Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Dennis zijn 92'er Corrado VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72185)

vdWal. 09-02-2013 17:26

altijd fijn het beestje weer thuis te hebben :thumbup: zal er weer netjes bij staan van de zomer

Dennis-Mash 09-02-2013 17:58

Komt helemaal goed! :)

Jorg, ik heb nog wel een leuke Golf 3 voor je. :D

Vains 09-02-2013 23:39

Dat ziet er weer top uit Dennis!

Dennis-Mash 09-02-2013 23:51

Nu het afbouwen nog. Maar dat komt helemaal goed!

Roykee 16-02-2013 22:39

Spiegeltje!

Dennis-Mash 17-02-2013 22:06

Dankje Roy! Haha

Inmiddels al wat onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen. Vordert langzaam aan, en zal wat harder gaan zodra de Golf is opgehaald vrijdag. :)

Dennis-Mash 28-02-2013 23:42

Inmiddels nog bezig met de onderdelen sprokkel. :mrgreen:

Wel al wat onderdelen bij elkaar, maar morgen nog wat ophalen en dan hoop ik in een ruk door te kunnen stormen met het opbouwen.

Gloednieuwe klinken. :cool:

Nieuwe knipperlichten. Helaas het enige wat nog nieuw te krijgen is van de verlichting aan de voorzijde.. Als iemand nog een adres of uiterst nette delen heeft liggen mag hij een persoonlijk bericht sturen.

Kentekenplaat houden voor achter. Ook geheel nieuw. Krengen breken namelijk voor 99% kapot bij demontage.

En een kleine greep uit het klein spul. Zwarte logo's voor en achter, klep schanier kapjes, olie druk sensoren en plastic clipjes voor de rubber aan het uit einde van de motorkap. En dan nog, maar niet op de foto, nieuwe 90mm onderlip en een raamrubber voor de voorruit.

Laatst het leer en de rest van het interieur ook schoon gemaakt. Was namelijk erg stoffig geworden door stof van het schuren.

Achterbank weer helemaal tip top schoon en verzorgd met de juiste producten.

Ook een oude type hemeltje welke ik een tijdje terug gedemonteerd heb uit een sloper schoon gemaakt met een interieur reiniger. De gene die er bij mij in zat was namelijk een nieuwe type hemel. Geinteresseerde voor het nieuwe type hemeltje mogen zich bij mij melden. Is net zo schoon als de gene op de foto's.

Van rokers geel..

.. Naar zo wit als nieuw. :mrgreen:

De isolatie weer tegen de motorkap aangeplakt. Deze heb ik her gebruikt aangezien hij niet meer nieuw te leveren is en in nog zo'n nette staat verkeerd. Afbrokkelen doet hij niet!

Verwarmde ruitenwissersproeiers terug gemonteerd.

En zo nog wat klein spul her en der.. maar binnenkort meer. :thumbup:

g-loudertje 01-03-2013 01:46

Je pakt het erg goed aan Dennis! Top!

Is het trouwens je 2de lip die je nieuw monteert? Zijn toch die jezus dure krengen :rolleyes:

vdWal. 01-03-2013 07:16

erg goed bezig indd!
jammer dat zulke isolatie al niet mooi opmaat tekoop
zowel voor corrado als de golf 2, er deftig :thumbup:

piens1 01-03-2013 07:43

Quote:
Originally Posted by vdWal.
erg goed bezig indd!
jammer dat zulke isolatie al niet mooi opmaat tekoop
zowel voor corrado als de golf 2, er deftig :thumbup:

die isolatie staat regelmatig op ebay.de te koop als nieuw! :thumbup:

piens1 01-03-2013 07:44

goed bezig dennis! ik volg deze op de voet,ben benieuwd :thumbup:

RitchieVR6 01-03-2013 12:03

Lekker bezig met de vele klusjes!
De motorkapisolatie is idd nog wel nieuw (niet origineel VW maar je ziet het verschil niet) te koop. 99 euro de set.

Gertjan 01-03-2013 12:33

Idd, Barry (denk niet dat ie hier zit) is z'n VR6 in nieuwstaat aan het brengen en die had nieuwe isolatie geplakt:

Vento Vice 01-03-2013 13:38

Netjes en zorgvuldig weer opbouwen met veel oog voor detail; zó hoort het!

