Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en aankondigingen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Gewijzigde advertentie regels (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119952)

Audi1981 21-10-2013 20:39

Amen! :thumbup:

Erik Baas 21-10-2013 21:20

Wie een auto zoekt kan die gemakkelijk vinden door de topictitels te lezen in de rubriek "auto's tka", maar voor onderdelen geldt dat niet! Met een titel als bv. "zolderopruiming" heb je nog geen idee wat er wordt aangeboden. De zoekfunctie is maar beperkt bruikbaar doordat veel mensen bar slecht spellen. Zo is de kans dat je vindt wat je zoekt wel erg klein, terwijl het gezochte deel misschien wél te koop is...

Mijn vraag: kan de rubriek "onderdelen tka" misschien opgesplitst worden per type, bv. op dezelfde wijze als de technische rubrieken? Dat zou al een stuk schelen!

Tjaap 21-10-2013 21:27

Nee voorlopig niet. Zogauw mensen doorhebben dat de search een essentieel onderdeel van het verkooptopic is zullen ze titels als "zolderverkoop" snel genoeg achterwege laten.
Bovendien is beroerd spellen ook weer de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Als je iets niet kwijt raakt omdat de spelling niet klopt zullen ze het eerder door de spellcheck halen.

Edit: nu zijn titels als bovenstaand in het oude systeem ook al niet handig en met de search kun je kiezen tussen zoeken in topic titels en hele topics.
Dus wat dat betreft veranderd er eigenlijk niets

jetta mk1 '82 21-10-2013 21:38

Nu zoek ik een lange kever achter klep, wie gaat daar ooit op zoeken via de 'search'?
Juist, niemand! Kans van slagen is dus nagenoeg 0!

Ralph 21-10-2013 21:53

We moeten het maar respecteren... Ik denk dat een poll meer op zijn plaats was geweest dan gelijk deze maatregel invoeren.
De mods beheren natuurlijk het forum, maar gebruik gemak voor de leden moet ook mee tellen.
Daarnaast waren er ook nog wel andere oplossingen mogelijk geweest dan deze actie.

Dokter D 21-10-2013 22:04

Wanneer ik zie dat een mod hier bijna een dagtaak heeft om leden op de advertentieregels te wijzen dan kan ik dit besluit heel goed begrijpen.

Nu heeft dit als bijkomend voordeel dat de "newposts" schoon blijven van alle "UP's" en daar ben ik toch ook echt heel blij mee!

Wanneer je zoekt op "lange kever achter klep" vind je inderdaad niets...
Dat kan misschien zo zijn dat dergelijk item niet wordt aangeboden.
Wanneer je zoekt op "kever" dan zoek je iets algemener en kom je zo'n 20 topics tegen.
Het lijkt mij best te doen om die topics door te lopen om te kijken of er een "lange kever achter klep" wordt aangeboden.

Erik Baas 21-10-2013 22:22

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Nu zoek ik een lange kever achter klep
Die ga je inderdaad niet vinden, tenzij de aanbieder dezelfde spelfout gemaakt heeft: "achterklep" is nl. één woord. Dat bedoelde ik dus...

Jeroen64 22-10-2013 07:13

Kan iemand van de mods mij uitleggen hoe deze er tussendoor is gekomen met die nieuwe regels? :confused:
Golf 1 GL
Quote:
Links naar advertenties op MP, eBay of andere sites van eigen advertenties worden niet geplaatst. Een beetje moeite doen is wel zo netjes.
(volgens mij is dit zelfs 1 van de oude regels :rolleyes: )

Verder wel een nette update van t forum, zou het wel fijner vinden om te kunnen uppen maar snap de beslissing wel, in vervolg maar wat gerichter gaan zoeken ipv bij toeval tegen leuke dingen aanlopen :redface:

Area51 22-10-2013 07:39

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Die ga je inderdaad niet vinden, tenzij de aanbieder dezelfde spelfout gemaakt heeft: "achterklep" is nl. één woord. Dat bedoelde ik dus...

