Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project lightweight - Golf 1 trackday auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46037)

Mitta 05-09-2010 14:19

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
neem aan dat je de camberplaten er in gaat lassen?! hoe ga je dat doen met je chassisnummer? omdat hij toch in je rechterveerschotel staat.

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Moet alleen eerst naar t rdw om het chassisnummer te verplaatsen voordat ik deze erin zet

:D

brittjan 06-09-2010 19:24

Knarfmk1,

Zelf ben ik momenteel bezig met het hoekje linksachter van mijn eigen golf te herstellen. Nu zit ik alleen met een vraagje, tussen de hoek en het achterpaneel zit een naad die dicht gekit is. Nu wou ik nieuwe plaat delen gaan inlassen maar nu dacht ik van deze naad gewoon dicht te lassen omdat het vast zetten van de "nieuwe" plaatdelen zo heel wat makkelijker is.
Hoe heb jij dit juist aangepakt? Want als ik het goed zie heb jij ook in deze naad gelast gehad?

knarfmk1 07-09-2010 09:13

Aan de linker kant heb ik dat inderdaad zo gedaan, aan de rechter kant kon ik er van de achterkant wat beter bij en heb ik ze daar gelast, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, kitrandje komt er toch weer bovenop en dan zie je er niks meer van.

Langedaik 28-09-2010 13:26

Ik wacht op updates.

knarfmk1 28-09-2010 22:00

kom s in de schuur kijken zou ik zeggen :D

Ron mk1 29-09-2010 17:35

is goed hoor, doe mij maar een meeting avond datum . ;)

Hight 29-09-2010 17:40

hee een forum bierdrink avond in hhw?

ich bin dabei!

Langedaik 30-09-2010 12:40

Ich bin dabei! In jouw schuur frank? Ik neem kratje koud bier mee!

knarfmk1 30-09-2010 16:26

Prima hoor! wanneer? :D

Ron mk1 30-09-2010 22:13

Zeg het maar , zondag?

Neem ik wel wat cola mee, bier smaakt mij niet...

knarfmk1 01-10-2010 18:14

is goed maar dan wel volgende week! en we hebben ook wel cola hoor :D

Ron mk1 01-10-2010 20:20

Volgende week heb ik mijn kinderen ,dus gaat hem niet worden frank.

Helaas..

knarfmk1 28-10-2010 22:00

Hatsaflats!

Laatste weken hard bezig geweest met het resultaat dat alle rotte plekken verleden tijd zijn! :rock:

Wat moesten we nog:

Aspunten/dorpel links en rechts (waren veeel rotter dan ze er hier uitzien..)

en wielranden links en rechts

Bij de aspunten was van binnen ook alles rot dus dan slijpen we alles er maar uit en gaan we zelf wat fabrieken, nieuwe aspunten gemaakt:

Aspunt van binnen verstevigd:

beetje verder knutselen:

en dan zien ze er uiteindelijk weer zo uit:

en verder met de wielranden:

ook weer knap!

Binnenschermen ook (beetje scheve foto)

Nog eentje van de achterkant waar je de uitsparing aan de onderzijde goed kan zien

en nog een sfeerpic :D

Ben superblij dat t 99% van t laswerk achter de rug is en ik me nu kan gaan concentreren op het opbouwen! :cool:

De Pul 28-10-2010 22:03

nice hoor,ik ben nu ook aan lassen toe in principe,zie er als een berg tegenaan:d

knarfmk1 28-10-2010 22:12

Zolang t niet zoveel is is t goed te doen, het is iig lonend werk :D

De Pul 28-10-2010 22:16

het is nog geen kwart van wat jij had,maar heb er gewoon een hekel aan;)

breadfan83 29-10-2010 00:20

Mooi werk Frank. :thumbup:

René 29-10-2010 06:31

Die uitsparing aan de achterzijde is echt gaaf gedaan....mooi onopvallend zo :)

knarfmk1 29-10-2010 11:40

Thanks, wilde het er ook zo oem mogelijk uit laten zien

René 29-10-2010 13:25

Dat is goed gelukt :thumbup:

vdWal. 29-10-2010 15:43

erg netjes idd :cool:

jetta mk1 '82 29-10-2010 15:57

ziet er goed uit, het lassen gaat je ook goed af zeg!

A.D GOLF1 1976 29-10-2010 16:07

Vet, die uitsparing echt een super detail. :thumbup:
Succes met de verdere werkzaamheden, maar dat gaat zo te zien vast geen probleem worden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

knarfmk1 29-10-2010 21:06

Thanks!

nu maar s effe afspraak maken met t rdw voor t chassisnummer

knarfmk1 16-11-2010 00:29

Ik had voor de bak al eens een mal gemaakt om een baksteun te maken maar was er eigenlijk niet meer mee verder gegaan,
dus van de week de boel er maar eens bijgepakt

mal:

heb op basis van een 085 baksteun en een 020 5-baksteun een steun gemaakt met spullen wat ik had liggen, paste prima maar zag er wat lomp uit dus dat moest anders.
gelukkig kon ik deze steun wel gebruiken om goed te maten op te nemen zodat ik e.e.a. in 3d kon zetten, het resultaat:

Als het goed is is ie lichter als een originele 020 5-baksteun en ook sterk genoeg ;)
de plaatdelen gaan morgen onder de laser op me werk dus dan kunnen we weer verder knutselen :thumbup:

overigens gaat de golf donderdag op de aanhanger richting RDW om t chassisnummer om te slaan!