Vains 01-03-2013 15:46

Mooi om te zien Dennis :thumbup:

vdWal. 01-03-2013 15:50

Quote:
Originally Posted by piens1
die isolatie staat regelmatig op ebay.de te koop als nieuw! :thumbup:

corrado klopt indd, maar zou dit zelfde wel onder de kap van de mk2 willen zien

Dennis-Mash 03-03-2013 20:56

Dit is inderdaad de tweede nieuwe lip die ik monteer ja. Prijzen zijn weer omlaag gegaan aangezien ze opnieuw geproduceerd worden. Kostte eerst €220, nu €120. Valt nog enigzins mee. :thumbup:

Wat betreft de isolatie is dit, de gebruikte isolatie nog perfect. Misschien binnenkort een nieuwe setje aanschaffen voor reserve. Zou deze slecht worden.

Nu deze week er een aantal avonden flink op klappen zodat het op schiet. ;)

Bedankt in ieder geval voor de zeer leuke reacties. Kan niet wachten om weer op meetings te verschijnen met de Corrado. :thumbup:

Quattro_38 03-03-2013 21:56

Jij ook goed (nog veel beter zelfs) bezig Dennis;)

Die lip is interessant, weet je ook of ze originele bevestigingsmateriaal nog hebben, die boutjes met grove draad en die clipjes?

Als iemand die isolatie gevonden heeft hoor ik het ook graag:)

gti-er 03-03-2013 22:04

Sjezus Dennis, als hij klaar is durf je dan er wel mee de weg op? :D

piens1 03-03-2013 23:16

dennis ik wacht ook vol ongeduld op de foto als hij af is ;)
en wacht ook vol ongeduld om je eens te zien op een meeting :)

René 03-03-2013 23:51

Gaat weer een hele nette Corrado worden!
Waar is die bedrading op je deurklinken voor?

De Pul 03-03-2013 23:55

voor de comfortmodule.als je de sleutel omdraait gaan de ramen ook naar boven bijv.

René 04-03-2013 00:16

ah, dat systeem ken ik...thanks!

Dennis-Mash 04-03-2013 12:55

Bedankt alle! Kan zelf ook niet wachten!

Quattro_38, helaas durf ik het niet te zeggen of dit nog leverbaar is. Al is de kans wel zeer zeker aanwezig. Even een belletje doen naar de dealer kan je met een beetje geluk al een hoop op weg helpen.

Salih, ja ik durf er straks wel de weg mee op hoor!

LRR 04-03-2013 14:41

Goed bezig Dennis !!

Dennis-Mash 18-03-2013 23:11

Absoluut niet stil gezeten de afgelopen tijd. Maar ook niet zo ontzettend veel gedaan. Alles op zijn tijd en lekker rustig aan met wat voldoende hulp van kameraden/crew leden. :)

Wel even een aantal foto's van de werkzaamheden. De koffer klep zit zo goed als in elkaar, de deuren schieten ook al aardig op en wat enkele andere zaken ook. Het is voor mij bijna allemaal uitzoeken hoe en wat, had deze werkzaamheden namelijk nog nooit gedaan bij de Corrado.

Sorry voor de telefoon kwaliteit.

Ook alvast aan de Nothelles begonnen. Deze krijgen ook weer een nieuw lak laagje. Alles moet namelijk %100 strak worden onder het motto van; Doe het goed of doe het niet. :D

Voor de rest niet zo heel veel boeiends te updaten. 1 april moet hij weer rijdbaar zijn, dan de laatste puntjes op de i zetten bij de spuiter en op het werk de onderkant, remmerij en onderstel netjes maken. Alles ontdoen van eventuele zand en dergelijke en dan half april moet hij opnieuw getaxeerd zijn en dan kan ik weer gaan genieten. :thumbup:

Oh ja, en nog een setje spiksplinter nieuwe mistlampen en koplampglazen gekocht. Dus volledig nieuwe verlichting aan de voorzijde. Deze heb ik ook beschermd tegen steenslag met folie. Gaat het optimaal lang mee in een perfecte staat. :)

bartuzz 18-03-2013 23:26

Waar had je ze nou vandaan.

