Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Pieter's Golf 2 1.3 C '86 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115969)

Nuytjuh 20-11-2014 21:54

Ik zou er eentje pakken van een golf 2 met schuifdakje!

bobbob 21-11-2014 09:45

Ik kijk t nog ff aan... Zit toch aan de MK3 te denken.
De afwerkranden gaan sowieso nog zwart worden!

Robbbert 21-11-2014 10:42

Ik dacht dat mk3 interieurverlichting altijd met een leeslampje was? Maar dat model (met of zonder leeslampje en met of zonder vertraagd uitgaan) zit in wel meerdere VAG's.
In elk geval, mk3 lampje staat wel goed, maar mk2 lampje oogt wat origineler (maar wat is eigenlijk nog origineel aan deze? :tongue: ).

bobbob 22-11-2014 20:01

MK2 lampje vind ik wat groot en vierkant en gelig enzo...

Hahaha weinig origineel aan deze auto, al is het wel in de OEM+ stijl. Moet er geen tupperware zooi op of een enorme spoiler, of een uitlaat waar je je hoofd in ken steken (ken je ook nie zo laag meer :D )

bobbob 25-11-2014 17:21

Nog 2 leuke fotos van vanochtend:

Vanmiddag nog even bezig geweest met die hemelafwerkingsdelen, die wat smaller gemaakt:

Daarna een rechthoekje afgetekend en een gaatje gezaagd:

Met lampje van MK3 erin ziet het er dan zo uit:

En toen nog ff een spuitbusje zwart gehaald bij de Action, en ff gespoten

bobbob 27-11-2014 17:20

Nou, ik het het er bijna inzitten!
Hemel nog wat verder versneden, vooral vooraan ivm de bobbel van het interieurlampje...
Dakje staat nog open, want zitten op paar plekken nog lijmklemmen op :D

Het begon allemaal met de voorkant vastzetten:

Toen achterkant daar kon ik geen lijmklemmen gebruiken, dus stukjes hout eronder gezet :lol:

En gisteren bij Henriek wat leuks opgehaald voor bij de verzameling....
Naast de Golf 2 oude type grill die ik vorige week in de buurt had gehaald, heb ik ook een Jetta grill gescoord bij Henriek. Is voor het Westy front :cool:
Daarnaast nog een kapotte Jetta grill en kapotte Bonrath Golf 2 grill, kan ik mooi mee oefenen!
Oja, en een slotplaat/frame/front weetikveel hoe je het wilt noemen, waar de lampen op worden gemonteerd. Dat wordt denk ik nog het lastigste om de lampen daarop vast te zetten.
Lampen zijn btw ook naar mij onderweg! :)

bobbob 28-11-2014 19:27

Net setje koplampen van een Suzuki Alto model '86-'88 binnengekregen! :)

Dit wordt nog het lastigste deel van het project. De grill maken is kwestie van hakken en zagen, bakken en braden. Maar dit is een kwestie van adapterplaat oid maken, en de lampen zo vastzetten dat ze trillingsvrij zitten en verstelbaar zijn....
Daarnaast moet ik nog even een extra gaatje in de koplamp (achterkant) boren omdat er nog geen stadslicht inzit...

bobbob 01-12-2014 17:50

Slaap lekker!

Het is 1 december... Auto zit in het kwarttarief, dus mag nu 3 maanden niet rijden.
Dat betekend niet dat het stil wordt in dit topic! De werkzaamheden gaan gewoon door.

Had paar dagen geleden naafstickers binnengekregen :)

En nu over hetgeen waar veel mensen benieuwd naar zullen zijn.
Ik ben begonnen met de oefengrilletjes verzagen en pas te maken.

En vastgeplakt. Vandaar de houten stellage :tongue:

Zal binnenkort wel weer updatetje over komen....

bobbob 03-12-2014 19:41

Nog even wat lopen passen met de oefengrill, past toch behoorlijk lekker :)

Aan de hand van de dingen die ik nu heb geleerd van de oefengrill, ben ik aan de slag gegaan met de echte. Netjes uitgemeten en lijn getrokken etc.
Ligt hier ff los naast elkaar voor de foto.

Alleen heb ik een verschil ontdekt tussen de Golf en Jetta grill....
Bij de Jetta grill is het 1 brede rand rondom de grill, bij de Golf grill zit er op de rand nog de bies. Chroom (in dit geval), maar bij mijn originele grilletje waar ik een rode bies op heb geplakt is het ook zo dacht ik.
Komt er dus op neer dat ik die bies moet verwijderen...

bobbob 20-12-2014 08:18

Nog niet verder gekomen met de grill.. Gaat hopelijk komende week gebeuren!

