Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Re: Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105166)

sciroccoGTII 04-10-2013 20:38

Goed bezig!

Style 05-10-2013 10:15

Zeker ,maar waar kan ik hem nu het beste monteren.
Sta nu bij de Golf maar de tank is best nog wel groot !!!

Style 05-10-2013 15:25

Uiteindelijk heb ik hem tegen het binnen scherm gemonteerd.
Helaas had ik de aansluitingen niet goed gemeten heb 10mmslang nodig en die had ik niet liggen.
Distributieriem zit nu ook ,vroeg me alleen af het merkteken op het vliegwiel dit zit gelijk met het bovenste punt van cilinder 1.
Maar ik weet niet van welke auto dit vliegwiel af komt is een afgevlakte.
Zou dit dan de 0 gr punt zijn en moet ik daarna van af hier naar 14Gr ?
Onderste distributie kap van een JB past gewoon op de ABA zonder aanpassing deze ga ik dus nog proberen te vinden die van mij was niet helemaal fris meer.
Wat me wel opviel is dat je veel meer kracht moet zetten met de ratel op de krukas bout om de boel rond te krijgen dit ging bij de JB toch wat makkelijker :D

Binnenste achterschermen zijn nu ook klaar vandaag beide zijdes in de steenslag gespoten.
Kan ik ieder geval volgende week de vulpijp weer terug plaatsen.
Ben vandaag ook bezig geweest om te kijken hoe en waar ik de pomp achter ga plaatsen.
Heb nu een balk steun gekocht bij de doe het zelf hier past de pomp gelijk in.
Moet nu alleen nog een beugeltje maken naar het chassis.
En dan zet ik de beugel met trilling dempertjes vast aan het bakje.

Ga ook eens proberen om op korte termijn een week vrij te krijgen op deze manier gaat het toch iets te langzaam :D

Rubber wat in het kleppendeksel zat is gescheurd even een nieuwe bestellen :rolleyes:

Dit punt in de bak komt over een met BDP ?

JB onderste distributie kap

sciroccoGTII 05-10-2013 15:42

Goed bezig je hebt alleen iets te vroeg de distributie riem erom gelegd, je moet eerst het blikken afdekplaatje monteren tussen onderblok en kop, daarvoor moet het hulpastandwiel eraf. Deze plaatjes hebben vaak wel even een tikje nodig om vrij te lopen van het tandwiel. Als je deze niet monteerd heb je nog een heelmgat over achter je dynamo. Het is een langwerpig plaatje welke aansluit op je distributiekap.

Style 05-10-2013 16:01

Die heb ik dus niet meer had er 1 van een DX liggen maar die past helaas niet.
En dit was meer een test of alles nu goed ging me moment sleutel is kapot gegaan ligt nu ter reparatie en ik moet de krukas en hulpas tandwiel bout nog met het juiste nm vast maken.

Dan nog over het 180Gr bochtje het zou mooi zijn als het buis diameter aan de binnen kant 4.8mm is zo kan ik er met een m6 tapje draad in tappen om er een stelboutje in te monteren..

http://www.cable-shop.nl/index1.html

De radius van het 90Gr buisje wat ik nu heb is 15mm.
En de 2 langen zijdes mogen wel 60mm lang zijn.

De Pul 05-10-2013 16:45

ziet er al goed uit allemaal :thumbup:

Style 05-10-2013 18:03

Thanx Gerben :thumbup: we hobbelen lekker verder zo.

Sevrinn 06-10-2013 19:14

wow.. erg mooi allemaal!
keep it going! :thumbup:

kwaroks 07-10-2013 08:03

Wat een gaaf project !

Kun je voor zo'n 90gr bocht niet iets van een scooter carb pakken? Ik meen dat ik die maat op m'n 28mm Keihin carb heb gehad..

vwjohnny 07-10-2013 09:08

Klein loop rolletje met een steuntje?

Style 07-10-2013 19:15

Thanx Guys !

Probleem is niet zo zeer de 90r die heb ik al maar voor de choke zocht ik het liefst een 180Gr.
Met een loop rolletje is ook niet zo gek idee moet maar kijken als ze in het weekend gemonteerd worden.

