Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Motorfiets CV carburateurs op je vw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904)

Van Limburg 04-12-2012 17:09

Spruitstuk 1.1 GG

Kan ik deze maten gewoon tekenen/overnemen voor een spruitstuk te maken voor een 1.1 GG? Of kan ik ook wat weglaten en/of verbreden?
Ik zou namelijk de radjes links en rechts van de 4 grote gaten willen verbreden.

Ik kan dit vrij makkelijk maken op school op de plasma brander.

Als nog iemand zo iets wil, kosten zullen vrij laag liggen omdat je geen machine kosten/tekenwerk/programmeer werk hoeft te betalen. Enkel het materiaal.

Ik was zelf aan het denken om een plaat van 10mm dik te gebruiken.

Jel Golf 2 GTI 09-12-2012 03:59

ik heb indertijd deze maten overgepakt en een klein beetje verder uitvergroot maar niet veel.

Voor een 1100 zonder verdere aanpassingen werkt dit perfect. :thumbup:

jorg-maashees 15-03-2013 13:29

Pakken jullie voor de voeding van de brandstofpomp gewoon de + van de bobine, en de massa van het chassis?

Audi1981 15-03-2013 14:55

Ik zou een inductierelais en een goeie geschakelde plus pakken, zodat als je motor uit valt, je pomp ook stopt, wel zo veilig :thumbup:

Style 15-03-2013 17:46

Zo heb ik het ook gedaan werk relais gepakt die wordt bekrachtigd door de plus van de bobine.
En krijgt stroom van de accu met een zekering er tussen

85 Masssa
86 Klem 15 bobine
30 Accu
87 Pomp

jorg-maashees 18-03-2013 09:47

Dit gaat mijn technische kennis wat te boven.

Bedoel je dan een relais op de zekeringkast? En wat voor relais gebruik je dan precies?

Sjeesbeest 18-03-2013 11:18

Ik gebruikte gewoon een brandstofpomp relais die het signaal van de hall-sensor kreeg. Een normaal relais kun je hier niet voor gebruiken want dan gaat deze gezellig zoemen :) (de toerenteller sturing zou je ook kunnen gebruiken, groene draad op je bobine is nagenoeg hetzelfde signaal van je hallsensor alleen een negatieve (12V-) sturing)

De plus (12V+) op de bobine blijft er namelijk opstaan als je je sleutel op contact hebt staan.

Audi1981 18-03-2013 12:37

http://www.lpgonderdelenshop.nl/inductierelais

Deze bedoel ik, draadje om de bobinekabel wikkelen, die pikt signaal op en laat het relais schakelen, valt de motor stil, dan schakelt het relais ook af :thumbup:

Style 18-03-2013 18:30

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Dit gaat mijn technische kennis wat te boven.

Bedoel je dan een relais op de zekeringkast? En wat voor relais gebruik je dan precies?

Origineel VW nr 171 937 503

Nee deze moet je er zelf bij zetten/leggen dus die komt niet in je zekering kast maar er los bij.

85 Massa
86 gaat naar Klem 15 bobine
30 Rechtstreeks op de accu met een zekering er tussen.

87 gaat dan naar de plus van je pomp :thumbup:

jorg-maashees 24-03-2013 18:58

Dankje, helemaal duidelijk :thumbup:

jorg-maashees 06-07-2013 10:16

Het is gelukt. De pomp zit er op en draait prima. Pasplaat voor de weber 34/34 DAT is in de maak, en de carburateur gaat aankomende week weg voor revisie. ;)

Black Devil 08-07-2013 19:31

Zo ik ben ook weer eens aan de rommel gegaan en heb de volgende setup en vraag. Ik heb dit al jaren geleden gebouwd en sinds die rijd niets meer aan gedaan, alleen af en toe ermee gereden.

1.3GK motor met CBR 600carbs voor de rest niets spannends.

Vandaag eens gaan rommelen en de vacuumaansluiting eraf gegooid na lezen van dit topic en de onsteking op 14gr gezet. Ik moet zeggen dat hij al lekker reed alleen nu heeft hij onderin net even meer power/koppel, dit is goed voelbaar.

Zit alleen even met het volgende, stationair krijg ik hem niet lager dan 1600tr/min. Kan dat eventueel met het CO te maken hebben, ik heb hem 'ooit' eens op 4.5/5 gezet dacht ik uit mijn hoofd.

Is al zo lang geleden, ik ben het allemaal een beetje kwijt met die carbs enzo :(

Style 08-07-2013 20:23

Klinkt goed allemaal Black Devil kan niet wachten tot mijn spruitstuk klaar is :D
Kan je helaas niet helpen maar hoe kan je nu je ontsteking op 14Gr zetten.
Hoe weet je nu wat 14Gr is ik heb een timer light voor de originele stand.
Maar hoe kom je op de 14Gr :confused:

Black Devil 08-07-2013 20:31

Gewoon met een 13 in een dozijn lamp om onsteking mee af te stellen

Style 08-07-2013 20:54

Dat is apart want ik heb zo 1 maar of dit er 13 in een dozijnis weet ik niet :D
Maar er zit 1 knop op (Geel) en that's it :rolleyes: en die pakt het originele punt op het vliegwiel.

Black Devil 08-07-2013 21:07

Je kan toch wel graden instellen? Dat is bij iedere motor weer anders.

Style 08-07-2013 21:08

Euhhh nee druk op de gele knop dan gaat hij knipperen en that's it.
Meer knopjes of schuifjes zitten er niet op :shake:

Style 08-07-2013 21:18

Laat maar ik zie als dat je 2verschillende modellen heb die van mij is zonder vervroegingswijzer.
Niet dat ik begrijp hoe dit werkt maar dat komt wel als ik zo 1 haal.
Met die van mij zie je gewoon het originele punt op het vliegwiel en draar draai je de ontsteking dan naar toe.

Black Devil 09-07-2013 11:23

Ik ga morgen nog eens kijken of ze wel goed syncroon staan, met stationair ploft hij ook een beetje in de uitlaat dus staan ze niet helemaal goed, geeft ook gevolg op stationair loop.

Black Devil 11-07-2013 07:39

Daar ben ik weer, en het is gelukt, en (eindelijk) 2 jaar APK erop, afgelopen jaar maar liefst 300km gereden.

Ik ben helemaal opnieuw begonnen zullen we maar zeggen, behalve sproeiers heb ik laten zitten.
-CO schroeven helemaal ingedraaid en 3 slagen open gezet
-Onsteking 14gr voor (zonder vacuum)
-Synchroon gezet, cil 1 stond helemaal verkeerd, ik heb het met een ouderwetse kwikkolom gedaan en dat werkt echt perfect!
-Stationair staat hij rond de 1000/1100 toeren

Geen ploffen meer uit de uitlaat en loopt netjes over geheel toerenbereik. Ik wil deze winter electronische onsteking erop bouwen en eens kijken voor R1 carbs en een nieuw spruitstuk :)

All times are GMT +1. The time now is 17:13.