Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Pieter's Golf 2 1.3 C '86 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115969)

bobbob 01-02-2015 11:35

Dat is dus een verschil van mening, ik snap je gedachte ook wel. Maar ik vind het zo mooier.

Gisteravond naar een maatje geweest, lekker gaan knutselen :) Met dan aan hem voor de hulp!
Eerst hadden we de montageplaatjes in het Jetta front gelast, maar hierdoor kwamen de koplampen te ver naar voren, wat niet mooi was en het tegen de booskijker aan kwam. Daardoor moesten ze lager worden geplaatst, waarbij we aan de bovenkant geen vlees hadden om het vast te zetten.

Dus toen maar een Golf front van zolder gehaald, en daarmee aan de gang gegaan om te kijken of we het passend konden krijgen. Dat lukte, de lampen konden goed worden gepositioneerd.
Aan de onderkant moest er een metalen stripje achter worden gelast zodat we de lamp aan de onderkant ook vast konden zetten.
Uiteindelijk is het zo geworden:

Alleen moet de frontplaat nog ff netjes worden gemaakt. Het onzichtbare gedeelte moet ik een aantal punten ff in de Hammerite zetten. De bovenkant waar de slotvanger in zit ga ik nog eventjes netjes glans zwart spuiten!
Daarnaast wil ik de stadslichtjes nog in de koplampen bouwen, en moeten de koplampen even goed afgesteld. En het spulletje natuurlijk nog even monteren!

Toerenteller nog even bekeken, zou het moeten doen. Zal dus ergens in de bekabeling zitten.
We hebben het idee dat het komt doordat mijn motor multipoint injectie is, en dus nieuwe type. En de tellerbak is natuurlijk oude type. Waarschijnlijk zal daar dus ergens het probleem liggen.
Dus daar gaan we nog maar een keertje voor kijken..

Nico45 01-02-2015 12:02

Mooi hoor je front hij is erg netjes geworden :thumbup:

bobbob 06-02-2015 20:14

Vandaag het Westy front gemonteerd!
Wat er nog moet gedaan is de nieuwe lampjes plaatsen, huidige zijn kapot. Zijn gele besteld.
Daarnaast nog even de luchtfilterbak opnieuw ophangen.
En wil de grill nog wat aanpassen, een paar stukken kunstof bijvoegen zodat je niet zo de motorruimte kan inkijken.

Photobucket loopt te klooien met de foto's, zijn donker en de rode biesjes zijn blauw :screwy:
Dus maar ff de foto's van Facebook afgepakt, zijn er helaas maar een paar..

Selfie terwijl alles uit elkaar ligt..

En gemonteerd en gewassen (was nodig ook)

[img][/img]

vwjohnny 06-02-2015 20:24

Misschien rare vraag maar waarom heb je de bumper gedemonteerd? Om het front te vervangen?

bobbob 06-02-2015 20:30

Ja klopt, had de bumper eraf zodat ik de slotplaat kon vervangen.
Heb gelezen dat het niet perse nodig is, maar het is wel makkelijker.
Zeker omdat ik de slotplaat nog nooit los had gehad, dus moest het allemaal even beetje goed kunnen bekijken en goed bij kunnen... En bumper loshalen is heel weinig werk.. ;) dus vandaar

Clean_golf_3 06-02-2015 20:50

Veel beter dan met die gele koplampen

René 06-02-2015 21:16

volgens mij heb jij een rood-fetish :D

bobbob 06-02-2015 21:22

@René: jup, daar zijn er al meer achter :tongue: :D

@Clean_Golf_3: Uhm, tja ik vind het beiden wel wat hebben :) iig blijft het komende maand nog gewoon blank glas. Misschien dat ik na de APK nog weer folie erop doe, maar dat moet ik nog even bekijken... Ik ben nog twijfelend

Nico45 06-02-2015 22:48

Je front is erg mooi geworden :thumbup:

KennyH 07-02-2015 07:44

Kan je de lampen ook mooi afstellen kwa hoogte?