Ik heb ook wat siliconen afdop plugjes binnen gekregen past wel mooi bij de motor en is gelijk een mooie oplossing voor het afdichten van bepaalde aansluitingen op de carbs.
En ik heb ergens nog op de koelwaterpijp zo'n puist ;)

Beugel voor de brandstof pomp voor achter is ook klaar moet alleen nog 3 gelijken tril dempertjes halen.
Deze zijn op de foto nog alle 3 verschillend ;)

Sjon 07-10-2013 21:52

.

Marcski 09-10-2013 10:07

Waar heb je die dopjes vandaan?

Trouwens, met die locatie van je catchcan heb je een hele grote kans dat je een olielucht in de auto gaat krijgen.

LRR 09-10-2013 10:13

Knap project !!

fearless 09-10-2013 17:51

Hoop voor je dat dat werkt met die pomp.
Ben bang dat ie teveel druk levert en dat straks de brandstof overal uit komt stromen bij je carbs.

Verder mooie wagen, ziet er keurig uit allemaal (Y)

martiepartie 09-10-2013 18:01

Pompje: wat is de werkdruk? 0,15 bar overdruk? Slaat deze automatisch af?

trillingen: Zo werken de trillingsdempers niet, door de bouten heb je geen goede demping. Je moet aan de andere kant van de beugel ook dompertjes aanbrengen, zodat je de beugel 'tussen de dempers' insluit.

Style 09-10-2013 19:32

Idd slaat van zelf af en werkte perfect op me 1B3 Carb op de 1500 JB.
Voor de montage van de beugel kan ik nog wel wat veranderen.

Style 09-10-2013 19:41

Quote:
Originally Posted by Marcski
Waar heb je die dopjes vandaan?

Trouwens, met die locatie van je catchcan heb je een hele grote kans dat je een olielucht in de auto gaat krijgen.

http://www.fineline-imports.nl/univ...ht-plug/c19234/

Er waren niet zo veel andere plekken beschikbaar voor de tank.
Hoe zo denk je dat eigenlijk ????

martiepartie 09-10-2013 19:47

Als hij zelf afslaat gaat dat met de pomp wel lukken.

Style 09-10-2013 19:52

En dan toch ook nog voor de zekerheid een retour net voor de aansluiting op de carburateurs.
Door middel van een t-stuk in de hoofd toevoer uitgevoerd in 6mm ?

Style 09-10-2013 20:00

Als ik me niet vergis heb ik deze bij biesheuvel gekocht. http://www.biesheuvel.nl/product/13..._silvertop_road

fearless 09-10-2013 20:30

Quote:
Originally Posted by Style
En dan toch ook nog voor de zekerheid een retour net voor de aansluiting op de carburateurs.
Door middel van een t-stuk in de hoofd toevoer uitgevoerd in 6mm ?

Gewoon proberen met deze facet pomp, een ander pompje is ook zo gekocht :thumbup:

vwjohnny 09-10-2013 21:33

Kan wel inprincipe maar waarom niet voledige retour na tank? Of heb ik iets gemist?

Style 09-10-2013 21:48

Dat wou ik ook doen door middel van t stuk in de hoofdleiding net voor de aansluiting op de carburateurs.
Dit in 6mm uitgevoerd zo terug naar de retour leiding.
Makkelijk uit te voeren ;)

vwjohnny 09-10-2013 22:05

Ivm te veel brandstof druk in de carb's?

duudt 09-10-2013 23:14

Deze pomp kan je probleemloos gebruiken op carb's zonder retour leiding, mocht je wel een retour leiding gaan gebruiken zorg er dan voor dat deze aansluiting kleiner is als de aansluiting van je carb's.
Anders houdt de pomp de vlotterkamers niet vol, maar neemt de benzine de weg van de minste weerstand waardoor je het alleen maar terug je tank in pompt.

Ik zou m zo zonder retour gaan gebruiken, mochten de carb's toch gaan over lopen, dan zou ik er een brandstof drukregelaar tussen zetten.

Sjon 10-10-2013 07:50

.

Style 10-10-2013 18:56

Is idd de pomp die ik aan gaf Facet Gold Flow 476087

Volstaat zo'n brandstofdruk regelaar ???

http://www.autosportcompany.nl/bran...ml#.UlbpthBmMQg

Ik moet nog langs Autosport Company kan ik hem gelijk mee nemen !

Quote:
Originally Posted by martiepartie

trillingen: Zo werken de trillingsdempers niet, door de bouten heb je geen goede demping. Je moet aan de andere kant van de beugel ook dompertjes aanbrengen, zodat je de beugel 'tussen de dempers' insluit.

