Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Mijn golf 1 16V project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43143)

The Skinnmeister 23-10-2008 08:11

Ziet er echt goed uit, blijf het zeker volgen

ingmar 23-10-2008 10:58

Ziet er heel netjes uit! Ik had alleen een vraagje. Ik wil mijn auto ook zelf in de grondlak zetten voordat hij naar de spuiter gaat maar moet er wel grondlak over?

En heb jij met de compressor gespoten of met een spuitbusje 1 component dus?

Pedaalemmer 23-10-2008 11:15

Mooi project! het interieur is al toppie!

Juupje 23-10-2008 11:51

Quote:
Originally Posted by ingmar
Ziet er heel netjes uit! Ik had alleen een vraagje. Ik wil mijn auto ook zelf in de grondlak zetten voordat hij naar de spuiter gaat maar moet er wel grondlak over?

En heb jij met de compressor gespoten of met een spuitbusje 1 component dus?

Hallo Ingmar,
Of er primers of fillers gebruikt moeten worden hangt natuurlijk van de staat van het te spuiten plek af. Is je auto geheel netjes en wil je hem een ander kleur of gewoon een nieuwe toplaag. Het geheel met Schotch bright goud met water matteren. En vervolgens daar met de nieuwe lak laag over heen. Mocht je plekken hebben waar je door de toplaag heen gaat het zei bewust of onbewust kan je dat plek het beste in de primmer(grondverf) spuiten en daarna met water en 600/800/100/1200 schuren. Doe je dit niet zal deze plek na het spuitwerk "doortekenen"

Zijn er plekken waar je met plamuur gewerkt hebt of welke niet geheel strak zijn kan je hier spuitplamuur/filler overheen spuiten om de laatste onevenheden weg te werken. Dit vervolgens ook schuren en omdat spuitplamuur en gewone plamuur "vocht" aantrekt moet je hier ook weer primer overheen zetten (doe je dit niet krijg je van die schrale plekken) en ook weer schuren en vervolgens in de lak.

Als je primer gebruikt neem deze dan in de richting van de gekozen toplaag, Dus geen zwarte auto met witte primer, maar neem dan grijs of zwart als primer, dekt dan wat fijner ;).

Ik zelf heb met de compressor gespoten op 1,5 tot 2,5 bar,
voor epoxy gebruikt ik standox 2k dus epoxy verharder met thinner van sikkens verdunt.
Voor de spuitplamuur dinitrol 2k ook wat aangedunt met thinner bij mij hoefde het niet zo dik er op namelijk.
Voor de primmer en toplaag gebruik ik sikkens 2k lak verdunt met thinner.
Voor de primer gebruik ik een satajet 3000 met 1,5 mm naald voor de filler een satajet 100 met 2mm naald

Groetjes Hans

Juupje 03-11-2008 16:59

Hallo Allemaal!

Vandaag weer aan de hobbie geweest, alles weer afgeblazen ontvet.
En weer een mooi spuitcabinnetje gebouwd van afdek plastic :D

Hier rechts alles in de primer:

Hier de binnenkant van het voorfront:

Hier de motorruimte:

En hier van de ander kant:

Hier het voorfront langs de buitenkant:

Hier de rechter kant:

OP zich alles netjes gelukt alleen in het voorfront een klein zakkertje :( maar moet toch allemaal nog geschuurd worden

samke-gti 03-11-2008 18:07

yo, schoon projectje heb je daar ;) dit was origineel een gti, maar is daar veel moeten aan veranderd worden? ik heb een golf 1 waar ik een corrado 16v wil inleggen maar weet ngniet wat ik allemaal zal moeten vervangen mss wat tips?:)

grtz

Sjeesbeest 03-11-2008 20:21

Goedwerk !!!

Mooi project...........

ingmar 03-11-2008 20:38

Mijn complimenten!!

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb nog een laatste vraag. Wat ben je ongeveer kwijt om die motor ruimte te spuiten ongeveer kan je mij een kleine indicatie geven?

Echt heel netjes!

Juupje 05-11-2008 14:38

Bedankt allemaal voor de complimenten!

@Samke-gti dit is inderdaad een gti, voor de aanpassing voor een 16v hoeft hier niet heel veel te veranderen Alle motorsteunen zaten hier mooi op zijn plek. Ik weet niet wat voor type jij hebt? Bij de 1.5 1.6 1.8 en de diesel zitten de motorsteunen op de goede plek, als je een 1100 of 1300 heb moet je de motorsteun aan de distributiezijde naar achter verplaatsen. Verder even snel uit mijn hoofd natuurlijk de kabelboom van de 16v uit wisselen met de originele naar de zekeringkast. Uitlaat spuitstuk moet veranderd worden en als je de bak ook mee omwisseld, wat bij mij wel is gebeurd. Dan moet je de aandrijfassen uitwisselen voor die van een scirocco 16v of je moet andere flenzen monteren.