Of zijn het zoeklampen geworden die vliegtuigen kunnen binnen halen? :D

bobbob 07-02-2015 08:06

Dankje Nico!

@KennyH: Zeker zijn ze af te stellen! Is alleen al verplicht voor de APK omdat ze goed moeten staan.. En daarnaast is het enorm irritant als je andere bestuurders aan het verblinden bent...

golfje_295.000 07-02-2015 08:57

vind t ook echt een verbetering

bobbob 07-02-2015 20:19

Zo, ff gefixt dat de fotos het weer doen! Kunnen jullie weer lekker fotos kijken ;)

Toen lagen er grilletjes naast elkaar die toch wel erg op elkaar lijken :mrgreen:

met de bumper, ondergrill eraf en wat zooi

Toen lag alles eraf

En toen zat het op een vieze auto

Me don't like, so ff tuinslang en soppie erbij gepakt, is ie weer mooi schoon :) :)

En meer close up waarbij de zien is dat ik nog niet klaar ben..
Er moet wat plaatmateriaal bij de grill bij de koplampen, je kan nu dwars naar binnen kijken.
Daarnaast had ik gedacht dat de booskijker iets meer onder de motorkap verborgen zou liggen, zoals bij mijn oude frontje. Wat dus niet zo was.... Dus moeten de gaatjes even worden dichtgemaakt. (en dus de booskijker nog bijgespoten)

René 07-02-2015 20:48

Ziet er wel gaaf uit zo! Nooit aan gedacht om een 16V lip te plaatsen? :)

bobbob 07-02-2015 20:53

Heeft er een tijdje onder gezeten. Maar er op een gegeven moment onderuit gehaald, zo rijdt het toch net wat makkelijker :D
Denk wel weer keertje voor de gein onder doen, maar dan zit ie constant aan de grond denk ik :tongue: :D
Plus dan kom ik niet eens bij mijn oma de oprit op (en kan ook niet aan de straat geparkeerd :shake: ), is met de dunne lip al compleet schrapen en hopen dat ie er niet af ligt.... Plus bij vrienden kan ik m dan ook niet bepaald meer parkeren, bij 1tje zet ik m altijd maar voor het huis en niet in de parkeervakken :D

Conclusie: gaat er denk ik nog wel eens voor de gein onderkomen, want heb m nog steeds liggen. Maar daarna zal die er ook net zo snel weer af gaan ;)

René 07-02-2015 20:57

Ze kunnen heel ver buigen hoor, die 16V lippen....ik spreek uit ervaring :D
Maakt hem vaak wel dikker/ruiger.

bobbob 07-02-2015 21:01

Jup ik ook :tongue: heb gelukkig origineel en geen immitatie, anders had ik er nu meerdere :lmao:
tijd rondgereden, varierend van 1 tot 2,5cm speling met de grond ofzoiets :P toen met die 1cm speling zat ik constant aan de grond en lag die er op een gegeven moment met parkeren half af :D
Denk dus niet meer dat ie er langere tijd onder komt, teveel gekloot overal.
Maar ik heb wel zin om m er nog eens ff onder te knopen en een rondje te rijden :)

Dikke lip staat wel vet ja, maar dunne lip ook juist wel als die beetje plat ligt :)

bobbob 17-02-2015 20:22

Ben nog bezig met de hoogteverstelling van de koplampen te verbeteren, dus vandaar dat de grill en de koplampen eraf liggen.
Daarnaast vandaag maar eens gaan schroeven... Veertjes liggen los als de pootjes van de grond zijn. En dat mag niet voor de APK. En laat de APK er nou net bijna aankomen....
Is toch wel serieus een aantal centimeters omhoog zo

Paar foto's waarop alleen de bestuurderskant nog was gedaan. Bijrijderskant was dus nog laag, bestuurderskant al verhoogd.

