Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Essen Motorshow (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78080)

The Clauw 25-11-2010 14:36

Gaan er nog mensen van uit de buurt van Arnheim ??

Kan ik me daar mooi bij aansluiten :D

Winterbanden ga ik echt niet monteren... De audi had al lang in de stalling moeten staan maargoed... uitzondering voor essen moet kunnen toch.... zal wel nog geen pekel liggen mag ik hopen :tounge:

Jel Golf 2 GTI 25-11-2010 15:09

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Is een milieusticker, wat aangeeft hoe "vervuilend" je auto is.
Er zijn plaatsen in Duitsland waar je zonder die sticker of met een gele of rode sticker niet in mag.
Wat mij bekend is, geld dit ook voor de plaats Essen echter alleen in het centrum. hier hoef je dus geen rekening mee te houden, correct me if i'm wrong ;)

Oke en waar kan ik zo een sticker krijgen?

En wat voor sticker hoort er op men wagen??
BMW 525I E34. 2500cc 6Cyl 24V
Niet echt een milieu vriendelijke wagen :D

breadfan83 25-11-2010 15:21

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Niet echt een milieu vriendelijke wagen :D

Kun je je nog aardig in vergissen. :D

Volgens mij gaat dit aan hand van de fijnstofdeeltjes. IK dacht dat Nigel of Stijn met de V8 ook zo'n sticker hadden gekregen en praktisch overal mochten rijden met die dikke motor. ;)

Jel Golf 2 GTI 25-11-2010 15:39

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kun je je nog aardig in vergissen. :D

Volgens mij gaat dit aan hand van de fijnstofdeeltjes. IK dacht dat Nigel of Stijn met de V8 ook zo'n sticker hadden gekregen en praktisch overal mochten rijden met die dikke motor. ;)

K dan valt het mss nog goed mee.

Als er iemand meer info heeft over de stickers, welke ik nodig heb en waar te verkrijgen , dan hoor ik het graag. :thumbup:

oakgreen20vt 25-11-2010 15:51

ik ben ook 1 van de 34 voor in de bus naar Essen, ik voel me net 10, vlak voor het schoolreisje hahaha

PARTYBUSJE !!!!!

breadfan83 25-11-2010 16:05

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
K dan valt het mss nog goed mee.

Als er iemand meer info heeft over de stickers, welke ik nodig heb en waar te verkrijgen , dan hoor ik het graag. :thumbup:

Alle info die je nodig hebt: http://www.anwb.nl/auto/rijden/tips...-Duitsland.html

;)

ronaroot 25-11-2010 16:09

Quote:
Originally Posted by breadfan83

Je was me net voor :D

En als ik me niet vergis bij elke kwik fit te verkrijgen ;)

Jel Golf 2 GTI 25-11-2010 16:39

Heb net gekeken en Essen staat aangegeven met een rood punt,
Voor zover mijn duits gaat kan ik er uit opmaken dat mensen die een rode sticker hebben Essen niet binnen mogen.

Ik heb zelf normaal een groene sticker nodig (benzine wagens afgeleverd na 1992).
Maar Groene punten staan nergens aangegeven in de buurt van Essen.

Wil dit zeggen dat ik eigenlijk zonder stickers naar ginder mag :thumbup:

variejantje 25-11-2010 17:44

Als je de juiste wegen neemt heb je geen sticker nodig, maar ja, als je s avonds de parkeerplaats afgeloodst wordt rijdt je zonder er erg in te hebben weer in het centrum of andere voorstad, na 11 keer essen heb ik al heel wat delen van Essen gezien haha.

Ik heb vorig jaar dat ding voor een tientje of zo aangeschaft bij ANWB, gaat op kenteken en moest er een dag of 5/6 op wachten.

The Skinnmeister 25-11-2010 19:49

Wij (ik en kleine Beer2) gaan maandag de 29e met een man of 5 :thumbup:

Jelle-Mk1G60 25-11-2010 21:06

wij maken er een weekend uitstapje van vrijdag naar de motorshow zelf dan wat feesten en nadien de kerstmarkt :)

audivwfreak 27-11-2010 21:51

Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
ik ben ook 1 van de 34 voor in de bus naar Essen, ik voel me net 10, vlak voor het schoolreisje hahaha

PARTYBUSJE !!!!!

ik ben volgens mij nummertje 30 van de inzittenden van de bus uit friesland :thumbup:

GerardMkIIVR6 27-11-2010 21:53

:D wordt wel wat haha.
Vooral nadien naar het restaurant omg :D
We kunnen ons denk ik volgend jaar niet meer laten zien in Heerde bij de Outlaws want daar zit het restaurant :D

HB24 27-11-2010 22:19

Vignet heb je niet nodig aan de messe, de messe ligt immers net buiten het centrum :)

dragracer 27-11-2010 23:52

Quote:
Originally Posted by HB24
Vignet heb je niet nodig aan de messe, de messe ligt immers net buiten het centrum :)

Maar Essen is een vreemde stad om doorheen te rijden....en voor je het weet knal je de stad in en kun je de sjaak zijn......

Voor diegenen die geen vignet hebben.........

Vanaf Arnhem is het de A3 waar je op zit.......bij kreuz Oberhausen de afslag nemen richting Köln (A3) hier blijf je op zitten tot kreuz Breitscheid en daar de A52 op.
Deze een kilometer of 8 of 10 volgen(schat ik) en dan afslag naar de Messe nemen.....dan hoef je niet door de stad en kun je zover ik weet zonder vignet bij de Messe komen........... ;)

De Limburger 28-11-2010 03:55

Voor Pic's en Comments!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78215

Gr Ronnie

VWJYI 28-11-2010 10:08

Quote:
Originally Posted by Ronin
Voor zover mij bekend zijn winterbanden in duitsland verplicht bij winterse weersomstandigheden.

Stond gisteren in de krant. Van af maandag gaat er een nieuwe wet in in duitsland waar wel specefiek word aangegeven dat je winterbanden moet hebben..... Dus nu zijn ze wel verplicht :thumbup:

variejantje 29-11-2010 15:04

Gisteren geweest, weer een goede show, na wat tegenvallende jaren, wel verscherpte controle grensovergang A12 arnhem, en was blij met me winterbanden, want het was glad s morgens. En er was veel veel werk aan de weg, dus die sticker kwam zekers van pas.....

furb 29-11-2010 15:46

Gisteren met 8 man van de Dubclub geweest. Toffe dag gehad, de meeste waren brak, lekkere worsten gegeten en gewoon lopen aanklooien :) gezellig hoor.

variejantje 29-11-2010 16:11

tja was "gezellig":

http://www.youtube.com/watch?v=_Y3wNiO4QeI

All times are GMT +1. The time now is 12:46.