Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Fotografie en foto bewerking (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The ''Lightroom''-thread (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116235)

jalkebrouwer 26-02-2014 23:11

Gave bewerking herm! Helemaal super! Moet er zelf nog aan beginnen.. Was afgelopen weekend met m'n vriendin in limburg, zijn ook bij margraten geweest.. Erg bijzondere sfeer :) zal eens kijken of ik nog wat meer foto's heb :) ga m zelf nog bewerken, en t resultaat komt nog :)

Gaaf sven! Brussel is n prachtige stad! Ga vooral 's avonds naar de grote markt :) erg mooi verlicht daar :) veel plezier!

Sven-GTI 26-02-2014 23:35

Quote:
Originally Posted by jalkebrouwer
Gave bewerking herm! Helemaal super! Moet er zelf nog aan beginnen.. Was afgelopen weekend met m'n vriendin in limburg, zijn ook bij margraten geweest.. Erg bijzondere sfeer :) zal eens kijken of ik nog wat meer foto's heb :) ga m zelf nog bewerken, en t resultaat komt nog :)

Gaaf sven! Brussel is n prachtige stad! Ga vooral 's avonds naar de grote markt :) erg mooi verlicht daar :) veel plezier!

Statief, camera en accu's zijn al ingepakt :D

Heb er echt heel veel zin. Ga van vrijdag t/m dinsdag. Dus tijd genoeg om een hoop foto's te nemen :thumbup:

LRR 27-02-2014 13:24

Quote:
zijn ook bij margraten geweest.. Erg bijzondere sfeer :)

Afgelopen jaar ook geweest, inderdaad indrukwekkend. Maar dat zijn de begraafplaatsen in Normandiƫ ook.

Mooie bewerkingen ook !! Keep it up mannen.

jalkebrouwer 27-02-2014 13:47

Quote:
Originally Posted by LRR
Afgelopen jaar ook geweest, inderdaad indrukwekkend. Maar dat zijn de begraafplaatsen in Normandiƫ ook.

Mooie bewerkingen ook !! Keep it up mannen.

Zeker waar! die in normandiƫ zijn ook erg indrukwekkend.. ben ik afgelopen jaar geweest in de zomer.. had toen helaas alleen nog geen fatsoenlijke camera :(

jalkebrouwer 27-02-2014 15:52

DSC_1337 by JalkeBrouwer, on Flickr

hierbij mijn eigen versie, ben benieuwd naar die van anderen :)

Herm Schreurs 27-02-2014 17:10

Ook erg mooi! Zou zelf de blaadjes in het gras nog weghalen om geen afleiding te hebben van het onderwerp.
Wel een hele mooie bewerking :thumbup:

renshoff 27-02-2014 17:17

Hierbij mijn versie :thumbup:

VdubMKII 27-02-2014 18:01

Herm Schreurs 27-02-2014 19:56

Kijk aan Jalke!
Je brengt wat teweeg met je inzending :thumbup:
Mooie edits heren!

LRR 28-02-2014 14:52

Quote:
Originally Posted by renshoff

Hoe noem je zo'n afbeelding als op bovenstaande foto ? Ik bedoel dan alles zwart/wit op 1 detail/voorwerp na.

Rick 28-02-2014 15:04

Quote:
Originally Posted by LRR
Hoe noem je zo'n afbeelding als op bovenstaande foto ? Ik bedoel dan alles zwart/wit op 1 detail/voorwerp na.

Selective Color.

LRR 28-02-2014 15:26

Thanx Rick.

Wil eigenlijk wel een schilderij in de kamer met zo'n afbeelding met een Kever of Bus erop of zo.
Ik ga op zoek...

Herm Schreurs 28-02-2014 15:36

Quote:
Originally Posted by LRR
Thanx Rick.

Wil eigenlijk wel een schilderij in de kamer met zo'n afbeelding met een Kever of Bus erop of zo.
Ik ga op zoek...

Hoi Fred,
Je zou ook eens bij een van de mede-fotoknippers op de flickr-pagina kunnen kijken of je er een mooi shot tussen ziet staan die zich voor een dergelijke bewerking leent.
Je mag me ook mailen als je een specifieke foto zoekt, kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
herm.schreurs@gmail.com

Misha 28-02-2014 15:48

Inderdaad beste gewoon een toffe foto uitzoeken en iemand dat even laten shoppen. Dan laten printen op canvas ofzo.

Tjeerd 28-02-2014 16:34

Heb ik ook, foto een keer tijdens Worthersee gemaakt van Marnix' kever.

jalkebrouwer 28-02-2014 22:38

Gave foto tjeerd! Heel tof!

Hoe kan je dat t beste/makkelijkste bereiken in lightroom? Heb de optie op mn camera zitten, maar dan slaat ie m meteen op als jpg.. Kan er in lightroom niet echt bij komen.. Iemand n uitleg?

renshoff 28-02-2014 22:49

Quote:
Gave foto tjeerd! Heel tof!

Hoe kan je dat t beste/makkelijkste bereiken in lightroom? Heb de optie op mn camera zitten, maar dan slaat ie m meteen op als jpg.. Kan er in lightroom niet echt bij komen.. Iemand n uitleg?

Ik doe het meestal met het "aanpassingspenseel" (K) in lightroom. Vervolgens de verzadiging op 0 en dan alles wat je in zwart wit wilt inkleuren en alles in kleur gewoon origineel laten. Je kunt de grote van het penseel aanpassen en ook kun je hier wissen aanvinken zodat je, mocht je teveel kleur hebben weg gehaald, het weer ongedaan maken. Om alles wat je zwart wit gemaakt hebt beter in beeld te krijgen kun je onderaan "Geselecteerde maskeroverlay tonen" aanzetten. Zie je alles wat je hebt geselecteerd in het rood.

Hoop dat je het allemaal snapt, zo niet gewoon vragen:thumbup:

jalkebrouwer 28-02-2014 22:52

Quote:
Originally Posted by renshoff
Ik doe het meestal met het "aanpassingspenseel" (K) in lightroom. Vervolgens de verzadiging op 0 en dan alles wat je in zwart wit wilt inkleuren en alles in kleur gewoon origineel laten. Je kunt de grote van het penseel aanpassen en ook kun je hier wissen aanvinken zodat je, mocht je teveel kleur hebben weg gehaald, het weer ongedaan maken. Om alles wat je zwart wit gemaakt hebt beter in beeld te krijgen kun je onderaan "Geselecteerde maskeroverlay tonen" aanzetten. Zie je alles wat je hebt geselecteerd in het rood.

Hoop dat je het allemaal snapt, zo niet gewoon vragen:thumbup:

Jazeker, helemaal top :thumbup:
Zo heb k t al eens gedaan, maar ik dacht misschien is er een makkelijkere manier :)

Tjeerd 28-02-2014 23:10

Dit heb ik ooit met photoshop gedaan :)

LRR 02-03-2014 21:29

@Herm: Ik zal me er even in verdiepen, thanx voor het aanbod !

@Misha: Ja, die gedachte had ik ook al.

All times are GMT +1. The time now is 05:17.