![]() |
Sorry Erik..
|
Vandaag een dagje wezen storingzoeken...
Gisteravond wou de golf niet meer aanslaan :mad: Met een maatje net wat autoonderdelen gehaald en de golf weer bij hem thuis geparkeerd, een kwartier later wil ik naar huis, auto slaat aan en gelijk weer uit. Daarna starten als een grote maar aanslaan ho maar :angry: Accu losgekoppeld, zekeringen gecheckt, ecu gewisseld, zekeringkast gecheckt, brandstofpomp doorverbonden maar niets hielp. Dus met de pee in naar huis gebracht.. Vandaag de passat er naast gezet en relais 109, de dis bobine en brandstofdrukregelaar gewisseld. Ook dat mocht niet helpen :mad: Weer de zekeringkast eruit en alles bekeken en gecontroleerd, niets vreemds te zien, om gek van te worden :stupidme: Net besloten om maar te beginnen te meten. Toch nog 1x starten en hoppa!!!! daar liep die weer als een zonnetje... Dus de storing is opgelost al heb ik geen idee wat het nu uiteindelijk was/is :d |
Dat zijn de meest vervelende storingen die je maar kunt hebben. :mad:
Nu is het goed , maar straks sta je weer ergens en heb je weer die storing terug. Zolang je geen oorzaak hebt is het vertrouwen (meestal) weg. :( Hoop voor je dat het goed blijft. |
Klopt Klaas, ik baal dan ook als een stekker.
Voordeel is wel dat ik nu weet dat het zo goed als zeker uit de zekeringkast/relais komt. Dan kan ik de eventueel volgende keer gerichter zoeken. |
Ooit een soort gelijk probleem gehad soms maanden geen probleem met starten. Na ongeveer 3 jaar per toeval erachter gekomen dat een relais de boosdoener was.
|
lekker verveelend dit douwe ,,
voor zelfde geld op zondag te toeren en sta je weer te klooien bah , |
Voor de zekerheid maar een hand vol relais in de auto...
|
|
In de kleur vd auto is niks??
|
Hoogglans verdichten die krengen!
|
Wel bij Marnix dan :D
Puc heb t nogal druk begreep ik :rolleyes: |
super helder zilver , bijna tegen het witte aan douwe
icm strakke randjes het mooiste denk ik |
Ik wil er wel een kleur op die en afsteekt tegen de gepolijste rand en mooi matcht bij de auto.
|
|
|
|
Gave foto´s en een hele dikke mk2!! :thumbup:
|
Quote:
Thnx! |
Gave foto's!
|
Mooie foto's douwe!
Is een mooi ding geworden. |
|
Mooie foto van een mooie mk2 :thumbup:
|
Echt een super dikke bak bro!!!!!
|
:wuv: :spankit:
|
Mooi om te zien dat er toch meer mensen zijn die van gevulde wielkasten houden! Top!
|
Dank u allen!
Vandaag weer eens gemeten of we het stroomlek kunnen vinden :redface: Vanmorgen stond de accu weer helemaal leeg. De afgelopen weken totaal geen last gehad tot vanmorgen. Stroomloop bij begin meting: 2 ampère, erg veel dus. Auto gestart en even laten lopen, stroomloop 0.8 ampère, aanzienlijk minder dus. Alle relais, zekeringen, el spiegels, ramen, radio, ecu, schakelaars etc losgekoppeld maar er veranderd niets :confused: Iemand nog enig idee waar ik kan zoeken? |
Samen met de storing van laatst.....
Zekeringkast misschien ?? |
dus niet je 167 ...umm zou toch iets moeten reageren als je zekeringen gaat trekken ,
|
Massa slot? ;p
|
Er zijn maar twee dingen die rechtstreeks (dus niet via een relais, zekering of schakelaar) aan de volle plus hangen:
1: De startmotor. Die zou ik nog niet verdenken, er zit nl. nog een relais binnenin, en een lekstroom van 2A via een open contact lijkt me onwaarschijnlijk. 2: De dynamo. Misschien is daar binnenin iets stuk. Draai er eens aan terwijl je de lekstroom meet bij de accu? En maak de rode kabel naar de dynamo eens los? Verder gaan er draden met volle plus (nr. 30) naar de relaiskast, het contact, de lichtschakelaar op het dashboard én die op het stuur. Een lek kan overal ontstaan, maar 2A is dan wel veel... |
Vergeten te vermelden:
We hebben de + draad van de accupool richting de zekeringkast losgehaald en het stroomverbruik zit achter deze draad. Startmotor en dynamo zijn dus uitgesloten. vanmiddag maar eens een andere lichtschakelaar proberen. |
|
gezellig :D
|
1 demper douwe .
dan heb je vr sound hahaha :thumbup: :thumbup: |
Haha was ff leuk mannen. Moet elk weekend dit, lachen :D
|
Inderdaad voor herhaling vatbaar :thumbup:
|
Mk2 stond er netjes bij hoor. :thumbup:
Mooi gemaakt allemaal en onder de kap ook keurig :thumbup: :thumbup: |
Thnx kerel!