Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   3d project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15264)

wakebus-m 18-11-2005 21:34

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
De "V" inhoud lijkt mij iets te bol. Als je twijfelt over de vorm: Check effe je eigen busje!

jah ik d8 ook al dat die te bol was maar dat kan ook mischien door de belichting komen....moet ik ff kijken.....

Gr. michiel

wakebus-m 18-11-2005 21:42

Quote:
Originally Posted by aartjan
Mooi werk!

Maar waarom niet de sketch picture, van het zijaanzicht, in de lengteas van de bus plaatsen en dan zodra je één zijde klaar hebt mirroren?

in cinema 4d kan je vier verschillende aan zichten nemen...totaal, voor, zij en boven aanzicht....

Gr. michiel

scumbag 19-11-2005 16:17

Quote:
Originally Posted by wakebus-m
in cinema 4d kan je vier verschillende aan zichten nemen...totaal, voor, zij en boven aanzicht....

Gr. michiel

Volgens mij heb je die linkerheft toch gewoon in een symmetry op de x-as "gegooid"?

wakebus-m 19-11-2005 17:14

Quote:
Originally Posted by scumbag
Volgens mij heb je die linkerheft toch gewoon in een symmetry op de x-as "gegooid"?

ik heb idd een aantal dingen in symmetry gezet...
heb ik voor de grap ff het busje in de goeie kleuren gezet :D :D

groot formaat

Gr. michiel

wakebus-m 19-11-2005 21:13

nog ff de laatste printscreen voor ik uit ga....

groot formaat

Gr. michiel

vwspijlbus 20-11-2005 13:30

Quote:
heeft iemand een foto van de voorkant van een T1tje zonder bumper....??
alvast bedankt

Gr. michiel

ploon 20-11-2005 14:25

de punt van de V moet niet helemaal tot aan de onderkant van het voorfront lopen. hij moet zo'n 5 cm boven de bovenrand v/d bumper stoppen

volksfahrer.nl 20-11-2005 15:13

Quote:

Dit klopt niet helemaal!
Normaal loopt er een naad tussen de bumper-achterplaat (ofzoiets) en het front.
Hier is er al eens e.e.a. gelast

Zo hoort het eigenlijk:

wakebus-m 20-11-2005 15:44

Quote:
Originally Posted by keverpech
Dit klopt niet helemaal!

Zo hoort het eigenlijk:

dit is echt een goeie foto zo zie ik dat de punt idd iets hoger moet eindigen...
en dat de neus iets platter moet.... :D :D Thnx

Gr. michiel

Volkswouter 20-11-2005 16:05

Michiel,misschien heb je hier ook nog iets aan.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZXRA66OP

wakebus-m 20-11-2005 17:44

hebben jullie mischien ook een foto van de achterkant zonder bumper...want ik wil de ronding aan de onderkant goed kunnen zien....alvast bedankt :D

Gr. michiel

Volkswouter 20-11-2005 17:55

http://www.mijnalbum.nl/Foto=E6WESIBA

Hij is alleen iets schuin genomen.

wakebus-m 20-11-2005 23:24

Top foto..!! ik was ook hellemaal vergeten dat de zijkant ook aan de onderkant schuin loopt.... :D :D

Gr. michiel

vwspijlbus 21-11-2005 13:20

Quote:
Originally Posted by keverpech
Dit klopt niet helemaal!

Je hebt gelijk. Echt ermee zitten doe ik niet. 't Werk dat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft is wel netjes gedaan. Mazzeltje: deze (ontbrekende) rand valt voor het oog weg achter de bumper.

wakebus-m 21-11-2005 16:52

Quote:
Je hebt gelijk. Echt ermee zitten doe ik niet. 't Werk dat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft is wel netjes gedaan. Mazzeltje: deze (ontbrekende) rand valt voor het oog weg achter de bumper.

idd je ziet er hellemaal niets van....dus dan maakt het ook niet uit....wat erger is dat de druppel mist in de voorkant van de bus (zoals bij ons :( )maar jah...als de tijd daar is en hij moet opnieuw onderhanden genomen worden en gespoten en alles....dan komt die druppel er wel weer in..... :D

Gr. michiel

Toby 21-11-2005 16:59

huh.

hoe zit het nu dan?

(die druppel?)

vwspijlbus 21-11-2005 20:37

Ik begrijp je hier ook niet Michiel...
Ik weet dat de druppel bij jullie bus afgevlakt is (heb je me in de spijlbus line-up in Budel over verteld en laten zien). Bij mijn bus is er er helemaal niets mis met de druppel / "V".

wakebus-m 21-11-2005 23:01

Tjah hoe leg ik dat het best uit...Ik denk ook met een foto, zie hier onder....
Toen ze bij kieft en klok de neus hebben vervangen vanwegen de roest zat de druppel er gewoon nog, maar toen die naar care ging, en die terug kwam waren alle deukjes er uit.....maar de druppel was ook plat gemaakt..... :chair:
ik weet niet of iedereen goed weet hoe een druppel moet lopen hellemaal beneden.
Maar hier is mijn druppel......

