![]() |
Quote:
Ja, maar gezien al je reacties hierboven..............ga ik er maar niet meer op in. :dunno: |
Als je een motorombouw doet, en je laat je auto keuren bij de RDW, dan houdt je toch gewoon je kenteken (je krijgt toch geen nieuwe met een recente datum ivm verzekering en belasting)?
|
Quote:
Idd, maar zo bedoel ik het ook niet helemaal... weet nu ff niet hoe ik het moet zeggen maar maakt ook niet meer uit! Je hebt gelijk iig! |
Quote:
je houd je kenteken, je krijgt een nieuwe typegoedkeuring ;) |
Gewoon je golfje GTI orgineel houden 1600/1800
Krijg je ook geen gezijk Als je dan iets snellers wilt koop dan zo iets[W12 650 golf5] |
Quote:
Een boete? Denk dat dat niet je grootste zorg is op dat moment. Je zult je auto of autopapieren in orde moeten maken. Of je tot die tijd mag doorrijden zou ik niet weten. |
Hoe zit dat eigenlijk bij auto's waar geen vermogen en cylinder-inhoud op kenteken staat...
Voorbeeld, mijn bus; Voertuigsoort Info Personenauto Merk Info VOLKSWAGEN Handelsbenaming Info 231011 Kleur(en) Info Blauw Brandstof Info Benzine G3 Installatie Info N.v.t. Aantal cilinders Info 4 Cilinderinhoud Info 0 cm3 Vermogen Info 0 kW Aantal zitplaatsen Info 0 Aantal staanplaatsen Info N.v.t. |
Quote:
Er staat toch gewoon dat er 4 cilinders in zitten niet dan? |
Maar geen vermogen en geen cilinderinhoud. Vergelijk maar een 1.1 met een 1.8 G60. Allebei 4 cilinders, maar...
|
mijn post was nog niet af... :D
dat bedoelde ik ook... stel dat ik hier een 4 cyl. motor met 200 pk inbouw, terwijl hij origineel 50 heeft.. Hoe moeilijk kunnen ze dan doen? Er staat niets op kenteken.. trouwens, 140% van 0 kW is 0 kW :screwy: |
Stel dat ik in mijn corrado G60 (118 kW) een audi S3 blok met 154 kW bouw en dus binnen de 40% vermogengsstijging blijf. Verder bouw bouw ik dit vrij netjes en deugdelijk in.
Kan ik dit nu op kenteken krijgen zonder papieren van de donorauto (heb wel een optielijst ervan) en zonder naar Lelystad te hoeven gaan? En zo ja wat heb ik dan allemaal nodig en wat gaat dit kostten? |
Quote:
dit is wel interessant! mn '76er rocco is ook niet meer over bekend dan 4 cyl. en wil op den duur ook een rappere motor inbouwen. ik blijf dit even volgen... |
een oud colega reed met een c kadett met een gekietelde 1.9 !
werd aangehouden en moest zijn kenteken papieren afgeven ! na paar minuutjes stond meneer agent weer naast hem en kreeg zijn papieren weer terug ! meneer agent dacht een bon uit te kunnen schrijven maar omdat er alleen 4 cyl. op papier stond kon hij niks beginnen ! gr. Martijn |
Up:
Quote:
|
Ik ga mijn mk1 cabrio van 1983 naar 1.8 20vt ombouwen, moet ik dan ook een kat monteren?
Deze vraag kwam bij me op omdat een auto voor een bepaald bouwjaar geen kat hoeft te hebben, maar als ik er een nieuwere motor inbouw geld dit dan nog? De lambdasonde kan er gewoon uitgeprogrammeerd worden, dat zal het probleem niet zijn! Ik verwacht sowieso geen superluid uitlaatgeluid te krijgen doordat een groot deel al door de turbo gedempt word... |
Quote:
Zucht... Dit topic gaat juist over over dergelijke ombouwen, wat is het nut dan van deze reactie? Ga lekker ergens anders spammen... |
Quote:
volgens mij hou je dan nog steeds dezelfde uitstooteisen voor de golf cabrio uit '83. Waarschijnlijk is een 1.8 20vt zonder kat ook al schoner dan het originele blok. Btw. je lambda hoeft niet te verdwijnen; die kan je toch ergens anders in je uitlaattraject plaatsen? lijkt me wel zo handig, dan weet je zeker dat het blokje goed loopt. |
Quote:
Volgens mij kom je er niet onder uit om naar de RDW in Lelystad te gaan. Je bouwt een blok in de corrado dat niet geleverd is, er is dus geen typegoedkeuring voor. |
even wat anders. waar mag je uitlaat allemaal uitkomen?
heb ooit gehoord dat het achter het plaatwerk uit moest komen, maar gezien de meeste moderne auto's ze onder de bumper hebben geld dat neem ik aan niet meer. Sidepipe.. mag dat? en dan beiden kanten op? of bijv. alleen links om de wandelaars op de stoep te ontzien? (heb namelijk ook weer gehoord dat zo'n kever jetpipe altijd naar links moet wijzen?) en nu mijn belangrijkste vraag. Is er maximale hoogte waarop een uitlaat mag zitten? of kan ik een stack plaatsen? |
nog even over die steekproef, daar heeft de eigenaar vd auto dus geen problemen mee, maar de keurmeester die de auto afmeld. ( en het bedrijf natuurlijk) Dus als de keurmeester de gok wil wagen, is het zijn probleem.
|
All times are GMT +1. The time now is 08:06. |