Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Autosport (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=89)
-   -   Het grote TRACKDAY topic - datums, verslagen, foto`s (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94993)

daNpy 02-06-2022 14:37

Ja ik zat alweer te moeilijk te denken door de CAN kanalen via de camera te loggen. Maar dat moet bljikbaar ook direct met RC op je telefoon kunnen.

Het enige waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, is dat je alles via een telefoon of tablet moet doen. Dan moet je dus flink grote bestanden (de videos) op je telefoon gaan zetten en daarop gaan zitten editten. Ik ben nog van de oude stempel en doe dat liever op de PC. Maar ook daar is software voor: https://racerender.com/Products/index.html

knarfmk1 02-06-2022 15:30

Ja via de telefoon alles doen is idd niet ideaal met die grote bestanden.
Maar met racechrono moet dat wel en als het goed is met Harrys laptimer ook. Er is geen computer programma van ze waarmee je het samen kan voegen. Kan alleen via de app op je telefoon.
Ik gebruik hier een aparte SD kaart voor zodat ik die in de laptop kan steken om zo de go-pro bestanden over te zetten en daarna in de telefoon kan steken zodat ik de bestanden "snel" kan overzetten.

Maar volgens mij is dat met racerender ook want dat werkt ook gewoon via je telefoon?
Of heb je daar wel een programma voor op de computer voor?

daNpy 02-06-2022 17:24

Volgens de site heeft het een Windows programma en een app op je telefoon (om te loggen). Maar ik heb er nog niet tot in detail in gekeken.

daNpy 11-07-2022 16:53

Vandaag even snel geprobeerd, trackaddict leest de standaard signalen van de BMW uit. Je kan heel makkelijk selecteren welke signalen je wil loggen.

Nu dus de stekker aan de KMS maken en dan kijken wat die eruit gooit :)
Aangezien ik ook een oliedruksensor in aan het bouwen ben kan dat in 1 moeite door.

daNpy 13-07-2022 20:32

Stekker zit er ondertussen aan, maar ik zie niks helaas.
Ik denk dat de TrackAddict app de dbc laad op basis van het VIN nummer, maar die stuurt KMS uiteraard geen uit. Dus dan ziet ie niks...

Eens kijken of en hoe het toch mogelijk is data uit te lezen.

daNpy 14-07-2022 19:56

De lambda controller, waar ik het CAN signaal van af tap, blijkt helemaal niet via CAN aan de KMS te hangen, enkel via het analoge kanaal. Dat kan wel verklaren waarom er niets te identificeren valt op de CAN bus.

Volgende week verder, want ik moet nieuwe stekkertjes knijpen. Hopelijk zien we dan wel iets :)

daNpy 03-08-2022 20:34

Nou dat was me het dagje wel. Heet!

Nadat gisteren de leiding van de oliekoeler van de koppeling afschoot zag ik het vrij somber in, straat vol olie en nu...???
(Ik koop daar na 2 kapotte bobines, een geklapte oliekoeler en een slang die los schiet dus nooit meer iets bij die "tuning" winkel).

Eerst nieuwe olie geregeld, mijn bestelling Motul laat al lang op zich wachten en wordt hoogstwaarschijnlijk geannuleerd ivm onbekende levertijd. De beschikbare olie was wel oké maar voor 1 trackday en daarna weer wisselen. De hele rotzooi gedemonteerd en zo goed als mogelijk alle olie verwijderd. Aangezien het in en op de kokerbalk was gelopen heeft ie heel de nacht nog staan druppen en ook nu zit er nog her en der gewoon olie. Alles linksvoor zat onder. Daar gaat ie dus niet meer roesten in ieder geval. Adapterplaat is weg (jammer joh, naast 200 euro olie weggegooid ook een nieuwe olie druksensor en metertje voor jan l*l aangeschaft met die "oliekoeler").