Maar gisteren wel iets leuks opgehaald, namelijk een Hella spoiler!
Kwamen m tegen, ff gebeld, leuke prijs afgesproken en erheen gereden!
Even kijken nog of het goed gaat passen bij mijn auto, of het niet te druk wordt etc. Anders kan die zo de verkoop weer in :tongue:

In vergelijking met de standaard GTI spoiler is die best wel groot eigenlijk :eek:

En ff op de auto gehouden:

Nico45 20-12-2014 08:57

Het is wel een joekel de spoiler maar in kleur kan hij best mooi zijn ik kom snel eens bij je kijken ik ben ook wel erg benieuwd wat je met je front gaat doen :thumbup:

arjan v 20-12-2014 09:31

Apart maar wel apart in de positieve zin

golfje_295.000 20-12-2014 10:48

dikke shit

Nico45 20-12-2014 15:22

Ik vind de spoiler ook wel gaaf je ziet deze niet veel ga je deze ook in de kleur van de auto spuiten of zwart :thumbup:

bobbob 20-12-2014 19:17

Spoiler blijft gewoon zwart kunstof, moet alleen ff netjes zwart worden gemaakt :cool:
De spoiler is idd behoorlijk groot, maar als de spoiler erop zit is die qua formaat iig beetje hetzelfde als wat mijn overbuurvrouw (45 ofzo) op haar Fiesta heeft zitten :tongue: Het kan natuurlijk niet dat zij een grotere spoiler heeft dan ik :D

@arjan v: jaa, ik kwam m tegen, ik kende m al, en vond het gewoon een vette spoiler. En toen hapte de verkoper ook nog op mijn lage prijs, dus direct ernaartoe gereden :D

En Nico, zie je maandag, kan ik jou auto bewonderen, en kan je de spoiler en front etc zien :thumbup: ;)

Nico45 20-12-2014 21:14

Is goed hoor en als je tijd en zin hebt mag je wel helpen met de us achterlichten en de us knipperlichten daar heb ik alle spullen al voor in huis :thumbup:

bobbob 20-12-2014 21:16

Gaat hopelijk helemaal goed komen :tongue:

bobbob 22-12-2014 22:20

Check de verschil hiero :) Halverwege was mn spuitbusje Bumper Black op :tongue:

en ik werd vorige week weer eens op de zogeheten "tow ropes" getipt, stonden te koop, maar daar ga ik niet €14 per stuk voor betalen :eek: dus winkeltje binnengestapt hier, en vervolgens thuis mijn moeder lief aangekeken :tongue:
Dit is het resultaat:

1tje aan de sleutels

En verder nog 2 aan de sleepogen

Is ffkes aankijken dit, mocht ik het niks vinden dan is het er zo weer af!
Die aan mijn sleutel vind ik wel enorm leuk :cool:

Nico45 23-12-2014 09:40

Ik heb gister je golf weer gezien en hij word steeds mooier ik vind de spoiler ook gaaf en je grill ben ik ook benieuwd naar :thumbup:

bobbob 24-12-2014 21:12

Vandaag kreeg ik 2 Wolfsburg deurpinnen opgestuurd, die ik gratis opgestuurd kreeg :cool:

Verder had ik gisteravond de grill vastgezet

Toen ff gepast, koplampjes erin

Daarna de bies op het Golf gedeelte weggezaagd, zodat het netjes glad is. Daarna nog 1 deeltje even extra vastgezet

Wordt weer vervolgd!

Nico45 24-12-2014 21:30

Mooi hoor nu nog even wachten op die houders die gefreesd worden :thumbup:

bobbob 30-12-2014 20:42

Ik heb weer eens wat leuks gescoord :)
Werd eind vorige week getipt, wat over nagedacht en contact opgenomen. Maandagavond gaan halen, en vandaag (dinsdag) ingebouwd.
Het betreft een Amerikaans Golf 2 GTI interieur, donkergrijs velours met lichtgrijs velours, en een donkergrijze en rode bies. Beide voorstoelen in hoogte stelbaar. deurpanelen zijn niet origineel erbij, maar staan wel goed vind ik. Zijn donkergrijs.

Vandaag dus bezig gegaan.
Er zat op 3 van de 4 panelen een rode bies, geplakt, deels niet meer aanwezig. Dus ben ik maar aan de gang gegaan, en heb er een mooie dubbele rode bies opgemaakt

Interieur buiten gezet, auto naar achteren geduwd zodat ik meer ruimte had

Interieur eruit gehaald. Stoelen en bank is zo gepiept, deurpanelen en achterpanelen daarentegen......

Vervolgens had ik 2 interieurs staan onder de carport :tongue:

Vervolgens de nieuwe zijpanelen geplaatst

Heel mooi van deze achterbank: de achterzijde is gestoffeerd :)

Daarna de achterbank en voorstoelen geplaatst, inmiddels was het al donker

VdubMKII 30-12-2014 20:46

Super Pieter!
Dat ontbrak nog aan deze dikke 2!

golfje_295.000 30-12-2014 22:53

Mooi interieur, zou t qua rood hier wel bij laten.

bobbob 30-12-2014 23:21

Dankje Marc! Idd, vond ik ook :)
@golfje_295.000: dankje, er kan idd weinig meer rood zonder dat het teveel wordt. Dat weet ik ook.

