![]() |
Goed bezig Frank , gaat volgens mij nu in een hogere versnelling allemaal . Gaat hijd it jaar nog rijden of ben je motorisch nog niet zover?
|
ja schiet nu wel lekker op, dit jaar gaat niet meer lukken denk ik (kost ook wat ;) ) maar veel langer zal t hopelijk niet meer duren
|
furk hij word super,,,,mooi spul die draagarmen,,zo hooort het,,,sjiek en licht,,,,klap dr toch gewoon een 20v in op carbs bergrenner style,,,en niet zon ,,,baby ding,,
there s no subsituit voor cubic inches,,,zeg maar |
:D gaat hard zat met zon baby in t vooronder :D
|
heb laatst nog een topic gelezen op een duits forum ook iemand met een afh motor met aee krukas en trottle bodies,... die had 198pk bij 8800tr/min
dat is toch zat voor zo'n baby |
nice! heb je een link?
|
|
beetje compenseren wat je gwicht/pk verhoudingeword 16v en 20v zal 250 pk pittig wat zijn en 200 pk uit zon aee. Beetje kijken 1.8 8v op webers is ook leuk kan ook vlink wat vermogen uit komen ook richting de 200 wel oldschool dan hihihi
|
|
Teveel vermogen in in te lichte auto is echt niet leuk!
Ik denk dat je veel plezier gaat beleven aan een niet al te grote motor. |
Quote:
je hebt altijd vermogen te kort ;) |
of gewicht te veel
|
tsja er zijn altijd snellere autos, mij gaat t meer om de fun ;)
|
ach je auto is licht genoeg dus als je ergens tussen de 150 en 200 pk uit dat blokje perst dan zal je meer als genoeg fun hebben denk ik
|
dat dacht ik ook
|
er zijn altijd snellere auto...zo wat.
als de belevenis goed is en het is spannend,daar kan niks tegenop :thumbup: gr pieter. |
In de autocross zitten ze ook rond de 250pk uit een 1600 vw/audi motor.
Dat zijn dan de aluminium Audi onderblokken, licht en snel! ;) Verder is het echt een mooi project om te volgen! ben benieuwd naar de foto's van de rolkooi. Word het nou een Chroommolybdeen rolkooi? |
Quote:
hey wim vanuit aussie? :thumbup: maar 250 pk uit een 1.6 is normaal in de cross? dan mag ik hopen dat ze met turbo's rijden... want ik vind het een broodje aap dat mensen 250 pk uit een admosferische 1.6 halen. in de tijd dat ik nog met cross bezig was reden er 2.1 liter 16v met throttle body's etc, en injectie met 240 tot echt max 270pk dit was dan een motor van ruim 10.000 euro ik denk dat de pk's snel overdreven worden, |
simon peetoom zat dacht ik rond de 270pk, dennis vlaar zijn blok stond ook te koop die had 230pk ofzo en jacco bakker heeft ook rond de 220pk. dat zijn allemaal 2l 16v blokken van vw. Voor de rest weet ik het niet louwie houdt junior rijd ook met een heel snel blok. Jan douwe van de veen heeft ook een rete snel blok. Maar voor vw motoren is de 270pk wel max vanwege het ontwerp. Die gasten ken jij denk ik ook wel he wim
|
Golf 4 kitcar, 2.0 20v 280-290 pk, Skoda Fabia super 1600 zit toch ook rond die 240-250 pk. Allebei atmosferisch uiteraard...
|
Quote:
daarom zei ik 270 pk max, en dit is wel echt een motor in de max,en ook geen motor voor de jan modaal, en het is zeker geen 2l neem maar aan dat het zeker weten een 2.1 is en misschien wel een 2.2 ik heb een aantal jaren terug voor een paar van deze heren nog wat gedaan.. en dan lijkt mij 250 pk uit een 1.6 toch wel erg overdreven.. dat scheelt ruim 500cc maar laten we het maar even bij frank zijn project houden, verhalen over pk's die ontstaan al veel te vaak, ;) goed bezig overigens frank ! net als vele andere ben ook ik benieuwd naar het eind resultaat,is toch weer een hele voldoening als straks alles draait en je lekker kan scheuren op het circuit :thumbup: |
Quote:
ja dat weet ik maar zulk soort cijfers zijn niet zomaar te bereiken door een locale tuner, want dit zijn wel onwijs door ontwikkelde motoren waar geen budget aan vast hangt. audi sport had ook 311pk uit een 2l 16v motorcode ace(zelfde als abf) Heb ik ook wat gegevens van. |
van opel hebben ze ook van dat leuke speelgoed
http://www.risse-motorsport.de/shop...24v/index.shtml kijk maar eens wat er nog meer tussen staat, tis misschien wel opel maar daarom niet minder gaaf |
kost overigens wel aardig wat
|
Quote:
mooi spul ja |
tsja formule 1, 3 liter 900pk
je kan een hoop uit een blok halen maar vergeet niet de kosten die daarmee gepaard zijn en vooral de levensduur niet ;) de golf staat nu bij Roma om de kooi te laten bouwen, goeie kerels en nog wat goeie tips meegekregen, gaat helemaal goedkomen :thumbup: |
ben benieuwd!!
|
Fast, reliable, cheap: pick two.
|
Even oftopic.
De VW cross motoren die bedoeld worden hebben flink koppel en zijn gebouwd bij Emming. de Audi race motoren draaien meer toeren en zijn voor het racen gebouwd. @Frank: Komend maand ben ik weer Bij Morien en ga eens kijken hoe en wat met een 1400 TSI onder blok,of een 1600 onderblok wat wel en niet kan met een 16V kop. |
Top, maar zijn er nieuwere blokken dan de 1600 16v uit een polo gti met een 084/085 bakaansluiting? volgens mij is het allemaal overgegaan naar 02.. bakken
zag wel dat ze nog een avy hadden liggen |
Daar zeg je wat,niet aan gedacht.
Ik hou je wel op de hoogte Frank. |
prima! :thumbup:
|
1.4 tsi weet ik nog wel te liggen voor de liefhebbers. komt uit een golf 6
|
nou al stangkoppelingen gekocht???,m12 toch,,,ik heb ze net binnen 4 stuks,,,met linkse en rechtse draad,,en een paar moertjes,
ik schrok met dood.... |
prijs neem ik aan? :D
|
www.autorai.nl
Bent u de trotse bezitter van een eigenhandig gemaakte Batmobiel? Heeft u een replica van de allereerste Mercedes gebouwd? Of met bloed, zweet en tranen een andere topauto in elkaar geklust? Dan bieden wij u nu de mogelijkheid uw pronkstuk aan het grote publiek te showen tijdens AutoRAI 2011! Wilt u weten hoe? Lees verder!
|
ja dit wordt batmobiel 3 :D
|
Quote:
Batmobile 3 was een 1939 Cadillac Series 75 Convertible. :tongue: Daarna zijn er nog 'n kleine honderd stuks geweest, dus er zit ergens een foutje in je tel-systeem. :D |
verkeerd gegokt :D
|
dik!
|
All times are GMT +1. The time now is 15:09. |