Bij het proefrijden was ik ook niet tevreden over de remmen. Nogmaals ontlucht en niks raars gevonden. Pedaal zit vrij diep, olie pompt goed door en is schoon (nieuw). Toch maar naar Zolder, dan zien we daar wel.
Het was alleen in de middag, van 1300-1700u. In het begin even wennen. Remkracht was er wel maar pedaal voelde gewoon "zacht" aan en zat heel diep. Ik rem dus met mijn grote teen blijkbaar?
Auto liep goed maar ivm de hitte werd het allemaal wel erg warm. Olie van boven de 140 ° en koelvloeistof 120 °C.
(Koop toch een oliekoeler! Zou je zeggen).

Door wat "gebalanceerd" te rijden de temperaturen enigszins onder controle kunnen houden (onder de 140 dus, dat is toch wel de eindgrens voor olie).
Dat is soms toch wel jammer, er zijn nu een boel mensen ongeveer even snel en dan is het wel leuk om te spelen, maar met remmen die je gewoon niet 100% vertrouwt en temperaturen die na een rondje blazen meteen omhoog schieten moet je het toch vaak laten varen.
De remmen hebben wel de hele dag ongeveer hetzelfde gepresteerd en dat betekent toch dat de koeling redelijk werkt. In een van de latere sessies heb ik de boel bij diverse rondes toch echt wel flink afgestampt.
Heb alle sessies op de Toyo's gereden, lekker raggen. De Nankangs had ik wel mee maar niet vervangen. O.a. omdat er nog een probleem was; met warme / hete motor start hij niet meer.... en ik kan er niet achter komen wat het is. Zo lang hij blijft lopen is het goed, maar als je hem uitzet wil hij niet meer aanspringen. Hij gaat wel rond, maar geen vonk ofzo? Echt raar. Na wat afkoelen (half uur....) doet ie het weer prima.

Ook was het eindstukje/nippeltje van mijn luchtmeter losgeraakt en eraf gegaan, die konden we niet meer terug vinden. Dus kun je ook geen bandendruk meer checken/aflaten.... Vervelend, kijken of ik een nieuwe nippel kan aankomen want ik heb best een goede meter.

Deze keer waren er diverse mensen meegegaan wat inhield dat pitstops gebeuren terwijl ik lekker een flesje water kan drinken. En gewoon in de pitstraat ipv elke keer naar de paddock rijden, dat is toch fijner. Al ging je wel kapot van de hitte op het asfalt, ook in de pitstraat :D

Toch wel plezier gehad, en nu ben ik meer en meer benieuwd naar mijn rondetijden enz, die wil ik toch live zien. AIM display?? O-)

Scully 03-08-2022 23:41

Rondetijden live, gewoon racechrono? En 200 Euro voor de olie? Pfooee. ?

sixpack 04-08-2022 05:23

Nou ! pittig dagje ! :eek:

Geef even een pb welke Motul je moet hebben, de garage waar ik soms werk heeft alleen Motul en ik ken de vertegenwoordiger.

P.s. wil iemand nog een (lege) ;) Motul olieton hebben ? (200L of 60 L )

Dat niet willen starten na een half uur pas, kan dat bobine zijn die heet wordt ?

suc6 ! Peter

daNpy 04-08-2022 08:02

Quote:
Originally Posted by Scully
Rondetijden live, gewoon racechrono?

Jup dat kan, alleen wil ik niet zo'n telefoonhouder op m'n raam hebben. Ik weet dat die tegenwoordig erg goed zijn maar als je in de crashwereld hebt gewerkt dan wil je geen "losse" spullen meer in de auto en zeker niet op het circuit ;)

Quote:
En 200 Euro voor de olie? Pfooee. ?

Ja, eerst een koeler die klapt en dan een slang die losschiet, dat gaat snel.

RobertVoorst 04-08-2022 10:02

Quote:
Originally Posted by daNpy
Nadat gisteren de leiding van de oliekoeler van de koppeling afschoot zag ik het vrij somber in, straat vol olie en nu...???
(Ik koop daar na 2 kapotte bobines, een geklapte oliekoeler en een slang die los schiet dus nooit meer iets bij die "tuning" winkel).

