Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Motorfiets CV carburateurs op je vw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904)

Style 16-10-2013 06:36

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Ik heb een electrische vacuumpomp op de rembekrachtiger, gaat aan als ik de rem intrap. Werkt ook goed, en geen vreemde wervelingen bij de, toch al korte, inlaat.

Juist zo ga ik het ook doen,constant vacuum gaat hem ook niet worden.
Er is geen pomp die dit aan kan ik ga een druk schakelaar er tussen monteren relais geschakeld.
binnen kort mier hier over pomp heb ik al gekocht is onderweg.
En de druk schakelaar moet van ver komen maar is ook onderweg.

jorg-maashees 16-10-2013 07:22

Als ik dat vooraf geweten had, had ik dat ook anders gedaan. Maargoed, het werkt nu prima. Misschien ooit nog een keer aanpassen.

Eerst volgende update gaat een zelfbouw spaghettie worden. Daarna een dikkere diameter uitlaat. (16v ofzo).

Er is toch geen animo voor de auto :thumbup:

Style 16-10-2013 11:21

Ik wist het ook niet mijn voordeel was Pim die heeft er natuurlijk veel
verstand van.
En Joram had ik gevraagd of hij iets wist voor het vacuum verhaal en die kwam met de oplossing voor mij.
Dus door deze twee slimmeriken hobbel ik lekker verder de goede kant op ;)

Kevert 16-10-2013 12:23

Hmm dat is wellicht ook de oplossing voor mij meteen , ik had er geen pijpje op gemaakt op runner 4.
Ik vroeg me ook al af of dit wel ten goede kwam van de werveling in de pijpjes.
Hoe/waar ga ik zo'n pomp vinden voor de rem bekrachtiger?

Sjeesbeest 16-10-2013 18:40

vacuumpomp:

Volvo V40 S40 series en waarscijnlijk nog wel wat andere diesels.
BMW E87 E60 E63 E64
Opel Astra diesel
Ook Audi diesels kennen iets soortgelijks.

Het is een Hella UP28.
Origineel Volvonummer 30616992

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben :D

Kevert 17-10-2013 16:31

Oke dat is duidelijk pomp vinden lukt wel zo, heb er even over zitten googlen maar ik kan het niet echt voor me halen hoe dit precies werkt/aangesloten zit.
De pomp heeft gewoon een 12v aansluiting en een aansluiting voor een slang die naar je bekrachtiger gaat , dan heb je nog een relais (NO?) met een drukschakelaar nodig.
Moet je dan een signaal vanaf je remlicht schakelaar trekken ofzo :confused: kan niks duidelijks vinden op internet van een schema of iets dergelijks.
Welk soort drukschakelaar is er nodig , ik vind verschillende soorten.
Of zit ik nu veel te moeilijk te denken :rolleyes: .
Er zijn namelijk vacuumschakelaars die onder een bepaalde druk automatisch in schakelen of gebruik je een "normale" drukschakelaar die gewoon in gaat zodra je je pedaal in trapt?

Sjeesbeest 17-10-2013 16:57

Als je remlichten achter aan gaan krijg je 12V+ geschakeld naar je remlicht deze draad komt ook achter je zekeringskast. Als je deze aftakt naar een relais en dan aansluit op de spoel van het relais en de massa van de spoel op je chassis. Daarna trek je een afgezekerde 12V+ naar het P-contact van het relais en van het NO contact moet je dan een draad trekken naar de 12V+ aansluiting van de vacuumpomp en de 12V- aansluiting van de pomp sluit je aan op je chassis.

Kevert 17-10-2013 21:36

Ah thnx! zo is het meer dan duidelijk :rolleyes: me eerste gedachten van het remlicht was dus wel goed , ik zat al weer veel te moeilijk te denken :screwy:

Audi1981 18-10-2013 16:57

Zoals ik hem getekend heb wordt de pomp via geschakeld plus en een onderdruksensor geschakeld, ook niet al te ingewikkeld én altijd al vol vacuum als je gaat remmen :thumbup:

Style 18-10-2013 17:14

Wel zo prettig lijkt mij :D

Kevert 21-10-2013 11:11

UP 28 pompje gevonden :) die zal ik deze week thuis krijgen denk ik.

Style 21-10-2013 16:34

Netjes die had ik al liggen staat nu samen met de aangepaste originele Volvo beugel in de grondlak.
Is nu nog even wachten op elektrische drukschakelaar en relais.
en dan nog de 10mm vacuum leiding halen

Style 18-11-2013 19:22

En welke synchrometer hebben jullie zo al gebruikt ?

En wie heeft er ervaring met de onderstaande manieren.

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Als je de zaak aan het lopen hebt moeten de carbs synchroon gesteld worden. Dit kan je laten doen bij een motorfietsenzaak. Je kan het ook zelf doen.
Je kan het zelf op twee manieren doen.

-Je kan een trechter een een slang pakken, de trechter steek je in de slang en je houdt de trechter tegen de carb. Vergelijk nu met lopende motor het aanzuiggeluid van iedere carb met elkaar. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Als er verschil in geluid is dan kan je dit bijstellen met de COschroefjes die naast je vlotterdeksel zitten.

-Je kan ook een kleine computerfan een multimeter en een condoom gebruiken. Sluit hierbij het fannetje met het condoom luchtdicht aan op de inlaatzijde van je carb. Sluit daarna je multimeter aan op het fannetje. Als de motor loopt zal het fannetje gaan draaien en een voltage afgeven. Om de carbs synchroon te krijgen moet het voltage bij iedere carb evenhoog zijn.

Black Devil 18-11-2013 19:25

Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben. Ik heb gemerkt dat de motor echt het fijnste klinkt/loopt als ze goed synchroon staan. Op gehoor etc is wel leuk maar nooit precies.

Style 18-11-2013 20:08

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben.

:D die heb ik idd niet gaat mij voornamelijk om de MK1 zo goed als mogelijk naar Tovami te brengen.
Daar gaat hij dan echt goed afgesteld worden ,maar ik wil het zeker weten ook wel zelf voor dat hebben geprobeerd en gedaan ;)

Plus het zou toch leuk zijn als ik daar gewoon rijdend naar toe kan :D ipv op de trailer :shake:

fearless 18-11-2013 21:06

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Ik heb het gedaan met kwikkolommen en ging echt super, maarja die moet je maar net hebben. Ik heb gemerkt dat de motor echt het fijnste klinkt/loopt als ze goed synchroon staan. Op gehoor etc is wel leuk maar nooit precies.

Heb jij ook de carbtune pro?
Ik zeg ideaal stuk gereedschap

Style 18-11-2013 21:29

Vraag me af hoe je deze bv op die motorfiets carburateurs aansluit.
Zij toch kleinen slangetjes en volgens mij is er nergens zo''n aansluiting op me carbs.

martiepartie 18-11-2013 21:34

Trechter met slang is goed genoeg om een redelijke stip te krijgen. Daar kan je de auto goed rijdend mee krijgen om naar tovami te gaan. Is mij in ieder geval wel gelukt, daarna met een flowmeter die je in de kelk stopt, daar kun je het beste minimaal 2 van gebruiken om ze per paar af te stellen.

Style 18-11-2013 21:37

Dit zijn ieder geval spullen die ik direct in de garage heb liggen :thumbup:

Dub-Detail 18-11-2013 22:44

In mijn handleiding omschreven zijn echt huis tuin en keuken spullen.

Het alle beste is het met kwikkolommen te doen.

All times are GMT +1. The time now is 17:14.