![]() |
Quote:
:eek: zaterdag middag knutsel project geweest , jemig |
15inch P's?
mooi project iig, mooi kleurtje ook! mvg Mike |
Mooi ding en al erg goed bezig !
|
dank jullie :) pirelli's zijn gewoon 14"!
|
Nieuwe motor gefixxed voor de golf ivm te veel problemen met het injectiesysteem van het originele blok, deze 2.0 8v komt uit een golf 3 met 160.000 op de teller, en met elektronische inspuiting! stukken betrouwbaarder dus!!
![]() ![]() ![]() ![]() Kon natuurlijk niet in 1x goed gaan.. kreeg de bout van de rechter motorsteun niet los (rubber draait ook mee) dus moest de distributie e.d. loshalen om die plaat van het blok te schroeven, de steun hangt nu nog in de auto zoals op de foto te zien, v/d week even wat dingen bestellen (nieuw motorsteunrubber, stuurhuishoes, kleppendekselpakking en distributieset voor de 2.0 motor) dan kan ik volgende week zaterdag al het een en ander gaan doen! hopelijk de week erop de nieuwe motor inbouwen en zien hoe ver we komen met alles aansluiten! |
Dus ook maar een 2E in de pirelli :thumbup: Heel fijn motortje met lekker veel koppel onderin.
Suc6 met de ombouw |
Ik heb een lichte change of plans:
![]() ![]() Deze heb ik opgehaald, een GTI Pirelli wederom ;) deze is alleen vele malen beter als de groene en de kleur is ook mooier vind ik, heeft ook geen schuif/kanteldak (vind ik ook prettiger) planning is om deze koets in januari ongeveer weg te brengen om 3 delen te laten lassen en daarna te laten spuiten! De 2.0 8v motor gaat dan ook in deze auto komen, de groene zal nog dienen als donor voor een paar onderdeeltjes, daarna gaat de groene pirelli in de verkoop (interesse? mail/pb me maar!) Hij staat op moment nog niet thuis, dit zal voor eind van de maand wel het geval zijn en zal ik ook wat betere foto's posten en eventuele updates posten! |
Hee, een heliosblauwe Pirelli, dat zie je niet vaak. Zijn ook niet veel meer van over.
Zit de sticker nog in de kofferbak?? staat ook wat info wbt Pirelli uitvoering. Suc6 met de ombouw. |
de sticker zit er nog in uiteraard :) netjes met W65 erop! ben super blij met deze 'schuurvondst' hij staat al vanaf 2001 stil namelijk.. als het goed is heb ik hem morgen echt thuis staan :)
|
mooie vondst dan,succes ermee.
|
Even wat meer info van de nieuwe:
Golf 1 GTI Pirelli W65 Helios Blauw De auto is in 1994 ingevoerd en heeft de afgelopen 10 jaar binnen stilgestaan, er zijn wel een aantal punten die gedaan moeten worden: - wielkastranden achter vervangen - onderzijde achterpaneel vervangen (ivm trekhaakstekkerdoos gaten + roest in de hoeken) - 2 nieuwe zijschermen (ivm schade's) - nieuwe motorkap waarschijnlijk (wegens schade van het opslaan in de schuur :( ) - pirelli velgen van de groene overzetten op de blauwe Ik ga zo snel mogelijk de plaatdelen regelen zodat de golf hopelijk in januari naar de lasser + spuiter kan, hierna zal het opbouwen langzaam aan beginnen incl de motor die ik al had gekocht (2.0 8v met motorcode 2E) en in het interieur zal ik op zoek gaan naar een nieuwe hemel en wellicht een nieuwe vloerkleed! alle deurrubbers e.d. zullen ook nieuwe voor komen, de stoelen/bank zullen uiteindelijk nog een keer opnieuw bekleed worden zodat alles weer in nieuwstaat verkeerd! ![]() ![]() ![]() |
waar tover je die pirelli's vandaan? haha
vind t te gekke auto's en wil er met een tijdje ook één |
goed/lang zoeken op marktplaats ;)
de groene gaat rond december/januari weg, dus mocht je interesse hebben, biedingen mogen via PB :) (er zijn al meerdere mensen met interesse) |
op mp zijn ze vaak of verneukt of dik aan de prijs
staan momenteel 2 op, bijde in Lhasa groen |
ja, maar 1 daarvan is een W65, de andere is een W64 (als het al echt een pirelli is) en die zijn inderdaad goed geprijsd!! aan deze blauwe is ook een geknoeid aan de achterwielkast randen, zijn ooit plaatjes ingelast maar dat is lelijk gedaan en daarom gaan er dus nieuwe in!
iemand nog tips voor voorschermen? gewoon van een cabbie mk1 in goede staat zoeken? neem aan dat de immitaties niet goed zijn?? |
persoonlijk zie ik liever een w64
|
grappig, volgende week komen ze mijn heliosblauwe GTI ook brengen
Zijn er dus al 2 in Nederland |
De groene pirelli is inmiddels verkocht aan een forummember hier :) de blauwe ben ik nu onderdelen voor aan het verzamelen!
Er zijn overigens nog twee Helios Blauwe in Nederland zover ik weet, een van Domi en nog een die niet op forums zit in noord-holland (hoorde ik van een geintresseerde die bij mn groene was komen kijken) Heb jij ook een W65 of een W64? en is het een project of al klaar? neem aan dat je dan net een geimporteerd hebt?! |
in zo'n zeldzaam gti-ke hang je toch een origineel blokje in?????!!!!!
|
Als het originele blok nou wat betrouwbaarder was wel ja! Maar ik hou de originele motor wel erbij mocht ik toch ooit besluiten hem helemaal origineel te maken! Ik zal binnenkort even een nieuw topic openen voor de blauwe pirelli!
|
All times are GMT +1. The time now is 12:06. |