Wordt dus tijd voor een échte oliekoeler en geen tünîng ding, wel doodzonde van de olie inderdaad… Ding van nu was merkloos toch? Beter sparen voor de set van Bar-tek(https://www.bar-tek-tuning.com/16v-oilcooler-kit#) of een set van Theibach met Racimex koeler (https://theibach-performance-shop.d...-kit:::16.html). Voordeel van de Theibach optie is dat deze met staalomvlochten leidingen beschikbaar is en je allerlei maten koelers hebt. Die van Bar-tek heeft echter AN-aansluitingen dus is makkelijker te demonteren zonder elke keer de koperen ringen te vervangen.

Quote:
Bij het proefrijden was ik ook niet tevreden over de remmen. Nogmaals ontlucht en niks raars gevonden. Pedaal zit vrij diep, olie pompt goed door en is schoon (nieuw).

Welke maat hoofdremcilinder heb je erin? Rijd zelf met een 22.2 [mm] en daar heeft het pedaal altijd heel diep gezeten, maar qua remkracht altijd prima. Snap helemaal wat je bedoeld met dat je geen vertrouwen in de remmen hebt dan. Upgrade naar een 25,4 [mm] HRC is dan wel een optie, is iets harder trappen (vind ik persoonlijk ook fijner) maar de slag van het pedaal wordt dan wel significant korter.

daNpy 04-08-2022 10:07

Quote:
Originally Posted by sixpack
Nou ! pittig dagje ! :eek:

Geef even een pb welke Motul je moet hebben, de garage waar ik soms werk heeft alleen Motul en ik ken de vertegenwoordiger.

xW60 of xW50, zolang het de 300V Le Mans is.

Quote:
Dat niet willen starten na een half uur pas, kan dat bobine zijn die heet wordt ?

Dat was mijn vermoeden maar ik heb even gebeld net en waarschijnlijk verdampt de benzine al op het moment dat het de injector uit komt omdat alles zo heet is. Als hij loopt komt er weer koele benzine bij maar zolang hij niet aanslaat blijft dit het geval.

daNpy 04-08-2022 10:14

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Wordt dus tijd voor een échte oliekoeler en geen tünîng ding, wel doodzonde van de olie inderdaad… Ding van nu was merkloos toch? Beter sparen voor de set van Bar-tek(https://www.bar-tek-tuning.com/16v-oilcooler-kit#) of een set van Theibach met Racimex koeler (https://theibach-performance-shop.d...-kit:::16.html). Voordeel van de Theibach optie is dat deze met staalomvlochten leidingen beschikbaar is en je allerlei maten koelers hebt. Die van Bar-tek heeft echter AN-aansluitingen dus is makkelijker te demonteren zonder elke keer de koperen ringen te vervangen.

Ja, goedkoop is duurkoop, heb er zelf een hekel aan maar vooruit. Het probleem is dat dit gewoon veel gedoe en nevenkosten oplevert. Heb er nu al een Setrab koeler voor aangeschaft, die was net zo duur als die andere hele set...

Ben nog aan het twijfelen of ik de adapterplaat nog houd, of dat ik, naast slangen en koppelingen (die D-koppelingen zijn €20,- per stuk...) die ook maar meteen vervang voor een dure....

Quote:
Welke maat hoofdremcilinder heb je erin? Rijd zelf met een 22.2 [mm] en daar heeft het pedaal altijd heel diep gezeten, maar qua remkracht altijd prima. Snap helemaal wat je bedoeld met dat je geen vertrouwen in de remmen hebt dan. Upgrade naar een 25,4 [mm] HRC is dan wel een optie, is iets harder trappen (vind ik persoonlijk ook fijner) maar de slag van het pedaal wordt dan wel significant korter.

Dat moet ik nog even nazoeken welke er nu op zit. Pedaal bij een Golf 2 voelt altijd wat "vreemd" aan en zit wat diep, maar nu zit ie echt laag-laag.
Hoe dikker de hrc, hoe meer volume er wordt verplaatst bij dezelfde slag, dus in principe moet het pedaal dan hoger komen idd.

Volgens m'n maat kan het zijn dat de cup in de hoofdremcilinder is omgeslagen, héél soms kan dat gebeuren bij ontluchten. Dan zit de < vorm de verkeerde kant op en moet die eerst omslaan, waardoor je veel pedaal slag hebt en weinig volume verplaatsing.

