Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 gti start warm niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137858)

Johan1982MK1 30-05-2016 13:50

Als die klep krom is blijft hij stationair ook niet goed lopen.. Zal wel een kleinigheidje zijn. Bij het begin beginnen.

frank6892 30-05-2016 18:00

liijkt mij ook een kleinigheidje,

Bij 2 slagen co open spuiten ze wel in namelijk...

vagg freak 31-05-2016 13:12

Is je brandstofdruk goed meen tussen 5 en 7 bar
Is af te stellen mits je pomp nog goed is

Sjoes 85 03-06-2016 21:02

Als je handmatig de vacuumklep beweegt en er gaat wel benzine naar de leidingen zou je ook nog ff kunnen checken of bij stationair toerental de gasklep wel voldoende open staat, als die te dicht staat en hij zuigt te weinig lucht, krijg je ook dat de klep niet of slecht open gaat op t vacuĆ¼m en dus moeilijk start. Als je bij warme start zelf het gaspedaal indrukt, start ie dan wel? Dat wil dan ook wel eens helpen. Maar gezien alles wat je al geprobeerd hebt, zal je dat ook wel gedaan hebben neem ik aan.
Een gereviseerde spinnenkop heb je er zo op, maar ja das duur he..
Hoe is t met je tank? Zit er rotzooi in? Heb je alle filters al vervangen? Wellicht dat vuil in je spinnenkop de bewegingen die de delen maken soms blokkeert.

frank6892 06-06-2016 09:34

Met gas open maakt niet zo heel veel uit eigenlijk.. start dan nog niet zover ik me kan herrineren.

Ik denk dat er een vacuumlek op het gasklep zit. Als ik bovenopspuit bij het gaskabel mechanisme, gaat die iets hoger in toeren lopen. Misschien dat daar het probleem nog zit. Ik kon alleen het werkelijke lekken niet echt plaatsten waar het zou moeten zitten. Ik ga dus even een andere gasklep proberen.

Het lijkt mij nog steeds iets heel kleins te zijn zoiets als dit.

Zoals eerder vermeld, co schroef 2 slagen verder open en hij start en spuit gewoon in. Dit is natuurlijk te veel om fatsoenlijk mee te rijden.

GJ007 07-06-2016 23:32

Rij ook met veel plezier met kjet,
Zonder accumulator, laat de pomp gewoon paar talen draaien voor starten. Kan geloof ik wel met een g2 relais.

Co moet helemaal dicht, en dan 2,5 slagen open als basis; heb zelf een breedband gemonteerd om het in de gaten te houden, ook tbv van behoud vw blok. Bij sommige toerentallen / snelheden is iets meer gas of iets liften verschil tussen een goeie en wat aan de arme kant (lambda) het verschil.

En ja; als het werkt is het mooi, maar het is een lastig systeem om te testen. Pik eens een haynes op; staan een aantal zaken in beschreven wat je kan testen.

Succes

frank6892 08-06-2016 07:16

Ja idd, ik weet precies wat je bedoeld.

Misschien toch maar het koud start geheel kunnen schakelen.

Nu is het zo dat hij alleen inspuit met rondgaan van de startmotor (ook met warme motor.) maar met warme motor is dit net te weinig om hem rond te laten gaan.

Ipc kan ik hem ook zo schakelen dat hij in blijft spuiten tot ik zelf de schakelaar uitzet.


All times are GMT +1. The time now is 06:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.