Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Fotografie en foto bewerking (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Photoshop! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131261)

Robbbert 14-03-2015 20:29

Als je nog zin hebt om te photoshoppen, mijn passat mag wel wat lager :D
Mag van subtiele verlaging tot buikschuiver, maar dat zal het sowieso niet worden aangezien ik nogal eens (dagelijks thuis en op het werk) in een ondergrondse garage moet staan.








Leef u uit. Als je de foto's liever groter en zonder slickpic reclame hebt, stuur je me maar een pm.

Style 14-03-2015 20:47

Even snel gedaan ;)



Herm Schreurs 14-03-2015 23:39

Quote:
Originally Posted by Style
Even snel gedaan ;)



Nice Peter!
Je bent er aardig gedreven in zeg!

Style 15-03-2015 09:10

Waar zo'n winter niet goed voor is ;)

Robbbert 15-03-2015 12:33

Quote:
Originally Posted by Style
Even snel gedaan ;)




Haha, nice. Echt vet. Zo jammer dat ik hem niet echt zo laag kan leggen (en neen, airride zit er ook niet in :tongue: )

jalkebrouwer 15-03-2015 12:59

Grotere wielen eronder, dan staan de wielkasten goed gevuld, en is de auto toch nog wat hoger en goed rijdbaar ;)

Robbbert 15-03-2015 13:42

Mja, ik heb net deze 17" velgen gekocht, voorheen stonden er 16" onder. Hij moet toch echt wel een beetje zakken.

magnetron 15-03-2015 13:46

Photoshop Robbert!
 
Gaaf guys,

Ik heb 'm iets anders aangepakt qua verlaging waardoor schaduuw onder de auto ook minimaal word, lijkt net iets echter, al begrijp ik dat @style een snelle klus had gedaan, neem je niets kwalijk hoor :) gewoon leuk projectje om ook even te proberen.

Ik dacht, misschien is 't ook leuk om de knowledge eens even te delen waardoor ik misschien meer kan leren van jullie, of andersom?

Stap 1, selecteren onder of boven (evt. Invert selection gebruiken), het viel mij op dat @style de band weg had geshopt links, wat was daar je reden van?




2e, zie je dat je dus gewoon het bovenste deel naar beneden sleept.



Even door lightroom heen



Eindresultaat:


Style 15-03-2015 14:11

Netjes hoor , iets minder uit gebreiden uitleg ik heb een copy gemaakt van de layer.
Die met move laten zakken.
Dan een vectormask er naast de wielen weer te voorschijn halen van de eerste laag..
Daarna heb ik de velg geselecteerd en de iets vergroot.

Ik was zelf bezig met een foto van mijn MK1 die zelfde middag geschoten maar voor wat afleiding deze even snel gedaan.



magnetron 15-03-2015 14:14

Quote:
Originally Posted by Style
Netjes hoor , iets minder uit gebreiden uitleg ik heb een copy gemaakt van de layer.
Die met move laten zakken.
Dan een vectormask er naast de wielen weer te voorschijn halen van de eerste laag..
Daarna heb ik de velg geselecteerd en de iets vergroot.

Ik was zelf bezig met een foto van mijn MK1 die zelfde middag geschoten maar voor wat afleiding deze even snel gedaan.




Kijk zo leren we nog eens wat! Vectormask? new to me?! vanaaf verder klooien! nu even op pad.

Oke cool wauw, wat 'n wagen als mijn vriendin die ziet ;-), mag je sleutels in leveren, haha! die kleur Moet en zal ze hebben ooit!

Style 15-03-2015 14:24

Idd zo leer je wel weer wat jouw methode klinkt ook logische ik ben gewoon maar begonnen met CS6 en zo het me eigen gemaakt.
Proberen en proberen en nog maar eens proberen.

Is trouwens een vectormasker mij fout......



