![]() |
Kijk, de waarheid ligt in het midden. Het moet geen zoetsappig 'ach gossie wat een mooie auto' forum worden waarin mensen geen kritiek kunnen verdragen, maar het moet ook niet zo zijn dat mensen tot de grond toe afgebrand worden.
Meningen ventileren kan altijd, het is een vrij forum en vrij land. Waar de grens ligt, dat is voor iedereen verschillend, iedereen heeft een andere drempelwaarde waar meningen en/of kritiek verandert in afzeikerij. Dat is in het 'echie' al moeilijk te bepalen, laat staan op zoiets koud en electronisch als een toetsenbord en scherm. Vandaar ook mijn vorige post waarin ik de moeilijkheid van het moderaten van dit soort issues aanhaal; dit is eigenlijk onbegonnen werk! Kijk, grove schendingen zijn duidelijk, maar veel subtielere posts kunnen al hele rake klappen zijn voor bepaalde mensen. Daarbij hebben we ook nog eens totaal geen inzicht in PB verkeer. Laat ik het zo zeggen: het moet ver gaan willen wij iemand bannen van het forum voor het geven van meningen, het blijft een vrij land en een vrij forum. Neemt niet weg dat wij het heel triest vinden dat mensen zich zo afgezeken voelen dat ze de benen nemen, dat willen we, binnen acceptabele marges, ten alle tijden voorkomen natuurlijk. Daarom stuurde ik in mijn vorige post ook aan op jullie eigen macht: niets is zo'n sterk modererend medium als jullie, de users zelf. Jullie zijn het forum en niets is zo sterk als de groep zelf, jullie geven de richting (misschien zelfs onbewust) aan. Waarom is de smaak hier anders als op het andere forum? Geen idee, dat is aan jullie zelf te danken, wij hebben echt geen andere smaak bits en bytes hier.... |
Quote:
En weer een nieuwe quote voor het lijstje :) |
Jammer Henk dat je je reacties hebt verwijderd, maar is jou gerespecteerde keus.
Moet wel zeggen dat jij in mijn ogen toch wel Mr Caddy bij uitstek bent !!!! Succes met je projecten en hopelijk post je nogs eens weer wat foto's !!!! Groeten, LRR |
Iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is niet netjes vind ik:
-Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog -Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz Jammer dat er ook mensen op het forum zitten die vroeger vaak zijn gepest!!! Ik kan henk persoonlijk en ik weet hoeveel pijn hij heeft gehad en nog steeds heeft. Iemand die zo iets stuurt moeten ze direct met de bek op de stoeprand zetten :mad: :mad: :mad: :mad: jammer dat het zo moet. |
ik denk dat het probleem ook niet ligt bij het geven van meningen over projecten en/of topics..... het ligt denk ik eerder in het feit dat er mensen zijn die als iets ze niet bevalt al een beeld gevormd hebben van de eigenaar en denken dit ook maar ongezouten te moeten posten.........(waarschijnlijk ook de reden waarom henk ermee opgehouden is)
gr. |
@ de moderators;
Was ook niet als krtitiek bedoeld, niets dan lof over het werk wat jullie doen, zonder mods zou het helemaal een chaos zijn. Tis gewoon dat sommige leden zich ook beter voelen dan de rest, en dat ook tevaak laten merken. Ik heb Henk z'n topics altijd met plezier gelezen, en heb gelukkig de bovenstaande opmerkingen gemist, zonde dat door een paar debielen het plezier van iemand zo vergalt wordt. Vind het erg jammer dat het zover moet komen, maar ken het wel, heb het zelf ook gehad op een forum van een ander merk. Der zullen altijd mensen stoer blijven doen zolang ze zich achter hun beeldscherm kunnen verschuilen... |
Quote:
Dit is echt een OLO reactie. :screwy: Quote:
Volwassen reactie, voor iemand van 35 :redface: Ik heb trouwens ook nog nooit iets van die koekert (golfvr6) gezien qua projecten... Ik, en vele andere, hopen dat je nog eens dat wat post. Keuze is aan jou :thumbup: |
Dat 'als je het niet mooi vind kan je ook gewoon niet reageren' gedoe vind ik zo'n ontzettende klets.
