![]() |
netjes hoor .
maar waarom heb je stuurbekrachtiging niet mee overgezet plug en play |
Dankje, die heb ik niet overgezet zodat ik zonder stuurbekrachtiging blijf rondrijden ;)
|
Quote:
a oke . :D |
Kan het ook niet kapot gaan en het scheelt gewicht. Bovendien kan ik maar niet wennen aan stuurbekrachtiging bij het rappere bochten werk.
|
Ik heb eerlijk gezegd ook liever geen stuurbekrachtiging het zwabbert veel meer vind ik :)
|
:D @gooigolf
Inderdaad, scheelt gewicht (al vind ik dat niet enorm interessant), scheelt zooi in je motorruimte, en zonder stuurbekrachtiging is mooi oldskool rijden :) Al is mij wel voorspeld dat ik er spijt van ga krijgen. Maar heb de complete stuurbekrachtigingset nog liggen, moet dan alleen andere kruiskoppeling gedeelte in stuurkolom halen. Dus ik kan het er nog altijd onder zetten, al is het niet de bedoeling :tongue: |
Ik vind stuurbekrachtiging vooral handig als het om een grote auto gaat en je vaak krappe plekjes opzoekt. Ben bijvoorbeeld wel blij dat onze bussen op het werk het hebben.
Bij mijn g60 heb ik het er ook uitgehaald destijds. |
Jup inderdaad, met parkeren enzo is het wel handig..
Maarja, ach, ik moet er wat voor over hebben. Plus tis een daily :) |
ik heb bij mijn golf met abf ook geen stuurbekrachtiging, stuurt wel zwaar maar bij mij zit er ook een klein sportstuurtje in, dat scheelt ook al. en ik rijd er niet dagelijks mee.
|
Heerlijk project om door te lezen :thumbup:
Enne... Who needs powersteering? :D |
@jappie86: dat helpt idd ook niet mee. Ik heb wel redelijk groot stuur, maar lange naaf zo.. :tongue: misschien eens wat aan doen :D
@DenJenMel: dankje :) |
Afgelopen tijd weer flink bezig geweest, tis weer een auto nu. Dashboard enz zit erin, kabelbomen liggen aangesloten en netjes.
Woensdag de auto een beetje omhoog geschroefd voor de keuringen enzo... Sjonge wat staat ie hoog :shock: :roll: als het alleen APK was had ik de hulpveren er niet eens tussengezet, maarja nu ivm RDW toch maar ff goed doen. ![]() ![]() ![]() ![]() Toen de Votex console maar weer gedemonteerd om een goed stuk kabelboom aan de sigarettenaansteker te kunnen monteren :) ![]() ![]() En woensdag eind van de middag aan de VAGCOM gehangen, 2 foutmeldingen, gewist, en kwamen niet meer terug :) mooii :tu: ![]() Vandaag een mooiere stop gemaakt voor het vacuum ding dat moest afgedopt, blindslangetje gemaakt nu :tu: ![]() En naar buiten gerold en gestart, koelvloeistof laten ontluchten ![]() En tijdens het ontluchten: ![]() En 2 filmpjes, krijg ze helaas niet als filmpje erop, dus maar als URL zo Filmpje van stationair loop tijdens ontluchten: https://youtu.be/gBg-UyWr7rM En filmpje van het eerste echte ritje https://youtu.be/hkcz6I68lQ8 |
Knap werk !
