Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Robbie's Mk2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61809)

rick_polo 16-09-2010 19:32

ook dat het slot dan aan de onderkant zit???
want 6 jaar is wel heel lang, volgens mij moest de golf toch wel eerder klaar zijn :)

Misha 16-09-2010 19:44

Ja daarom.. dan zit je slot niet aan de onderkant, of je moet dat kunnen maken op een of andere manier.
Maar je kan er altijd zo'n popper ding inzetten toch .. ik zou zelf gewoon de originele houden denk ik..

martijnvanderh 16-09-2010 20:27

Poehee! Ziet er lekker uit!

Golf_84er 16-09-2010 22:54

Rickemans, altijd lastig he die zijraampjes :D Thnx voor het opzoeken! Maar ik zat ff te lezen maar bij deze zit het slot volgens mij ook niet aan de onderkant want ze hebben het over een 'The assembly of an electrical release is necessary with this product' en 'bar for the Golf 2 WITHOUT handle/lock'. Hoe de hell werkt zo'n electrisch release ding dan?

Misha, van 2 1 maken zie ik ook niet zitten. Dan moet ik hem altijd spuiten en krijg je de originele structuur er niet in. Die dingen zijn er met het slot aan de onderkant in het zwart en die wil ik het liefst hebben. Of het hulsje om het cilinderslotje moet te vervangen zijn want die is wit uitgeslagen van de ouderdom.

Ben iedergeval blij met de vorderingen. Morgen avond ff wat onderdelen ernaar toe brengen en beetje sleutelen en dan zaterdag weer verder bouwen:D Heb er zin in!

De Limburger 16-09-2010 23:11

Succes Robbie, ik ben eens beneiwud waneer ik hem in het echt kan bekijken.
Gr Ronnie

Golf_84er 16-09-2010 23:14

Thnx Ronnie! Zal volgend seizoen worden. VW Team brabant meeting in Oss ga ik volgend weekend niet halen en daarna begint de winterslaap voor de meeste alweer. Als je naar W'see gaat zul je hem zoiezo zien!

rick_polo 17-09-2010 06:11

Quote:
Originally Posted by Golf_84er
Als je naar W'see gaat zul je hem zoiezo zien!

Dat gaat hem zeker worden.reserveer ik nu nogmaals/alvast een plaatsje in dit witte dingske!

joostvw 17-09-2010 10:40

nice robbie,
begint er nu echt op te lijken.

die cult society dingen worden ook nog wel eens 2e hands aangeboden.
en voor de andere optie: er bestaat gewoon bumperspray waarmee je de structuur er weer terug opspuit. soort structuur lak.

komt er trouwens nog een achterbank onder die rolkooi of laat je hem gewoon leeg achterin?

De Limburger 17-09-2010 11:20

Worthersee ben ik als het goed is weer erbij, ja kan ik hem inderdaad daar eens bekijken, maar denk wel even aan de rij hoogte he hahaha maar dankzij Furb, weten jullie daar alles vanaf.
Gr Ronnie

Golf_84er 17-09-2010 11:30

Joost, thnx en ja er komt nog een achterbank in, die past gewoon. Moet alleen ff kijken hoe ik dat ga maken met mijn hoedenplank dragers en of mijn hoedenplank er uberhaupt in past met de kooi.

Plaats is gereserveerd rickemans!:D

joostvw 17-09-2010 12:14

ik denk dat er wel een gat in je hoedeplankdragers te maken is hoor.
ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

De Limburger 17-09-2010 13:40

Hoedenplank dragers moet je alleen even twee hoekjes uit die dingen zagen of slijpen. Gr Ronnie

Misha 17-09-2010 13:55

Heb je een foto Ronnie.. we waren al aan het kijken namelijk maar je zit met dat plaatje onderaan de buis, dan moet je vanaf de zijkant van je steun inzagen zodat je 'm erin kan schuiven, en dan mss dat uitgezaagde stukkie terug bevestigen op een manier zodat je alleen een rond gat ziet..

joostvw 17-09-2010 14:52

ik heb mn hoedeplank steunen nog niet bekeken. maar ik denk dat dit wel gaat:

ik denk dat misha dit bedoelde. zodat je dat losse stukje er later van boven in schuift.

martijnvanderh 17-09-2010 15:24

Motivatie...