Als je wat gezonde kritiek geeft is dat toch geen ramp, niet iedereen heeft dezelfde smaak, dat mag toch gewoon gezegd worden, daar is een forum voor lijkt me... Als je niet tegen het minste beetje kritiek kan ga je maar naar zoetsappig.nl/forum.. Die persoonlijke opmerkingen gaan inderdaad wat ver, snap ook het nut niet om dat te posten. |
Ow man, waar blijft die kale 'rimmer'... :D
|
Quote:
En met zulke reacties begint het liedje opnieuw. Ik heb het verhaal rond Henk Wassenaar ook gevolgd, en nu dit topic eens op mijn gemak door zitten lezen. Volgens mij is de belangrijkste boodschap; als iets je niet aanstaat, reageer dan niet of in ieder geval op een genuanceerde manier. En dat nu de naam van Henk Wassenaar gebruikt wordt komt in mijn ogen slechts door 'de druppel'. Het gebeurt veel vaker dat mensen met hun beste bedoelingen afgebrand worden. Ik ben ooit dit forum gaan bezoeken vanwege het niveau. En daarmee bedoel ik vooral het niveau van de leden. De hobby die Volkswagen heet, heeft hier op het forum voor mij een enorme boost gekregen. Zinnige topics en reactie's. Laten we dat niveau met zijn allen gewoon behouden. Groeten Rutger |
Heb Henk 1 keer ontmoet omdat hij hier velgen heeft gehaald.
Vriendelijk jongen die vol zit van zijn auto's en ook graag daar over praat. Doen we toch allemaal. :thumbup: Laatst ook bij Roadwarrior spullen gehaald.............even lekker lullen .............. :tongue: En meestal zijn de 'zeikers' mensen die zelf geen fantasie hebben en vaak nog beter weten wat iemand met zijn auto moet doen dan de eigenaar er zelf mee wil en kan doen. Laatste tijd ben ik zelf ook wel een beetje moe van de zeikers die altijd gelijk roepen van neeeeeeeeeee je mag de auto niet rollen en neeeeeeeee je mag er geen spoilerset omheen gooien.............en wat zonde van die originele GL. Koop zelf zo'n auto, gooi hem plat en gooi er bbs'en onder die iedereen heeft maar hou je gezeik bij je. En ik moet sommige voorsprekers ;) gelijk geven. Sommige mensen hebben een dikke bek hier op het forum en als je ze eens toevallig tegenkomt bij een garage of ergens anders lopen ze met het hoofdje naar beneden om je heen. |
Daarom, tip voor meeting seizoen 2009, spreek elkaar eens aan, dat is veel leuker. Ik probeer het altijd en het valt 100% mee. Zo leer je de mensen kennen achter de forum naam.
|
Quote:
Daarom kwam ik hier ook, het niveau is er nog wel alleen valt het minder op door de hoop negatieve reactie's en dat trekt ook meteen de sweer naar beneden. Verder vind ik dat de mods best wat strenger mogen zijn, 2x waarschuwen en daarna BAN... Denk dat het dan al een stuk minder word, want als mensen alleen maar negatief kunnen zijn hebben ze ook niet echt een meerwaarde op het forum, athans dat is mijn mening. |
:goodpost:
2 keer waarschuwen en dan BAN :headshot: |
Die laatste opmerking in Henk z'n topic ging nogal ver maar voor de rest kon toch wel ? As je een topic maakt op een forum heb je kans op kritiek . Daar kan je natuurlijk heel kinderachtig op reageren maar je kan het ook gewoon meenemen in je auto . Waarom geven mensen kritiek op me auto ? Is hetterecht of niet ? Ik heb zelf ook wel is kritiek gehad op me topic's nou en ! sommige mensen vonden me wielen niet passen of de kleur niet origineel boeie ik vind het wel mooi .
