![]() |
heb hem weer geprobeerd en de dump valve blaast nog niet af
hij zit voor de gasklep op de buis naar de intercooler en heb dan de vacuum slang naar het inlaat spruitstuk gehaald zo als vermeld op de foto in de eerdere posts wie o wie weet er wat mee? |
![]() ![]() niet op de tai rips letten is ff voor het proberen ;) haha iemand raad? |
Dat komt omdat op de gasklep een retourklep zit, als de gasklep dicht is staat de retour open, die de lucht weer naar de g-lader brengt. Dus je heb nooit een overdruk voor de gasklep als deze gesloten is, het is nu eenmaal geen turbo motor ;)
Je kan proberen om de retour dicht te maken of te verkleinen, maar of dit zo verstandig is weet ik ook niet, want je carterventilatie zit ook op de retourbuis aangesloten... Op de foto zie je de gasklep met aan de rechterkant de retourklep.... ![]() |
nee het is idd jammer genoeg geen turbo motor haha ;)
maar goed hij zit er dus al op en die waar ik hem van heb zei dat ie hem op de vacuum had naar de computer en hij had hem werkende zei die.. en je ziet ze er wel meer mee rijden toch hij zit er nou eenmaal op en het geluid vind ik opzich wel leuk :D maar goed retour dicht maken verkleinen ?? |
wat je ook kan doen is de retour erafhalen
carter ventilatie en stk weer op de lader aansluiten overdruk klep los laten dan heb je ook het zelfde efect zowel het afblaas geluid en de smeering voor je lader |
jah dat zag ik ook bij een g40 motor staan op een foto hier op het forum
maar weet zelf neit precies hoe dat in elkaar zit dus moet ik maar ff op zoek gaan naar iemand hier in de buurt die dat soort dingen precies weet |
Hey onno waar staat die GeeSixty ??
Maar eens een kijkje nemen :P Mischien dat ik je kan helpen met die BlowOff Ik kom binnekort eens bakkie doen bij je.. zit nu beetje in de kerst oud en nieuw he.. Gr . jarno |
hey
ik heb de dumpvalve werkende retour dicht gezet maar goed hij blaast nou af maar het is gewoon echt blazen wat ie doet is het mogelijk een andere kelk op een dumpvalve tezetten waar door je een ander geluid krijgt?? Sci2 |
Dus heb je nu geen retourleiding meer naar je Glader?
De Glader krijgt toch smering door middel van de retourleiding? |
hey
ik heb alleen de klep voor de gasklep (retourklep) dichtgezet zodatie dicht blijft voor de rest zit de "retourleiding" er nog op en de carterverwarming zit er nog op dus de "warme lucht" komt er evengoed nog in dus blijft het soepel maar het is voor de rest nog ff in probeer en test uitvoering mocht ik het idee krijgen dat het aanloopt of stroef loopt of schuurt haal ik het meteen er af.. heb wel is gelezen dat de buis naar de glader terug moet naar de intercooler naar daar zitten er al 2 op dus weet niet hoe ze dat doen maar daar moet ik nog is iemand over spreken.. |
Als je niet uitkomt misschien ff in de nieuwe jaar JD engineering, verhoeven of carlo hulsen bellen. Die weten vast wel hoe je dat goed aan moet sluiten.
Over de kelk verwisselen, ik weet dat bij HKS en de HKS imitaties dat je een andere veer erin kan zetten voor een harder of zachter geluid........... |
der staat een foto in dit topic welke dump valve ik heb
er zit zon stel schroef op dus andere veer is overbodig want kan hem strakker zetten maar idd kan er wel even over bellen |
All times are GMT +1. The time now is 21:11. |