![]() |
Ik had onder de GTI een Supersprint Gr A, eerst zonder, later met middendemper.
Daarmee blijf je wel onder de 95 Db (als zal het niet veel schelen :) ) |
Quote:
Mooi donkerbruin geluid uit zo'n EPS he? Stationair is het geluid echt top ja. Blijft het de mooiste uitlaat voor een Mk 1 gti vinden. Heb mijn oude rvs uitlaat van EPS weer onder mijn gti gemonteerd, nadat hij 15 jaar op zolder heeft gelegen, maar nu met een rvs spruitstuk ipv van een van staal. Mijn spruitstuk van staal leek wel een gatenkaas na een aantal jaren dus heb maar eentje van rvs bij EPS besteld. In de jaren 90 heerste nog het idee dat de warmte afgifte van een rvs spruitstuk zo slecht was dat er motorschade op kon treden. Ik was een van de eerste die een rvs golf 1 uitlaatsysteem van EPS kocht, denk rond 1993. Had het uittaatsysteem gezien bij een golf gti club- meeting op vliegveld Lelystad, waar de RDW ook de kombaan heeft. Auto waar de eerste EPS uitlaat onder zat was van Arjan Meeldijk was een donkergroene 1.6 oer-gti uit 78 ofzo. En zo'n oude gti wilde in die tijd niemand meer hebben. |
heb gisteren avond bij bolku maar gelijk een einddemper van powersprint besteld. nu maar hopen dat dit genoeg is.
|
Vandaag ook ff m'n scirocco-geluid getest met een DB-meter. Uitlaat is een kombinatie van EPS (spruitstuk en eerste demper) , dan een groep A demper en als laatste een Hartmann einddemper. Meter bleef bij stationair toerental onder de 90 DB. :)
|
Quote:
heb je er 3 dempers tussen zitten? |
Bij mijn golf 1 r32 is het geluid zeker beschaaft. Super sprint midden en eind demper groep a. Bij de rdw hebben ze het er ook niet over gehad of gemeten.
|
Quote:
Ja, op advies van vorige eigenaar. En aangezien ik 't voorste gedeelte van de uitlaat niet bij de scirocco zat toen ik die kocht, koos ik voor een EPS spaghetti spruitstuk met daarachter een EPS demper ipv een stuk overbruggingspijp. Onder m'n andere scirocco zit een sebring en die hoor ik toch liever qua geluid. |
Quote:
En je huidige eindemper verkoop je nu???? |
Quote:
Nee sorry, had het verkeerd getypt. een middendemper, einddemper blijft er gewoon onder |
Meetmethode is wel vrij onconventioneel... Wie meet er nu op een halve meter van de uitmonding van de uitlaat? Standaard is alles op 1 meter...
|
|
All times are GMT +1. The time now is 06:08. |