Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 gekocht 1983 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101213)

Wouter42 26-06-2012 21:52

Veel beter zo die voorbumper. :thumbup:

Berrychello 27-06-2012 14:03

Mooi project, maar persoonlijk vind ik de motorswap zonde.

hoe slecht is het huidige interieur? Wellicht dat ik delen kan gebruiken voor mijn mkII CL van 1988, vandaar. Zou best kunnen dat het hetzelfde stofje is, en ik mis rechts een plastic kapje om het hendeltje waarmee je de leuning voorover klapt.

yniezink 27-06-2012 15:05

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Mooi project, maar persoonlijk vind ik de motorswap zonde.

hoe slecht is het huidige interieur? Wellicht dat ik delen kan gebruiken voor mijn mkII CL van 1988, vandaar. Zou best kunnen dat het hetzelfde stofje is, en ik mis rechts een plastic kapje om het hendeltje waarmee je de leuning voorover klapt.

Ik kan wel is foto's maken. Achterbank is in goede staat. Bestuurdersstoel is compleet kapot. Frame gebroken van de rug en van de zitting. Stof ook gescheurd.

Bijrijdersstoel is wel netjes.

Foto:

Motorswap is ook omdat ik vele kilometers met de auto maak. Het word gewoon m'n daily en ik bespaar mijzelf gigantisch veel geld door op diesel te rijden.

Verder achterbumper en spoiler aangepakt:

Moet het plaatje van het slot ook nog aanpakken, maar dat andere keer.

Berrychello 27-06-2012 20:24

Dank voor de foto! Het is helaas een ander interieur...

Vraagje over de kleur: is dat zwart origineel?

yniezink 27-06-2012 22:18

Ja originele kleur. Hij is wel volledig overgespoten.

yniezink 30-06-2012 19:28

Wanneer werd eigenlijk de eerste golf 2 verkocht? De mijne is van 7 okt 1983

Dokter D 30-06-2012 19:31

In duitsland begin juli '83 volgens mij en in Nl begin september.

yniezink 30-06-2012 20:40

Ah oke :) vandaag getinte ramen in de deur gezet. Hiervoor veel dank aan tdiwolf :)

Nu cruise control hendel in golf 2 stijl (dikke hendels) zien te vinden

yniezink 09-07-2012 14:21

Zaterdag een leuk interieur opgehaald. Maar ik ben toch weg van het interieur in een Madison uitvoering, dus wat gaat er gebeuren.

madison interieur uit m'n grijze golfje 2. Deze komt in de zwarte.
Interieur dat ik heb gekocht komt in m'n grijze golf.

Moet nu alleen nog is uitzoeken hoe ik de hemel goed kan herstellen. De hele stof valt ervan af en zit alleen nog met de hendels, drukknoppen etc vast. Verwijderen zal dan ook niet zo'n probleem zijn.

Ook moet ik het dak mechanisme opnieuw stellen (zei vorige eigenaar) heb het dak nog niet open kunnen doen want dan beschadig ik deze. Maar heb geen idee hoe dit in elkaar zit en ben eigenlijk te bang om de lak te beschadigen :O

Ik zoek nog een rubber voor m'n dakje. Deze is namelijk niet mooi meer.

Voor de geintresseerden, kleurcode is Schwarz LO4I

yniezink 10-07-2012 07:16

Iemand misschien wat antwoorden op m'n vragen? :)

1. Hoe stel ik het dakje goed?
2. Hoe kan ik hemel goed herstellen? (oude stof valt er nu gewoon vanaf, is niet mooi meer)
3. Ik zoek een rubber (buitenkant) voor m'n dakje.

CarloPJB 10-07-2012 10:10

Quote:
Originally Posted by yniezink
Iemand misschien wat antwoorden op m'n vragen? :)

1. Hoe stel ik het dakje goed?
2. Hoe kan ik hemel goed herstellen? (oude stof valt er nu gewoon vanaf, is niet mooi meer)
3. Ik zoek een rubber (buitenkant) voor m'n dakje.

Dit rubber heb ik laatst bij de dealer nog kunnen bestellen.

yniezink 10-07-2012 10:28

Quote:
Originally Posted by CarloPJB
Dit rubber heb ik laatst bij de dealer nog kunnen bestellen.

Ga ik de dealer bellen. Wat was de schade voor je ? :tongue:

Nynie 13-07-2012 06:56

Een TDI erin is juist super. Rijd heerlijk en goedkoop. Geloof me, de meeste auto's rij je gewoon eruit hoor ;)

yniezink 14-07-2012 15:49

Heeft iemand een idee hoe ik het schuifdak eruit haal?

Ik heb geen idee, werkelijk geen idee hoe ik deze eruit moet halen. Heb de hemel inmiddels uit de auto (word opnieuw bekleed & gerepareerd) Maar hoe ik het dakje eruit moet halen is mij werkelijk een raadsel.

Ik kan als het goed is het dakje niet zo losmaken, want dan schuurt die langs het dak, en heb geen zin om de lak te beschadigen.

Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord :D

gooigolf 14-07-2012 16:58

Quote:
Originally Posted by yniezink
Heeft iemand een idee hoe ik het schuifdak eruit haal?

Ik heb geen idee, werkelijk geen idee hoe ik deze eruit moet halen. Heb de hemel inmiddels uit de auto (word opnieuw bekleed & gerepareerd) Maar hoe ik het dakje eruit moet halen is mij werkelijk een raadsel.

Ik kan als het goed is het dakje niet zo losmaken, want dan schuurt die langs het dak, en heb geen zin om de lak te beschadigen.

Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord :D

hallo volges mij moet dakje open ,,
en van bovenaf schroefjes losdraaien van de rail ..dan moet je hem eruit kunnen krijgen ,
succes

yniezink 14-07-2012 19:57

Thx, heb het voor elkaar. Dakje kan niet helemaal open... Dus moet is kijken waarom die niet verder wil..

Nog 7 daagjes gooi, dan kom ik hem brengen ;) haha

gooigolf 14-07-2012 21:26

hahah ,,,
oke supper
ja zet maar neer hoor komt wel goed . :thumbup:

yniezink 16-07-2012 08:36

vanmiddag is even bezig met het dakje, is kijken hoe ik dat ga fixen.

moet ook nog bellen met de dealer voor dakrubber

edit: net met dealer gebeld, zegt dat die niet aan het rubber kan komen :confused:

Dat rubber zoek ik dus, kan iemand mij hier aan helpen?

Dokter D 16-07-2012 15:16

Ik heb hier nog een compleet electrisch dakraam van een corrado staan.
Geen idee of het dezelfde rubbers zijn.

yniezink 16-07-2012 15:21

Ik weet het ook niet :O

Ben momenteel in contact met ruudsvwshop voor nieuw rubber, hij kon er nog aankomen zei die, wacht nu op reactie op mijn antwoord. Zei dat ik er 1 wilde kopen. en vroeg hoe en hoesnel ik het geld over kon maken om er 1 te ontvangen haha

All times are GMT +1. The time now is 12:27.