Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vraag over xenon siemens HID ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36970)

JurjenV 09-12-2007 20:38

Beetje vreemde reacties met dat het troep is. Heb ook geen siemens pilot of een ander topmerk. Die ik heb doet het ook super.

Als het aangesloten moet worden moet het grijze kapje er even uit en daar moet die pit onder zegmaar. (even lastig uitleggen)

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een motortje stuk is ofzo, dat kan gebeuren, maar dat kan even goed bij andere merken.

Erik 10-12-2007 08:38

Of ergens kortsluiting maken dan doet hij het ook niet meer ;)

Wat is het probleem, want het is erg onduidelijk. "Hij doet het niet..."
Leg eens uit wat je stapsgewijs gedaan hebt.

Vind terug brengen die troep erg kort door de bocht. Heb zelf ook enkele van die 'merkloze' setjes gemonteerd, nooit problemen mee gehad en functioneren tot op vandaag nog steeds...

Edition-Blue 10-12-2007 09:34

Dit is het setje.
Heb hem zo aangesloten als uit het instructie boekje.
Maar als ik de lichten aandoe, brand er niks !
En maakt geen kortsluiting.

Hier het aansluit schema.

En met die rode streep erdoor, dat zit er niet bij.
Alleen het voorste gedeelte heb ik erbij te zitten !

JurjenV 10-12-2007 10:09

Dat klopt, dat met die rooie streep is met grootlicht, heb je extra kastjes en moet je rechtstreeks op de accu.

Edition-Blue 10-12-2007 10:17

Die ene stekker komt inde stekker die anders op de koplampen zit.
En dan moet ie het doen, maar doet niks !

Erik 10-12-2007 10:25

En waar heb je je massa op vastgezet?
Makkelijker aansluiten als dit bestaat er toch niet.

Edition-Blue 10-12-2007 10:26

Welke kabel is voor de massa ?
of hoe moet ik die aan dat setje bevestigen ?

Alberto 10-12-2007 10:32

massa zit in zijn stekker van waar normaal zijn H4 lamp in komt ...

houd anders het kastje ( starter/ balast ) ook eens op het ijzer zo dat deze ook massa maakt

Erik 10-12-2007 10:32

Klopt die zit er niet. Dom van me, zat nog op die onderste foto te kijken.

Je accu/kabelboom krijgt de aansturing niet voor elkaar (spanningsval). Dit valt op te lossen door 2 auto relais ertussen te zetten. Heb ik ook een paar keer moeten doen (vreemd genoeg alleen maar bij Opels).
Het is niet rocket-science. Overzichtelijk nadenken is the key en je zult zien dat hij het wel degelijk zal doen.

Edition-Blue 10-12-2007 10:34

Ok zal het nog wel een kee rproberen !
Bedankt voor de info.

Alberto 10-12-2007 10:36

en dan nog heb je geen groot licht ............

JurjenV 10-12-2007 21:00

En?

sikke aant 10-12-2007 22:54

ik heb zaterdag de Bi-Xenon van siemens hid gemonteerd, wat een licht zech, echt niet normaal!!!

Ik heb ook de 6000K genomen, omdat dit echt heel mooi helder wit is, ik vind 8000K meer op zonnebank licht lijken :rolleyes:

Ik ben dik tevreden met deze set, hier zit ook gewoon een jaar garantie op alles, dus ook de pitten.

Edition-Blue 11-12-2007 08:16

Ga zaterdag er maar eens mee bezig.
Es zien dat ze willen branden !

Alberto 11-12-2007 09:59

Magazijn (uitsluitend op afspraak, aangezien ik ook nog buschauffeur ben)
PC-CAM
De Petten 15
9202 VN DRACHTEN

vent zit ook in drachten ....

Erik 11-12-2007 10:06

Inruilen heeft geen zin Alberto, het ligt aan de auto. Er zit spanningsval van je accu tot aan je stekkers waardoor de starters van de set niet kunnen werken. De drempelwaarde is te laag zeg maar. Daarom moet er de volle 12V op komen te staan om ze te laten werken. Dit doe je door 2 autorelais ertussen te plaatsen.

Edition-Blue 12-12-2007 11:31

En waar komen die tussen ?
Ben nogal een kneus op dat gebied.

Erik 12-12-2007 11:47

Ben je een beetje bekend met de werking van een relais?

De + en - die op je stekker van de lampen staat komt op het schakelende gedeelte van het relais. En de + van de accu komt het 'doorlaat' gedeelte van het relais.
De - wat dan nog op de stekker van de xenon moet plaats je op een goed massapunt.

RubenD 12-12-2007 15:47

Met een relais kun je een grote stroom in- en uitschakelen. Met het relaissysteem wat je nu gaat maken, moet je dus de + van de accu rechtsstreeks naar de omvormers dus onderbreken. Zo gaan de echte ampere's rechtstreeks naar de lampen ipv, via de zekeringkast.

Een relais is niks meer als een schakelaar die je niet met je vinger aan en uit zet maar met een klein stroompje.

Alberto 12-12-2007 16:01

wat een werk ............

IMHO moet ie gewoon een BI xenon setje kopen
daar moet je via je accu werken
+ het voordeeel dat je dan ook nog eens groot licht hebt
iets wat ie nu dus niet heeft met deze set

All times are GMT +1. The time now is 11:40.