![]() |
hijs kaal van binnen....nieuwe computer + eprom zijn in de pocket.
Als ik morgen terug kom, hopelijk succelvol, dan bouw ik alles erop en verwissel ik de poelie....verd verdomme eens tijd! |
Quote:
Deurpanelen, vloerbedekking incl. isolatiematten, 5L in de tank, rechter buitenspiegel eraf enz. enz. Been there, done that: 1.020kg schoon aan de haak. :D Anyhow...suc7 Ed! :woowoo: |
sjaaaaaaaa.....nou dat ging niet zo best. Voertuig is niet als zodanig geaccepteerd.
Ik kwam voor typegoedkeuring maar dat ging niet omdat het niet 100% een G60 was (achteras, achterremmen, voorruit enz enz). Nu kreeg ik een brief toen ik weg ging: binnen 1 maand een afspraak maken voor een keuring + geluids test op lelystad (twv 348 eutjes) of terug bouwen naar een 16V (oorspronkelijke staat) of het kenteken komt te vervallen. Ben je mooi klaar mee. Gelukkig geen weggedrag test want ik zit onder die 40% vermogenstoename. Ik voel me bijzonder hard in me reet geneukt! Ik had nog gevraagd of ik ergens rekening mee moest houden, wat me te wachten stond. Dit was me niet bekend.....of had ik dit zelf moeten verzinnen? :mad: |
zo....das flink schrikken zeg.....:eek:
maar is wel es vaker voorgekomen op `t forum hier dacht ik.....ruud had ook zoiets gehad met een golf 1 vr6 toch? das altijd wel het risico wat je hebt als je opnieuw je auto laat keuren bij het rdw... wat ga je nu doen dan? |
Quote:
Tja, lijkt me nogal logisch dat ze bij de RDW willen dat bij een tot G60 omgebouwde Golf, ook de achteras en achterremmen en wat niet nog allemaal meer van een echte G60, opgemonteerd zit. :rolleyes: |
Godverdomme meneer Melgers... wat is dit ONGELOVELIJKE KLOTE :@$!*%
en dat is nog zacht uitgedrukt. |
this sucks ..... maar ik zeg altijd ....geen slapende honden wakker maken ... :mad:
|
Ohhhh ontzettend balen! Maar achteras en -remmen zijn identiek aan die van een 16V als ik me niet vergis. Toch snap ik het niet, het gaat er toch niet om dat het een G60 op kenteken wordt, maar dat de auto gewoon gekeurd wordt met de motor die er in zit? Ik bedoel hoe gaat dat in z'n werk als je bijv. een 1.8T had ingebouwd?
Het gaat er toch om dat de auto geschikt is om het vermogen van de gekozen motor fatsoenlijk op de weg te houden. Daar ging het bij mijn RDW typegoedkeuring namelijk wel om. |
As en remmerij achter zijn identiek ja, ruit... kan me haast niet voorstellen dat je daarover kan vallen. Waarschijnlijk had die keurmeester al een tijdje geen sex meer gehad...
|
seks
|
sacks?
|
Sachs
Keurmeester had een Bilstein fetish |
Quote:
eeehhhmmm....wacht...dees is moeilijk. Even kijken, ik kan kiezen tussen 348 eu betalen....terug bouwen naar 16V offe...en die laatste is mooi: mijn kenteken komt te vervallen..... Ik heb een afspraak gemaakt voor lelystad. |
Quote:
klopt, dacht ik ook aan maar als er ooit wat gebeurt en je rijdt iemand invalide...keert de verzekering ook niets uit |
Quote:
klopt ook....remmen bleken zelfde te zijn. Hij had de 16V en G60 naast elkaar gezet en de achter as last (iig iets met de achteras) bleek net een tikje anders te zijn dan de G60. Was dat niet zo dan scheelde me dat wel ff zware knaken goed HOERIG allemaal....I keep this topic up to date |
Quote:
als die dan bijna hetzelfde zijn, en jij zegt dat je er een g60 achteras opgelegd hebt, hoe kan zo'n keurmeester dan in godsnaam zien dat dat niet zo is.... Meneer vw zal t verschil niet eens zien denk ik zo.... |
Quote:
Wat een mierenneukers zeg, die aslast is niet zo van belang mits je er een aanhanger achter heb hangen en jij hebt niet eens een trekhaak... wat een mongolen daar ! |
naja, tis gebeurt...helaas was deze (nieuwe) ervaring niet aan de positieve kant.
|
wat ik me nu ook afvraag, doen ze moeilijk over groep A uitlaat stystemen, en verlagingsets? Ik kom die rem bank niet eens op zonder dat me intercooler op straat ligt......heb iemand een setje wielen te leen met dikke plof banden? Wat niet aanloopt en zorgt dat me voorkant heel blijft tijdens de rem test?
|
Edward veel sterkte met dit alles. Mooie hoop geld en tijd ingestopt, goed geinformeerd naar alles en dan dit. Hoop voor je dat het goed komt.
|
Goed, net gebelt...wordt terug gebelt. De spanning staat nog op de ketel.
