Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Vraagje aan de motorrijders en/of agenten onder ons (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53553)

Alberto 05-04-2009 14:17

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Je bent in ieder geval wel een constante rijder :D

:D puur toeval ...zondag alle tijd :cool:
maandag er weer plank gas tegen aan .... ja hij loopt op top lekker met de groente boeren mee 91 km/h na corectie :D :D

gti-pirelli 05-04-2009 14:29

Ik heb zelf ook een racer gehad en mijn beleving is dat je veel flexibeler bent in je rijgedag. Een foutje kun je veel beter herstellen door hoog remvermogen en veel trekkracht van de machine. Als je hem goed onder controle hebt vindt ik dat de motor veiliger is als de auto.

steven16v 05-04-2009 15:29

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
Ik heb zelf ook een racer gehad en mijn beleving is dat je veel flexibeler bent in je rijgedag. Een foutje kun je veel beter herstellen door hoog remvermogen en veel trekkracht van de machine. Als je hem goed onder controle hebt vindt ik dat de motor veiliger is als de auto.

Daar heb je gelijk in. Qua rem en trekkracht.

Maar vind een motor toch echt niet veiliger als een auto hoor.

Arne 05-04-2009 15:46

Maar dat komt meestal door de medeweggebruikers die je gewoonweg niet zien.

Heleen 05-04-2009 16:16

Ik denk dat 'als je hem goed onder controle hebt' hier het grootste struikelpunt vormt. Wij hebben hier allemaal onze machines goed onder controle. Totdat er iets onverwachts gebeurt. Wie vertelt mij dat een wheelie nooit fout gaat? Kwestie van natuurkunde: zwaartekracht, snelheid, kracht x arm = moment enzovoorts. Dat bereken je niet even en op het moment dat je over dat punt valt is het ver te laat.

En verder hoeft het idd niet altijd aan jezelf te liggen, iemand anders kan ook de mist ingaan en jou daarin meeslepen. Feit blijft wel dat het weer aan jou is hoe je daarop reageert. En met 200 km/h reageer je nu eenmaal wel net zo snel maar de afstand die je in de tussentijd aflegt is toch een stukje groter dan bij 120 km/h. Ik herinner me nog de leuke berekeningen van remweg tijdens mijn autotheorie (en dat is inmiddels toch al weer een aantal jaartjes geleden :D ).

Dat je als motorrijder niet altijd gezien wordt, kan zowel aan de spotter als aan de motorrijder liggen. Als jij veel en veel te hard rijdt en je bent een kleiner object dan een auto en je hebt misschien je licht die dag niet aan, dan ben je het ene moment nog niet zichtbaar en het volgende vlieg je al over de auto die net even rustig in wil gaan halen.

Wat mij tot slot ook nog wel eens opvalt: motorrijders in spijkerbroek. Alsof een leren jack ook je benen wel beschermt... die pakken zijn niet voor niets uitgevonden! En juist die mensen rijden vaak als idioten.

@ Steven: hoe is het afgelopen met die kevert?

steven16v 05-04-2009 19:06

@Heleen

Ik heb de kever weer origineel gemaakt. Achter weer naar boven heen gehaald. En voor een originele vooras er onder. Toen voor de keuring aangeboden bij het politiebureau. Toen was het wel goed en kreeg ik mijn kenteken terug. :)

Daarna meteen de kever weer in de schuur gezet en weer plat gegooid. :tongue:

Heleen 06-04-2009 08:58

Netjes :D

steven16v 06-04-2009 19:17

Quote:
Originally Posted by Heleen
Netjes :D

:D

Campion 14-04-2009 22:10

http://www.youtube.com/watch?v=4uzN0NGmRDI

Gertjan 14-04-2009 23:01

Over motorrijden gesproken..
Ik ben vandaag geslaagd voor m'n motorrijbewijs :)

Marcski 15-04-2009 08:13

gefeli!

1982kameiX1 17-04-2009 13:32

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli

Ja dat kan wel zo zijn, maar in de auto ben je veiliger voor al die andere idioten op de weg.

Heleen 18-04-2009 09:18

Mee eens.

All times are GMT +1. The time now is 19:38.