Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Digitaal instrumenten paneel van kadett (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6637)

Pedaalemmer 19-12-2004 17:48

die digitale teller ziet er inderdaad leuk uit...maar dat staat toch niet in een golf!

je verneukt je dash alleen al om hem in te bouwen...kun je net zo goed je kadett dash erin frotten..

enne opel blokjes gsi..

kheb van de week nog een 2.016v calibra zien verliezen van een scirocco 16vkr...dus sneller zijn ze ook niet altijd laat staan beter.

jakkesgolf2 19-12-2004 18:14

Waarom niet digitaal dashboard van golf gti gebruiken = een pak gemakkelijker

vwleusden 19-12-2004 18:19

Ik vind digifiz wel leuk maar niet mooi. Dan komt erbij dat ik niet wist dat er een digitaal dashboard in de Kadett zat :) Vind het er erg mooi uitzien dus daarom wil ik het erin hebben. Is weer eens wat anders ;)

Christiaan 19-12-2004 20:06

Juist dennis....laat ze maar lullen....erinbouwen dat ding!

Wahnsinn 19-12-2004 22:21

Gewoon er in bouwen :) Maak het wel blauw is inderdaad wat mooier.

Bij ons voor de deur staat een Volkswagen Golf GTI en een Opel Kadett GSi broederlijk naast elkaar, nog nooit ruzie gehad :tongue:

Grote voordeel van de Golf (omdat ik in ook wel eens in de opel rij) dat die een stuk lekkerder stuurt en geen roest heeft. Zelfs nu mijn broer stuurbekrachtiging in de Opel heeft stuurt die net iets minder als de golf.

Marco 19-12-2004 23:34

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
die digitale teller ziet er inderdaad leuk uit...maar dat staat toch niet in een golf!

je verneukt je dash alleen al om hem in te bouwen...kun je net zo goed je kadett dash erin frotten..

enne opel blokjes gsi..

kheb van de week nog een 2.016v calibra zien verliezen van een scirocco 16vkr...dus sneller zijn ze ook niet altijd laat staan beter.

Toevallig al gekeken naar het pk/gewicht verhouding van beide??

Opel Calibra 2.0i 16V = 1185kg met 150pk = 0,12pk/kg
Volkswagen Scirocco GTX 16V = 950 kg met 139pk = 0,14pk/kg

Kortom, beide auto's in standaard uitvoering zal de calibra het bij gelijke omstandigheden met een gelijkwaardige chauffeur (dat wordt nog wel eens vergeten) het afleggen.

No offence, maar volgende keer ff eerst je huiswerk doen :)

Dennis, als je handje nodig hebt, ze zeggen nog wel eens dat ik handig ben met toutjes. Dus als ik ff middagje moet komen helpen om dat ding erin te knopen hoor ik het wel

Jurgen Santana 19-12-2004 23:45

Vergeet je nu niet nog een boel dingen. Banden, overbrengverhoudingen, gewichtsverdeling etc etc etc...?

sansan 20-12-2004 15:54

wel grappig hoor zo'n opel/VW diskussie.
Mijn broer heeft ook een kadett GSi, en ik een golfie 2 1.6, toch helemaal geen probleem? (oke geen vergelijk met snelheid en acceleratie natuurlijk).
wel vind ik, ik heb zelf hiervoor ook een kadett gehad, dat de golf veel stabieler is bij hogere snelheden enzo en het voelt veel degelijker aan, rammelt velen malen minder. Alles lijkt bij volkswagen wat beter in elkaar gezet (voorbeeld: deurpaneel klik je bij kadett vast, na 1 keer loshalen eigenlijk al versleten. bij vw netjes met schroefjes enzo.) En vooral het roestgevecht bij Kadett is niet te vergelijken met een kijharde golf. :p .
voor de rest...maakt het allemaal nie zo uit...

sansan 20-12-2004 15:55

oh ja, ik heb ook nog zo'n GSi digidash liggen, wel zonder bedrading. iemand interesse?