Nico45 30-12-2014 23:29

Mooi hoor Pieter dat ziet er gelikt uit ik kom in het nieuwe jaar weer een keer bij je kijken :thumbup:

Juul 31-12-2014 05:13

Gaaf interieurtje jongen :thumbup:

bobbob 31-12-2014 08:59

Dank :)

golf3freak 31-12-2014 09:59

ziet er netjes uit, zag je tijdje terug nog rijden in nijkerk.

bobbob 31-12-2014 10:00

Dat zou heel goed kunnen, is dan minimaal een maand geleden :tongue:
Geen idee of ik jou ook heb gezien, waar reed je in?

bobbob 22-01-2015 19:28

Heb afgelopen week de tellerbak ook nog uit elkaar gehaald :tongue:

Namelijk hierom: wijzers rood maken :cool:

Vandaag bezig geweest met tellerbak in te bouwen, was pas later op de middag, vandaar dat de fotos wat donker zijn :D
Morgen ff testen of alles het doet (vooral de toerenteller ook)

Spul uit elkaar halen

Nieuwe bak erin, morgen pas alles weer in elkaar zetten als ik weet of het werkt

Verder ff de behuizing van de koplampen netjes zwart gespoten

Toen begonnen met de rode bies op de grill!

En het zit erop :) :cool:

En ff testfit samen met de booskijker en de Jetta lijst die ik vandaag had geschuurd en in de primer had gezet. Booskijker moet nog bijgeschuurd.

Gaat echt dik worden denk ik! :cool: :)
Kreeg ook bericht dat de montageplaatjes voor de koplampen klaar zijn, hoop volgende week erin te lassen, kunnen we weer verder!

Nico45 22-01-2015 19:40

Mooi hoor Pieter ben benieuwd hoe het op je auto gaat staan :thumbup:

bobbob 22-01-2015 19:42

Dankje!
Ik ben ook echt heel erg benieuwd hoe het gaat staan straks! :)

bobbob 27-01-2015 17:53

It's all about the red details :)

Stickertje binnen, net even geplakt.
We gaan later nog wel een keer kijken of de toerenteller aan de praat kunnen krijgen, komt nog wel. Toerenteller doet het namelijk niet terwijl de kabel en stekker er wel liggen...

bobbob 28-01-2015 13:17

Ben weer ff lekker bezig geweest.
Zaterdagavond naar Henriek ff koplampen pasmaken... Moet alleen nog iets van een koplampverstelling fixen... Iemand een idee? Die rotdingen kan je niet bepaald los krijgen :screwy:

Booskijker en Jetta lijst heb ik afgelopen zondag mooi ff wat spuitplamuur op gezet om paar oneffenheden weg te werken, en had ik dinsdag ff wat geschuurd en geprimerd. Vandaag de kleur erop gezet!

en de blanke lak ook maar

Zogauw dit uitgehard is kan ik het gaan monteren op de grill!

En daarnaast bezig geweest met de slotplaat. Bovenste stuk dat zichtbaar is als de motorkap open gaat geschuurd, primer, glans zwart en blanke lak erop gespoten.
Onderste gedeelte ga ik met zwarte hammerite schilderen, dit zodat het iets sterker is dan gespoten, daarnaast is het makkelijker, en is het toch niet zichtbaar. Maar dit gaat gebeuren zodra de laswerkzaamheden zijn gedaan.

We komen er dus wel!
-Booskijker en Jetta lijst monteren op grill als het uitgehard is
-Koplampbevestiging maken op slotplaat
-Onderste deel van de slotplaat na het lassen schilderen
-Stadslichten in de koplampen bouwen
-Koplamp verstelling fixen (iemand tips?)
-Spulletje monteren!

jellehier 28-01-2015 13:41

Waarom doe je er een "booskijker" op, doet denk ik afbraak aan je grille

bobbob 28-01-2015 13:46

Omdat ik het mooi vind ;) Heb het op de huidige grill ook.
Das een kwestie van smaak, ik vind het mooi dus ik doe het erop.

bobbob 28-01-2015 16:53

Net nog even verder gegaan. Jettalijst geplaatst, booskijker vastgekit. Ligt nu even te drogen met de nodige lijmklemmen.

Nico45 28-01-2015 18:32

Mooi hoor Pieter je bent al een heel eind het ziet er goed uit :thumbup:

jellehier 28-01-2015 22:21

Ik vind het zonde van je rooie biesje en je "westy" front

All times are GMT +1. The time now is 07:40.