![]() |
Sorry het ligt een beetje stil ivm andere zaken. Ik heb toch golf 3 handremkabels genomen. Ik heb de hevels welke op de remklauwen zitten gebruikt vd golf 3 remklauwen. Nog steeds geen tijd gehad om de leidingen etc te monteren en dan zal voorlopig ook niet lukken denk ik ivm vakantie en trouwplannen.....
|
Ik heb tijd gevonden om de boel 'af' te maken. Ik heb dus de Passat remslangen aangesloten aan de orginele remleidingen en past heel netjes. Golf 3 handremkabels gebruikt, de bevestigingen/hevels vd orginele remklauwen passen zo op de S3 klauwen.
Dus bij deze is dit projectje afgerond. |
Nice!
wat voor remmen heb je aan de voorkant dan, neem aan dat dat nog wel een maat groter is? |
ik vind het wel kleine klauwen tov van de schijven ziet er wel goed uit
was van een transporter ook geen optie? |
Voorop heb ik 312mm Audi TT schijven met Porsche remklauwen
|
Ziet er maar weer netjes uit, Erdem :thumbup:
Wel een stoer gezicht dat je achter ook geventi schijven hebt :D |
ziet er goed uit
wat is dat voor een schroefset dan? |
FK silverline X als ik het me goed kan herinneren. RVS demperhuizen, Koni binnenwerk met hardheidverstelling.
|
Heel mooi Erdem!
|
:thumbup: :thumbup: goed bezig :thumbup: :thumbup:
|
Dit ziet er erg netjes uit allemaal,
Maar ik vraag mezelf af, moet je eigenlijk als je zo andere remmen/remklauwen monteert ook iets veranderen aan de hoofdremcilinder ? |
hier zit al een grote op denk ik en anders die van een vr6 nemen ofzo of nog mooier voor een cleane look van een audi 200 past ook bijna overal op
ik wil nog eens kijken of die van een transporter niet passen is wel dezelfde steek kunnen ook geventileerd en dubbel op achter |
Hoofdremcilinder is groot genoeg, zo veel meer remdruk is niet nodig voor de achterzijde..
De upgrade is meer optisch dan echt remtechnisch noodzakelijk... |
Transporter heeft 5x112 dit is 5x100. Heb de remmenombouw grotendeels gedaan voor het optische. Hoofdremcilinder zal van een golf 4 worden
|
eens even van onder het stof halen...
Eerst en vooral bedankt voor de mooie how-to. Met mijn 10 woorden Duits die ik ken red ik het echter niet op deze websites... Kan iemand mss eens even achterhalen als het ook mogelijk is om zo'n setje te bouwen met steek 4 x 100 & welke delen dan anders moeten? |
Ja, dat kan, dat is volgens mij in dit topic al aangegeven. En anders in de Technische Verslagen afdeling van het forum.
|
Quote:
Kan het waarschijnlijk gewoon niet vinden in je uitleg maar wat is de hart op hart maat van die vier gaatjes in je achterbrug waarop je alles moet bevestigen? groeten, roy |
Quote:
-Afstand tussen de bovenste gaten 5cm -Afstand tussen onderste gaten 3cm -Afstand tussen bovenste en onderste gaten 5cm (niet kruislings gemeten) |
Quote:
Dank U wel :thumbup: |
Quote:
is er geen how to daar over? en kan ik het op me golf 3 1.6 bouwen :D en wil gewoon trommelrem achter kan dat ook haha want wil zo goedkoop mogelijk veranderen heb op me werk wat sloop golfjes en polos staan waar ik het zo vanaf kan schroeven :screwy: |
Goedkoop :screwy:
|
Nietwaar??????
