Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   De tweede swallowtail in de resto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92834)

De Pul 17-02-2013 20:45

ik zat de foto's nog eens terug te kijken,vind dit toch wel heel erg cool hoor;

Tiefleger 17-02-2013 20:49

Inderdaad, dit is een mooi bewijs dat Branko het oude met het nieuwe kan combineren en hoe. :thumbup: :thumbup:

bprijs 17-02-2013 21:33

Het is ook super goed gelukt ben er zelf ook zeer tevreden over.
Ik had uiteraard het liefst de plastic kappen van een golf 1 gehad.
Maar omdat ik flippers op het stuur wil hebben en ook het originele contactslot met leesring moet hebben was dit de enige optie.
Maar ik denk dat ik zeer tevreden mag zijn met het resultaat.

vdWal. 17-02-2013 21:36

hele mooie update weer! waar dient zo'n SB ding precies voor?

M1974 17-02-2013 22:02

Prachtige updates weer.

Pewi Vwteam 17-02-2013 22:31

mooi werk branko!!!

bprijs 17-02-2013 22:52

Quote:
Originally Posted by vdWal.
hele mooie update weer! waar dient zo'n SB ding precies voor?

Sb staat voor stuurbekrachtiging.
Dit is de elektronische variant. ;)

kroeps 18-02-2013 14:07

Heel erg indrukwekkend geen detail overgeslagen. Top werk. Keep it up!

dubster.be 18-02-2013 14:47

top project, echt geen kosten nog moeite gespaard en zo hoort dat bij zo'n ombouw

petje af :thumbup:

vdWal. 19-02-2013 09:57

Quote:
Originally Posted by bprijs
Sb staat voor stuurbekrachtiging.
Dit is de elektronische variant. ;)

ooi
Aha duidelijk! Mooi. Spul

GolfMania 19-02-2013 22:21

wederom weer top!! :)

Tjaap 05-03-2013 07:54

Gefeliciteerd !

bprijs 05-03-2013 15:52

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Gefeliciteerd !

Ik wou al zeggen waarmee, maar god ja ik ben jarig vandaag :screwy: :D

Pewi Vwteam 05-03-2013 16:22

gefeliciteerd jonge!

Style 05-03-2013 17:56

Gefeliciteerd Branko en dat je maar een grootte jongen mag worden :D

Tiefleger 05-03-2013 20:27

Gefeliciteerd. :cheers:

bprijs 05-03-2013 20:53

Thanx allemaal wat aardig van jullie :thumbup:

SpeedieD 05-03-2013 21:37

Gefeliciteerd!! En nu weer aan t werk... :D

addyVW 10-03-2013 23:17

wat een gaaf projekt :eek: :eek:
heb ook het projekt van de tdi helemaal door gelezen

respect voor het werk

bprijs 11-03-2013 22:45

Thankx weer, binnenkort een paar updates, ben helaas wat foto's kwijt geraakt door de update van mijn iphone :mad:
Dus kan niet hoe het was en hoe het is geworden laten zien, alleen maar hoe het is geworden.
Ben ook nog druk bezig met vertinnen tijdrovend klusje maar heb al wat dingetjes mooi strak gekregen.

gismo160 16-03-2013 13:06

zoek je toevalling nog een nieuw origineel voorscherm? heb nog een nieuw rechter scherm liggen namelijk.

bprijs 17-03-2013 00:00

Een origineel voorscherm van een swallowtail heeft als het ware zo'n strip in de vorm van een u op de bovenkant waar ook de bouten zitten die hem vast zetten aan het binnenscherm.
Als het zo'n scherm is dan heb ik eventueel wel interesse stuur me maar eens een foto per pm als je wil.
Wellicht dat ik hem wel wil hebben voor mijn volgende project.
Voor dit project heb ik al twee originele schermen.

dakeraf 29-03-2013 10:46

Zie er net weer een op marktplaats staan misschien wat voor een van jullie.

http://link.marktplaats.nl/660465144

EelcoB 29-03-2013 11:02

Stond tijdje geleden ook te koop. :screwy:

Van Limburg 29-03-2013 18:40

Zo eentje?