Robbbert 16-03-2015 08:16

Quote:
Originally Posted by magnetron
Eindresultaat:



Ook vet ja! Bedankt!

magnetron 21-03-2015 18:33

@Style, hoe is het shoppen??!

Ik ben bezig met een leuk project, heeel tijd rovend en puur een tryout, maar ik kan vanaf nu voor elke auto elke kleur of wrap maken, met originele glinster en schaduuwen in de lak behouden... Ik zal je wat uploaden!










Zitten zeker schoonheidsfoutjes in hoor, maar wel echt tof om uit te proberen! :D

Style 21-03-2015 18:52

Goed hoor ben bezig geweest met een foto van me zelf uit de tuin. Die samen met die van me Mechelse herder en de MK1.
Krijg je dit :




Het was een try out wou vandaag eigenlijk een muur op zoeken dat ik daad werkelijk voor de auto kon staan of zitten.

magnetron 21-03-2015 19:10

Quote:
Originally Posted by Style
Goed hoor ben bezig geweest met een foto van me zelf uit de tuin. Die samen met die van me Mechelse herder en de MK1.
Krijg je dit :

Het was een try out wou vandaag eigenlijk een muur op zoeken dat ik daad werkelijk voor de auto kon staan of zitten.


haha wat vet zeg!

Van Limburg 21-03-2015 19:13

Ha top!:thumbup:

Style 21-03-2015 19:14

Vorige foto met kleur veranderen deed ik de auto selecteren ,of terwijl als wat blauw was en dan met een kleurtoon/verzadiging laag de kleur veranderen.
Ik zie dat jij het anders doet om dat de voorgrondkleur aan staat met de kleur van de auto.

magnetron 21-03-2015 19:23

Quote:
Originally Posted by Style
Vorige foto met kleur veranderen deed ik de auto selecteren ,of terwijl als wat blauw was en dan met een kleurtoon/verzadiging laag de kleur veranderen.
Ik zie dat jij het anders doet om dat de voorgrondkleur aan staat met de kleur van de auto.


Klopt, dit project heeft qua basis zo'n dik 1,5 uur in beslag genomen, ik begin met alles perfect uit knippen wat WEL gekleurd mag worden.

Vervolgens, maak ik een basis achtergrond van de witte en van de zwarte kleuren (beiden losse layers) Daardoor houd je je shine en schaduw.

Daarna maak je een mask op de schaduuw en die ga je inkleuren met welke kleur je ook wilt....

Het enige wat super super super veel tijd in beslag neemt is het uitknippen.

Ik gebruik daarvoor deels de quick selection tool, en deels de pen tool, omdat je die kan CTRL -Zten... als je een 'mis klik' maakt... De polygonal lasso tool kan je namelijk niet CTRL - Ztttttten, en dan moet je opnieuw je selectie maken. :( Van de pen tool, kun je in paths / rechtermuis knop MAKE SECLECTION aanklikken... :D en dan zijn je pen streepjes een selectie geworden, kun je super super handig mee werken en mooie bochten maken! (zoals ramen en lijsten uitzetten)

de mar

Sven-GTI 21-03-2015 21:01

Krijg door dit topic ook weer veel zin om te photoshoppen :D

magnetron 21-03-2015 21:20

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Krijg door dit topic ook weer veel zin om te photoshoppen :D


Nice! :) haha ik heb wel een leuk topic gevonden

http://www.volksforum.com/forum/sho...68&page=2&pp=40

Style 22-03-2015 19:37

Search light :D



magnetron 29-03-2015 21:22

Aanvraagje
 
Quote:
Originally Posted by Finismo83
Kan iemand voor mij misschien mijn auto shoppen met bbs rs velgen eronder hart in de zelfde kleur als auto met verlaging. Heb nog geen goede foto's nu die op schroefset staat..






Hi man,

Leuk projectje even snel gedaan! Groetjes :tu:











Oudelut 30-03-2015 22:45

Mag ik eens een hele gekke vragen (daarmee mogelijk ook een uitdaging)?