En nog van de voorkant een voor en na fotootje... Waar de bumperlip eerst 2,5vinger/4cm los lag, ligt het nu een 5vingers/8,5cm los :eek:

Binnenkort in maart ff de APK doen, hopen dat die er goed doorheen komt, en dan weer omlaag! :)

Nico45 17-02-2015 20:50

Mooi hoor Pieter hopelijk komt hij er zo doorheen :thumbup:

bobbob 03-03-2015 17:29

Afspraak voor de APK staat! Komende dinsdag (10 maart). Het zal me benieuwen.
Als goedkeur is, dan met beetje geluk direct die middag weer plat gooien! :D

Gisteren eerste ritje weer gemaakt, is 1 maart geweest he :) wat rijdt dat heerlijk, heb het echt gemist!

Daarnaast afgelopen week nog ff bezig geweest met de Hella spoiler. Die erop gekit, eerst ff folie eronder gewrapt met dank aan mn maatje, zodat de kit (iig grootste gedeelte) niet direct op de lak zit.
Spulletje zit er nog steeds op, dus zit wel prima :tongue:

En het uitzicht vanuit binnen ;)
Hij lijkt iets scheef te hangen, is niet bepaald zo. Kan te maken hebben met dat de afwerkdelen aan de hemel van het dakje niet goed vastzitten nog.

En net nog even op verzoek foto's vanaf de zijkant enzo genomen

golfje_295.000 03-03-2015 19:44

Spoilertje is echt cool

bobbob 03-03-2015 20:23

Dankje :) ik ben er zelf ook helemaal blij mee :D

Nico45 03-03-2015 21:14

Mooi hoor en mochten de koplampen door gaan kom ik zo snel mogelijk bij je auto kijken :thumbup:

bobbob 10-03-2015 16:37

Vanmorgen APK gehad, geen problemen gehad, even 1 koplampje bijstellen en klaar :) Nog opmerking gehad dat de rubbers in de wielophanging nog zo goed waren, of die recent waren vervangen. En dat de auto nog zo hard is.

Nadat ik terug was van de APK direct de auto weer omlaag geschroefd, gele stadslichtjes er weer in etc.
Even stukje gereden, moest dat geschraap toch weer ff horen :D En ff wat spul gehaald voor mijn velgranden.

En paar foto's gemaakt :)

En begonnen de binnenranden van de velgen waar nodig bij te spuiten, en de randen even wat polijsten.

Nog niet aangepakt:

Al wel aangepakt:

Niet:

Wel:

Net wat oneffenheden en krasjes eruit, net wat meer glimmen. Mag nog meer natuurlijk :tongue:

De wielen ga ik eerst nog ff netjes maken, moet nog een draad opnieuw getapt van een naafdeksel, en als het zout een beetje weg is komen ze erop!

Nico45 10-03-2015 18:57

Mooi hoor Pieter bijna je velgen er weer onder dat staat een stuk beter :thumbup:

bobbob 02-04-2015 17:20

Vandaag de Borbet A er maar weer onder geknoopt.
Ben er blij mee! :D
Auto is centimeter omhoog gegaan oid, maar ach...
Auto ook ff gewassen, was wel nodig ook! Allemaal stof en vogelpoep enzo :SCRATCH:

Rol nu dus aan de voorkant met ET20, 1 centimeter smaller als vorig jaar, gevolg is wel dat ik een stukje lager kan :) En met ET10 waar ik vorig jaar mee reed leken de wielen aan voorkant wel breder te vallen dan aan de achterkant :?
Ff om vragen voor te zijn, hierbij de maten van de velgen:
7,5J ET20, 165/45/16 Nankang NSII
9J ET15, 195/40/16 Dunlop

KennyH 02-04-2015 17:33

Ik vind het geslaagd!!

Alleen die kentek......... Ach laat ook maar hahaha :D

bobbob 02-04-2015 18:05

Dankje!!