De opmerking van REBO was gewoon netjes en er was niks in gelogen hij heb gezegd wat een hoop mensen dachten dat zie je op de reactie's daarna . Hij heeft netjes een PB gestuurd Henk heeft daar niet op gereageert dat vindt ik dan jammer dat je dan heel kinderachtig je topic's maar sluit om kritiek te voorkomen . Vlucht niet voor kritiek het kan opbouwend zijn en natuurlijk zijn er paar botte mensen tussen nou en ! die lopen ook op straat als die je auto zien zullen ze ook wel denken "die auto is lelijk" ga je dan ook niet meer rijden ? Maak gewoon weer een topic van je auto's de golf is niet lelijk en ook al heb je niet alles zelf gedaan hij is gewoon mooi en die nieuwe caddy gaat weer wat worden . |
Ik kijk zelf elke dag even op het forum en vind het niveau hier erg goed op een paar uitzonderingen na.
Ik snap ook niet waarom sommige hier het pispaaltje worden. Ik noem even Rene en Henk als resente voorbeelden die vaak door dezelfde mensen worden aangevallen. Verder nemen sommige alles en voorral zichzelf veel te serieus en blijven eindeloos reageren en andermans project topics vervuilen met hun gelul. Kijk een keertje een opmerking met een knipoog moet kunnen,maar als het alleen maar zeiken is ,zit ik daar niet op te wachten in een topic.Erg Jammer dat zowel Rene als Henk er mee stoppen door toedoen van anderen. Ik post zelf mijn project topic om de veranderingen aan mijn auto te delen met anderen en vind het leuk als ik hiermee anderen kan inspireren. Ik doe zelf ook ideeen op op de diverse sites en bladen (ook dat is hobby) En natuurlijk zijn er mensen die mijn stijl niet mooi en inspirerend vinden ,dat mag ook gezegd worden. Dan heb je nog de vriendjes,buren en familie,mede clubleden van elkaar die telkens reageren via het forum op project topics met enkel positieve reacties. Tja ook daarvan denk ik wel eens is dat nodig als je elkaar dezelfde dag nog hebt gezien. Maar om je nou overal je druk om te maken en te reageren nou nee. Houd het netjes en houd respect voor elkaar en vraag jezelf eens af of je reactie iets toevoegd aan een topic of dat je dit doet om jezelf op wat voor manier dan ook te bewijzen (positief of negatief). Ik beleef dagelijks nog veel plezier aan dit forum en heb er al een hoop kennis op gedaan en hulp mogen ontvangen door mede forumleden. Ook vind ik het prettig om op meetings elkaar eens in het echt te kunnen ontmoeten en de gezamelijke passie te delen :thumbup: Amen |
Dat van René is m.i. anders, die liep anderen ook te pakken zo hier en daar en kon er zelf niet tegen. Dat si meer wie de bal kaatst.
|
Quote:
:thumbup: @ Henk , post die topic's even weer vol kerel doe je eigen ding :thumbup: |
Quote:
Ik vind het in het geval Rene, plagen wat ie zelf deed en erg grof werd terug gepakt.Zo zie je inderdaad maar weer dat iedereen het getypte anders oppakt en ervaart. Dit is het laatste wat ik over deze kwestie zeg.Het lijkt me wel duidelijk dat de meeste hier goede bedoelingen hebben en dit forum over kwaliteit beschikt met hier en daar wat uitzonderingen. Groet, Marco |
Quote:
Dat is het nadeel van al die letters, het is allemaal zonder gevoel en de 1 vat het anders op dan de ander. Of er nou een smiley achter staat of niet, MSN, Email, Hyves, Volksforum etc. is allemaal gespreken zonder 'gevoel'. Daarom is het altijd een stuk makkelijker om iemand 'aan te vallen' aangezien deze persoon hooguit MET CAPSLOCK terug kan typen om een 'boze' indruk proberen te wekken. |
All times are GMT +1. The time now is 12:45. |