Wil je topic project niet vervuilen met onnodige foto's, laat maar iets horen als die verwijderd moet worden

Barn171 29-03-2013 20:22

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij hebben de swallows die extra opstaande rand juist niet zitten... De '83ers hebben het ook niet, maar dan loopt het scherm zeg maar een stukje door tot over het binnenscherm. Bij de oudjes t/m 77 loopt die rand niet door, maar is 'recht' afgesneden, gelijk met het binnenscherm. Pas in modeljaar '78/'79 kreeg je de rand erop zoals op de foto van Van Limburg hierboven. Je moet even op dat linkje hieronder klikken naar mijn '77er project. Daar zitten nog de originele schermen op met het randje op die manier, zoals ze volgens mij bij een swallowtail ook moeten zitten. Er is wel ergens anders weer een detailverschil bij swallow schermen meen ik, maar wat dat precies is heb ik nooit kunnen vinden. Op Stijn's marionogele '75er golf zit ook nog 1 zo'n origineel scherm. Moet je hem anders ff om een fotootje vragen.
En terwijl ik dit zit te schrijven, zie ik dat op jouw blauwe '74er de extra rand wel zit. Dus nu weet ik het ook allemaal niet zeker meer. Wel weet ik dat de meeste swallowtails die ik heb gezien de extra rand niet hadden steken. En mijn '79er juist weer wel. (zijn ook de originele schermen, hij zit nl. nog volledig in z'n originele lak)

Dacht ik... :confused:

Style 29-03-2013 21:19

Bij mij 81 er ziet het er zeker niet zo uit als op de foto van Limburg.
Maar goed Branko heeft nog een swallowtail voor de deur staan dus hij weet donders goed welke het wel is en welke niet :thumbup:

Van Limburg 29-03-2013 22:38

Dat was ook wat ik zo raar vond toen hij vroeg naar een opstaande rand. Want mijn foto is idd een imi scherm. Mijn 81 schermen hadden ook geen opstaande rand. Ben er pas heel laat achter gekomen dat ik dus eigenlijk 2 verschillende voorschermen heb. Die let opstaande rand paste op een of andere manier veel beter. Daarom vroeg ik mij al af of ik niet toevallig een origineel voorschermen heb gekregen, al lijkt me die kans erg klein.

bprijs 31-03-2013 13:05

Het kan best zijn dat de schermen van een 77er vergelijkbaar zijn.
Ik weet wel dat mijn 74er nog de originele schermen heeft.
Er zijn ook zo veel veranderingen uitgevoerd elk jaar weer.
Ik heb voor een tijdje geleden een Duitser bij mijn huis gehad die kon me vertellen dat ie nog nooit zo'n originele golf van mijn bouwjaar had gezien.
Hij was al in de 50 en heeft altijd golfjes gehad en wist me nog meer te vertellen dan dat ik zelf weet.
En geloof me ik heb me de laatste jaren goed verdiept in het swallowtail gebeuren.
Hij vertelde me dat de schermen origineel waren.

bprijs 01-04-2013 10:50

Kleine update, want het is al een tijdje terug.
Wegens drukte met zoeken naar een andere auto en de laatste dagen zo ziek als een hond niet zo heel veel opgeschoten.
Ook heb ik voor mijn vader een benzinetank van een yamaha R1 weer strak vertint, kwam namelijk van een schade motor.
Was een flinke klus die me toch een zaterdag heeft gekost :screwy:

Hier wat vertin foto's van de afgelopen tijd:

Het plekje dat nog wel eens scheurt, eerst gelast en verstevigd aan de binnenkant, daarna strak gemaakt.

Mooi voorbeeld hier van hoe het was en hoe het is geworden.