Gr. michiel

Jasper Ovaal 21-11-2005 23:24

een voordeel heb je, hoef je ook geen paraplu mee te nemen. ;) zonder druppel geen regen.

leuk projectje, zo kan je waarschijnlijk ook heel makkelijk de kleuren veranderen of niet.??

wakebus-m 22-11-2005 10:07

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
leuk projectje, zo kan je waarschijnlijk ook heel makkelijk de kleuren veranderen of niet.??

jah idd...je kan alles meteen veranderen als die af is je kan m verlagen kleur veranderen..... eigenlijk alles wat je wilt kan..... als ik klaar ben ga ik verder met het maken van een pick-up ofzo......maar dat zie ik dan wel weer :D :D

Gr. michiel

stufenheckfahrer 22-11-2005 21:40

Quote:
een voordeel heb je, hoef je ook geen paraplu mee te nemen. ;) zonder druppel geen regen.

En als het nou met bakken regent? :tongue:

wakebus-m 23-11-2005 08:02

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
En als het nou met bakken regent? :tongue:

Dan blijf ik droog :tongue:

Gr. michiel

wakebus-m 25-11-2005 01:14

pffff na een drukke week stage heb ik weer wat kunnen doen aan mijn winter project....heb de binnen randjes van de ramen en de bodem voorin gemaakt...ook zitten er ramen in de splitty en heb ik voor de grap ff simpele wielen gemaakt om het geheel een beetje te laten zien.... :D :D

groot formaat

Gr. michiel

DeNB3rt 25-11-2005 01:52

nice nice,super nice

wakebus-m 25-11-2005 15:22

@ DeNB3rt....thnx :D

Ik ben een beetje begonnen met het maken van de binnenkant....heeft iemand een foto van de bodem....en hoeveel ribbels liggen er op de bodem??
ook heb ik al een klein beetje van de dachbord gemaakt.... :tongue: :D

groot formaat

Gr. michiel

Jasper Ovaal 25-11-2005 15:44

zo zo, het begint een beetje op een bus te lijken, we hebben net de bodem van de bus van tim weggeslepen, heb ik wel foto's van gemaakt, ook toen ie er nog inzat :D dus zal ik dit weekend er ff opgooien.
succes

wakebus-m 25-11-2005 16:09

Quote:
zo zo, het begint een beetje op een bus te lijken, we hebben net de bodem van de bus van tim weggeslepen, heb ik wel foto's van gemaakt, ook toen ie er nog inzat :D dus zal ik dit weekend er ff opgooien.
succes

ok bedankt :D

wakebus-m 26-11-2005 21:36

Ik heb de velgen gemaakt en ben een beetje gaan kloten met de textures...dus al het roest er op te zetten en de goeie kleuren....

groot formaat

Gr. michiel

vwspijlbus 26-11-2005 21:50

Het logo op de neus lijkt de vorm van de bus te volgen.
In werkelijkheid zit er in het midden een verticale vouwlijn.
Succes verder!

wakebus-m 27-11-2005 16:09

Quote:
Het logo op de neus lijkt de vorm van de bus te volgen.
In werkelijkheid zit er in het midden een verticale vouwlijn.
Succes verder!

ok bedankt..... :D :D

Gr. michiel

DeNB3rt 27-11-2005 16:29

ik volg je vorderingen, wordt echt heel nice!
Post je dan als het af is,es wat high res pic's? mss met een mooi achtergrondje!

wakebus-m 27-11-2005 17:32

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
ik volg je vorderingen, wordt echt heel nice!
Post je dan als het af is,es wat high res pic's? mss met een mooi achtergrondje!

zal ik doen.... :D ik ga ook een animatie filmpje maken, voor op mijn website wakebus.com

Gr. michiel

vwzone 27-11-2005 18:23

Zie deze topic net.
Goed bezig Michiel!
Ben benieuwd naar het eindresultaat. ;)

ploon 27-11-2005 20:27

ziet er goed uit, maar nou de koplampen nog (lijkt me een tricky item met al die bollingen)

vwcrewcab 27-11-2005 22:39

Gaaf, gaat nog best snel!

wakebus-m 29-11-2005 14:20

Quote:
Originally Posted by ploon
ziet er goed uit, maar nou de koplampen nog (lijkt me een tricky item met al die bollingen)

ik ben dus aan de koplampen begonnen en idd het is lastig maar dit heb ik tot nu toe

groot formaat

ok heb ik voor de lol een quicktime VR (virtual reality) gemaakt zodat je rondom het busje kan kijken....

quicktime VR

Gr. michiel

ingrob 29-11-2005 14:41

mooi hoor, maar rechts zitten wat roestplekjes op de zijkant :D
of ga je dat nog weghalen :cool:

wakebus-m 29-11-2005 14:44

Quote:
Originally Posted by ingrob
mooi hoor, maar rechts zitten wat roestplekjes op de zijkant :D
of ga je dat nog weghalen :cool:

jah ik ga dat binnenkort uitsnijden en weer opnieuw plaatwerk er in zetten.....
:tongue: :D haha

Gr. michiel

vwspijlbus 29-11-2005 15:52

Quote:
ik ben dus aan de koplampen begonnen en idd het is lastig maar dit heb ik tot nu toe

Hier een foto van m'n bus onder bijna dezelfde hoek. Wellicht helpt 't bij het perfectioneren van de koplampen en plaatsen van de richting aanwijzers.

wakebus-m 29-11-2005 16:05

Quote:
Hier een foto van m'n bus onder bijna dezelfde hoek. Wellicht helpt 't bij het perfectioneren van de koplampen en plaatsen van de richting aanwijzers.

Thnx....is altijd wel handig foto's van details....
ik had ook nog een vraagje klopt het tussenschot in het plaatje hieronder

groot formaat

Gr. michiel

All times are GMT +1. The time now is 04:31.