|
|
|
Hahaha, al mijn werk voor NIKS! :)
|
Voor de mensen die ABS hebben bij deze mijn oplossing voor het probleem :
De ruimte tussen de wielnaaf en de ABS ring is echt mm werk, aangezien wij geen geduld hadden hebben we een goede simpele oplossing voor het probleem gevonden: bandijzer. Past perfect en kost bijna niks. De naaf heeft zowiezo een magneet ring erop zitten dus dat blijft goed zitten. ![]() ![]() Betreft de afdekplaat, ik heb gewoon die van de golf 3 kunnen gebruiken voor achter. Een kleine aanpassing en het past perfect. ![]() ![]() @Black Devil : Het viel mij trouwens op dat je remschijven verkeerd omzitten, bij mij staan er een L en een R op. Kon zo op de foto niet zien of de L er op stond bij je. Tevens bedankt voor deze topic! Geweldig alles past perfect! Bij deze wil ik Brabomk1g60 nog bedanken! Hij heeft het hele gebeuren aangepast en in orde gemaakt.. Thnx maat! Komende week de klauwen en tangen spuiten, stalen remleidingen zijn dan binnen en volgende week alles afmaken. Heb overal veel foto's van gemaakt dus wie gedetaileerd foto's van alles wil hebben laat maar ff weten. |
ik ben ergens een naaf tegen gekomen waar de kartels voor abs inzitten ik zal kijken of ik deze nog ergens kan vinden dan is het nog simpeler
dit is trouwens ook een creatieve oplossing |
Mooie aanvulling dit! Vast is vast toch.
Mijn remschijven hebben geen L of R, zijn allebij gelijk. |
Toen ik de schijven van de week ophaalde werd dit specifiek erbij gezegd.
Had te maken met de warmte afvoer als ik het me goed kan herinneren. Mooi project trouwens ff tussendoor.. Zag al powerflex rubbers zitten op je achteras.. Kwa onderstel en remmen zit er weinig verschil in met de mijne volgens mij :cool: @indewarre : Als er een naaf is waar het kant en klaar op zit is natuurlijk nog mooier :D Maar moet zeggen dat mijn manier ook perfect vast zit, zit geen speling op of niks. Goed is goed en vast is vast zeg ik dan altijd :thumbup: |
Compleet onderstel is gedaan met Powerflex en H&R stabi's
|
Netjes! Ik heb ook Powerflex rondom zitten met KW variant 2 eronder, stabi's nog niet.. Maar moet zeggen dat ondanks dat hij echt strak op de weg ligt.
Heb de golf al op zandvoort gehad en stond er zelf van te kijken hoe goed hij het deed.. |
Quote:
Altijd graag gedaan da witte wel, leer er zelf ook van :thumbup: |
Gisteren heb ik mijn stalen remleidingen opgehaald, niet echt rekening mee gehouden dat de achter klauwen mogelijk een andere aansluiting hadden :mad:
@Black Devil : heb jij meteen remleidingen voor een Golf 4 gekocht of heb je het anders gedaan? |
Quote:
Even bij de PIRTEK vestiging in je buurt binnen lopen en je remleiding is zo pas gemaakt. 5 jaar voor een belgische pirtek vestiging gewerkt. ze kunnen het zeker. ;-) |
Ik ga vanmiddag ff bellen, bedankt!
Heb zelf ook goed op zitten letten, staat netjes beschreven Passat 3B remleidingen voor achter, en daar lees ik dan helemaal overheen haha.. Maar goed, gaat helemaal goed komen! Hoop dit weekend de auto weer klaar te hebben en dan nog kijken voor andere wielen en mijn bak moet eronderuit, schakelt voort zwaar en lijkt me geen verkeerd idee om die te laten reviseren. Eerst even kijken waar dat een beetje voor leuk geld kan. |
Quote:
Inderdaad 3B leiding of ff nieuwe laten maken op maat |
Wat voor remleidingen heb jij voor erop zitten? Zijn die standaard al voor porsche?
|
Quote:
Kijk maar ff in mijn vr6 topic, een vd laaste pagina's. Die heb ik op maat laten maken. Bij de klauw banjo aansluiting en bij de carrosserie orgineel golf 3 |
Had al een heel stuk door je vr6 topic heen zitten kijken.
Mensen die met zulk details aan hun auto werken vind ik een genot om te zien. Ik heb het bij mij ook aardig netjes gedaan maar dit is nog een stap verder :D Dikke complimenten voor de bouw en het details niveau. Geen gerommel gewoon goed :thumbup: Heb de leidingen nog even opgemeten van de achterremmen maar de originele golf 3 slang is tekort, dus zaterdag waarschijnlijk even naar biesheuvel toe en op maat laten maken |
Quote:
Hi all, is there anybody out there that could please translate this into english please as i am having trouble with this language. thankyou |
All times are GMT +1. The time now is 19:53. |