Mag ik het cabrio-gedeelte van deze R19 (Karmann!!) cabrio:





Op een VW Derby:





Even helemaal los of het technisch mogelijk. Ik wil graag zien of het estethisch mogelijk is...

magnetron 31-03-2015 07:32

haha vet! ik ga hier vanavond mee aan de slag... geinig zeg! :)

Nu aan 't werk tot 18:00!

feffe 31-03-2015 08:54

mijn poging;





Oudelut 31-03-2015 11:27

Geinig.. 2e is met een BMW-3-kap?
Bij de eerste zou je de cabrio bak eigenlijk wel mee moeten nemen (achterdeel dat óp de carrosserie ligt). Ziet er zo iig een beetje gek uit (lijkt welhaast een BMW 2002 Touring Cabrio te worden met die lijn van de kont).

Maar nice! :thumbup: Ben benieuwd naar andere pogingen. Ook open misschien? :rolleyes:

feffe 31-03-2015 12:03

beide dezelfde kap, alleen iets vervormd.
zou inderdaad beter lijken als de lijn van onder de ramen gewoon doorliep, om zo die bak te vormen inderdaad. was ook even een snel werkje :D

magnetron 31-03-2015 21:25

Nice work Feffe! :thumbup: :thumbup:


Ik heb ook even lopen klooien, Heb de aanvraag iets aangepast om wat meer te oefenen, just for the LOL! niet geweldige kwaliteit









Style 08-05-2015 16:38

Photoshop! :D



feffe 29-12-2015 22:04



magnetron 29-12-2015 22:10

Ehh wat is daar geneurd?

Rick 29-12-2015 22:17

Shrink all the caaaaars!

Robbbert 29-12-2015 22:20

Haha, caddy bobtail :D

Erik Baas 29-12-2015 23:15

Quote:
Originally Posted by magnetron
Ehh wat is daar geneurd?
Te heet gewassen. ;-)

raf_construct 03-01-2016 14:20

Mijn T4 syncro is bijna klaar om opnieuw te lakken, en ik kan nog wel wat (kleur-) inspiratie gebruiken. Alle suggesties zijn welkom! :thumbup:

[IMG]
[/IMG]

Mijn eerste idee was Fendt groen zoals mijn caddy destijds, kan iemand dit even shoppen ?
Andere kleuren die ik zou overwegen zijn LC7V anthracietblauw parelmoer, of T6 rockton grijs.

Bedankt voor de hulp ! :jacks:

Robbbert 03-01-2016 15:04

Vette syncro! Ik ben zelf geen photoshopper, maar dat rockton-grijs ziet er wel tof uit. Stealth grey van de Ford Focus ST ziet er ook wel vet uit. En dan de stalen velgen in van dat gunmetal grey. Bumper mee in kleur of niet?

Rick 03-01-2016 16:11

T5GP bedoel je? T6 is net een paar maanden uit. :thumbup:

raf_construct 03-01-2016 16:44

Inderdaad de rockton is/was T5GP.
De bumper gaat waarschijnlijk niet mee in kleur.

raf_construct 03-01-2016 16:52

Dit was m'n caddy, in deze stijl zou ik de T4 eens graag zien.

[IMG]
[/IMG]

RamonDrenthe. 07-06-2016 17:20

Ik wil graag een telefoon hoesje hebben met het BBS logo op de achterkant, ik heb alles al gevonden alleen ik moet een goed plaatje van het logo hebben, nu is dus de vraag van mij aan 1 van jullie of iemand dit logo die hier onder in de link staat even zo strak mogelijk te willen maken? Er zitten nu allemaal witte randen om heen ter grote van 1 pixel zegmaar en dat staat niet netjes, alvast bedankt!

http://www.bandengros.nl/upload/afb...s/BBS20Logo.jpg


All times are GMT +1. The time now is 21:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.