Eerst de vertinpasta aanbrengen

Beetje moeilijk te zien maar na het verhitten met een natte lap afnemen en dan heb je een tinlaag op het plaatwerk.

Tin aanbrengen

Dan komt het schuren om het strak te krijgen.

Hier ook goed te zien dat ik de lasnaad eerst vertin.

En dan de tin er op smeer.

Dan uitsmeren

En dan het eindresultaat na lang schuren :screwy:

Plekken waar het plaatwerk straks aan elkaar word geschroefd ook voorzien van een tinlaag.
Dit voorkomt straks mocht de lak er af schuren of beschadigen met monteren dat het gaat roesten :thumbup:

En dan nog de andere kant 1 foto van lang geleden en hoe het nu is geworden.

Binnenscherm aan deze kant blijft zo want als je hier weer gaat verhitten druipt het aan de andere kant weer weg.
Uiteraard word dit nog wel mooi weg gewerkt met strijk kit en dan met bodyschutz.

Maar de binnenkant is wel strak geworden en dat is wat je straks toch ook strak moet zien ;)

Het ziet er een beetje raar uit op de foto maar het is echt super strak geworden je voelt ook geen overgang in materiaal.

Dit waren ze voor nu als ik weer wat beter ben ga ik weer verder met vertinnen.

Style 01-04-2013 10:57

Ziet er allemaal goed uit Branko heeft zeker veel tijd in gezeten :thumbup:

Jakkie Takkie 01-04-2013 11:00

Branko,

Dat vertinnen doe je dat tegen corrosie of is dat om e.e.a. beter/gemakkelijker strak te kunnen maken?

Sjeesbeest 01-04-2013 11:23

FF weer een respect turfje erbij.

Erg netjes hoor !!

bprijs 01-04-2013 16:46

@ jakkie takkie.
Vertinnen doe ik grotendeels voor het strak maken.
Wil geen dikke plamuur plakkaten aan mijn auto hebben.
Bepaalde roestgevoelige plekken worden gedaan met een tin laag.
Maar het is dus grotendeels strakmaak werk.
Straks alleen maar in de spuitplamuur en dan moet het goed zijn :thumbup:

hajee 01-04-2013 20:43

mooi dat vertinnen, dat is echt oldschool!!

Pewi Vwteam 01-04-2013 20:54

tering branko respect voor je geduld met dat vertinnen, waar bestel je dat spul als ik vragen mag.

Hight 01-04-2013 21:00

@ hajee :goodpost:

erg netjes gedaan idd!

swallowtail1975 02-04-2013 17:14

Quote:
Originally Posted by bprijs
Het kan best zijn dat de schermen van een 77er vergelijkbaar zijn.
Ik weet wel dat mijn 74er nog de originele schermen heeft.
Er zijn ook zo veel veranderingen uitgevoerd elk jaar weer.
Ik heb voor een tijdje geleden een Duitser bij mijn huis gehad die kon me vertellen dat ie nog nooit zo'n originele golf van mijn bouwjaar had gezien.
Hij was al in de 50 en heeft altijd golfjes gehad en wist me nog meer te vertellen dan dat ik zelf weet.
En geloof me ik heb me de laatste jaren goed verdiept in het swallowtail gebeuren.
Hij vertelde me dat de schermen origineel waren.

Volgens mij heeft een origineel 74-75 voorscherm ook dat gestanste gedeelte voor de dorpel-strip niet, zeg maar vlak.
Kan jij dat bevestigen branko, aangezien jou voorschermen origineel zijn.

Style 02-04-2013 17:49

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
tering branko respect voor je geduld met dat vertinnen, waar bestel je dat spul als ik vragen mag.

Wij haalde het altijd hier:

http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm

greenmk116v 02-04-2013 20:16

Netjes dat vertinnen !!
Deden wij vroeger op de zaak ook , nu is alles carrosserie lijm en plamuur .
Suc6
Mooi project.

All times are GMT +1. The time now is 10:17.