Het bakje waar de pomp in zit kan toch los bewegen en trillen van de beugel die aan me chassis gaat ???

Audi1981 10-10-2013 20:26

Het lijkt erop dat je rubber ringen met bouten hebt gebruikt, maar volgens mij zijn dit rubbers met aan iedere kant een tapeindje eraan? In het laatste geval zit het gewoon goed :thumbup:

Style 11-10-2013 15:47

Idd jij snapt hem :thumbup:

3stuks

Vandaag ook het spruitstuk op gehaald netjes in RAL 9006 laten coaten.
En het zit er dik op ook ;)

Ook lag er nog een pakketje op de zaak onderste distributie kap.
Moet alleen nog even langs de dealer om het ijzeren plaatje wat hier achter hoort te zitten te bestellen.
Dan is onder alles van alle kanten netjes dicht ;)

Style 12-10-2013 16:03

Vandaag het spruitstuk terug gemonteerd carburateurs er op.
Choke kabel is helaas te kort moet ik even een andere voor halen.
Gaskabel zit wel aangesloten was even pielen maar zit nu perfect.

Ook de benzine pomp zit onder de auto volgende week alle leidingen aan sluiten.
Filter wat je nu nog op de foto ziet wordt vervangen voor een dichten.
En misschien dat ik deze nog wel voor ergens monteer.

jorg-maashees 12-10-2013 16:34

Respect, ziet er echt super netjes uit :thumbup:

vwjohnny 12-10-2013 17:01

Echt super netjes respect

Style 12-10-2013 17:29

Thanx ,en Jorg ik heb ook eens mijn gaspedaal gelijk gecheckt maar bij sluit hij gelukkig wel netjes.
Kabel is ook zeer kort en zonder kronkels :D scheelt ook allicht.

Hoop over 2 weken een week vrij te zijn zo dat alles wat sneller gaat.
En wie weet kan ik hem dan even horen lopen :eek:

Shon 12-10-2013 18:43

De motor is een kunstwerk aan het worden :thumbup:
Ga je er wel mee durven rijden :D

Style 12-10-2013 18:51

Zeker wel hoor tis dat het hier in Holland niet zo mooi weer is in de winter anders werd het me daily.
Jammer genoeg komt de winter er nu wel aan dus rijden dit seizoen zal er niet in zitten.
Dus als het nieuwe seizoen start ben ik de eerste die de garage uit rijd :D

Ps die van jouw ziet er goed uit :thumbup:

jorg-maashees 12-10-2013 23:20

@style

Heb je goed gedaan. Vaak zijn de veren hun voorspanning wat kwijt. Als je dan een gaskabel hebt met een knik erin gaan de gaskleppen dus niet goed dicht.

Ben benieuwd wat je er aan vermogen uit gaat persen peter!

Succes ;)

martiepartie 13-10-2013 09:27

Petje af, wat netjes allemaal! Ik neem mijn opm terug over de dempers in je fuelpump, zoals het nu zit is perfect!

jorg-maashees 13-10-2013 09:31

Peter, is de hoek van je carburateurs wel voldoende? Als ik zo kijk staan de vlotterbakken nogal schuin, waardoor de vlotters straks niet goed sluiten. Ik zou dit wel zo snel mogelijk even testen! :thumbup:

Style 13-10-2013 10:42

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Ben benieuwd wat je er aan vermogen uit gaat persen peter!
Succes ;)

Ik ook ik hou Cabrionick in de gaten heeft zo goed als de zelfde set up.
Alles meer dan de 70PK van de JB is mee genomen :D

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Petje af, wat netjes allemaal! Ik neem mijn opm terug over de dempers in je fuelpump, zoals het nu zit is perfect!

Dank je wel bedankt voor de oplettendheid vor het zelfde geldt zat het wel fout ;)

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Peter, is de hoek van je carburateurs wel voldoende? Als ik zo kijk staan de vlotterbakken nogal schuin, waardoor de vlotters straks niet goed sluiten. Ik zou dit wel zo snel mogelijk even testen! :thumbup:

Komt goed Pim gaat ook niet over 1 dag ijs :D

Op deze regenachtige Zondag maar even de retour leiding netjes zwart maken.
Kan hij er gelijk volgende week op :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 04:33.