Bedankt voor het meedenken :thumbup:

RobertVoorst 04-08-2022 10:34

Quote:
Ja, goedkoop is duurkoop, heb er zelf een hekel aan maar vooruit. Het probleem is dat dit gewoon veel gedoe en nevenkosten oplevert. Heb er nu al een Setrab koeler voor aangeschaft, die was net zo duur als die andere hele set...

Ben nog aan het twijfelen of ik de adapterplaat nog houd, of dat ik, naast slangen en koppelingen (die D-koppelingen zijn €20,- per stuk...) die ook maar meteen vervang voor een dure....

Gezien de situatie zou ik daar geen vertrouwen meer in hebben, maar anderszijds kan er niet heel veel mis gaan met die adapter. Voor de peace of mind, bite the bullet en meteen een goede erop. Scheelt je misschien op den duur weer een paar liter olie :D

daNpy 04-08-2022 10:42

Ja precies dat. Ik heb sinds oktober al 3x nieuwe olie erop gezet... en voor oktober zat er dus nieuwe in omdat het blok net opgebouwd was.

daNpy 04-08-2022 11:55

Op de hoofdremcilinder staat
Ate
1
3
10
2.4
en 080G1

RobertVoorst 04-08-2022 14:12

Quote:
Op de hoofdremcilinder staat
Ate
1
3
10
2.4
en 080G1

Is het nog de originele hoofdremcilinder die erop zit dat je weet? Wat was de auto origineel qua motor etc? Als het een GTI af fabriek was met een 9 inch rembekrachtiger dan heb je waarschijnlijk een 22.2 [mm] erin zitten. Origineel zijn de Mk2’s nooit met 25,4 [mm] geleverd, dus hele kleine kans dat het een 25,4 is al. Als de auto als non-gti is uitgevoerd origineel dan zit er een 20.4 [mm] op. Die opdrukken van OEM’ers zijn altijd lastig op te zoeken helaas, moet je net een oude catalogus of dergelijke weten te vinden waar je ze kan cross referencen.

Deze heb ik nog liggen voor de mijne: https://epytec.de/de/hauptbremszyli...mse-2141?c=1964

daNpy 04-08-2022 15:02

Ik heb hem al een keer vervangen, maar weet de diameter niet meer (10+ jaar geleden). Kan de factuur ook niet meer vinden, is wellicht via m'n maat in Duitsland gegaan.

Een 22,2 mm Meyle kost 5 tientjes. Een Ate kost € 250,- :rolleyes:

daNpy 04-08-2022 19:05

sixpack 10-08-2022 11:44

Quote:
xW60 of xW50, zolang het de 300V Le Mans is.

Ik heb je een pb gedaan, de olie kunnen we leveren,
Als je het nummer in je pb belt/apt kunnen jullie iets afspreken :thumbup:

Suc6 !

daNpy 16-12-2022 10:10

https://www.autofans.nl/trackdaykalender.pdf

De eerste dagen voor 2023 staan er in!

Scully 16-12-2022 18:43

Quote:
https://www.autofans.nl/trackdaykalender.pdf

De eerste dagen voor 2023 staan er in!

GP days heeft de kalender ook al bekend gemaakt, en Circuit Days heeft hun Spa en Nurburgring data ook al bekend.

daNpy 17-12-2022 06:59

Dan zal ik die binnenkort erin verwerken! :)

daNpy 03-01-2023 15:49

Update met de trackdays op Assen van TT Raceworld!

Scully 03-01-2023 20:30

Vrijrijden heeft de agenda ook bekend gemaakt. 1 of 5 april mijn eerste testdag, en Rene waarschijnlijk 5 april.

daNpy 06-01-2023 20:11

Ook Driving Fun heeft de dagen op Meppen bekend gemaakt :)

daNpy 07-03-2023 20:55

Mijn trackday op Zolder voor 26 maart geannuleerd. Ik verwacht de auto dan nog niet klaar te hebben.
Wel heb ik op woensdag 26 april geboekt (dag voor Koningsdag), dat had ik blijkbaar nog niet gedaan. En natuurlijk 17 mei, de dag voor Hemelvaart.

