Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hallo sneeuw, dag achteras (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63452)

GoAzBox 25-12-2009 12:56

thnx. ik zal zkr foto's maken en ze posten!

hij is eergister op de brug geweest en het is idd de achteras.

maandag haal ik de andere van de sloop en dan diezelfde avond ff monteren.

updates/fotos volgen zsm!!!

fijne kerst allemaal!!!

Roy-16VT 25-12-2009 13:02

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
ok thnx, gewoon een blokje onder het pedaal dus?

nee je pedaal moet ingetrapt zijn en dan een balkje ofzoiets tussen je stoel en pedaal want dan loopt het remsysteem niet leeg om de klauw achter nu los te maken moet je de ontluchtingsnippel even losdraaien.

succes :thumbup:

GoAzBox 10-01-2010 17:16

Heb het vorige maandag gefixt.

was niet zo moeilijk als ik had gedacht!

gelukkig had ik een brug en al het nodige gereedschap tot mijn beschikking, en een ondersteunende hand van een maat.
omdat ik het heel graag zsm klaar wou hebben, heb ik geen fotos gemaakt, helaas...

toch even uitleggen:

ik had eerder al de andere achteras voorbereid(oud spul eraf en schoongemaakt)
auto op de brug gegooid en gewoon gaan demonteren in deze volgorde:
- Wielen eraf
- Remklauwen eraf
- Schijven eraf
- ABS sensoren los gemaakt(had een goed setje op de andere as dus demonteren was niet nodig)
- remleidingen losgemaakt(gewoon los gemaakt geen druk opt pedaal oid, later gewoon ontlucht en bijgevuld)
- Schokbrekers losgemaakt
- veren uit de kommen gehaald
- hydraulische kriksteun onder de as gezet en met scharnier en al van de auto afgehaald, deze zaten nog op de andere as.

daarna alles in omgekeerde volgorde weer vastgezet. in totaal 2.5 uur druk geweest(niet slecht voor een amateur dacht ik zelf)

uitlijnen was niet nodig want hij is weer kaarsrecht:)

toch een tip: zorg dat je remsysteem niet leegloopt, remmenvloeistof doet zeer op je huid;) en hou uiteraard alle boutjes en moertje bij elkaar, als je wat kwijt raakt ben je zuur. ook is het handig om de as iets omhoog te drukken als je de schokbrekers los haalt. doe je dit niet krijg je de bout er niet uit tenzij je lomp doet, en dan ken je er donder op zeggen dat je wat sloopt.

al met al viel het me erg mee en het was zo gebeurd.

heeft me zkr €500,- reparatie/sleepkosten gescheeld!

jongens bedankt voor de goeie adviezen. ik heb er zeker wat aan gehad. hopelijk zal dit topic nog nuttig blijken voor anderen in de toekomst.

wil je het voorkomen?...... winterbanden nemen;)

Groeten,

Jasper

yal 10-01-2010 19:25

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Heb het vorige maandag gefixt.

was niet zo moeilijk als ik had gedacht!

gelukkig had ik een brug en al het nodige gereedschap tot mijn beschikking, en een ondersteunende hand van een maat.
omdat ik het heel graag zsm klaar wou hebben, heb ik geen fotos gemaakt, helaas...

toch even uitleggen:

ik had eerder al de andere achteras voorbereid(oud spul eraf en schoongemaakt)
auto op de brug gegooid en gewoon gaan demonteren in deze volgorde:
- Wielen eraf
- Remklauwen eraf
- Schijven eraf
- ABS sensoren los gemaakt(had een goed setje op de andere as dus demonteren was niet nodig)
- remleidingen losgemaakt(gewoon los gemaakt geen druk opt pedaal oid, later gewoon ontlucht en bijgevuld)
- Schokbrekers losgemaakt
- veren uit de kommen gehaald
- hydraulische kriksteun onder de as gezet en met scharnier en al van de auto afgehaald, deze zaten nog op de andere as.

daarna alles in omgekeerde volgorde weer vastgezet. in totaal 2.5 uur druk geweest(niet slecht voor een amateur dacht ik zelf)

uitlijnen was niet nodig want hij is weer kaarsrecht:)

toch een tip: zorg dat je remsysteem niet leegloopt, remmenvloeistof doet zeer op je huid;) en hou uiteraard alle boutjes en moertje bij elkaar, als je wat kwijt raakt ben je zuur. ook is het handig om de as iets omhoog te drukken als je de schokbrekers los haalt. doe je dit niet krijg je de bout er niet uit tenzij je lomp doet, en dan ken je er donder op zeggen dat je wat sloopt.

al met al viel het me erg mee en het was zo gebeurd.

heeft me zkr €500,- reparatie/sleepkosten gescheeld!

jongens bedankt voor de goeie adviezen. ik heb er zeker wat aan gehad. hopelijk zal dit topic nog nuttig blijken voor anderen in de toekomst.

wil je het voorkomen?...... winterbanden nemen;)

Groeten,

Jasper

remvloeistof doet zeer op je huid?
Nog nooit wat van gemerkt.

Achteras kan je wel iets stellen, de gaten zijn wat ovaal van vorm.

Lekker zelf je handen uit de mouwen steken, scheeld niet alleen geld maar is ook leuk om te doen.

grtn yal

GoAzBox 11-01-2010 17:58

heb geprobeerd de as zo recht mogelijk te monteren, had idd gezien dat die gaten ovaal zijn en voor me gevoel zo recht mogelijk erin gedaan. en das blijkbaar gelukt!

was idd erg leuk om te doen!was mijn eerste klusje in zulke proporties. en die remmenvloeistof heeft op me hand gedruppeld waarna ik er rooie vlekken had. schijnt erg te bijten werd ik van te voren al voor gewaarschuwd.

grtz Jasper

Gerrit-Tdi 11-01-2010 21:49

Ik zou de auto wel laten uitlijnen dit bevorderd alleen maar het rijgedrag van de auto

2sneaky bora 29-01-2010 14:13

volgende winter toch maar setje winter wielen inplaats van reuze glij wielen? Succes met t oplappen

GoAzBox 30-01-2010 11:28

Quote:
Originally Posted by 2sneaky bora
volgende winter toch maar setje winter wielen inplaats van reuze glij wielen? Succes met t oplappen

jah volgend jaar zeker winterbandjes. Oplappen is al een poosje geleden gebeurd. Alleen nog een keer uitlijnen.

Was een harde les btw maar wel weer wat geleerd:)

All times are GMT +1. The time now is 12:35.