Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   DennieMeister's Golf MK1 1.1 1979 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63039)

DennieMeister 11-06-2010 20:48

Quote:
Originally Posted by M1974
Ik houd mij ook aanbevolen.
mariusboonman AD zeelandnet.nl
Welke inventor versie zijn ze? Ik heb thuis 2008 er nog op staan. 2010 moet ik nog installeren. Ik kan er op het werk ook wel even een PDF van printen voor de andere liefhebbers die niet gezegend zijn met tekenprogramma's.

Mooi om te zien dat deze auto grondig wordt aangepakt en dat de vaart er ook lekker in blijft zitten. :thumbup:
Alleen als geld al een probleem is voor het spuiten, dan kan dat straks bij het opbouwen nog wel eens tegenvallen...
Mijn ervaring is dat er dan ook nog bakken geld opgaan en kleine onderdeeltjes, rubbertjes, ditjes en datjes.
Nieuw is vaak de enige optie, omdat tweedehands vaak net zo slecht is of nog erger dan het deel dat je zelf hebt.
Geen idee of je hier rekening mee hebt gehouden?

Ik heb hier wel rekening mee gehouden inderdaad, daar ik mijn rijbewijs nog niet heb en ook maar een arme student ben heeft het niet zo'n haast.

Quote:
Originally Posted by De Pul
er bestaat ook een vw kleur die ongeveer gelijk is aan wat er nou opzit,is dat geen optie?
(weet zo alleen de benaming van die kleur niet )

Ik zat meer te denken aan een groen tint. Zoals in dit filmpje. Of een
grijstint
. Hmm.. moeilijk moeilijk! :confused: :confused:

frektet 12-06-2010 09:08

hey

groen van da filmke is manilla groen kleurcode L63Y

grtz

De Pul 12-06-2010 11:38

die grijstint vind ik dan mooier,daarbij is dat groen inmiddels ook geen aparte kleur meer.

DennieMeister 14-07-2010 11:35

De Einser staat nu bij de straler:

Gisteravond met ErikvanBilsen in de achtervolging naar de straler gebracht.

Wat een tering werk om de kit eruit te halen. :tongue:
Blokje gaat ook voor revisie weg asap!

caddy ron 14-07-2010 11:48

goed bezig man, een tip voor het spuiten, bespaar er niet op, zorg dat je iemand hebt die hem meteen goed spuit, waar je werk van gezien hebt anders krijg je door de besparing van een paar honderd euro straks spijt.
Je hebt spuiters en spuiters, goedkoop is zeker aantrekkelijk maar 8 op de 10 gevallen ook vaak pruts werk, tenminste dat is mijn ervaring :thumbup:
Groetjes ron

René 14-07-2010 11:53

Quote:
Originally Posted by DennieMeister
De Einser staat nu bij de straler:

Gisteravond met ErikvanBilsen in de achtervolging naar de straler gebracht.

Wat een tering werk om de kit eruit te halen. :tongue:
Blokje gaat ook voor revisie weg asap!

Gave foto, die rode lijkt super zo van achter :thumbup:

DennieMeister 14-07-2010 12:04

Quote:
Originally Posted by caddy ron
goed bezig man, een tip voor het spuiten, bespaar er niet op, zorg dat je iemand hebt die hem meteen goed spuit, waar je werk van gezien hebt anders krijg je door de besparing van een paar honderd euro straks spijt.
Je hebt spuiters en spuiters, goedkoop is zeker aantrekkelijk maar 8 op de 10 gevallen ook vaak pruts werk, tenminste dat is mijn ervaring :thumbup:
Groetjes ron

Bedankt! Hij wordt gespoten bij een echte schadehersteller, heb daar alle vertrouwen in. :thumbup:

Quote:
Originally Posted by René
Gave foto, die rode lijkt super zo van achter :thumbup:

Inderdaad, vind het ook een super Golf. Gelukkig is de eigenaar een goede vriend anders had ik de Golf nooit zover gehad als nu.

ErikvanBilsen 14-07-2010 14:59

@ Rene:
Danke, dat is mijn auto.

@ Dennie:
Achja je moet wat doen voor de medemens he,
Begint iig al te vordere nu.

Edit: Ohja wat ook best grappig is om te weten is dat de eerste insteek was om de auto netjes een ander kleurtje te rollen, aangezien het niet echt netjes gerold was.

Erik.

Audilimburg 14-07-2010 22:20

Wordt goed aangepakt. De gerolde kleur lijkt op Miami blauw en dat is een erg mooie originele kleur als je het mij vraagt.