De Pul 16-11-2010 00:33

gaaf die steun......
en chassisnummer omslaan,waarom?cosmetische redenen?
ik heb het voor mijne ook gevraagd,maar ze wilden het niet doen omdat het verwijderen van het stuk schutbord de stevigheid aan zou tasten.

Thomas 16-11-2010 01:56

Quote:
Originally Posted by De Pul
gaaf die steun......
en chassisnummer omslaan,waarom?cosmetische redenen?
ik heb het voor mijne ook gevraagd,maar ze wilden het niet doen omdat het verwijderen van het stuk schutbord de stevigheid aan zou tasten.

Nope, is enkele pagina's terug al te lezen, camberplaten worden er vooraan ingelast en dan zit de chassisnummer dus in de weg...

breadfan83 16-11-2010 02:53

Mooi die steun!

Heel simpel ontwerp eigenlijk, maar gaat er dalijk super gaaf uitzien in 't echt. En al zeker beter dan dat baksel wat je eerst gemaakt had. :D

knarfmk1 16-11-2010 08:24

Thanks, dat baksel op de foto is alleen de mal hoor, die hoeft niet mooi :D
hoop alleen dat ik die ronding er mooi inkrijg met t handje.. maar kan de bovenste plaat dan eerst ook weer als mal gebruiken dus zou goed moeten komen ;)

en chassisnummer omslaan voor de camberplaten idd

De Pul 16-11-2010 20:53

valt me mee dat ze dan niet zeggen dat het niet origineel is......
want officieel heeft ie geen camberplaten? ;)

knarfmk1 16-11-2010 20:56

tsja moet ook nog zien of ze m echt gaan omslaan, je moet denk ik net de goede kerel hebben, bij de ene doen ze heel moeilijk en bij de andere is t zo gedaan, geen pijl op te trekken.
die ik aan de telefoon had klonk trouwens heel relaxt, nu maar hopen dat ze vrouw geen hoofdpijn had de avond ervoor :D

Gertjan 16-11-2010 21:20

Kan je ook meteen zo'n steun voor mijn Jetta maken? :D

knarfmk1 16-11-2010 22:33

misschien wel, ik ga eerst deze eens maken kijken hoe dat gaat, daarna kan ik er evt nog een aantal maken voor wie geinterreseerd is, wel nog even onder voorbehoud.. :thumbup:

De Limburger 16-11-2010 23:48

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
misschien wel, ik ga eerst deze eens maken kijken hoe dat gaat, daarna kan ik er evt nog een aantal maken voor wie geinterreseerd is, wel nog even onder voorbehoud.. :thumbup:

Dat is fijn want zo eentje zoek ik ook nog haha en ziet er erg goed uit man.
Gr Ronnie

Gertjan 16-11-2010 23:57

Die van mij hoeft er absoluut niet mooi uit te zien en hij hoeft ook niet lichtgewicht te zijn, hij hoeft alleen z'n taak te vervullen :D

Samurai 17-11-2010 11:10

Knarf, je hebt echt een leuk project op touwen gezet.
Je denkt echt na over de zaken!

Leuk om het allemaal te volgen, en ben erg benieuwd als straks alles in elkaar zit.
Veel plezier met bouwen toegewenst, en hou a.u.b het topic up to date!

knarfmk1 17-11-2010 20:34

Thanks, dat plezier komt helemaal goed en het up to date houden ook! :thumbup:

knarfmk1 18-11-2010 20:23

Zo vandaag was het rdw tijd om het chassisnummer om te slaan..

heenreis overleefd en karretje naar binnen:

Heb de Ivinner uitgelegd wat de bedoeling is met de camberplaten, en hij zei eigenlijk gelijk al dat ze geen chassisnummers omslaan op een kale carrosserie omdat ze dan niet weten hoe de auto er straks uit komt te zien. Als ik er vanalles aan verander dan wordt het eigenlijk meer een zelfgebouwde auto dan dat het de oorspronkelijke auto is, en daar moest ik m ook wel een beetje gelijk in geven.
Maar hij ging met dit plaatje:

in zijn hand toch nog even overleggen hoe we dit op konden lossen.

Resultaat:

Het chassisnummer is niet omgeslagen, in plaats daarvan zijn er twee zegels in de auto aangebracht en is het huidige chassisnummer "doorgekrast"
en met de voorwaarde dat er aan de carrosserie geen veranderingen worden toegebracht (en dan eigenlijk met name hoe de auto er van buiten uitziet, het moet nog steeds een golf zijn zeg maar, een rolkooi is geen probleem) wordt het chassisnummer als de auto klaar is weer ingeslagen, tegelijkertijd met de omkeuring van de motor.

Hij heeft ook een aantal fotos gemaakt en e.e.a. in een dossiertje gemeld zodat ze het bij de volgende keuring terug kunnen vinden wat er afgesproken is.
Al met al ben ik blij dat ik goed ben geholpen en een aardige kerel had! :thumbup:

breadfan83 18-11-2010 21:12

Dan weet je tenminste dat je met een goed gevoel verder kunt werken aan de auto, en je dalijk niet met een project komt te zitten dat nooit de weg op mag. :thumbup:

SpiderClass 18-11-2010 21:36

Kijk aan, dat is relaxed Frank, probleem opgelost! Maar kunnen ze dat ook netjes doen als ie al gespoten is e.d. of komt het niet meer in het zicht? :) Zit die andere zegel op dezelfde plaats aan de bestuurders kant?

All times are GMT +1. The time now is 00:16.