weet niet in hoevere dit mogelijk is? |
ik zou me eerder afvragen of het nodig is ;) Oftewel, gebruik een sensortje en houd m in de gaten
|
Quote:
das ook waar, ma zou het ook wel leuk vinde voor de looks :tongue: |
voor een standaard 1.3tje is t niet nodig. Heb je er nou een turbokit op of als je een getunede g40 hebt zeg ik ja, dan wel.
Voor de looks? ach hij hoeft toch niet aangesloten te zitten ;) |
All times are GMT +1. The time now is 02:41. |