En in augustus toch met Frank naar Spa. Daar heb ik echt zin in! :thumbup:

Scully 07-03-2023 23:40

Tegen die tijd sta ik waarschijnlijk op de camping in zuid Limburg, dus als dat zo is kom ik dan wel even langs. :thumbup:

daNpy 19-03-2023 20:20

Foto's en verhalen graag :D

Scully 20-03-2023 14:34

Quote:
Foto's en verhalen graag :D

Zie mijn topic. ;)

daNpy 10-04-2023 08:08

Maandag 10 juli is er een trackday op Assen. Misschien dat ik daar heen ga, ben al enorm lang niet meer op Assen geweest. Nog meer mensen van hier die dan willen rijden? :)

Scully 10-04-2023 08:41

Quote:
Maandag 10 juli is er een trackday op Assen. Misschien dat ik daar heen ga, ben al enorm lang niet meer op Assen geweest. Nog meer mensen van hier die dan willen rijden? :)

Ik zit dan aan het Lago Maggiore. :D

daNpy 10-04-2023 09:16

Quote:
Originally Posted by Scully
Ik zit dan aan het Lago Maggiore. :D

Geld weggooien wat je ook aan een trackday had kunnen spenderen :(

daNpy 26-04-2023 20:02

Vandaag weer een middagje naar Zolder geweest, de eerste keer sinds ik deze winter de 02A heb ingebouwd.
Ook zit er een nieuwe hoofdremcilinder op waarmee ik hoopte dat de problemen van vorig jaar eindelijk eens over zouden zijn.
Nou, al bij het wegrijden in de paddock merkte ik dat het pedaal wederom diep zakte en het 'stick-slip' gevoel was er ook nog steeds.
Toch de baan op gegaan om alles warm te rijden. Er zat nog een kartonnetje voor de oliekoeler zodat de olie beter warm zou worden, want het was best koud aan het begin van de middag.
Na een aantal rondjes warm rijden de pit in gegaan om de banden af te laten. Gestart op 1,5/1,6 voor/achter, gebaseerd op data van vorig jaar, en na de eerste sessie afgelaten van 2,1 naar 2,0.
Ik merkte al wel meteen minder gepiep van de banden en overall nog aardige grip, maar ik was nog niet voluit gegaan.
Na een code rood naar de paddock en besloten de remmen te ontluchten. Dit gaf al een iets hoger pedaal.
Remkracht was wel gewoon in orde. Hoewel het pedaal nog niet zo hard is als ik wil, was er nu veel beter mee te rijden.

In de tweede sessie lekker gas kunnen geven, zelfs mijn baanrecord van vorig jaar verbroken met een 2:03,70 (was 2:04,29 op oude Toyo's).
Ik had het kartonnetje voor de oliekoeler reeds verwijderd en waar de olie in sessie 1 110 graden was (niets mis mee), bleef deze nu de rest van de dag rond de 100°C, als de motor warm was uiteraard. Wat ook opviel was dat de koelvloeistof ook veel koeler is als normaal.
De nieuwe setup, oliekoeler en Mocool additief helpen dus goed, want nu stond de wijzer weer recht omhoog, waar hij voorheen altijd (ook met de KR) op 3/4e stond.
De banden wederom afgelaten van 2,1 naar 2,0 bar.

Na tien minuutjes pauze tijd voor de derde sessie die weer afgebroken werd door een rode vlag. Toen langer gepauzeerd en gemerkt dat de oliekoeler aansluiting olie verloor. Deze weer vaster gezet voor de vierde sessie.
Ook had ik de 'steun' die onder het gaspedaal zit verhoogd want ik merkte dat er geen 'pedal to the metal' gevoel was bij vol gas.
Vol gas is namelijk al zonder dat je het pedaal vloert. Als je meer kracht zet, duw je het pedaal naar beneden maar de gasklep kan niet verder open, dus je zet de kabel onnodig onder spanning. Dit rijdt niet echt fijn.
Er zit volgens mij iets niet goed met de aansluiting van de gaskabel door het schutbord. Daar heb ik het doorvoer rubber verwijderd maar misschien niet de goede terug geplaatst ofzo. Ik zal hier morgen een foto van maken.
Anyway, omdat ik die steun veel te los had gedraaid vloog die al in de eerste ronde door de auto. Snel gestopt en eruit laten halen, daarna meteen weer verder.