Misha 17-09-2010 18:26

Zo ja, dat uitgezaagde stukkie er later terug vast zetten vanaf de onderkant denk ik dan..

Golf_84er 17-09-2010 20:23

Geile foto ampi, zeker weten motivatie..alleen jammer voor die jongen dat de mijne vetter wordt :P :P Sorry voor de eigendunk..laat ik het maar 'trots' noemen:D

De Pul 17-09-2010 20:38

Quote:
Originally Posted by Golf_84er
Geile foto ampi, zeker weten motivatie..alleen jammer voor die jongen dat de mijne vetter wordt :P :P Sorry voor de eigendunk..laat ik het maar 'trots' noemen:D

:thumbup:
komt vast wel goed,ik zou er persoonlijk alleen niks aan cleanen,lekker origineel houden dat greepje ;)

martijnvanderh 17-09-2010 21:30

Hee Robbie, wel vet hoor, die zwarte GTI-striping boven de dorpels...

Golf_84er 18-09-2010 18:00

Vandaag weer druk bezig geweest. Nog ff naar de sloop geweest voor een haffeltje clipjes, klemmetje, rubbertjes etc.
Wat kleine details afgewerkt die nog moesten gebeuren maar waar stiekem toch nog wat tijd in gaat zitten. En niet te vergeten... de voorruit.

Godver, wat een rotklus zeg! Partij mee lopen klooien samen met Rick!
Hij zit er nu voor 85% in..nog 1 hoekje en dan zit ie goed maar daar hadden we allebei geen tijd, zin en vingers meer voor. Rick thnx voor je hulp!

Hier een fototje voor het idee!:D

ronaroot 18-09-2010 18:11

Met een waslijn doen :D :D

5 minuten zit die erin ;)

Golf_84er 18-09-2010 18:45

Heb het met goed stuk touw geprobeerd maar ook dat ging niet echt super. Nieuwe rubber is beetje stug, maarja komt goed! :D:D

mischatdi 18-09-2010 19:04

kijk maar uit want het laatste stukje staat het meeste spanning... goed gereedschap is het halve werk, ik doe het dagelijks en leg zo'n ruit in mijn 1tje erin... zuignap aan de binnenkant, touwtje erom heen en plop binnen 5min idd zoals al gezegt word zit die erin,

je moet namelijk de boel ff zeiknat maken of inspuiten met wd40:D

maar leuk projekt ik volg hem op de voet

MMgolfnut1 18-09-2010 20:21

Ik gebruik altijd afwasmiddel. Glijdt als een tiet! :D

Golf_84er 22-09-2010 22:08

Kleine update!

Weer avondje bezig geweest en nu zit de voorruit er goed in. Verder nog bezig geweest met deurvangertje vervangen, koppelingskabel aangesloten, stuurstang vast gezet, portierruit erin gezet aan passagiers kant en een lekkage ontdekt.

Aan de zijkant van het blok zit een potje met een sensor waar een koelslang op aangesloten zit. Die loopt naar mijn kachelradiateur. Dat potje zit vast geschroeft op 2 tapeindjes. En die zijn allebei afgebroken :( Steken nog wel uit, dus met kruipolie ingespoten en laat het nu ff intrekken en hoop ze er heel uit te krijgen.

