Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Dennis' Bonte Boenmethode (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29767)

mk1owner 12-03-2007 18:47

ik poets ook het liefste met autoglym dat andere spul van mequiers ofzoiets is echt zon siliconen troep vind ik. Maarja ieder voor zich he gr arjan

Melvin 12-03-2007 18:51

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Bedoel je die was& shine die je bij het water gooit?
Dat kun je inderdaad doen, maar die beschermlaag blijft maar 4 weken zitten.
Kun je de auto beter intensief boenen en daarna alleen met water wassen. Vind ik persoonlijk een betere bescherming.

huh? nee... 4 weken is nog veel trouwens!

Maar wat ik bedoel is gewoon turtle wax, met het handje erop doen, beetje wrijven, klaar...

Sjoes 85 12-03-2007 18:57

Quote:
Originally Posted by MellyVille
huh? nee... 4 weken is nog veel trouwens!

Maar wat ik bedoel is gewoon turtle wax, met het handje erop doen, beetje wrijven, klaar...

Ja kijk,

ik heb dus die groene plastic bak met zo een schildpadje erop en een felgroen gekleurd doorzichtig deksel. Als je dat er zo opwrijft en dan meteen uitwrijft heb je dus bijna geen beschermend effect, omdat je het vet in de wax weer absorbeerd met je wrijfdoek, in plaats van dat dat vet in de lak moet trekken. En dat moet nu juist! optisch zie je het natuurlijk wel.
Maar wat achterblijft, is een hoop krijt. Bij het uitwrijven hiervan blijft dat krijtpoeder overal achter en tussen hangen.
Maar goed, dat spul waar iedereen t hier over heeft, mequirs (of hoe je t ook schrijft), bedoelde ik dus niet :tongue:

Ik zal nog eens checken bij de plaatselijke automaterialenzaak hoe dat spul ook alweer heette...

grtz

Golf_1_gts 12-03-2007 19:21

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Hallo Fellows,

vandaag tijdens het heerlijke weer eens het een en ander geboend aan mn schatje.

Ik poets mijn schatje dagelijks met wc-papier :ass:

Sponze® 12-03-2007 19:52

Ik poets niet...

Ik laat poetsen :D

Der Typ Siebzehn 12-03-2007 20:25

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Ik poets mijn schatje dagelijks met wc-papier :ass:

:rolleyes: dan is jou Golf 1 gts dus een...

:giggle:

Berserker 13-03-2007 08:55

Ik heb er een schijthekel aan om mijn daily te poetsen, vooral omdat ie zwart is, echt een ondankbare klus, na 1 regenbuitje is ie alweer compleet grijs... :(

Mikkla 13-03-2007 16:48

K laat hem poetsen :D

Werkt echt goed.
Dit is zo een behandeling met Waxoil, ik vind het super.
Is nu twee maanden geleden, en het vuil vliegt er nog steeds af met wassen alleen al.
Beetje droog maken en je rijd er binnen 20 miniuutjes weer retestrak bij.

Berserker 13-03-2007 17:28

En wat kost dat???

Der Typ Siebzehn 13-03-2007 17:36

Quote:
Originally Posted by Berserker
En wat kost dat???

geld! ;)

Berserker 13-03-2007 19:03

Quote:
Originally Posted by Type 17
geld! ;)

Moehahahahaha, ja die was leuk zeg, lig nu nog dubbel... :redface:

Vandaag ook de daily gepoetst, met groen spul uit een witte fles... :)

Der Typ Siebzehn 13-03-2007 19:26

Quote:
Moehahahahaha, ja die was leuk zeg, lig nu nog dubbel... :redface:

Dat was ook de bedoeling :thumbup: ;) :woowoo:

Mikkla 14-03-2007 08:48

Quote:
En wat kost dat???

150 eurie, twee jaar garantie op oude autos.
5 jaar op nieuwe autos.

Kheb er nog 100 bijgegooid, werd de binnenkant ook helemaal gedaan.
Je weet niet wat je ziet als je je wagen weer op gaat halen

Mr.Markos 14-03-2007 13:39

Is het poetsen met zo'n poetsmachine aan te raden?

En met welk spul kun je dan het beste poetsen?

Der Typ Siebzehn 14-03-2007 16:04

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos

Ben er niet echt kapot van, auto op de gewone manier in de wax zetten vind ik persoonlijk toch nog altijd het beste resultaat opleveren.

Sjoes 85 15-03-2007 19:01

Quote:
Originally Posted by Mikkla
K laat hem poetsen :D

Werkt echt goed.
Dit is zo een behandeling met Waxoil, ik vind het super.
Is nu twee maanden geleden, en het vuil vliegt er nog steeds af met wassen alleen al.
Beetje droog maken en je rijd er binnen 20 miniuutjes weer retestrak bij.

en waar kun je dat laten doen dan zo een behandeling?
K heb wel eens geinformeerd bij Protech, maar dan kost n behandeling voor n Golf 1 maar liefst €450,- :eek:

grtz

Christiaan 15-03-2007 22:02

Quote:
Originally Posted by Richard
de producten van meguiers.. ideaal maar wel prijzig, wat zich snel genoeg terug verdient

:thumbup:

Zeker weten!! Heb eerst ook altijd turtle wax e.d. gebruikt, maar 1 keer meguiars gebruikt, en heb de rest van de produkten maar weggegooid... ik hoef niks anders meer...

Tom80 15-03-2007 22:57

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos

Die dingen hebben te weinig power, dan moet je een echte kopen en dat is een duur geintje.

Mijn bovenbuurman was autopoetser, hij heeft me eens een fles profi spul geregeld. Krijtvrij, weinig moeite nodig om uit te poetsen en het blijft lang mooi.

Ik zal mijn Golfje binnenkort eens onder handen nemen, een keer wassen lijkt me al niet overbodig...

Sjoes 85 16-03-2007 10:58

Quote:
Originally Posted by Tom80
Die dingen hebben te weinig power, dan moet je een echte kopen en dat is een duur geintje.

Mijn bovenbuurman was autopoetser, hij heeft me eens een fles profi spul geregeld. Krijtvrij, weinig moeite nodig om uit te poetsen en het blijft lang mooi.

Ik zal mijn Golfje binnenkort eens onder handen nemen, een keer wassen lijkt me al niet overbodig...

Jaaaa dat spul bedoel ik dus! zo een witte flacon met blauw/rood etiket he??
die kosten €15,43 per flacon bij de plaatselijke automaterialenzaak.
Maar misschien moet k mequiers maar toch ns proberen dan..:)

Mr.Markos 16-03-2007 15:54

Quote:
Originally Posted by Tom80

Ik heb thuis zo'n zelfde apparaat, niet precies dezelfde als op de foto. Ik weet niet hoe goed dat ding is, ik zal hem volgende week eens een keer gaan zoeken.
Ik heb van dat polijst/poets spul gekocht bij de lidl, kan ik het daar dan mee poetsen? Ik vind het het belangrijkste dat ik niet door de lak heen poets, als ik daar vrijwel zeker van ben wil ik dat apparaat eens gaan uitproberen..

Ik bedoel dit polijst spul, iemand daar sowieso ervaring mee? Ik heb geen hoge verwachting van het spul maargoed, het koste toch geen knoop..

(klikken voor vergroting)

All times are GMT +1. The time now is 06:55.