![]() |
1 boutje van de luchtfilterbak was afgebroken, nu weer een nieuwe erin gelast.
![]() En van onderen, netjes afgewerkt natuurlijk. ![]() Hier zat een 16v antenne op het dak, en die hoort daar niet,dus weg ermee. Netjes plaatje eronder en vast gelast met 8 putjes, heel voorzichtig anders trekt het dak krom. ![]() En van boven vertinnen. ![]() Met de schaaf vlak gemaakt. ![]() En helemaal vlak gemaakt en nabewerkt. ![]() |
Quote:
Ik ken t type en de zeldzaamheid, maar toch zal nooit iemand heel veel geld betalen voor "maar een polo", hetzelfde geldt voor de audi 50, ochal wacht je 100 jaar en is ie in perfecte staat.. Golf 1 gti bijvoorbeeld is wel een grotere meer betalende doelgroep voor.. |
Quote:
Hej arno, Ik ben van plan om onder mijn polo ook die 60/40 cupset van H&R te zetten. Ik las dat die in hardheid verstelbaar is. Maar kan ik hem gewoon instellen als alles eronder gebouwd is. of moet ik de hele zaak weer demonteren om hem in te stellen. MVG, Pim |
heb dezelfde verlaging als wat arno gekocht heeft. is niet instelbaar volgens mij.
|
Mooi degelijk werk zeg! Geen halve maatregelen...
|
Dit is idd een erg leuk project, waar veel tijd en aandacht aan besteed word. Super! :thumbup:
|
Super polo!!
mooiste model wat er is vindt ik en dan ook nog een G-lader:D Ga zo door:D |
helemaal uber dit project!!!
keep up the good work |
Vandaag weer bij de polo geweest.
Had gevraagd of de krikpunten wat verstevigd konden worden,omdat hij daar toch wel vaak op moet steunen tijdens de opbouw. Dat kon allemaal gewoon, alleen met het blank maken van het metaal is er een rotte bodemplaat aan de bijrijderskant tevoorschijn gekomen. De polo is ooit eens verkeerd opgekrikt, en daar is niks aan gedaan, en daar is dus vocht in gekomen en ook roest... Word een nieuw stuk bodemplaat en dan t krikpunt verstevigen.. ![]() ![]() De bodemplaat is weer gemaakt netjes gelast, en gepuntlast op de koker. De koker is eigenlijk best slap na het krikpunt, word pas weer stevig waar de stoelrail zit. Dus dat word ook preventief verstevigd. ![]() ![]() Gaatje gemaakt in de versteviging bestuurderskant om de koker te kunne behandelen. Iets hoger zit er nu ook een gaatje bij, daar is de koker dubbel,en kun je normaal niet in komen. Uitlaat ophanging verstevigd, deze was al iets slapper door de ex brulpijn die eronder hing. ![]() Koker versteviging bijrijderskant ![]() Koker versteviging bestuurderskant ![]() De koker is verstevigd door een gezet stuk metaal van iets meer dan 1 mm dik. Op die plek is de koker eigelijk heel slap, is maar 0,8 mm dik, en er zit een groot gat in voor het behandelen van de koker. Bij de groene pijlen is het blikwerk dubbel, voor de stoelrails, en het krikpunt, dus daar is het heel sterk. Kan me voorstellen dat door de vele krachten die erop komen, er ooit metaalmoeheid in komt. En misschien roesten ze daarom vaak op die plaats van de bodemplaat, omdat het daar wringt. Heb al zat sloop polo's gezien, en bij een neus schade, frommeld de koker daar helemaal op... ![]() Reservewiel bak is gerepareerd en verstevigd, nu zit het achter paneel goed bevestigd, dus klapperd het niet zo op en neer op de snelweg door de wind die erachter slaat. Want daardoor krijg je metaalmoeheid, raakt het los, en gaat er een gat roesten in je reservewielbak. ![]() En van binnen, lasjes moeten nog vlak gemaakt worden. ![]() Wielbak bijrijderskant achter weer netjes. ![]() En de wielrand ook. ![]() Wielbak bestuurdersdant achter ook weer netjes. ![]() En de wielrand ook. ![]() Voorste koker motor ruimte bijrijderskant verstevigd. ![]() En van voren. ![]() Voorste koker motor ruimte bestuurderskant verstevigd. ![]() En van voren. ![]() Daar kan een G40 scheuren, en dat gebeurd ook regelmatig. Deze 2 G40 is nog helemaal goed, en wil dat ook zo houden, dus preventief de delen verstevigen waar het stuk kan gaan. Er komt ook een salzmann frame onder, en dan is de G40 helemaal sterk. Hij krijgt niet spectaculair veel vermogen, maar zelfs een standaard G40 scheurt. Heb er nu ook 1 staan een 2f G40, die is motorisch helemaal orgineel,en die is op die plaatsen helemaal doorgescheurd. |
mooi project... goed om te zien dat er alleen maar orginele delen gebruikt worden en geen imitatie:D
|
Die verstevegingen zijn dan niet origineel, maar wel doordacht! :thumbup:
En als het 1 keer in de verf staat, valt het toch niet meer op, netjes gedaan! |
Zo, dan even hier een paar foto's van wat er kan gebeuren met een G40 als je deze niet verstevigd. (18+)
Overal scheuren, heb niet alles op de foto gezet,maar dit zijn toch wel de ergste. ![]() De kokerbalk aan de bestuurderskant. ![]() Vooraanzicht motor ruimte, zoals je ziet is het hele schutbord losgescheurd, en is de tunnelbak compleet doorgescheurd. De hele voorste hoek van deze 91er G40 zit helemaal los, in de hoek is ook alles losgescheurd. ![]() Dit is de tunnelbak, de polo kan zo doorzakken.... |
En om dat allemaal te voorkomen is dit ook allemaal verstevigd.
De kokers aan buitenkant bij de wielen, en de hoeken zoals de foto's in de eerdere posting. De tunnelbak is ontdaan van alle lak, en er is een 2mm dikke plaat op maat gemaakt en netjes in vorm gezet. Deze is rondom goed afgelast,en naar beneden de tullebak in door gezet. Ook zitten er proplasjes in de grote delen, is allemaal mooi vlak geslepen, dus je ziet er niks meer van. De verstevigingen zie je straks ook niet meer als de polo klaar is, of je moet er echt op letten. ![]() Van voren. ![]() Van de zijkant. ![]() En van onderen. ![]() Ook heb ik de gaatjes voor de wiel lijsten weer terug geboord in de wielranden. |
Quote:
:eek: SLIK... :eek: Komt het vaak voor zoiets ??? Moet er niet aan denken . |
Zo extreem als deze heb ik 2 keer meegemaakt.
Meestal scheurd de versnellingsbak steun van de carosserie los... |
hoe zou je dit het beste kunnen controleren dan kan je het gewoon zien onder een brug ? omdat die van jou helemaal kaal is nu . gr
|
Die scheuren kun je vaak van bovenaf al zien, en anders wel op de brug.
En die groene die gescheurd is, daar zag je t ook bij toen de motor er nog in zat.... |
Bij de accu kan je toch gewoon zien als je de motorkap open doet, en de rest zou ik ook niet weten:D. Ben zelf namelijk ook wel benieuwd:D.
|
accu?
|
Die accubak scheurd ook weleens in heb ik weleens gehoord, maar waar ik dat gehoord heb weet ik niet meer:D.
|
All times are GMT +1. The time now is 07:30. |