Voor de zekerheid: wielen erop zonder adapters, vering omhoog (iig achter) reflectoren aan de achterkant, std poelie, std computer. wat ik me af vraag, als ik me einddemper nou los schroef en er een prop staalwol in doe, zou dat schelen met geluid? Vast wel..... |
Of ergens even een ori demper regelen.....
|
met een verloop stuk eraan
heeft iemand op dit forum een ori einddemper die ik ff mag lenen voor de geluidsmeting? |
update:
net even de RDW aan de lijn gehad voor een afspraak voor de geluidsmeting. 25 september ben ik de klos want de groep A moet er onder uit. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Bij dezen een oproep richting de grote verzamelaars voor standaard G60 uitlaat delen vanaf spruitstuk helemaal naar het einde. Graag te leen voor 1, 2 weken!!!! Aan de vlamdover wordt wel een verloop stuk gelast. Het maakt me niet uit hoe het eruit ziet als het maar gas dicht is en goed dempt uiteraard. Help?!?!? >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Het volgende, er worden 2 soorten metingen gedaan, rijdend en stilstaand: Rijdend: komend met 50km/h in de 2e EN 3e versnelling, aangekomen bij het begin punt van de meting gaan ze vol op het gas. Voldoen aan de eisen van het bouwjaar van de auto! Met meet 7.5 meter vanuit het midden zowel links als rechts het kabaal. Stilstaand: men neme 3/4 van de toeren waarbij de motor max vermogen levert (in mijn geval 3/4 van 5600rpm) en dan laten ze het gas los. Het geluid wordt gemeten van de uitlaat EN de motor an sich!!!! Mensen met K&N, sport luchtfilters let op. Haalt u de meting niet, terug komen en opnieuw betalen! Ik ben niet in het bezit van de eisen van een golf uit 1988, dus ga voor safe! |
Eén tip; ga niet zitten rommelen aan je inlaat met dempend materiaal, ze checken het sowieso en het mag/kan dus niet. Ik heb dezelfde test ondergaan (kan nog wel ff thuis checken of de eisen exact gelijk waren) en wil je niet bang maken, maar ik had een originele (Corrado VR6) luchtfilterbak+filter en standaard Golf 3 (VR6) uitlaat met EPS 'spaghetti'spruitstuk, waardoor de auto fluisterstil was (je hoorde zowat alleen de banden), maar dan nog zat ik net op de grens! :eek:
Mocht je er wat aan hebben; ik heb nog een complete Golf 3 VR6 uitlaatlijn liggen vanaf het spruitstuk. Diameter is gelijk aan die van een 16V/G60. |
ga niet rommelen aan huidge systeem....zoek nu alleen nog een uberstandaard einddemper.
|
btw, waar precies zit het koolstoffilter bij een G60?
Die enorme luchtfilterbak neemt wel ff wat plaats in zeg... |
In het rechter voorscherm voor je wiel.
|
ja dat dacht ik ook....maar nee hoor.....ten minste, nu ff niet.
wacht, misschien moet ie wat lager.... |
Hij zit inderdaad erg laag, onderkant filter zit echt onderin het scherm.
Kan je ook al die slangen er weer aan knopen :rolleyes: |
ok
|
Wens je heel veel sterkte, we horen het wel, hopenlijk het goede.
|
goddamnit, de laatste bout zit vast. de voorbumpert ligt nu zo'n pak-um-beet 36 meter van het asfalt, en er zit miezerige 54mm pijperij onder met dikke plofbakken. Tja, ALLES om de RattenDerWeg gelukkig te maken (no offence, HJ). U hoort nog van mij.
Hij zie er verdomme niet meer uit, ik durf haast niet meer op de weg te komen....scheisse. |
als je maar door die k@#%keuring komt, daarna ff een dagje sleutelen en toonbaar maken.
goodluck |
We gaan voor je duimen kerel..... Succes!!
|
whahahaha RattenDerWeg das een goeie Ed !
Ga voor je duimen, suc6 |
Whaaaaaaaahahahahahahaha
In de god damn pocket!!! Je weet het nooit maar de heer zei me dat binnen 5 werkdagen het nieuwe kentekenbewijs in mijn brievenbus zou vallen. Na een korte uitleg van de testen en het noteren van de geplaatste onderdelen vlamde meneer het circuit op. Onder het genot van een kopje espresso choco, vlamde er een Marabello cabrio, een Quattroporte, een DB9 de nieuwe jag coupe cabrio, een Vette Z06 en nog n Gransport over de kombaan. Speelkwartier van Koymans..... |
Quote:
Gefeli! |
thanx, maar wat ben ik opgelucht zeg.
|
Gefeliciteerd man :)
|
All times are GMT +1. The time now is 21:41. |