![]() |
Zoals Rene zegt maakt het bij zo'n oude bak niet uit. Ik kijk er zelf meestal ook wel naar en het kan iets over de staat van de auto zeggen. Bij een luchtgekoelde auto wordt er zowiezo nooit naar gekeken (althans; niet door mij), want daar zegt de km-stand dus absoluut niks :)
|
als ik de keuze heb tussen 2 identieke auto's, 1 met 1 ton en 1 met 3 ton is mijne keuze snel gemaakt
(benzine) blokjes zijn op een gegeven moment ook een keer op, dat kan al bij 3 ton.. lees kan, hoeft niet. als een auto 3 ton gelopen heeft is dat vaak ook wel af te lezen aan de staat, interieur en dergelijke. dat heeft vanzelfsprekend veel meer gebruikerssporen omdat het simpelweg meer gebruikt is. |
Tuurlijk....1 ton of 3 ton is wel een verschil natuurlijk, maar zegt niets over de levensduur van het motorblok.
Een oude barrel waar altijd heel weinig mee is gereden kan ook ploffen. Zo ken ik iemand die een 86er Golf 2 kocht met nog geen 70d km op de klok. Echte kilometers. Binnen een jaar begon het olielampje te knipperen en zoemen. Inmiddels ligt daar een andere motor in. Terwijl mijn GTI heerlijk draait met een kwart miljoen km op de klok.... Ik denk dat de waarde van een auto met lage kilometerstand een beetje bepaald wordt door -zoals misha zegt- de staat van de auto en interieur etc, omdat dit er dan smetteloos uit ziet (ook niet altijd het geval;) ) Niet door het feit dat het motortje nog zo weinig heeft gedraaid.... Althans....dat is de mening die ik erover heb.. :) |
juistem René, kijken is de enige mogelijkheid om de echte waarde te kunnen schatten.
ik denk iig dat als hij zo goed en netjes is als hij beweerd dat hij zen geld zeker waard is. |
ik heb ook een golf 2 gti van 84 gekocht en die had 280duizend gelopen. En die jongen zij dat het blokkie nog goed liep toen ie er in zat.
|
Quote:
hmm, dat heeft toch geen ene drol met de auto te maken. Ga gewoon kijken en oordeel dan of de auto het geld waard is.. De helft van de bezoekers van dit forum is ook gebrekkig in het toepassen van interpunctie en heeft van een goede zinsbouw ook geen kaas gegeten. Over de kilometerstand; Heb zelf een polo2 gehad met 105.000 km op de teller, van 23 jaar oud. Blok gaf binnen 6mnd. de geest; 1 cilinder had totaal geen compressie meer. Daarna een polo2 gekocht met 330.000km op de teller en daar heb ik een jaar in rond getuft en daarna nog vrolijk verkocht. Kilometerstand zegt weinig over het onderhoud. Als iemand netjes op de auto geweest is heb ik net zo lief een auto met meer kilometers op de teller. |
Tuurlijk, er wordt ook duidelijk gezegd (meerdere malen) dat een kmstand verschil KAN maken.
overigens krijg ik de eerste indruk via iemand toch via de mail/telefoon, .. eerste mail een verhaal van 7/8 regels zonder een enkele punt, komma of enter. Het is dan misschien persoonlijk maar ik krijg dan toch niet echt een prettige indruk, net als van die turkentaal oid, komt bij mij allemaal op hetzelfde neer. Als je een auto wil verkopen kan je op z'n minst een fatsoenlijke advertentie maken en op een volwassen manier mailen. |
All times are GMT +1. The time now is 21:46. |