@Ingmar Wat ik kwijt was voor heel de voorkant weet ik niet precies, ik heb mijn producten groot ingekocht dus is een beetje moeilijk aan te geven.

Maar even globaal 1/2 liter epoxy, normaal denk zo'n 40 euro de liter
Spuit plamuur 1/4 liter (alleen het voorfront), normaal iets van 25 euro de liter
Vul primer ik heb een paar lagen gedaan, bij elkaar denk 3/4 liter, ik geloof dat dat normaal zo'n 60 euro de liter kost.
De werkelijke lak, de sky is the limit maar normaal zo tussen de 60 en 100 euro de liter, hier zal ik ook ongeveer een halve/driekwart liter voor nodig hebben.
Dan heb je nog een litertje thinner nodig ik geloof dat dat nu rond de 14 euro zit, maar dat veranderd met de olie prijzen mee en wat verharder zo'n 20 euro de liter.

Dus tel alles maar op, nu heb ik dit ongeveer nodig omdat ik ook gelijk voorfront paravan binnen schermen enz mee hebt gespoten, jij zal aan alles een halve liter wel genoeg hebben, bij de meeste verf/lak leveranciers kan je ook gewoon wel de halve liter halen.

Groetjes Hans

samke-gti 05-11-2008 18:41

ik heb dus pech, heb een 1100 :(
motor is een 16v van corrado en zit een boite in van 8v is een complete golf 2 gti, enkel maar een volledig slechte kas dus alle onderdelen kan ik gebruiken.
dus ik moet gwn nieuwe motorsteunen lasen ( hoger dan 1300) kabelboom van de gti aansluiten, en remmerij... vervangen zou ik de cardans van die 16v kunnen gebruiken?
sry voor de vele vragen maar voor ik begin aan iets waar ik niet genoeg van ken ben ik graag goed voorbereid ;) :)

grtz en alvast bedankt he. veel suc6 met uw projectje. deze volg ik zeker aangezien ik hetzelfde van plan ben. is altijd handig als je wat tips kan opvolgen ;) ( niet faken qua uiterlijk ofzo hehe ;) )

grtz

Juupje 07-11-2008 18:29

@samke-gti
Als je een 1100 hebt word het wat moeilijker, Je krijgt het er wel in maar is meer werk, allereerst natuurlijk de motor steun, een 1100 is qua onderblok niet zo veel kleiner maar licht voorover daartegen een 1800 ligt achterover. Dus je zal de motorsteun er uit moeten halen omdraaien en naar achter moeten plaatsen. In een 1100 zit een 084 type bak, dit houd in dat het schakel mechaniek rechtstreeks de bak in gaat, op een 1800 zit standard een 020 type bak deze gaat via overbrengingen de bak in, deze overbrengingen heb je dus nu niet en zal je ergens vandaan moeten halen, deze overbrengingen schanieren via een beugel op je stuurhuis, deze heb je dus in de 1100 ook niet en zal je moeten fabriceren (is wel te doen) of een ander huisje kopen.

Wat betreft je aandrijf assen, volgens mij wijkt de lengte van de assen iets af, de buitenste homokineten van de golf 2 en de golf 1 zijn geloof ik wel gelijk. Wat je wel kan doen is de binneste homokineten van de golf 2 verwijderen en deze op de aandrijfassen van de type 1 zetten dan gaat het wel heb ik ook wel eens gedaan is ook wel te doen. De aandrijfassen zijn wel iets dunner, niet ideaal, maar gaat op zich wel. Het beste is andere assen op de kop zien te tikken.
Remmen is om het lopend te krijgen niet nodig om aan te passen, echter ik raad het niet aan!!! Ik zou op zoek gaan naar een gti setje voor voor op en een grotere rembekrachtiger. Mocht je schijven achter op willen (hoeft op zich niet de grootste vertraging komt van voor) kan je deze volledig met naaf en al van de golf 2 gebruiken. Mocht je dan nog niet geheel gelukkig zijn met je remmen kan je nog een rem verdeler op je achteras monteren, maar dit is ook een beetje afhankelijk van je verlaging.

Groetjes Hans

Juupje 29-11-2008 00:36

Hallo allemaal,

Van de week druk bezig geweest aan de kont van de golf, flink wat geschuurd en gedaan. Viel nog flink tegen zaten nogal wat lagen op en waren niet altijd goed geschuurd waardoor alles "lospelde" dus alles er af moeten schuren en borstelen in plaats van gewoon matteren

Hier ligt de kofferklep er nog op, deze ook dicht gelast en strak gezet. Voor het suiten gaat ie er af deze word los gespoten.

