Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jettaracing's 'nieuwe' '97 Golf Mk3 variant TDI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47487)

LuNaTiK 30-01-2011 13:24

Ja dit staat veel beter Wytze! Veel plezier er mee.

jettaracing 30-01-2011 15:22

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Ja dit staat veel beter Wytze! Veel plezier er mee.

:thumbup:

Meter werkt goed hoor ! ;)

Alberto 30-01-2011 15:43

Gespot in Wouterswoude Noord :D

HannoverEdition 30-01-2011 15:44

Mooi eindresultaat weer Wytze!
Mooie dikke Variant! :thumbup:
Persoonlijk zou ik van het voorjaar de bandjes alleen wisselen,en deze velgen mooi laten zitten ;) :cool:

vdWal. 30-01-2011 20:05

erg netjes allemaal weer man! kofferklep is ook zeker gaaf zo :thumbup:

jettaracing 30-01-2011 20:30

Quote:
Originally Posted by Alberto
Gespot in Wouterswoude Noord :D

Heb jou legergolf ook gespot , de laatste foto is ook 300 meter verderop genomen :D
Moest even de turbodrukmeter testen :tongue:

Quote:
Originally Posted by Geditionone
Mooi eindresultaat weer Wytze!
Mooie dikke Variant! :thumbup:
Persoonlijk zou ik van het voorjaar de bandjes alleen wisselen,en deze velgen mooi laten zitten ;) :cool:

Ben zelf ook wel erg fan van deze wielen aan t worden ,wil ze sowieso spuiten van t zomer , dus bandjes gaan er toch af , misschien dan meteen een set zomerbanden erom :thumbup:

Quote:
Originally Posted by vdWal.
erg netjes allemaal weer man! kofferklep is ook zeker gaaf zo :thumbup:

Thanks , kofferklep zal ook vast wel niet iedereens smaak zijn ,maar ik vind t ook wel erg gaaf staan :cool:

Alberto 30-01-2011 20:52

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Heb jou legergolf ook gespot , de laatste foto is ook 300 meter verderop genomen :D
Moest even de turbodrukmeter testen :tongue:

was ff bij broer op de koffie :thumbup:

HannoverEdition 30-01-2011 21:53

Quote:
Ben zelf ook wel erg fan van deze wielen aan t worden ,wil ze sowieso spuiten van t zomer , dus bandjes gaan er toch af , misschien dan meteen een set zomerbanden erom :thumbup:

Ik heb evt nog wel 2 zgan voor je liggen Wytze ;)

jettaracing 02-02-2011 21:16

Quote:
Originally Posted by erik bloemberg
ik heb nog wel een orgineel votex spoiler voor je liggen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die er uit ziet , had je al een Pb gestuurd , maar nog geen reactie ontvangen...... ;)

jettaracing 09-02-2011 22:17

Op een lekkend retourslangetje na gaat t best met de variant ,hij word zelf nog nieuwer als nieuw !
Had deze week zelfs de 0 kilometer op de teller :D

Of was het nou 3 ton :rolleyes:

Iig was het vandaag wel een mooie winterdag ,met een mooie laagstaande zon , dus kon mooi even een fotootje schieten :tongue:

:thumbup:

Alberto 09-02-2011 22:33

dat zie ik zelfs nooit op nieuwe auto's :eek:

smeerpeer 09-02-2011 22:38

Haha, cool, dat had ik een paar weken terug ook mijn toen nog mijn Golf Vari Tdi! Alleen mijn foto was niet zo scherp, omdat ik op de snelweg zat.

Blijft een mooie auto, en vind je wielen top! :thumbup:

jettaracing 12-02-2011 23:29

Quote:
Originally Posted by smeerpeer
Haha, cool, dat had ik een paar weken terug ook mijn toen nog mijn Golf Vari Tdi! Alleen mijn foto was niet zo scherp, omdat ik op de snelweg zat.

Blijft een mooie auto, en vind je wielen top! :thumbup:

;) Thanks , en ik moet eerlijk zeggen dat ik speciaal een paar kilometer heb omgereden om dit mooi op de foto te kunnen zetten hoor :D

Maar ben nu ook achter de oorzaak van mijn toch wat te lage turbodruk , ik had al het idee dat de auto onder in toeren wat trager was dan anders ,en had op turbodrukmeter ook geen 1 bar turbodruk bij lage toeren , maar maar een halve bar ......en toch reed de auto wel goed ,maar toch miste ik iets .

Ook met de nieuwe turbometer veranderde er niets ,en ik had al een afspraak gemaakt met m'n Oom om de auto eens aan de testkast te hangen , en om de turbodruk en luchtmeter te checken .

Maar , zoals de meesten mij wel kennen , wilde ik het toch zelf proberen te vinden , en het na een paar minuten speuren onder de motorkap heb ik het gevonden ! ,het bleek een lekke slang te zijn,die van de slang van de intercooler naar het motorregelapparaat toe loopt !
En daar zit nu net dat 'T' stukje van de turbodrukmeter !

en daar bleek ,onder de buitenisolatie van de slang, het binnendeel lek te zijn , en daardoor kreeg de turbodruk meter wel een turbodrukmeting ,maar het regelapparaat niet , en draaide de motor dus niet volledig op de volle turbodruk , en werd de brandstofhoeveelheid ook niet aangepast aan de turbodruk !

Het 't'stukje is inmiddels vervangen door een iets dunner 't'stukje , dan word de slang ook iets minder uitgerekt , en zijn de slangen allemaal vervangen.
Met als resultaat , weer de volle 110 PK weer op de weg , en een dik koppel onderin weer terug :eek:

Kun je eens zien wat zo'n klein lek slangetje wel niet doet , dus toch wel makkelijk zo'n turbodrukmeter in zo'n geval :cool:

Zal deze week wel eens een filmje maken hoe de turbodruk verloopt , is wel interessant om te zien ;)

jettaracing 13-02-2011 20:32

Vanmiddag nog even een klein filpmje gemaakt , van het turbodruk verloop .
In de 2e versnelling , vanaf ongeveer 1200 toeren (met warme motor!) en dan volgas , kun je heel mooi de overboost even zien die hij geeft vanwege de variabele turbo .

Dan heb je een hoger koppel bij lage toeren ,en door de variabele turbo ook werer bij een hoger toerental .

En je ziet dat de meter redelijk 'heen en weer' springt ,maar in het optrekken merk je daar vreemd genoeg helemaal niks van ,geen enkel dipje in het rijden :thumbup:

Hier het filmpje turbodrukverloop AFN

Hij rijd weer als vanouds iig !

variant110 13-02-2011 20:47

watze die klep van mij moet je er toch een tussen proberen jong dan houd ie de druk mooi hoog en valt niet zo'n end terug. probereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

jettaracing 11-03-2011 22:15

En "Henry" :D mag weer met een jaar geldige apk rijden :thumbup:

Morgen mooi op tijd richtig Deurningen voor de Prespeedwintermeeting :cool:

Alberto 11-03-2011 22:20

8 uur ?

henkwassenaar 11-03-2011 22:28

Kan het nog vroeger............... :rolleyes:

jettaracing 11-03-2011 22:28

Quote:
Originally Posted by Alberto
8 uur ?

:eek: , moet morgen eerst nog even met de kar wat 'hokombouwonderdelen" ophalen
thuismoet t ook een beetje doorgaan he ;)

Maar rond 12uur stuur ik de variant richting deurningen :thumbup:

henkwassenaar 11-03-2011 22:29

Quote:
:eek: , 'hokombouwonderdelen" ;)

Leuk woord voor galgje................ :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 22:23.