Goedzo :thumbup: :D :tongue:

Dopue 02-04-2015 19:25

lekker bezig Pietje!

bobbob 05-05-2015 17:13

Even een update.
De tellerbak met toerenteller is niet helemaal goed, snelheid en kmteller doen het niet. Dus de oude bak maar weer gemonteerd, wel met rode wijzers.

Er zat wat roest bij de onderkant achterpaneel-zijpaneel, weggehaald en gespoten.

Toen aan de gang gegaan met het hoekje achter, waar een deuk heeft gezeten. Heb ik vorig jaar eruit gehaald en gespoten, maar er was kleur verschil zichtbaar. Nu dus opnieuw gespoten en verder uitgeneveld etc.

Ik heb de voorbumper netjes gemaakt, goede plamuur gebruikt en strak gemaakt. Gespoten met een structuurspray! Rode bies aangebracht vandaag.

Oh en jongens er is een wonder gebeurt! Ik heb het kenteken in het midden gehangen!
Op de foto staat ie wat naar boven gericht, hangt nu netjes recht.

Nico45 05-05-2015 18:45

Eindelijk je kentekenplaat hangt in het midden we kunnen nu weer rustig slapen :D :D :thumbup:

bobbob 05-05-2015 18:47

:lmao: :lmao:
Vooral hier op dit forum kunnen ze er erg goed tegen als die niet in het midden hangt ja :D alleen daarom al zou ik m over paar dagen weer aan zijkant hangen :tongue:

KennyH 05-05-2015 18:55

Pak van me hart!! 1000 keer beter. :D

bobbob 08-05-2015 19:44

Hmmm... Paar haakjes erbij gemaakt, kan nu kenteken in het midden en scheef afwisselen :LOL:

Ik neig eigenlijk naar scheef, in het midden wordt de auto hoog en smal van, scheef wordt de auto laag en breed van. Plus het staat mooier.. Maar ik kan nu wat afwisselen indien gewenst :mrgreen:

Achterbumper strak gemaakt, zaten wat oneffenheden in (krassen etc). Eruit geschuurd en evt opgevuld. Maandag (hopelijk) komt nog wat structuurverf binnen, kan ik de bumper spuiten!

The_Maxx 08-05-2015 19:58

ik vind scheef leuker ogen bij deze auto!
Midden is zo gewoontjes ;)

bobbob 09-05-2015 07:10

Ja inderdaad! Dus zal wel weer scheef gaan bij mij, maar kan hem nog altijd in t midden hangen als ik wil :tongue:

ThomVw 16-05-2015 18:27

Volgens mij heb ik jou vanmiddag gespot in Rhenen er hun nog iemand uit je dakraampje!
Was ook nog een witte jetta mk2 bij.

bobbob 18-05-2015 09:39

Dat zou heel goed kunnen. Wij reden om half4 vanaf Veenendaal binnendoor naar de snelweg richting Nijmegen!
Waren met mijn auto voorop (bijrijders zo nu en dan uit het dak idd :tongue: ), redelijk onopvallende Golf 2 erachter. Dikke sleeper, ligt namelijk een 1.9tdi in met 254PK en 530NM. En een witte Jetta VR6.

Waar reed jij in dan? We kwamen wel meer tegen :D

ThomVw 18-05-2015 11:02

Haha dat klopt ja!
Ik was met de A3 sportback met aanhanger.. Motor ophalen in Lunteren.

Hij zag er in elk geval goed uit in real life!

bobbob 18-05-2015 11:09

Oh niet gezien hahah oeps :screwy: :D

Dankjewel man :)

Wij met zn 3en achter elkaar aan viel al goed op ja, je zag er veel kijken.
Maar vervolgens bij Nijmegen reden we met meer dan 20 auto's achter elkaar. Veel Golf/Jetta2 en Golf/Vento3. Paar wat nieuwer, Golf 4, Audi TT en nog wat. Dat viel me pas een partij op :lmao:

All times are GMT +1. The time now is 10:32.