Ondertussen begon de bak ook een beetje moeilijk te doen. Sowieso was in zijn 4 trekken al niet altijd lekker makkelijk, maar nu begon ook van 2 naar 3 steeds moeilijker te doen. Het kostte me zoveel tijd dat anderen op dat punt gewoon meer snelheid konden maken en ik sneller ingehaald werd. Terugschakelen ging dan wel weer beter, alleen heb ik hem wel 2x met een luid KRAAK geluid in zijn 2 geramd, terwijl de bak normaal vrij stil is.
Ik hoop dat het de afstelling is, want mijn 2Y bakje was veel trefzekerder wat dat betreft. Of het is de olie, ik gebruik nu Motul LS3 Gear, wellicht is die niet geschikt voor echt track gebruik.
Na nog een rode vlag omdat er een Golf 5 zonder neus en een BMW met een deuk achterop in de grindbak stonden weer gestopt om de oliekoeler te checken. Hier kwam nu nog meer olie uit, oh oh oh.
De rubberen ring van de aansluiting op de oliekoeler was te hard aangedraaid en kwam er nu uit (vreemd want ik had hem maar een tikje gegeven). Daar liep dus aardig wat olie weg. Die ringen had ik niet vernieuwd bij het opnieuw plaatsen van de slangen, en door het gebruik van vorig jaar zijn ze dus toch niet bestand geweest tegen nogmaals aandraaien. Maar dit kan relatief makkelijk gefict worden natuurlijk.

Uiteindelijk nog een keer de aansluiting vast gedraaid zonder de rubber ring te verdraaien, en toen was de dag al om. Bij het terug rijden naar de aanhanger kwam er ineens een schuren geluid uit de bak... bij het intrappen van de koppeling was het weg.
Ik *hoop* dat er een steentje oid in het huis zit want anders kan ik die %^&^%^& bak er weer af halen om te controleren :(

Ondanks alles (de rode vlaggen waren overigens maar erg kort, tegen de tijd dat ik uitgestapt was reden ze alweer) was het toch een leuke dag en ging hij weer als de brandweer. Ook de banden was ik dit keer wél tevreden over en ik heb gemerkt (omdat ik op een gegeven moment erg aan het stampen was met dat hok) dat ze bij oververhitten (en oversturen) grip gaan verliezen, maar ik heb geen enkel gepiep gehoord vandaag, zelfs niet als de achterkant weer eens uitbrak bij aanremmen. Wellicht dat asfalt temperatuur hier ook een grote rol in speelt en ze maar een kleine windows hebben waarin ze echt goed werken.
Ik ga de data die ik heb (niet veel want mijn schoonpa alles laten meten schiet niet op :P) vergelijken met die van vorig jaar.

Helaas wilde de GoPro niet aan, dus heb ik geen on-board filmpjes kunnen maken. Wel jammer want er waren best leuke 'gevechtjes' met anderen die ongeveer even snel waren. Ook kwamen snellere deelnemers me op de rechte stukken makkelijk voorbij, maar ik had er theoretisch in de bocht een paar aan kunnen tikken omdat ze daar langzamer waren. 1 Porsche maakte het zelfs zo bont dat ik echt mega hard moest remmen, want hij ging als een slak door een chicane heen die je relatief makkelijk kunt pakken...

René 27-04-2023 16:15

Mooi verslag! Dat van de banden kan ik beamen....als ze heet worden, verlies je grip....mijn bochtensnelheid is in het eerste deel van de sessie ook hoger en minder piepend dan later in de sessie.

