Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   nieuw vervoersmiddel : audi 100 L5D (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47387)

Tjaap 09-11-2008 20:02

wat past er voor onder dan? type44?

Henk_Pigo 09-11-2008 20:33

Idd, de voorwielophanging is gelijk aan die van de type 44.

jetta mk1 '82 09-11-2008 22:06

tot nu toe heb ik alleen een 40/40 setje tegen gekomen voor 160 eurie !
niet echt de moeite en ik wil air dus wacht wel ff (on)geduldig af :D !


gr. Martijn

Henk_Pigo 09-11-2008 23:48

Kun je vertellen waar je die gezien hebt? Ben al eens aan het rondkijken geweest maar voor dit type heb ik niks kunnen vinden voor de achteras.

Henk_Pigo 11-11-2008 19:24

Ik heb geen geld over voor airride :redface: en ik heb die set van 40/40 besteld. We zullen zien wat het wordt! Bedankt voor de link nog!

jetta mk1 '82 16-11-2008 15:23

even een update over de boot !

de laatste tijd begon het accu lampje steeds te branden/knipperen dus gisteren ff de dynamo gedemonteerd !
die laat ik van de week ff reviceren/nakijken en hoop dat hij er dan weer even tegen aan kan :D !

gr. Martijn

@ henk pigo : als je 40/40 set er onder zit wil je dan ff een foto sturen ?

jetta mk1 '82 22-11-2008 15:37

de dynamo zit er weer onder en hij klinkt weer als een vooroorlogse trekker :D !
van de week ook nog ff met de verlichting aan het stoeien geweest maar daar volgen later foto's van !

gr. Martijn

kiwi-gti 08-12-2008 15:27

Post maar eens een filmpje van dat vooroorlogse trekkergeluid dan ;)

Leuke vorderingen weer Martijn, altijd leuk zo'n klassieke Audi :)

DÁ-BRT 10-12-2008 11:05

Ik heb zelf ook in de planning staan om voor mijn type43 een aangepaste veer systeem te maken. Heb een poos geleden al contact gehad met Henk Thuis van Intrax voor de mogelijkheden. (Hij heeft bijna alle veersystemen voor onze raceauto's gemaakt)

Mijn diesel rijdt trouwens ook bijna. Nog wat kleine dingen aanpassen en hij is zover klaar. (Kabelboom)

jetta mk1 '82 02-01-2009 04:21

allereerst iedereen de beste wensen voor 2009 !!


ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om foto's te maken :( !

wel weer ff bezig geweest :

* rechterbuiten spiegel gemonteerd
* bovenste chrome latje in de grill gezet

heb ondertussen al weer aardig wat kilometers gemaakt met de audi en tot nu toe bevalt hij prima !

@ kiwi-gti : geluid filmpje moet ik ook nog is maken idd.
@ BÁ-BRT : ik wil toch voor airride gaan gewoon omdat de audi dan ook nog practie's blijft ! (wat kost zo'n setje wat jij wil laten maken (vast of schroef ?))


gr. Martijn

DÁ-BRT 02-01-2009 10:44

Ik wil ook graag een lucht geveerd systeem maken. Het voordeel van onze diesels is dat er zat ruimte is om een mechanische kompressor aan de motor te bevestigen. Er zijn ook type 43's geweest met niveau regeling (hydraulisch)

Ik wil niet naar beneden, tenminste niet veel. Hij moet aan de buitenzijde origineel blijven lijken. Laat ik zeggen max 30mm naar beneden. Er moeten dus andere lengte dempers gemaakt worden en aan de voorzijde zit het fusee er aan vast. Er moet dus behoorlijk wat aangepast worden.

Trouwens een heel andere tip. Krik de auto aan de voorzijde eens met beide wielen van de grond. Draai dan de 3x M8 bout los van de veerpootlager en laat hem iets zakken van de veerschotel. Dan goed daartussen schoon spuiten, dit is een plek waar ze heel graag willen gaan roesten omdat er geen kunststof binnenschermen in zitten.

jetta mk1 '82 25-01-2009 21:00

vanmiddag ff naar de videotheek om een dvd'tje te huren en op de terug weg ging het mis :)
ik trok op bij het stoplicht en het was een bonk en daar stond ik midden op de kruising ?
gelukkig was ik niet alleen en konden 2 maatjes van me de audi ff naar de kant duwen.
ik was bang dat de bak het begeven had maar na een blik onder de motorkap bleek de aandrijfas los te liggen ?
ff stiefpaps gebeld en die kwam al snel een imbus setje brengen zodat ik de bouten er weer in kon draaien.
morgen maar is ff goed kijken of er niks beschadigt is ?

gr. Martijn

DÁ-BRT 26-01-2009 12:07

Hmmm niet goed. Hopelijk is er niets beschadigd.

Tjaap 26-01-2009 12:30

wtf

knedel16vweber 26-01-2009 18:07

das kl*te ja, ik heb exackt het zelfde gehad met de `76 audi 50! alleen was het bij mij andere koek:


jetta mk1 '82 26-01-2009 21:47

vanmorgen ff een bos boutjes gehaald en er in geschroef !

vandaag ff met me meissie naar scheveningen geweest met de audi dus volgens mij mag ik niet mopperen :D


gr. Martijn

p.s. monteur bij de dealert heeft de dieselpomp een slinger gegeven en de audi rijd een stuk vlotter :rock:

jetta mk1 '82 26-01-2009 21:49

@ knedel : jij hebt het een heel stuk rotter getroffen zo te zien :(


gr. Martijn

DÁ-BRT 26-01-2009 22:19

fijn dat het goed is gegaan.

Het goed afstellen van de pomp voegt echt iets toe.

Gijs 26-01-2009 22:50

Heb je wel originele boutjes gehaald voor de aandrijfas? Deze zijn namelijk gemaakt van gehard staal, geen 8.8 boutje dus :tongue:

DÁ-BRT 27-01-2009 08:13

Dat is inderdaad waar en had ik ook nog niet bij stil gestaan. Volgens mij zitten er op mijn oude aandrijfassen nog de bouten. Die mag je van mij hebben als ze gelijk zijn.

Wil jij die van jou eens opmeten, dan kan ik kijken of ik dezelfde heb. Die van de Audi zijn namelijk dikker dan die van de Golfjes en dergelijke. Zijn trouwens ook 110mm homokineten.


All times are GMT +1. The time now is 04:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.