In ieder geval veel succes met de resto.

DennieMeister 25-07-2010 20:48

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Wordt goed aangepakt. De gerolde kleur lijkt op Miami blauw en dat is een erg mooie originele kleur als je het mij vraagt.

In ieder geval veel succes met de resto.

Auto is weer terug van de straler, mijn oom heeft overigens al een stuk gelast.

Mooie foto's van toen we de kit en de rotzooi in de wielkasten etc. aan het verwijderen waren.

En hier een foto van toen hij net terug was van de straler,
Deze heeft hem in grote lijnen gestraald zodat er gelast kan worden.

Foto's van de delen die al gelast zijn komen asap.

ErikvanBilsen 25-07-2010 20:53

Nice Dennie,
Moet binnekort nog us langs komen.

Erik.

DennieMeister 25-07-2010 20:56

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Nice Dennie,
Moet binnekort nog us langs komen.

Erik.

Je weet de weg :tongue:

Dexizzle 25-07-2010 21:14

Nice Dennie, jeweets binnekort moet ik er ook aan geloven!

ErikvanBilsen 25-07-2010 21:34

Quote:
Je weet de weg :tongue:

Ja zal morgen eens gaan kijken of ik hem nog vind.

Erik.

Dexizzle 25-07-2010 21:39

Moet binnekort ook eens komen kijke Dennie! Zoiezo als ik terug kom uit Turkije moeten we met z'n 3en serieus gaan kijken voor een mooie mk1 opknappert voor mij!

Thijs. 25-07-2010 21:54

Hey jij was mee met Erik naar MIVW ofniet ? Leuk om je project te zien, je pakt het iig goed aan vind ik. Weet je al welke kleur het nu gaat worden ? Persoonlijk vind ik dit echt een van de netste kleuren op een golf 1:

Persoonlijk had ik hem weer Mexico Beige gespoten, maar dat vind jij niks las ik. Ga je ook mee naar Vag-Fest ? Zou wel gezellig zijn :cool:

DennieMeister 25-07-2010 21:59

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Hey jij was mee met Erik naar MIVW ofniet ? Leuk om je project te zien, je pakt het iig goed aan vind ik. Weet je al welke kleur het nu gaat worden ? Persoonlijk vind ik dit echt een van de netste kleuren op een golf 1:

Persoonlijk had ik hem weer Mexico Beige gespoten, maar dat vind jij niks las ik. Ga je ook mee naar Vag-Fest ? Zou wel gezellig zijn :cool:

Hey Thijs,

Ik was inderdaad met Erik mee naar MIVW.
Ja dat groen vind ik ook echt een superkleur, is ook een hele grote kanshebber.
En ik kan helaas niet naar VAG-Fest op zondag, dan moet ik voetballen.

Thijs. 25-07-2010 22:04

Quote:
Hey Thijs,

Ik was inderdaad met Erik mee naar MIVW.
Ja dat groen vind ik ook echt een superkleur, is ook een hele grote kanshebber.
En ik kan helaas niet naar VAG-Fest op zondag, dan moet ik voetballen.

Ik zeg: doen ! Welke andere kleuren heb je nog in gedachten dan ? :rolleyes:

Jammer dat je niet meegaat, misschien zie ik je nog een keer op een meeting :D

DennieMeister 25-07-2010 22:16

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Ik zeg: doen ! Welke andere kleuren heb je nog in gedachten dan ? :rolleyes:

Jammer dat je niet meegaat, misschien zie ik je nog een keer op een meeting :D

Diamantsilber (L97A), Zwart (L041) of Bahamablau (L99F) vind ik ook erg strakke kleuren.
En we zien ons zeker nog wel eens op een meeting, sowieso als de Golf zover is. ;)

Audilimburg 26-07-2010 10:05

Bahamablau zou ik niet doen :shake: :D

En waarom is de auto niet helemaal gestraald? Heeft dat met kosten te maken of een andere reden?
Je had hem als je het mij vraagt beter in zijn geheel kunnen laten stralen. Er zitten namelijk ook vaak roestplekken onder de (restanten) lak die je niet ziet. Heb ik zelf bijvoorbeeld gehad op het dak. Lak zag er goed uit, maar ben er toch aan beginnen te schuren en toen doken eronder allerhande putjes op.
Maar goed, ik kan op de foto's niet precies zien hoeveel er niet mee is gestraald.

All times are GMT +1. The time now is 20:26.