De achterschermen heb ik nog niet helemaal klaar, de wielranden heb ik nog niet helemaal 100% strak maar ik wou je achterkant en de bodem toch al in de epoxie hebben anders zit dadelijk weer alles onder de vliegroest

en hier de andere kant :D

Samurai 29-11-2008 12:40

Dat ziet er al netjes uit!

Pidi 29-11-2008 13:37

Je bent al goed aan het werk geweest!!! Super interieur btw... mocht je het ooit beu raken!!!! ik houdt mijzelf aanbevolen.

Juupje 29-11-2008 21:19

@ samurai thanks

@ pidi ook thanks, wat dat interieur betreft ik geloof dat ik een lijstje moet maken er zijn blijkbaar een hoop fans van pindakaas bruin :D :tongue:

Edition-Blue 29-11-2008 21:39

Idd ziet er heel goed uit !
Succes verder !!

Juupje 04-12-2008 00:21

Hallo allemaal,

@edition-blue thanks ;)

Nu ook langzaam de tijd begint te komen dat hij langzaam in de kleur gaat komen, zit ik te kijken wat ik met de lak ga doen, Ik wou hem tiefzwart (gewone unikleur geen metallic) spuiten en gedeeltelijk laten spuiten. Nu wil ik de meest glans.

Wat is dan de beste manier? Gewoon in de unikleur spuiten? of de lak extra verdunnen, zodat deze matter optrekt en hier een blanke lak laag over.
Zover ik weet is dit de manier als je unilak met blanke lak wil combineren. Maar het kan zijn dat er andere manieren zijn? Heeft er iemand hier misschien ervaring mee en wat zal het meest glans geven?

Alvast bedankt, groetjes Hans

boy.schouten 05-12-2008 20:34

Quote:
Originally Posted by Juupje
Hallo allemaal,

@edition-blue thanks ;)

Nu ook langzaam de tijd begint te komen dat hij langzaam in de kleur gaat komen, zit ik te kijken wat ik met de lak ga doen, Ik wou hem tiefzwart (gewone unikleur geen metallic) spuiten en gedeeltelijk laten spuiten. Nu wil ik de meest glans.

Wat is dan de beste manier? Gewoon in de unikleur spuiten? of de lak extra verdunnen, zodat deze matter optrekt en hier een blanke lak laag over.
Zover ik weet is dit de manier als je unilak met blanke lak wil combineren. Maar het kan zijn dat er andere manieren zijn? Heeft er iemand hier misschien ervaring mee en wat zal het meest glans geven?

Alvast bedankt, groetjes Hans

Je kan de verf gewoon normaal vermengen, en dan verspuiten.
En als de lak is uitgehard, matteren met p1000 nat, en dan in de blanke lak!
Dan krijg je een supermooi resultaat!
Voorderest ziet het er supernetjes uit!

Juupje 11-12-2008 00:20

Hallo allemaal,

Vandaag het rechter achterscherm in de primer gespoten, Voor dat dat echter kon gebeuren ging er wal wat voor af :shake: Het begon met het verwijderen van de ruiten. De onderste vels naden waren flink aangetast en ingevreten.

Hier een mooie foto van de velsnaad een beetje opengewrongen met mijn schroevendraaier

Ik heb alle puntlassen losgeboord het stuk van binnen uit schoon gestraald en alles weer origineel aan elkaar gepuntlast

Toen begonnen aan de wielranden, ik wist dat er aan geslepen was maar ik had niet verwacht dat het binnen en buitenscherm geheel niet meer aan elkaar zouden zitten :shake: , de omgezette rand was compleet weg ,alles hing nog wat aan elkaar met roest en kit na wat schoonmaken en stralen en borstelen zag het er zo uit

Reparatie werk aan de buitenkant viel gelukkig mee; alleen wat kleine reparatie plekjes vervogens begonnen met de beide schermen weer aan elkaar te lassen.

Toen zat alles wel weer mooi aan elkaar alleen mis ik nu een hele binnenrand van 2 stukken plaat op elkaar gepuntlast. Aangezien dat dit een probleem op kan leveren bij de apk. Heb ik uit een stuk plaat de contoeren van de wielrand gehaald en rand er aan de binnenkant weer tegen aangelast, zodat er alles weer origineel is, uiteraard dit natuurlijk wel gelijk omgeklopt en zo strak mogelijk langs het scherm gelast. Helaas heb ik hier geen foto van omdat mijn camera kaopt was :mad:

Hierna wat strak gezet en geschuurd

en daarna alles in de primer

Toen was alles weer 1 kleur :D

Groetjes Hans

Stijn 11-12-2008 01:14

Mooi verslag van mooi werk, keep it up!

All times are GMT +1. The time now is 10:58.