Weet trouwens iemand het onderdeel nummer van die afdekdopjes in de hemel(zwarte), inplaats van handvaten? Bij de dealer kregen we ze niet gevonden. En wil ze graag bestellen.

gti-er 22-09-2010 23:04

Heb even aardig wat doorgelezen, maar deze wordt nog beter dan nieuw! :thumbup:
Ziet er echt gaaf uit! :cool:

breadfan83 22-09-2010 23:13

De ruit is ook nog heel? :D

Wat voor lekkage heb je gevonden dan? Motorisch, of lekt er gewoon ergens water naar binnen?

vdWal. 23-09-2010 05:55

zoals ik het lees zijn de 2 boutjes afgebroke die de flens op zijn plek houde zal tussen de flens en het blok door lekken dan denk ik.

super bezig verder word een hele mooie auto :cool:

Golf_84er 23-09-2010 17:53

Ruit is nog heel Chris, knap he? :D

Wat vdWal zegt klopt, daar lekt hij. Heb inmiddels de flens er al afgehaald en de tapeinden steken nog een beetje uit. Wat nu? Die zijn denk ik in 1984 een keer vast gezet dus die zullen wel niet makkelijk los komen.
Nog tips?

joostvw 23-09-2010 18:49

met griptang of moordenaar misschien nog eruit te pakken?
anders een bout/moer erop lassen en losdraaien?
als dat allemaal niet werkt kun je het nog uitboren, is maar m6 toch?

De Pul 23-09-2010 21:16

goed schoonborstelen,iets oplassen,m10 moer eromheen en vastlassen(goed heet maken tijdens lassen!)beetje kruipolie erop en eruitdraaien.

andre0511 23-09-2010 22:35

Diepe respect voor je werk,hij ziet er nog beter uit als nieuw.
Maar is het stiekem niet jammer dat er geen gti blokje ofzo in is gekomen.
Je zal daar vast wel een goeie reden voor hebben.
Ik ben benieuwd naar de rest van de vorderingen.

Golf_84er 25-09-2010 18:30

Ander blokje zijn toekomst plannen..moet iets te doen hebben:D

Weer een updateje! Aantal dingen vervangen en opgebouwd!

Deze waren dus afgebroken

Met dit middeltje en een goeie grijptang kreeg ik de tapeindjes er gelukkig uit!

Voor

Na

Deze ook maar even vervangen, ziet er weer beter uit en functioneren ook beter :thumbup:

A,B en C-stijl kappen zitten er weer op

En tot slot de binnenspiegel :D :thumbup:

Tot zover de updates..morgen naar VW Team Brabant meeting in Oss met de DubClub

furb 25-09-2010 19:24

Hee Rob, ziet er goed uit! Weer wat klusjes klaar. Ook wel fijn dat het uiteindelijk nog gelukt is met de tapeindjes.

breadfan83 25-09-2010 20:24

Mooi dat 't met die draadeindes gelukt is, en wederom respect voor hoe snel en netjes je werkt.

En die motor... je kunt nou eenmaal niet alles in één keer doen. Je hebt dalijk 'n super nette auto, en een ander blokje is er daarna nog altijd snel ingezet.

ronaroot 26-09-2010 08:27

En mensen vergeten ook wel eens dat zoiets wat je nu aan het doen bent een hoop geld kost, kan me dus voorstellen dat een ander blokje daarom later aan de beurt komt ;)

Bij mij is het tenminste wel zo, alleen ik heb het andersom gedaan :screwy: , eerst de motor, onderstel etc. en bij mij komt de carrosserie later aan de beurt.

Verder serieus top bezig, echt een heel mooi project om te volgen :thumbup:

Golf_84er 04-10-2010 22:22

Tijd voor een update na weer bezig te zijn geweest afgelopen week!

Hoedenplank dragers passend gemaakt om de rolkooi. In het winterseizoen ga ik de zwarte die erin moeten netjes op maat maaken en netjes bekleden!
Hoedenplank past ook perfect, geen last van de stabilisator stang achter.

Nieuw olie dopke!

Lekkage weer gemaakt, flens zit er weer op met nieuwe pakking

En het dakje zit er ook eindelijk in! :thumbup:

De Pul 04-10-2010 22:29

begint mooi op te schieten zo:thumbup:

gti-er 04-10-2010 22:52

gaat lekker zo, schiet al aardig iig! :thumbup:

breadfan83 04-10-2010 22:57

Hoort die lijst rond dat klapdak wit te zijn? Vind dat een beetje goedkoop ogen...

Matzwart was mooier geweest denk ik.

All times are GMT +1. The time now is 16:57.