![]() |
bdw, 'k heb al eens om info gevraagd:
Here are the answers to your questions: we offer two different lengths of coilover...one which lowers the Bus 50mm - 100mm and the other which lowers it 85mm - 140mm If you change your tyres to 60 profiles on the 14" wheels you will be about 180mm lower (this is really low!). The original torsion bars are replaced with out long tie bars, so that the trailing arms can pivot freely, then all the suspension and adjustment is done with the coilover units. I have attached some pictures of two buses. The Yellow Bus is lowered with the 100mm kit and is as low as it will go. The Blue Bus is lowered 180mm as described above. These pictures were taken for the next issue of Camper and Commercial magazine which is due out on the 12th of March. We have a full 'How To' feature and these Buses in the magazine. Hope that helps Cheers Simon Red 9 Design |
Hebbie die foto's ook nog erbij JW.
|
JeeWee goosurtjûh heb ze ff op het forum gekwakt:
Die blauw witte lijkt in eerste instantie niet zo heel laag mede door z'n zwarte onderkant denk ik. |
Quote:
Ja het is iets stugger rijden, maar je kan het zelf afstellen , hoogte en stugheid naar je eigen zin, Ik heb die van mij op zijn slapst staan en is iets wat stugger dan een orgineele voor as. Maar als je hem meer verlaagd dan moet je toch stugger voor de wielkasten niet aanslepen aan de wielen! We hopen volgen jaar weer in Budel te zijn, kom maar even kijken dan. |
Wat ook een optie is (na er zaterdag met Mac Gyver,Bkz & Gert erover te hebben gebrainstormt)
is dat je de bovenste torsie"staaf" niet vastschroeft in de midden,maar aan de draagarmen. De bovenste as gaat dan als een stabilisator werken,net zoals bij een type3. @Alex,die assen ... schuiven die door het standaard middenblok (wat in de as blijft zitten) heen ?? |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Ja,die ... als we van dat middelste (vaste) blok in de vooras nou eens een kogellager van konden maken :rolleyes: Die naaldlagers aan het uiteinde van de vooras (vergeten je dat zaterdag te laten zien) zitten er al,dus nu nog eentje in het midden,en je hoef geen stabi meer aan je onderste draagarmen te maken :D |
Quote:
Naaldlagers heb ik gisteren nog even bekeken omdat mijn vooras toch uitelkaar ligt. Zal een kijken of dat blok eruit kan. Maar het is geen verenstaal die lange as dus al links omhoog gaat gaat rechts mee. dit lijk mij niet wenselijk.Onafhankelijk is beter dan vast!! |
Quote:
Ja die schuiven er gewoon in en hebben van die V-tjes voor je schroeven om ze vast te schroeven in het midden, net zo als je veerplaten! |
@Alex,we dachten ook al zoiets ... kon het me niet voorstellen dat het getande middenblok
verwijderd of aangepast zou moeten worden. En hoe is de passing in de draagarmen,want daar zit natuurlijk ook zo'n getande sparing voor het verenpakket,maar daar wordt de draagarm alleen maar geborgd,zodat hij er niet af kan,toch ?? Zit (of komt) er dan geen speling op de draaipunten :confused: |
Quote:
Ja, die stang word alleen maar geborgd aan de uiteinde aan een draaibare uitsparing voor je schroefies. Nee, er zit geen speling in de draagarm. |
Als ik het goed gezien had in op de plaatjes, zit er aan het einde van de stang rubbers??
Die zorgen er denk ik voor dat de er geen speling kan ontstaan op de asjes. |
als je die meneer van red9 mailt kun je volgens mij zo een inbouwhandleiding vragen!
|
Quote:
De inbouwhandleiding staat op hun internetsite! |
Quote:
NEE, dat zijn geen rubbertjes aan de uiteinden van die stang! Dat zijn draaibare metalen delen waar je schroefies op vast komen te zitten. |
Quote:
zijn de uiteinde draaibaar?? :eek: Is dat het messing gedeelte. hoe hebben ze dat gedaan dan?? |
Quote:
Het klinkt allemaal niet echt stevig. Aan de andere kant; de "Ricki James" :biggrin: schijnt het ook onder z'n BD te hebben zitten. En die rijd er toch ook behoorlijk veel mee en hard. Mischien eens op een Engels forum zoeken? Daar moet vast meer feedback te vinden zijn. |
Quote:
Dit zijn de rasterplaatjes zoals Creative ze op de weedeater monteert. deze zijn wel ietsje anders (lees;groter) dan de keverrasterplaatjes. De onderste staat op maximaal "hoog" standje,en met de bovenste verlaag ik de bus ... zo wordt de vering wel iets stugger,maar duurt het ook langer voordat de banden de wielkuipen raken. |
Quote:
Tijdens Spa en andere meetings in het verleden heb ik al eens wat engelsen aangesproken over deze set, waarbij onderandere een redacteur van 'vwcamper en commercial' [ofzo] die die set getest hadden, en iedereen was er goed over te spreken. Nog geen verhalen gehoord van grote ongelukken of instabiele constructie. Toen ik de set zo'n 3 jaar terug zag had ik ook mijn bedenkingen bij het alleen maar gebruiken van de schokdemper bevestigingen namelijk. Echter zelfs met het gewicht een camper schijnt dit nog geen probleem te zijn. |
Quote:
Erwin,die raster platen zijn gemaakt door Marco van Slammedpanel en verkocht via BBT aan Creative.Leuk ook om in de VolksWorld te lezen dat Creative de mooiste en beste rasterplaten heeft die momenteel in de handel te krijgen zijn. |
All times are GMT +1. The time now is 11:16. |