|
Thanks! :)
|
Netjes :) loopt altijd goed een abf
|
Mooi hoor Pieter hij trekt goed dat is even wat anders dan je 1300cc :thumbup:
|
Vanochtend de auto weer opgehaald bij Crooke Tuning, ze hebben mooi werk geleverd :)
Vanaf de spaghetti is een 2,5" RVS pijp naar achteren geplaatst, voor de achteras zit een middendemper. Daarna loopt de uitlaat in 2" door naar de achterdemper. Hier hebben ze een 2,5" eindstuk opgemaakt op de powersprint style. En dit is allemaal zo hoog mogelijk gehangen zodat de kans zo klein mogelijk is dat het spul de grond gaat raken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klinkt nice, diepe brom, niet te aanwezig, wel hoorbaar. En met gas geven klinkt ie toch nog best wel fel! Wagen is sowieso behoorlijk fel, reageert goed, rijdt goed. Gewoon top :) Enne... met 165 bandjes op nat wegdek wil die heel prima spinnen :D Filmpje hoe die loopt en klinkt met deze uitlaat: https://youtu.be/3xHZ4zkO1Ew En filmpje rijdend: https://youtu.be/k7EqYwFplYw Daarna eens naar de garage gegaan om m voor de APK te checken. CO was dikke prima, zat op 0,6% Verder was alles best prima. Maar toen we m op de brug hadden staan kwamen er toch nog een paar dingetjes uit. Een paar kleine dingetjes als een remslang die aan de voorkant niet goed vastzit, een brandstofslang niet niet goed zit vastgeklikt aan de bodem. Maar ook een remslang achter die flink droog is en moet worden vervangen, en 1 gat en 1 beginnend gat in mn achteras. Die moeten even dichtgelast worden dus. Nog een paar dingetjes te doen dus :tongue: De remslangen liggen al klaar: ![]() |
Vette shit man. 2 puntjes die me opvalllen. De uitlaat hangt niet zo mooi in het midden van de uitsparing. Kun/ga je daar nog wat aan doen.
En je schoenen. Die zijn zelfs met rode details. Haha. Maar vette bak hoor. |
Dankje man :)
Daar valt weinig aan te doen, de uitsparing is ook origineel voor deze auto kleiner, maar ivm die GTI einddemper die ik had hebben we m groter moeten maken.... Komt helaas nu wat minder goed uit dan, maarja... Ghehe, ja wil wel eens vaker wat roods zijn bij mij :D |
Klinkt best beschaafd met deze uitlaat.
Enne ik zag dat het filmpje in het engels is typt; RVS is stainless steel in het Engels ;) |
Haha. Valt nu ook op door alle detail foto's denk ik. Wel echt een nette uitlaat met een fatsoenlijk geluid. Knap werk.
|
Dank :) ben er heel tevreden over, wel aanwezig maar niet te luid. En hoorbaar met gas geven!
Ohhja, stainless steel, was t ff kwijt :D |
Auto voor het eerst in een ruime 5 maanden weer eens gewassen afgelopen maandag :D
![]() ![]() ![]() ![]() Daarna bij de schuur aan de gang gegaan met mn USlights weer werkend krijgen. Kabelboompjes ervoor gemaakt, USlights en SML's weer werkend, me happy :) ![]() ![]() ![]() ![]() En gisteravond aan de gang geweest met de APK puntjes oplossen. Had al een paar dingetjes thuis gedaan, gisteren op de brug de rest. ![]() Remleiding LV goed vastgezet, het clipje mistte. Achter de remslangen vervangen, die waren niet zo heel goed meer :tongue: en RA meteen de remleiding ook vervangen, die was niet zo best meer. Beide remslangen kregen we wel gewoon los na wat heetstoken! ![]() ![]() Ook de achteras gelast, is niet op een dragend deel enz en mag gewoon voor de APK. Dit dichtgelast en weer netjes vlak geslepen. Zie je nu niks meer van :thumbup: en is gewoon sterk. Nu is die klaar voor de APK! Ze gaan m zo afmelden. Als alles goed gaat ga ik vrijdag een poging doen bij het RDW :thumbup: |
Vrijdag naar RDW geweest. Was onduidelijk of het nou wel of niet kon zonder afspraak, dus gewoon geprobeerd.
Helaas is motorwijziging niet mogelijk zonder afspraak, alleen invoerkeuring. Dus mooie test gehad of de Golf het goed deed :D :tongue: Nu weer opbouwen en omlaag gooien voor de een meeting binnenkort. En eens een afspraak maken, later voor het RDW weer wat kaal trekken en omhoog schroeven. |
Ik heb een hele dikke update al zeg ik het zelf :) ben er zeer tevreden over
Afgelopen vrijdag het inlaatspruitstuk en kleppendeksel eraf gehaald. Kleppendeksel is rood gespoten, inlaat is vervangen voor een gepolijste VW inlaat. ![]() ![]() ![]() Dat icm rode bougiekabels, geeft een heel mooi geheel vind ik zelf! :) Netjes, strak en opvallend. Rood komt mooi subtiel terug, niet té erg aanwezig. Ik ben behoorlijk tevreden zo :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Knappe ombouw zo....alsof hij zo is geleverd door VW :)
|
dat ziet er gelikt uit :thumbup:
|
Netjes!
