![]() |
Zooooo Het is even al een paar daagjes geleden maar veel gebeurt in de tussentijd.
Bodem zit er nu aan beide zijde in en het opbouw werk is begonnen:thumbup: Vandaag was mijn vader de fotograaf ook weer eens nieuwsgierig en kwam weer eens een paar foto's maken van die idioot die iedere dag achter in zijn schuur aan het klooien is :screwy: ( sorry heb zelf geen garage en je moet toch wat ;) ) Dus maar weer een kleine update. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En zo gaan we vrolijk verder, morgen de achterkant ontdoen van troep en daar ook nog even schilderen. Als het dan een beetje meezit gaat zaterdag dan de body er terug op. |
sjiek mikus, dus zaterdag ff de kneut derop hengsten.
|
Quote:
Of toch niet :stick: |
Goed werk allemaal! :)
|
Ja er is weer vooruitgang te melden, heb vandaag eens de Koets terug op het chassis gezet.
Nu nog een beetje plaats maken in de schuur en dan kan het laatste gedeelte beginnen. Nog een paar slechte plekken in de koets repareren en dan schuren, spuiten en afbouwen. We komen er wel :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat ziet er al goed uit!
welke kleur krijgt de kas? |
RAL 9016 en RAL 5024 :D
|
en ral 9016 is roze voor de koets
en ral 5024 is baby blauw die komt op de de schermen of niet mikus :lmao: :lmao: |
:fingered:
RAL 9016 voor de zijkanten ![]() RAL 5024 voor de rest ![]() Beetje dit idee zeg maar :thumbup: ![]() |
Leuke plannen. Een setje whitewalls zou hem ook goed staan denk ik, maar dat is mijn smaak. Ga je alleen voor een verstelbare vooras of ook dropped spindels?
grtz Thomas |
Momenteel een geleende verstelbare en versmalde as, de bedoeling is uitendelijk om een versmalde en dropped spindels eronder te gaan zetten.
Eerst maar eens klaarmaken en APK erop |
Dat lijkt me heel verstandig. Ik had mijn vorige kever ook eerst verlaagd met een verstelbare vooras maar die van mij was al laag ingelast dus op de hoogste stand stond hij al erg laag waardoor ik eigenlijk geen vering meer had van voor.
Hier is hij 2x op afgekeurd. Daarna hebben we de achterkant wat omhoog gedaan zodag hij wel genoeg vering had achter. Toen is tie wel goedgekeurd. Dus ik zou hem gewoon lekker origineel laten voor de keuring.. Grtzz |
de vooras is apk goed gekeurd onder mijn keef
en dat is nog geen 2 maanden geleden maar mogen ze daar een auto op afkeuren dan als hij stug is heb ik nog nooit van gehoord en mikus heb je goed gedaan nu komt er echt vaart in nog effe en dan kunnen we samen asvalt schrapen |
Quote:
Nice......... :thumbup: |
sjiek mikus, nog ff en dan kun je ook keveren.
|
Ik zeg hulde voor dit project. Je moet er maar aan willen beginnen. Maar dit ziet er echt super uit.Ook de kleur combi zal straks super zijn. Blijf dit project zeker volgen.
|
Quote:
Hey daan.. Mijn kever is toen afgekeurd omdat hij zo laag was dat er totaal geen vering in zat.. Volgens de apk moet een auto wel voorvering hebben behalve de banden en stoelen :thumbup: Hey Bullie.. Nog iets aan de keev gedaan? grtz Thomas |
Ligt ook een beetje aan je keurmeester denk ik, anders gewoon een paar tandjes hoger en dan naar de APK is het ook mee opgelost.
Verder veel kleine dingetjes aan het doen de laatste plekken in de koets aan het fixxen niets speciaals. ;-) |
Quote:
Dat heb ik bij mij dus gedaan en toen was het ook opgelost:) Nou succes en we zien de pics wel verschijnen van de voorderingen :D |
nouw mikus, klussen kun je dus wel...
ik maar denken dat je altijd koude handen hebt :D knap werk! groet frank |
Ssst zeg dat niet zo hard wil je, dadelijk moet ik bij anderen ook nog wat gaan doen.
|
Helaas weinig kunnen doen, klootweer buiten en in de regen op de grond gaan liggen zie ik niet zo zitten.