VolkswagenRacing 20-12-2004 16:43

Dat klokkenspel ;) van de foto hier is niet van de kadett maar van de eerste generatie Astra. Van de Kadett ziet er iets goedkoper uit.

vwleusden 21-12-2004 17:42

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Dat klokkenspel ;) van de foto hier is niet van de kadett maar van de eerste generatie Astra. Van de Kadett ziet er iets goedkoper uit.

die is gewoon precies hetzelfde ;)

VolkswagenRacing 21-12-2004 18:13

Oww.. vraag me af waarom er Kadtett GSI jongens waren die opzoek waren naar digitaal van Astra? :S

krukab 21-12-2004 21:15

Quote:
Originally Posted by Marco
Stukkie sterker als de 16v van VW (Golf2 blok dan).

Eerste serie twee liter Kadeath 16V motoren kwamen bij Cosworth vandaan :D

vwleusden 21-12-2004 22:05

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Oww.. vraag me af waarom er Kadtett GSI jongens waren die opzoek waren naar digitaal van Astra? :S

deze ziet er exact hetzelfde uit namelijk, dit is een 86er Kadett GSI origineel nederlander maar voorzien van veel luxe, kan natuurlijk achteraf ingebouwd zijn ofzo.

Marco 21-12-2004 22:47

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Eerste serie twee liter Kadeath 16V motoren kwamen bij Cosworth vandaan :D

Kijk, dat zijn nou eens berichten waar een ieder hier nog wat van kan leren. Kon ook niet anders zijn dat jij dat wist als semi ford guru :)

niels_g60-power 21-12-2004 23:19

Quote:
Originally Posted by maikel
ik zou absoluut geen opel onderdelen op mijn vw willen. Denk ook als ik een opel wiel monteer dat hij het ook niet meer doet. Auto's hebben ook hun trots.

Heb hier niks aan toe te voegen. Neem dan een digifiz.

krukab 22-12-2004 08:49

Quote:
Kon ook niet anders zijn dat jij dat wist als semi ford guru :)

In de Classic Ford scene is het al lang en breed geaccepteerd dat als je echt
makkelijk en betaalbaar veel vermogen in je klassieke Ford wil,je er een Vauxhal
twee liter 16V inhangt ;)
Alles is daarvoor te koop ... in- en uitlaatspruitstukken,versnellingsbakadapterplaten,
speciale oliecarters,ontstekingsmodules,enzovoorts ...

arnus71 22-12-2004 08:57

Quote:
Enige jammere van deze is dat de dag en totaal teller niet digitaal zijn.

Inderdaad, ik zat al te kijken, is dat nog echt anoloog? Vreemd...

En laten we eens ophouden over dat gezeur over merken. Laat dat maar over aan andere fora, we zijn hier toch inmiddels oud en verstandig genoeg om te weten dat andere merken hele vette en mooie auto's hebben gebouwd... :cool: :cool:

Pedaalemmer 22-12-2004 11:13

Quote:
Originally Posted by arnus71
Inderdaad, ik zat al te kijken, is dat nog echt anoloog? Vreemd...

En laten we eens ophouden over dat gezeur over merken. Laat dat maar over aan andere fora, we zijn hier toch inmiddels oud en verstandig genoeg om te weten dat andere merken hele vette en mooie auto's hebben gebouwd... :cool: :cool:

idd elke merk heeft zijn eigen mooie auto`s gebouwd...

maar geef eens een goede reden waarom je dat zou doen? kost je alleen extra werk en waarvoor?

polopower 22-12-2004 15:24

Omdat hij het een mooi klokje vond toch? 10 tegen 1 dat het steken van een stack instrumentarium juist wel positief werd onthaald terwijl die krengen ook lastig aan de praat te krijgen zijn.

All times are GMT +1. The time now is 23:41.