Helemaal correct zou natuurlijk zijn; "lange kever motorklep", want een achterklep (zoals bij bv een Golf2) is het niet :D

En zelfs dan nog, die moet je hier ook niet zoeken, maar op keversite :tongue:

Christiaan 22-10-2013 07:56

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Kan iemand van de mods mij uitleggen hoe deze er tussendoor is gekomen met die nieuwe regels? :confused:
Golf 1 GL
(volgens mij is dit zelfs 1 van de oude regels :rolleyes: )

Quote:
Links naar advertenties op MP, eBay of andere sites van eigen advertenties worden niet geplaatst. Een beetje moeite doen is wel zo netjes.

Ten eerste, wij zijn ook mensen, en kunnen ook een fout maken.

Ten tweede, wat klopt er niet aan deze advertentie dan? Misschien dat ik wel ergens overheen lees?
Er staat wel een link in, maar prijs, woonplaats en artikel omschrijving staat toch ook vermeld?

Bovenstaande regel is meer om tegen te gaan dat er alleen een copy / paste marktplaats link in staat. Maar misschien dat we dat dan iets duidelijker moeten vermelden in de regels?

Jeroen64 22-10-2013 08:05

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ten eerste, wij zijn ook mensen, en kunnen ook een fout maken.
Snap ik en moet uiteraard kunnen

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ten tweede, wat klopt er niet aan deze advertentie dan? Misschien dat ik wel ergens overheen lees?
Er staat wel een link in, maar prijs, woonplaats en artikel omschrijving staat toch ook vermeld?

Bovenstaande regel is meer om tegen te gaan dat er alleen een copy / paste marktplaats link in staat. Maar misschien dat we dat dan iets duidelijker moeten vermelden in de regels?
Dan interpreteer ik die regel kennelijk iets anders, ik dacht dat het de bedoeling was om foto's gewoon in de advertentie te plaatsen en dus helemaal geen links naar andere advertentie sites. Misschien iets explicieter in de regels zetten, tenzij ik de enige ben die de regel zo leest natuurlijk :redface:

Christiaan 22-10-2013 08:39

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Dan interpreteer ik die regel kennelijk iets anders, ik dacht dat het de bedoeling was om foto's gewoon in de advertentie te plaatsen en dus helemaal geen links naar andere advertentie sites. Misschien iets explicieter in de regels zetten, tenzij ik de enige ben die de regel zo leest natuurlijk :redface:

Oftewel, dit gedeelte van de advertentie regels is dus niet duidelijk. Gaan we aanpassen!

Kootje74 22-10-2013 12:05

Als je lekker gaat verwijderen dan gaan wel aardig je 'total posts' naar beneden. Ben je zo weer een Newbee :redface:

Tjaap 22-10-2013 12:17

Er word niets verwijderd hoor, oude en verkochte advertenties komen net als nu in het archief terecht en hebben geen invloed op je postcount.

Kootje74 22-10-2013 12:55

Als ik mijn oude advertenties verwijder (nieuwe mogelijkheid) omdat de spullen niet meer te koop zijn, of in geval van gezocht, inmiddels gevonden, dan veranderd mijn postcount.

Tjaap 22-10-2013 13:05

Ah, goed punt. Dat klopt idd.
Maar tenzij je alleen post in de verkoopafdeling, EN dat al je 164 post van het afgelopen half jaar zijn, zal je dus niet terugvallen.

Daar komt nog bij, Is iemand die hier alleen komt verkopen echt een " forum regular" ?

Kootje74 22-10-2013 13:18

:thumbup:

EnVeeZee 22-10-2013 13:21

Als dat een probleem is doneren de "enkel verkoopaccounts" toch lekker, verandert er nooit meer iets aan status/titel. Moet uit kunnen tov de bespaarde marktplaats advertentiekosten ;)

jetta mk1 '82 22-10-2013 16:46

Buiten dat ZOEK ik een achter klep en misschien heeft iemand die toevallig staan en komt mijn gezocht topic tegen tussen de new posts....

Ralph 22-10-2013 16:48

Ben benieuwd wanneer dit topic wordt gesloten...

All times are GMT +1. The time now is 05:34.