Klein begin gemaakt met de bodem vast te bouten op het onderstel maar zoals ik al zei geen zin om dat in de regen af te ronden. |
Jammer..
Volgend weekend beter toch;) |
Precies, scheelt dat ik doordeweeks ook tijd genoeg heb en hij me niet in de weg staat ;-)
|
netjes allemaal,leuke kleuren!
|
waar blijven de update's
|
Quote:
:brad: updates genoeg maar vergeet steeds foto's te maken. Koets zo goed als klaar hopelijk volgende week schuren. Moet even kijken hoe ik het allemaal ga doen ga ook nog eens verhuizen binnenkort. Voordeel is dan wel weer dat ik eindelijk een eigen schuur heb om te klooien, nadeel is dat ik nu mijn tijd moet gaan opsplitsen. :thumbup: |
Mooi Project, compliment om het chassis zonder ervaring zelf overnieuw in elkaar te lassen!
|
Thanks, als ik ook maar een cent had moeten betalen voor deze kever had ik het waarschijnlijk niet gedaan, heb gaandeweg wel een hoop geleerd hoor het duurt alleen allemaal iets langer.
Wellicht dat het de ervaren klusser is opgevallen, maar al het laswerk doe ik met een elektroden apparaat :screwy: Ja ik weet het het is niet het mooiste resultaat maar tot nu toe gaat alles perfect. Sterker nog ook de gaatjes in het dashbord las ik met elektroden :D :screwy: |
Ik zag hem staan inderdaad, ook nog een ouderwets schroefmodel :D
|
Mooi project, knap werk :thumbup: vergeet de foto's niet :)
|
Quote:
Doe ik ook, en werkt bij mij tot nu toe ook perfect! je hebt er trouwens een mooie takel staan om de cas weer op de bodem te krijgen. |
Het is inderdaad een oud beestje maar werkt nog prima.
De takel is inderdaad erg handig heb de kas er in mijn eentje op kunnen krijgen :thumbup: |
:postpics: :thumbup: :thumbup:
|
nou mijn lasapparaat is een jaar oud, dus eigenlijk nog gloed nieuw.
Kan hem omzetten naar gas, maar die gas flessen zijn zo verrekte duur! Voor dat geld koop ik wel een bandenbak... |
Quote:
Gasfles huren is ook een opties. Eenmalige borg voor fles, kosten afhankelijk van leverancier. ongeveer € 40,- voor een vulling 10 L |
Huren was inderdaad ook een optie geweest maar heb besloten eerst maar eens te proberen met de middelen die aanwezig waren.
Aangezien dat wel aardig lukte ben ik daar gewoon vrolijk mee verder gegaan. Oké het is niet de meest mooie manier van lassen maar aangezien al het laswerk buiten het zichtveld zicht trek ik me daar weinig van aan. :D |
en mikus wanneer weer verder aan le kaffeur?
de budford nog ff een andere ontsteking en dan vol op de keverT |
Bedford even goed aan het lopen krijgen voor de verhuizing daarna gaan we er weer volop tegen aan. :thumbup:
deze word word ook al niets veel puin ruimen en pap krijgt deze week ook nog zijn Chevy Van dus mag ik ook daar nog eens tijd in gaan steken. Snap nog steeds niet hoe iemand die niet werkt zoveel tijdsgebrek kan hebben :screwy: :tongue: |
Helaas al een tijdje geen update over de kever, ik ga binnenkort verhuizen dus dat is al druk druk druk en nu mijn daily/verhuiswagen is overleden heeft deze even de prioriteit.
het liep allemaal al niet helemaal lekker in de versnellingsbak maar na een iets te enthousiaste sleepbeurt is deze helemaal overleden. De bus van mijn vader moest naar het tankstation even verderop gesleept worden en aangezien deze een kleine 3 ton weegt was dat toch iets te veel voor mijn kleine Bedford :screwy: een nieuwe bak is inmiddels al gearriveerd en word er momenteel ondergebouwd. De kever zal toch nog even geduld moeten hebbn maar over een tijdje staat hij gelukkig is een droge grote schuur en niet meer in een vochtig hok. Voor de geïnteresseerden nog wat pic's. ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 06:41. |