die luchtfilterbak is dat gewoon de originele van de ibiza? |
Dank! :)
@jappie dat klopt, originele luchtfilterbak van de Cupra ;) |
Quote:
die past mooi! moet ik ook hebben! :D |
Pfoe, druk weekje nog geweest. Naast genoeg drukte met school moest de auto ook nog worden klaargemaakt voor de BBQ.
Na maandag dus het kleppendeksel en inlaatspruitstuk te hebben geplaatst zodat de bovenkant van de motor netjes was.. Ben ik woensdagavond in de auto gestapt en naar Mike_MK2 gereden met mijn stalen carterpan van een 2.0 8V. Om er een 3mm stalen plaat op te lassen, 't is tenslotte zo vervelend als je die kapot rijdt :tongue: Nadat de pan netjes was afgelast is die in de 2K epoxy zooi gezet, thuis ff netjes zwart geblaft, niet dat het er lang op zal blijven zitten :tongue: ![]() ![]() ![]() ![]() En sja, toen donderdagavond plaatsen. Oude carter eraf, blok ziet er netjes uit van onderen ![]() ![]() ![]() De carter en pakking waren heerlijk nattig, dus nu zullen er als het goed is ook geen olie vlekken meer bij komen op de oprit :mrgreen: Ook de voorste anti-rollbar (denk dat ie zo heet) aangepast, de lip die naar het subframe liep lag enkele cm onder het subframe... De stalen pan eronder met verse pakking, oliefilter vervangen, olie vervangen :thumbup: De stalen carter past helaas niet zomaar, nog wel wat aanpassingen moeten uitvoeren... ![]() ![]() ![]() Toen vrijdag overdag aan de gang gegaan met de auto. Auto op orde maken, interieur schoonmaken, stofzuigen, auto wassen, toerenteller werkend gemaakt enz. Vrijdagavond ff bij de meeting bij strand Horst geweest. Maar het belangrijkste: dat ding weer plat gegooid. Achterkant kan ik niet verder zakken, past nauwelijks een vinger tussen kas en band. Gaat lijkt het zo ongeveer goed :D Voorkant zou ik het liefst nog iets zakken, maar dat gaat helaas niet met deze Spax schroefset, hulpveren zijn al weg en de bumpstop is al wat ingekort. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En zaterdag was het toch echt tijd voor de ![]() Verzamelen bij de Mac Nijkerk om door te rijden naar het volgende verzamelpuntje. ![]() Vanaf de 1e echte verzamelplek met de hele groep doorgereden naar de 2e verzamelplek. Het zullen denk ik wel zo'n 40 auto's zijn geweest, das leuk onderweg :D ![]() ![]() En op de verzamelplek ![]() ![]() Nick heeft voor het nodige vermaak gezorgd :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() En op de BBQ locatie: ![]() ![]() ![]() ![]() En nog een paar gewoon dikke foto's van mijn wagen :) ![]() ![]() ![]() ![]() |
Is dat nou een rwd jetta tdi? Is daar een topic van ergens?
|
Klopt. Jetta MK1 met 3 liter Mercedes 6cil diesel. Dat icm BMW achterwielaandrijving.
Geen topic over, die gast heeft het veel te druk met bouwen :D |
Vet man. Ook geen foto's of filmpjes ergens van dat ding?
|
Dat ziet er gezellig uit en ja die Jetta daar moet volgens mij wel een filmpje van zijn dacht op You tube???
|
Ik zal eens kijken, zijn wel wat filmpjes van gemaakt ja :D
|
|
Staat zoiets ook op kenteken? Ruig ding man. Ben wel benieuwd naar foto's van de motor en de aandrijving e.d.
|
Ik dacht dat ie het gewoon op kenteken heeft inderdaad!
|
All times are GMT +1. The time now is 07:28. |