Roykee 18-03-2013 23:27

Ziet er goed uit allemaal

Dennis-Mash 18-03-2013 23:40

Automaterialen zaak hier in de buurt Bartuzz. Maar toch bedankt voor je gegeven info. :)

Roy, jij ook bedankt. Zodra hij klaar is kom ik wel een keertje langs! :thumbup:

Roykee 19-03-2013 20:07

Zeker doen is gezellig!

Dennis-Mash 20-03-2013 12:44

Komt goed!

Emiel-64 22-03-2013 01:09

Ik doe mee. Was goeije cola en goeje kuukskes hahaha.

Gaat de goede kant op Dennix. Zaterdag middag tijd om weer even te vlammen aan 't ding? :thumbup:

Dennis-Mash 29-05-2013 17:41

Een tijdje niet veel zin meer gehad. Schiet nu eindelijk weer wat op. Aankomende maandag terug naar de spuiter voor wat kleine puntjes aan te pakken.

Afgelopen zondag ook een nieuw setje wielen gekocht. Bedoeling is om ze helemaal op te knappen en dan naast de Nothelles te gaan rijden. Kan van de Nothelles nog geen afscheid nemen en van deze ook nog niet. :D

Wat specificaties.

Eclair
17 inch
8j
et 30
5x112
RVS randen
3 delig

Bedoeling is om ze met 15mm adapters onder Corrado te monteren. Alleen wordt ET 15 wel wat krap met 8j en 195/40 dus dat wordt nog wat spelen en dergelijke. Desnoods de naven omboren.

De Nothelles liggen op dit moment voor een nieuw lak laagje bij de spuiter. Ze waren namelijk licht beschadigd door vuil en prikkeldraad. Zijn die ook weer helemaal netjes straks.

Komt allemaal wel in orde. :D

Pro-Street 29-05-2013 17:53

Goed bezig! Gaat langzaam steeds beter. Leuke set velgen, uniek voor onder een C

vdWal. 29-05-2013 20:20

kom vast en zeker goed :thumbup: blijft een super wagen

Edition-Blue 29-05-2013 21:06

Mooie set wielen Dennis, gaat zeker weten dik staan!

Dennis-Mash 29-05-2013 21:33

Dankjewel jongens!

Vains 30-05-2013 00:04

Leuke wielen Dennis, gaat hem zeker goed staan :thumbup:
Hoe staat het verder met de wagen?

Dennis-Mash 30-05-2013 09:11

Dankje Nigel. Wielen komt wel goed inderdaad. Heb al wat goede mogelijkheden om ze er mooi onder te krijgen.

De Corrado gaat maandag dus terug naar de spuiter. Dan worden alle plaatdelen afgesteld en nog wat kleine puntjes worden bij gewerkt. Hier na kunnen de kleine delen zoals verlichting, deurstrips en dergelijke terug gemonteerd worden.

Alleen heb ik sinds het terug in elkaar zetten een storing in mijn alarm en in mijn systeem van de spoiler. De spoiler doet namelijk niets, zal wel een plus onderbreking zijn o.i.d. en mijn alarm gaat wel aan maar trekt de deuren niet op slot. Dit zal dan wel weer ergens een onderbreking in de stuurdraad naar de cv module zijn.

Als dat allemaal in orde is moet ie getaxeerd en verzekerd worden en dan kan er weer gereden worden. Zal stiekem nog wel een maandje duren ben ik bang. Wordt dus een kort meeting seizoen voor mij dit jaar. :tongue:

Achja, als ik er met Volksdub, M.I.V.W., Volkstyle Base en Dumpd maar bij ben. En natuurlijk wat andere losse meetings.

Dennis-Mash 05-06-2013 18:16

Afgelopen maandag de Corrado naar de spuiter gebracht voor de laatste werkzaamheden aan de lak en carrosserie. Moet helemaal in orde komen met de kleine plekjes en het afstellen van de plaatdelen.

Verder heb ik gister de Nothelle wielen bij hem opgehaald. Vandaag even de banden er omheen gedraaid en gebalanceerd. Dit maal Kuhmo Ecsta SPT banden er omheen gedraaid. Wederom 195/40. Vind dit persoonlijk de mooiste en fijnste maat wat betreft looks en rijgedrag.

Hier een aantal foto's.

Handig zo'n ophaalwagen van het werk. Ouwe beest doet nog prima zijn werk. :D

All times are GMT +1. The time now is 01:51.