En mooi om te zien dat de vloeistoffen nu beter op temperatuur blijven. Mijn KVS temp daalde ook na het plaatsen van de oliekoeler in de rijwind.

daNpy 27-04-2023 18:30

Ja als ze heet worden verlies je grip, dat is met alle banden. En als je ze overstuurt, dan gaan ze gillen. Nu heb ik gisteren vrij lomp gedaan en geen één piepje gegooid. En in die langzame chicanes en overhaakse bochten op Zolder is een tikkie gas al genoeg om onderstuur en/of wheelspin te krijgen. Vorig jaar waren ze in zowat elke bocht aan het piepen zelfs als ik langzaam ging, op Zolder (zelfde temp, hete temp) en Meppen (koud). Ik vind het echt apart, dat heb ik met die Toyo's nooit gehad.

daNpy 09-05-2023 19:20

Eindelijk 2 foto's gevonden

daNpy 30-08-2023 08:05

Gisteren naar Spa geweest met KnarfMK1!
Voor ons beide de eerste keer, echt een mooie baan zeg. Heel uitdagend, want je ziet bij een heleboel bochten helemaal niet waar hij precies heen gaat, waar de instuurpunten liggen etc.

Voor mij begon de dag niet zo goed, na een nacht met heel slecht slapen, 's ochtends flink koppijn. Veel later naar het circuit dan gepland en daar op het gemak alles klaar gezet. Frank was eerder gereed en ging alvast de baan op. Hij zal zijn avonturen denk ik zelf nog wel vertellen!
De tweede keer dat Frank ging ben ik wel mee gereden en het viel me op wat een lekker circuit wagentje dat is! Snel, licht, voelt ook erg stug en speels aan.

Daarna ben ik zelf de baan op gegaan, pas na 11 uur. Als je de pitstraat uitkomt rijdt je meteen op Eau Rouge af. Een grote asfalt muur voor je neus, het is niet even inkomen, wat bochtjes maken, nee niks. Meteen vol de berg op en maar kijken hoe de baan daarboven loopt, want dat zie je pas op het laatste moment. Gelukkig had ik al bij Frank afgekeken :P
Ik heb 3 rondjes rond getoerd zonder vol gas te geven om de motor nog wat in te laten lopen en de baan te verkennen. Daarna weer in de pit de auto gecontroleerd, bandenspanning gechecked etc.

In de middag wat meer sessies gedaan, waarbij ik een paar keer alleen ben geweest en een paar keer heeft Scully meegereden, in de laatste stint is KnarfMK1 nog ingestapt :)
Het rijden ging steeds beter en de rondetijden zakten aardig, ook afhankelijk van verkeer en/of een foutje natuurlijk. Ik heb sowieso niet geprobeerd de scherpste tijd te zetten want op sommige punten rijd je heel hard en zoals gezegd veel bochten hebben een blinde uitgang. Op 1 uitstapje na in de Bruxelles bocht redelijk binnen de lijntjes weten te blijven met her en der een curb.
Hoewel de trackday uitverkocht was, was het op de baan niet per sé heel druk. Wel viel me op dat je niet telkens door 1 auto ingehaald werd, maar dat er groepjes van 3 of 4 op de baan waren. Er waren ook 1 of meerdere bedrijfsincentives volgens mij, dus heel veel mensen (die om de beurt mochten rijden waarschijnlijk).
Een paar keer was er een code rood maar dit werd enorm snel opgelost. Ik heb er zelf geen last van gehad gelukkig, ik was of al van de baan of ik zat in de uitloopronde. Ook de blauwe vlaggen werden erg goed en snel aangegeven, hulde voor de marshalls.

De foto's en videos via Whatsapp komen al binnen, nu hopen op een paar mooie platen van de fotografen naast de baan :thumbup:

daNpy 30-08-2023 08:08

https://youtu.be/kX88EVOWVn0?feature=shared

Scully 30-08-2023 14:53

Quote:

Hé die is van mij. :D

Bedankt dat ik een paar rondjes mee mocht. Je auto ligt goed op de weg, en jij rijdt ook kundig. :thumbup: Hopelijk heb ik volgende keer mijn auto ook mee. :D

All times are GMT +1. The time now is 01:49.