Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   GTI start niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75426)

VWRickGTI 27-10-2010 18:19

Ik zou als ik jou was toch, zo als net al vermeld in de pm, de kop liften.
Hierna op de kop gooien en dan in het licht kijken of je door de kleppen en de kop door kan kijken????
Dit is precies hetzelfde verhaal als dat ik meegemaakt heb. Ook weinig tot geen compressie.

staande golf 27-10-2010 19:05

begin eens met de kleppen stellen indien nodig. Voordat je het blok compleet moet demonteren.....

Mk1driver 28-10-2010 21:05

De kop ligt eraf, heb bij alle kleppen wat terpentine in de kop gegoten maar lekken doen ze niet. Begin te denken aan versleten zuigers..

yal 29-10-2010 18:55

Had je beter een compressie meting en lektest kunnen doen, nu kun je alleen verder uit elkaar halen en alles laten opmeten.

grtn yal

Mk1driver 29-10-2010 19:22

Compressiemeting heb ik gedaan..de kleppen zijn het niet dus ga van de zuigers uit

golf mkII 16v 30-10-2010 11:50

Gebroken zuigerveren
9 Bar is redelijk maar zeker niet goed
10 tot 13 bar
Slijtgrens is 7.5 bar

peter88 20-12-2010 17:18

heb dit probleem ook sinds nu , koud weer , gereviseerde dx .

vanuit de warme garage . starten en draaien ,

maar nu staat hij 2 dagen buiten te vriezen , en het lijkt alsof die aanslaat de 1e 3 sec en daarna laat hij het afweten .

probleem is bij mij ook dat ik geen dx kabelboom heb met warmdraai toestanden .

wat kan ik hier aan doen ? ( afgezien van een standkachel ) :)

een goede dx kabelboom zoeken ? hoeveel werk is dat ?
kan er niet bijv een losse kabel getrokken worden om het te laten werken ?
vriendin moet deze winter er even mee rijden , dus het moet wel werken ..

ingmar 20-12-2010 18:40

Ik denk dat je pomp verkeerd zit aangesloten met als gevolg dat als je start de pomp uitvalt en je geen brandstofdruk meer hebt. Je kan even proberen of dit het probleem is door de brandstofpomp op een aparte accu aan te sluiten. Vergeet dan ook niet het opvoerpompje ook aan te sluiten

peter88 20-12-2010 20:09

zaterdag deed hij het nog , toen hij nog in de warme garage stond ?

Mk1driver 12-05-2011 15:19

Ondertussen een andere motor ingebouwd. Nu heb ik dat hij niet wil lopen als de motor koud is, droge bougies. Als ik de motor met startpilot op gang help en hij is warm dan start en loopt ie perfect. Als hij eenmaal afgekoeld is start ie niet meer, zelfs geen enkel teken van leven, kurkdroge bougies, als ik met een inbus bij de co2 schroef de luchtweger iets licht als de motor koud is start ie wel, iemand nog een tip?

caddy ron 13-05-2011 14:48

Heb je de koudstart eens nagekeken of deze het wel doet?
Succes ermee.
Groetjes Ron

Mk1driver 03-06-2011 18:57

Quote:
Originally Posted by caddy ron
Heb je de koudstart eens nagekeken of deze het wel doet?
Succes ermee.
Groetjes Ron

Ja die doet et. Ik heb na een andere spinnekop de boel aan de praat. De CO staat nog niet helemaal goed denk ik maar hij loopt redelijk rustig. Het enige wat vreemd is dat bij koude start gelijk rond de 2200 rpm draait, na een minuut daalt het toerental langzaam, als hij warm is draait hij 900rpm, weet iemand hoe dat komt dat hij zo hoog stationair draait als hij koud is, 2200rpm lijkt me niet normaal, heb alle stekkers al van de koudstartsproeir en warmdraairegelaar er vanaf gehad maar hij blijft het doen

Audi1981 03-06-2011 19:01

Ik neem aan dat je in de handleiding / workshop manual wel op kan zoeken hoe je de koudstart toerental verhoging af kan stellen ?

All times are GMT +1. The time now is 00:23.