Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Essen Motorshow (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78080)

Mitta 24-11-2010 20:20

Ik ga Maandag a.s met een groepje:D

variejantje 24-11-2010 20:32

Ik zou persoonlijk niet bang zijn voor een boete vanwege het ontbreken van winterbanden, maar bij schade kan het je in een lastig pakket brengen, maar ja harder als 130km/h ook en ook bij de vorig jaar aangeschafte groen umweldsticker heb ik zo mijn twijfels of er uberhoaubt tegen opgetreden wordt.

Elk jaar een boel stemmingmakerij, maar het moet eerst een keer bij iemand gebeuren...

VWJYI 24-11-2010 20:56

die groene stikker word wel op gecontroleerd. Winterbanden zijn niet verplicht. Was laatst nog op de duitse televisie. in de wet staat iets van deugdelijke banden in de winter en niet specefiek winterbanden. Is voor het duitse hooge gerechtshof geweest.

Maar voor je eigen veiligheid is een setje winterbanden geen overdreven luxe. Wij hebben al een paar keer flinke sneeuw gehad onderweg.

Mitta 24-11-2010 21:04

Even nog voor mensen die:

Zaterdag, Zondag of Dinsdag gaan... In Duitsland word voor die dagen geen sneeuw verwacht! (in regio Essen tenminste)

Alberto 24-11-2010 21:09

had gister al sneeuw bij bremen :D

ik ga zeer zeker niet , viel me zwaar tegen vorig jaar

B-ram 24-11-2010 21:35

ik ga ook mee in de touringcar vanuit hallum! Zin in dagje uit. Hebben ze daar ook schnaps ofzo? Bier kan ik niet zo goed tegen namelijk:P!

GerardMkIIVR6 24-11-2010 21:41

Bram alles is aanwezig :D
Chickie van heeft veel geregelt met de bus en 's morgens is er koffie in de bus en drank in de bus :D
Restaurant is ook geregelt zover ik weet dus wordt een lange dag :D

Oldskool_Ivo 24-11-2010 22:10

wij gaan er maandag ook een kijkje nemen zoals altijd

variant110 24-11-2010 22:25

ik gaan ook even kijken dit jaar volgens de verhalen die ik heb gelezen moet het weer aardig druk zijn met automerken enz.. wij gaan nu zondag

Jel Golf 2 GTI 24-11-2010 22:49

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Een kleine tip:

Mocht dit wel het geval zijn, houdt er dan rekening mee dat dan winterbanden in Duitsland verplicht zijn :shocked:
Je kan er dus op rekenen dat er dan op gecontroleerd wordt ;)

I know, Ze liggen er al onder.

Mijn gezinswagen is een BMW525i E34.
Winterbanden zijn geen overdreven luxe. :D

Maar wat is die groene sticker? :confused:

B-ram 24-11-2010 23:17

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Bram alles is aanwezig :D
Chickie van heeft veel geregelt met de bus en 's morgens is er koffie in de bus en drank in de bus :D
Restaurant is ook geregelt zover ik weet dus wordt een lange dag :D

ik neem nog wel ff een veldflesje beerenburg mee. Ben neit van het bier en de koffie! Moeilijk mantsje he!:D Ik heb er zin in!

GerardMkIIVR6 24-11-2010 23:18

Ben je niet de enige hoor wat een moeilijk mantsje is :D ben er ook 1 :D

Jan-Jelle 24-11-2010 23:20

ik ga woensdag met school, vorige maand ook al autosalon in parijs gehad, best leuk al die uitstapjes met school...

Ben erg benieuwd naar Essen!

De Limburger 24-11-2010 23:36

Wij gaan Zaterdag!!

Nick_J 25-11-2010 09:27

Ik ga aanstaande Zondag, Dinsdag met het werk (touringcar vol) En de vrijdag daarop weer.
Schoonvader heeft d'r een stand voor de verkoop van z'n Corvette's...

joossie 25-11-2010 10:06

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Wij gaan met 34man :D in een touringcar bus ;)

Ha word nog gezellig dan op 3 dec want wij gaan ook met een hele bus....... :tongue:

dat word dus weer keihard met hazes mee zingen boven........

zijn er al foto,s?????

ronaroot 25-11-2010 11:07

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Maar wat is die groene sticker? :confused:

Is een milieusticker, wat aangeeft hoe "vervuilend" je auto is.
Er zijn plaatsen in Duitsland waar je zonder die sticker of met een gele of rode sticker niet in mag.
Wat mij bekend is, geld dit ook voor de plaats Essen echter alleen in het centrum. hier hoef je dus geen rekening mee te houden, correct me if i'm wrong ;)

martinus83 25-11-2010 12:03

zondag zijn we van de partij :)

bjuriaan 25-11-2010 12:07

3dec met een paar man...

Ronin 25-11-2010 12:34

Quote:
Originally Posted by VWJYI
die groene stikker word wel op gecontroleerd. Winterbanden zijn niet verplicht. Was laatst nog op de duitse televisie. in de wet staat iets van deugdelijke banden in de winter en niet specefiek winterbanden. Is voor het duitse hooge gerechtshof geweest.

Maar voor je eigen veiligheid is een setje winterbanden geen overdreven luxe. Wij hebben al een paar keer flinke sneeuw gehad onderweg.

Voor zover mij bekend zijn winterbanden in duitsland verplicht bij winterse weersomstandigheden.

Mocht je het bokje zijn en aangehouden worden, is een boete niet het enige.